Hvad sker der?

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
BW - 665

Re: Hvad sker der?

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej, alt behøver ikke at være relevant og
> interessant for dig, men så længe det er
> interessant for nogle, så har det en berettigelse.

Forstår overhovedet ikke hvordan du kan være af den holdning må jeg indrømme...

Hvis en af mine venner som anvender dette forum, mangler prisen på et glas sennep i Fakta, så opretter jeg jo ikke en debat om det?

Noget helt andet er at ofte så er de meget, for flertallet, uinteressante indlæg typisk smidt i tråde som oprindeligt omhandler et andet emne - hvis jeg skal læse om mulige transfers så er det da livstrættende at hvert andet indlæg er intetsigende, uden brugbart indhold og/eller irrelevant for debatten - også selvom det har relevans for en håndfuld brugere.

Skal man f.eks. lave en tråd om et UBM banner, for nu at tage et fiktivt eksempel, jamen så kan der laves en debat ved selv samme navn under "alt det andet" forummet, og så skal jeg let gå i en bue udenom.

Det mindste folk kan gøre ellers, er at ændre overskriften på indlægget i tråden - evt. hæfte et "OT" ved, så uinteressante parter ikke skal hugge sig igennem alt det irrelevante for at finde noget indholdsrigt.

j3pq3

Re: Hvad sker der?

Indlæg af j3pq3 »

BW - 665 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hausser Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nej, alt behøver ikke at være relevant og
> > interessant for dig, men så længe det er
> > interessant for nogle, så har det en
> berettigelse.
>
> Forstår overhovedet ikke hvordan du kan være af
> den holdning må jeg indrømme...
>
> Hvis en af mine venner som anvender dette forum,
> mangler prisen på et glas sennep i Fakta, så
> opretter jeg jo ikke en debat om det?

Nu misforstår du jo også det hausser skriver bare for at misforstå det.. og det håber jeg også det selv kan se..

Thomas Lund

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

Hausser Skrev:
> Hvad
> er det helt præcist du mener man ikke kan tillade
> sig at udtale sig kritisk om på ulvegraven?

Jeg har vist ikke skrevet nogle steder at man ikke kan tillade sig at udtale sig
kritisk på ulvegraven?

>
> Hvordan tror du eventuelt det fungerer på andre
> fodboldforums?

Det er jeg ligeglad med!

> Hvis FCM var lige så sensitive
> overfor kritisk som du åbenbart er på FCMs vegne,
> så havde man nok valgt end anden branche at drive
> forretning i.

Er jeg sensitiv? Kan du ikke komme med nogle eksempler?
>
> Og ja, du er nødt til at filtrere hvad du læser
> herinde, det samme gør vi andre,

Det har jeg vist heller aldrig sagt at jeg ikke gør

> men det betyder
> altså ikke at andre finder det uinteressant.

- og det har jeg heller ikke sagt at andre gør

> Dermed ikke sagt at der er indlæg som ikke
> fortjener at blive slettet pga manglende indhold,
> men mon ikke også at der er en del der bliver det.

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,888 ... #msg-88971 (jeg har ikke rigtigt noget at sige, men jeg siger noget alligevel)

> Jeg vil vove at påstå at det er en meget lille
> gruppe af debattører som overhovedet ingen
> berettigelse har på Ulvegraven.

Med den rigtige moderatorlinie og et lille prik i siden engang imellem, kan debatniveauet hæves en del.

Skal vi ikke holde os til det jeg har sagt i stedet for at begynde at lege gættekonkurrence om mine holdninger?

Lund

j3pq3

Re: Hvad sker der?

Indlæg af j3pq3 »

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at folk i hvert fald ville stoppe med at skrive "enig", "rigtigt" eller andre former for total ligegyldig bekræftende indlæg. DET ville i hvert fald hjælpe graven en HEL del hvis den blev fri for det.

BW - 665

Re: Hvad sker der?

Indlæg af BW - 665 »

j3pq3 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kunne rigtig godt tænke mig at folk i hvert
> fald ville stoppe med at skrive "enig", "rigtigt"
> eller andre former for total ligegyldig
> bekræftende indlæg. DET ville i hvert fald hjælpe
> graven en HEL del hvis den blev fri for det.

Jeg synes såmen det er fint, hvis man bare samtidig tilføjer HVORFOR man er enig/uenig, og at det er relevant for den givne debat naturligvis.

j3pq3

Re: Hvad sker der?

Indlæg af j3pq3 »

BW - 665 Skrev:
-------------------------------------------------------

> Jeg synes såmen det er fint, hvis man bare
> samtidig tilføjer HVORFOR man er enig/uenig, og at
> det er relevant for den givne debat naturligvis.

Det var jo derfor jeg tilføjede ordene "total ligegyldige bekræftende indlæg". altså et indlæg som kent så fint demonstrerede. ellers er jeg da enig med dig ;)

Persian_Wolf

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Persian_Wolf »

Det er nok et problem fordi man skal "klikke" på et indlæg for at kunne læse det. Altså skal man gøre en indsats for hvert indlæg man læser og derfor vil man forvente mere end et "jeg er enig". Havde det været almindelig og tradionel forum-visning , hvor man ser 15 indlæg under hinanden inkl deresindhold, som man ser så mange andre steder, så havde det måske ikke været så slemt.

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------

> Jeg har vist ikke skrevet nogle steder at man ikke
> kan tillade sig at udtale sig
> kritisk på ulvegraven?

Hvad mente du da så i dit sidste indlæg? Jeg citerer "Dit svar bærer generelt præg af en meget mere løs holdnig til debatlinien i forhold til hvad man kan tillade sig at udtale sig om jf. indsigt og viden i forhold til min."

> Det er jeg ligeglad med!

Ja, for vi skal da nødigt lære af andre..

> Er jeg sensitiv? Kan du ikke komme med nogle
> eksempler?

Ja du er sensitiv, men da du holder det generelt er så er det jo svært at give specifikke eksempler, men du har jo skrevet at man ikke bør være kritisk når man ikke kan komme med løsningsforslag. En af kardinalpunkter i dit oprindelige indlæg omhandlede jo det at stille sig kritisk.

> Skal vi ikke holde os til det jeg har sagt i
> stedet for at begynde at lege gættekonkurrence om
> mine holdninger?

Hvad har jeg da gættet på?

Thomas Lund

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Thomas Lund Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Jeg har vist ikke skrevet nogle steder at man
> ikke
> > kan tillade sig at udtale sig
> > kritisk på ulvegraven?
>
> Hvad mente du da så i dit sidste indlæg? Jeg
> citerer "Dit svar bærer generelt præg af en meget
> mere løs holdnig til debatlinien i forhold til
> hvad man kan tillade sig at udtale sig om jf.
> indsigt og viden i forhold til min."

Jeg mener at vi generelt er uenige om at ulvegraven oversvømmes med flere og flere ligegyldige og intetsigende indlæg, med mindre og mindre indsigt som baggrund og hvor der så godt som aldrig indeholdes løsningsforslag
>
> > Er jeg sensitiv? Kan du ikke komme med nogle
> > eksempler?
>
> Ja du er sensitiv, men da du holder det generelt
> er så er det jo svært at give specifikke
> eksempler, men du har jo skrevet at man ikke bør
> være kritisk når man ikke kan komme med
> løsningsforslag.

Nej!

> > Skal vi ikke holde os til det jeg har sagt i
> > stedet for at begynde at lege gættekonkurrence
> om
> > mine holdninger?
>
> Hvad har jeg da gættet på?

Du er så gået fra at gætte til at sige noget der er direkte forkert.

Du cirkler hele tiden om at "kardinalpunktet" er at jeg ikke vil have at folk stilller sig kritisk når de ikke kan komme med løsningsforslag. Men der er du forkert på den: Det er IKKE kardinalpunktet.

Kardinalpunktet er at den generelle tendens er som oven over beskrevet, nemlig at der er for mange % mundlort og gentagelser der ikke slettes og for mange % indlæg uden betydende indhold og for mange % indlæg uden løsningsforlag. Det er en stigende tendens som jeg har påpeget og det ser ud til at du synes at niveauet er ok.

Jeg har flere gange linket til indlæg som jegs synes burde være slettet men jeg ser dig ikke forholde dig til dem.

Her er endnu et: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,888 ... #msg-89034

Nåh! Kan jeg bare sige (hvad fanden skal jeg ellers sige?) Det er jo heller ikke fordi indlægget ligefrem starter en drømmetråd af svar.

Lund

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Lad os bare blive enige om at være uenige. Jeg syntes ikke at problemet er nær så stort som flere vil gøre det til og da specielt ikke når jeg sammenligner med konkurrerende fansforums, som jeg også besøger engang imellem, der er problemerne langt større de fleste steder. Når fanskaren vokser og der er flere der ønsker at diskutere, så kommer der selvfølgelig også nogle brugere som ikke har så meget debaterfaring, men jeg mener der skal være plads til at de lære det og forbedre sig, og heldigvis så vokser antallet af brugere på graven da, det skulle den gerne i takt med resten af FCM.

Censurerer man Ulvegraven i et væk, så risikerer man at dræbe trafikken herinde og det mener jeg vil fatalt for forummets fremtid.

I øvrigt syntes jeg på ingen måder det indlæg du linker til, fortjener at blive slettet. Vedkommende leverer en forbrugeroplysning (Et link) og forholder sig kortfattet til artiklen. Med alle de hjemmesider der efterhånden leverer nyt om FCM, så får man sjældent læst dem alle igennem og derfor syntes jeg altid det er rart der er nogle der linker til FCM relevante artikler på graven..

BW - 665

Re: Hvad sker der?

Indlæg af BW - 665 »

Persian_Wolf Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er nok et problem fordi man skal "klikke" på
> et indlæg for at kunne læse det. Altså skal man
> gøre en indsats for hvert indlæg man læser og
> derfor vil man forvente mere end et "jeg er enig".
> Havde det været almindelig og tradionel
> forum-visning , hvor man ser 15 indlæg under
> hinanden inkl deresindhold, som man ser så mange
> andre steder, så havde det måske ikke været så
> slemt.

Det er jeg faktisk slet ikke enig i - hvis du læser på f.eks. Viborgs forum, The Green Pride, hvor opbygningen er som du beskriver, og idiot-koeficienten er højere end på Graven, så skal man "scanne" ned over en tråd for at finde noget indholdsrigt imellem alt ævlet, og saglige indlæg går let tabt i mængden.

Fordelen ved Gravens opbygning er at man (jeg) kan screene samtlige indlæg i en tråd hurtigt, og springe over sektioner som tydeligvis er intet intetsigende eller af debattører som man (jeg) ved er garant for indlæg der giver grå hår.

At man så samtidig kan gå glip af meget sagligt, det må man desværre tage med - det sparer trods alt meget tid, og bevirker at man ikke skal scrolle ned over samtlige indlæg i en tråd - forestil dig hvor besværligt og tidskrævende det er i en tråd med 100+ indlæg, og halvdelen er "enig/uenig" indlæg, eller værre...

Persian_Wolf

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Persian_Wolf »

Det jo ikke spørgsmål om at ændre indhold, men spørgsmål om hvordan man vil se indhold. Hvis indholdet er som du siger - altså idiotisk, kan der derofr hurtigere identificere indlæg som ikke er noget værd, og hurtig scrolle væk. Hvorimod du herinde, ikke kan se hvad der er noget værd eller ej, fordi stort set alle bruger trådens overskrift. Derfor vil du ikke vide hvilke indlæg der er "enig/uenig". Her vil du klikke på hvert eneste indlæg, for at kunne se indholdet.

Så det er altså lidt modsigende, det du skriver.

Da overskrifterne på indlæg er samme som trådens oversigt, kan du netop ikke "bare" springe disse indlæg over, da du ikke kan identificere dem.

I stort set alle nyere foraer, kan du "block" brugere, dvs bruger du finder trættende , kan du vælge at "block". Så vil den ikke vise vedkommendes indlæg , medmindre du vælger "vis indlæg". På den måde kan du undgå det også.

Størrelsen/længden af scroll kan styres ved at angive hvor mange indlæg der skal være pr. side.

Generelt er der bedre flow i nyere forumsystemet, fordi man ser indlæg mens man scroller. Man skal ikke hel tiden "skære" delene i et emne i stykker, ved at klik->læs , klik->læs, klik-læs . Det er forstyrrende for flowet i at læse et emne igennem for indlæg.

Kent

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Kent »

Jeg er helt enig i, at man burde opdatere Gravens forum-software/visningsmåde. Det er oldnordisk og gør læsningen langsommere. Man kunne også indføre en "enig"-knap, som man har på fx Sidelinien, så folk kunne tilkendegive enighed på den måde.

Men om det sker herinde er nok tvivlsomt. Man har haft en meget konservativ holdning til forummets funktion, hvilket nok ikke mindst i sin tid kan spores tilbage til Hekler, der er modstander af alt nyt ;-)

Tag fx funktionen med at trådene med nyeste indlæg hopper i top. Det var man i laaaaang tid modstander af, fordi man mente det ville kunne misbruges. Men det har fungeret upåklageligt bortset fra de 3-4 pattebørn, der brugte de første 30 min hvor funktionen var slået til, til at vise hvordan det kunne misbruges. De fik en fortjent pause og siden har det ikke været misbrugt en eneste gang.

Så de systemansvarlige vil sikkert igen fremføre at man ikke kan ændre fra trådvisning til forumvisning, fordi så bliver det svært at følge diskussioner osv. Bare underligt at det fungerer ALLE andre steder og stort set ALLE fora kører på en måde, ligegyldigt om det handler om fodbold eller andre emner. Men på det område er man meget konservative fra de systemansvarliges side og det er lidt trist, at de ikke er mere åbne overfor de klare tekniske forbedringer og muligheder der rent faktisk er let tilgængelige og velafprøvede.

j3pq3

Hvad sker der?

Indlæg af j3pq3 »

Nu er denne tråd jo allerede ved at blive til brokketråden, og jeg skal da ikke holde mig tilbage med et endnu et emne.

Det irriterer mig voldsomt når folk ikke sætter kommaer, punktummer eller andre tegn, for det hjælper virkelig med forståelsen af et indlæg.

jeg kan f.eks. fremhæve: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,891 ... #msg-89191

Jeg skulle læse den igennem op til flere gange, før jeg fattede hvad det gik ud på.

lidt mere koncentreret når man skriver, ville gøre underværker.

Især punktummer er vigtige til at opbygge et indlæg. (..!)

Takito

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Takito »

j3pq3 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu er denne tråd jo allerede ved at blive til
> brokketråden, og jeg skal da ikke holde mig
> tilbage med et endnu et emne.
>
> Det irriterer mig voldsomt når folk ikke sætter
> kommaer, punktummer eller andre tegn, for det
> hjælper virkelig med forståelsen af et indlæg.
>
> jeg kan f.eks. fremhæve:
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,89189,89191#ms
> g-89191
>
> Jeg skulle læse den igennem op til flere gange,
> før jeg fattede hvad det gik ud på.
>
> lidt mere koncentreret når man skriver, ville gøre
> underværker.
>
> Især punktummer er vigtige til at opbygge et
> indlæg. (..!)

Hvad så hvis vedkommende er ordblind - må han så ikke deltage i debatten?

Der skal være plads til alle, og alle har ikke samme forståelse for tegnsætning eller at stave.

JaneK

Besvar