Graven er død

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Peter Ross

Re: Graven er død

Indlæg af Peter Ross »

Den eneste "censur" der bliver ført herinde, for nu at bruge dit udtryk, er når folk ikke fatter at holde en sober tone. Det er længe siden jeg har set et kritisk indlæg blive fjernet, hvis ellers debattøren har holdt et ordentligt sprog, og ikke brugt alt for mange udråbstegn og lignende.

Jeg synes det er lidt noget pjat folk råber op om, at folk bliver "trynet". Kan de ikke tåle et måske lidt hårdt svar, så er de kommet der forkerte sted. Med fordel kan de prøve http://www.o-girlz.dk/system/index.php i stedet. (hov, nu trynede jeg vist også...)

Hvor ser du forøvrigt, det vælter rundt med bestyrelsesmedlemmer ? Indenfor den seneste måned har der været 5 indlæg fra bestyrelsesmedlemmer, at de så nok også læser med er en anden sag, men det er vel ikke forbudt ?

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Den eneste "censur" der bliver ført herinde, for
> nu at bruge dit udtryk, er når folk ikke fatter at
> holde en sober tone. Det er længe siden jeg har
> set et kritisk indlæg blive fjernet, hvis ellers
> debattøren har holdt et ordentligt sprog, og ikke
> brugt alt for mange udråbstegn og lignende.

Det ved jeg ikke er korrekt, da jeg også har fået fjernet kritiske indlæg vedr. vores ex-anfører Kristian Bak. Ligesom andre jeg tager til fodbold med, har prøvet det samme. Personlig mener jeg, at hvis det går på en sober tone, så skulle Thomas Lund og Hekler ret ofte censureres.

>
> Jeg synes det er lidt noget pjat folk råber op om,
> at folk bliver "trynet". Kan de ikke tåle et måske
> lidt hårdt svar, så er de kommet der forkerte
> sted. Med fordel kan de prøve
> http://www.o-girlz.dk/system/index.php i stedet.
> (hov, nu trynede jeg vist også...)

Jo, jeg kan nem tåle hårde ord, hvis jeg kan få grønt lys til, at jeg kan give igen af samme mønt. Det er også min opfattelse, at andre kan gøre mere ustraffet herinde end andre.

Nu føler jeg mig aldrig særlig trynet af dine indlæg Peter Ross, pga. jeg oplever ikke, at du har et særligt behov for at skal bevise, hvor klog du er. Egentlig er dine indlæg dem, som jeg holder mest af at læse herinde pga. der er masser viden, og aldrig et behov for at ” jokke” på andre.

Bhomaszz

Re: Graven er død

Indlæg af Bhomaszz »

Jeg ser også debatten lige p.t. som værende knap så god som da jeg startede herinde. Det kan der være en del grunde til, jeg vil nu prøve at give et gæt på hvorfor - og så kan man jo se efter løsninger...

1. jeg har også prøvet at få slettet indlæg på det seneste - faktisk en del. Om dette skyldes en usober tone ved jeg dog ikke, men jeg kunne da forestille mig det. Da det er meget individuelt hvad en usober tone er kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om hvad betegnelsen er på graven? Man er nødt til at være enige om dette emne for at kunne oprette en god debat...

2. det er agurketid i øjeblikket, så der sker ikke noget udover knap så spændende spillertråde... Dette kan man jo ikke ændre på, det er blot en konstatering;-)

3. Der er i øjeblikket en del nye brugere, som lige skal finde ud af hvordan man gebærder sig på graven. ligesom der bliver oprettet en del urelevante tråde, også i forkerte foraer. Dette er der nogen der bliver meget "stødt" over, og ja det er også træls... Det eneste der er at gøre er at bede folk om at lade være med det pjat - og så få slettet de tråde hurtigst muligt. Kom nu admin - op på dupperne!

4. Der er iøjeblikket et par "gode" brugere som ikke er specielt meget online. De plejer altid at bidrage med noget positivt, og dermed er der ikke helt så mange gode og debatskabende indlæg. Det er der så heller ikke lige nu løsning på, da man jo ikke kan tvinge folk til at være på graven;-)

Det er så lige de ting som jeg synes er hæmmende for debatten i øjeblikket, er der nogen som har nogen løsninger? eller eventuelle tilføjelser... God Debat!

Thomas Lund

Re: Graven er død

Indlæg af Thomas Lund »

topscore Skrev:
-------------------------------------------------------
> Thomas Lund Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > topscore Skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> >
> > > I øvrigt er det en omgang ævl du fyre af
> Thomas
> > > Lund førhen havde vi en web uden log on,
> >
> > Korrekt. Det er ca. 2½ år siden det blev
> ændret.
>
> Ja, lige nøjagtig. Fordi der opstod en debat om,
> at der kom for mange personer herind, som skrev
> som de havde lyst,

Du husker forkert. Der blev indført brugerregistrering fordi to AGF fans gik fuldstændig besærkergang og spammede vores forum så det gik ned i flere dage i træk. I øvrigt fandt Kim ud af hvem det var og de måtte angrende undskylde mange gange for at undgå en bøde og nedlæggelse af deres internetforbindelse. Sådan noget er nemlig ikke lovligt. Jeg og andre mods brugte dengang timer og atter timer på at fjerne indlæg der var fuldstændigt uden indhold. Du husker det måske som "de gode gamle dage" Jeg husker det som et moderator helvede der voksede uge for uge.

> så blev der strammet op trin
> for trin indtil vi endte med nogle der kaldte sig
> moderatorer, hvis opgaver er at udfører censur.

Der var mods før og det er der nu. Der er ikke blevet strammet op. Intet er ændret på den front andet end at det er blevet meget lettere at styre fordi vi kan udelukke folk fra at skrive når de går amok (og et gør de engang imellem). Alt det lort som du og andre bliver fri for ser i jo ikke altid.

> Nu
> er det jo sådan, at man behøver ikke kender meget
> til dansk historie for at vide, at de
> grundlovssikrede rettigheder er et oprør mod bl.a.
> censur.

Dine grundlovvsikrede rettigheder giver dig ikke ret til at ytre dig på andre medier som er stillet til rådighed og betalt af andre (den diskussion har været taget mange gange før). Det må du da kunne forstå?

> Da vi ikke havde moderator før, så havde
> vi vores ytringsfrihed herinde indtil ” grebet
> blev strammet” omkring den frihed.

Som sagt var der også mods før, du husker bare forkert. Længere er den ikke!

> Derfor mener jeg, at i er nogle vrøvlhoveder.

og det er så omvendt. Jeg er sikker på at der findes debattører der kan huske det tidligere forum og at der blev modereret i det også.
>

> Nu er det sådan, at jeg selv bestemmer, hvad jeg
> mener, og ikke har brug for andre til at lave
> deres fortolkninger.
> Min opfattelse går ligesom i den indledende tråd
> på, at der er nogle herinde som har utrolig travlt
> med at lege politibetjente. Særligt i øjeblikket
> handler det om hvordan man opretter tråder. Andre
> genge handler det om, at dem der skriver noget
> enten noget som mange er enig om, eller hvis de
> ikke er faktuelle nok – så skal de lige have en ”
> dask” med på vejen. I stedet for at give plads
> herinde, så er jeg enig i, hvad Søren H starter
> tråden med, at der er nogle herinde som ” tryner
> fok”, så de, fx ikke tør skrive herinde.
> Min holdning er, at det er sgu ikke ligefrem den
> bedste reklame for fanklubben, hvis i kun kan
> rumme en slags mennesker

Du er så i din gode ret til at have den holdning, lige som andre mener at der burde være en strammere linie. Som jeg skrev før, så er det ikke ens betydende med at nogle af jer får hvad i vil have.

- og drop ævlet med at
> Ulvegraven ikke er fanklubbens forrum, når der
> vælter rundt med BW-bestyrelsesmedlmmer

bestyrelsen er ikke særligt aktive på Ulvegraven. Årsagen er vel at de ikke får meget ud af at deltage i debatten men mere ud af at observere.

> og andre
> tæt om kring BW.

Jeg håber da at jeg er tæt omkring BW, sammen med de andre 1500 medlemmer. Men ellers er du godt igang med det her "indre kerne" pis som andre har sunget om på graven når de ikke får deres vilje. Det er trættende at høre på og det preller totalt af på mig.

Lund

Altoriso

Re: Graven er død

Indlæg af Altoriso »

topscore Skrev:
-------------------------------------------------------

> Ja, lige nøjagtig. Fordi der opstod en debat om,
> at der kom for mange personer herind, som skrev
> som de havde lyst, så blev der strammet op trin
> for trin indtil vi endte med nogle der kaldte sig
> moderatorer, hvis opgaver er at udfører censur.

Jeg har også været her siden de spæde år på Ulvegraven, og som Lund skriver længere nede,¨så skyldtes opstramningen stort set alene en frygtelig gang spam af forummet fra nogle AGF-fans
Men også dengang havde vi da gang i nogle kæmpediskussioner som af og til næsten gik over gevind...
Iøvrigt med debattører som idag er en fornøjelse at debattere med !


> Nu
> er det jo sådan, at man behøver ikke kender meget
> til dansk historie for at vide, at de
> grundlovssikrede rettigheder er et oprør mod bl.a.
> censur. Da vi ikke havde moderator før, så havde
> vi vores ytringsfrihed herinde indtil ” grebet
> blev strammet” omkring den frihed.
> Derfor mener jeg, at i er nogle vrøvlhoveder.

F... nu den grundlov - den gælder ikke herinde og alt kan sådan set læses på forsiden til Ulvegraven
Så må du "lide eller skride"

>
> Nu er det sådan, at jeg selv bestemmer, hvad jeg
> mener, og ikke har brug for andre til at lave
> deres fortolkninger.

Det synes jeg så du skal have lov til, og det skal du bestemt have respekt for - sådan har jeg det også selv, og er ikke bange for at indlade mig i diskussioner med nogen som helst herinde


> Min opfattelse går ligesom i den indledende tråd
> på, at der er nogle herinde som har utrolig travlt
> med at lege politibetjente. Særligt i øjeblikket
> handler det om hvordan man opretter tråder. Andre
> genge handler det om, at dem der skriver noget
> enten noget som mange er enig om, eller hvis de
> ikke er faktuelle nok – så skal de lige have en ”
> dask” med på vejen. I stedet for at give plads
> herinde, så er jeg enig i, hvad Søren H starter
> tråden med, at der er nogle herinde som ” tryner
> fok”, så de, fx ikke tør skrive herinde.

Jeg har oplevet mange få et lille gok i nødden herinde, og har også selv været med til at give sådanne - min oplevelse er helt klart, at det også har givet nogle bedre debattører, så takken er hermed modtaget ;-)


> Min holdning er, at det er sgu ikke ligefrem den
> bedste reklame for fanklubben, hvis i kun kan
> rumme en slags mennesker -

Fanklubben rummer vist helt sikkert alle slags mennesker, dog de fleste med en forkærlighed for fodbold og i særdeleshed FCM

> og drop ævlet med at
> Ulvegraven ikke er fanklubbens forrum, når der
> vælter rundt med BW-bestyrelsesmedlmmer og andre
> tæt om kring BW.

Den sætning forstår jeg simpelthen ikke ???

Skulle Ulvegraven nu ikke være fanklubbens forum - det er det jo netop !!



For at ingen skal være i tvivl om, hvad der gælder for Ulvegraven så får I sgu den hele her ( måske kunne der være ting der skulle ændres/fornyes ? )


" Velkommen til Ulvegraven
Ulvegraven er Black Wolves debatforum, vi har nogle regler som I bedes overholde og respektere:


Regler:
Der er ikke ytringsfrihed på Ulvegraven. Lige som alle andre fora, er dette modereret af en debatgruppe. Almindelig netetikette og følgende regler gælder for Ulvegraven:

1. Indlæg der indeholder trusler om, eller opfordring til, vold slettes
2. Indlæg der indeholder racisme, bagvaskelse, mudderkastning eller udelukkende er af provokatorisk art slettes.
3. Indlæg med falsk afsender eller indeholdende rygter uden kildeangivelse slettes
4. Indlæg udelukkende med personlige beskeder slettes.
5. Indlæg der omhandler et emne der allerede er påbegyndt i en anden tråd kan flyttes eller slettes udelukkende ud fra en vurdering af debatgruppen
6. Det er ikke tilladt at lave reklame eller lignende på Ulvegraven, der er skadeligt for Black Wolves eller i modstrid med Black Wolves vedtægter.


Sanktion:
På ulvegraven.dk praktiseres et kortgivningssystem som i foldbold. 2 gule kort giver et rødt og du vil ryge på bænken, i kortere eller længere tid:

Henstilling:
Hvis du ikke overholder almen netetikette eller reglerne for ulvegraven vil du få en henstilling fra debatgruppen. Du kan risikere at få flere henstillinger fra Debatgruppen
Gult kort:
Hvis debatgruppen vurderer at du har lavet en grov eller gentagen overtrædelse af reglerne vil du få et gult kort og blive udelukket fra Ulvegraven i en uge.
Rødt kort:
Hvis du, efter at have fået gult kort, stadig ikke kan indordne dig under reglerne for Ulvegraven, vil du blive udelukket permanent.

Hvem står for driften af Ulvegraven?
Ulvegraven.dk er Black Wolves debatforum
Ulvegraven modereres af en gruppe personer, der er valgt af bestyrelsen for Black Wolves. Gruppen kaldes debatgruppen og har det daglige ansvar for, at Ulvegraven kører efter de gældende regler. For at undgå personlig hetz har Black Wolves bestyrelse valgt at holde disse personer anonyme. Debatgruppen refererer til bestyrelsen i BW.

Hvis du vil klage over et slettet indlæg eller andet:
Så klag ikke på ulvegraven. Dette indlæg vil også blive slettet. Skriv i stedet en e-mail til Thomas Lund som vil tage din klage op til overvejelse

Disclaimer
Black Wolves er ikke ansvarlige for udtalelser, meningstilkendegivelser eller udokumenterede rygter, som måtte fremkomme på Ulvegraven.dk. Holdninger tilkendegivet i et indlæg i Ulvegraven kan ikke tillægges andre end forfatteren af det pågældende indlæg.

Copyright
Eftertryk af, eller citater fra, ulvegraven.dk er ifølge Dansk lovgivning ikke tilladt uden tilladelse fra forfatterne, og med tydelig kildeangivelse (i debatforummet; afsenderen af indlægget)."

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Der var engang der var frihed

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

topscore Skrev:
-------------------------------------------------------
> Så kunne man straffri svare dig tilbage af ” samme
> mønt” uden der pludselig kommer en eller anden
> anonym moderator og blander sig – og egentlig har
> jeg ingen sikkerhed for at den samme moderator, fx
> ikke er dig selv ( dvs. Hekler)

For det første var det ikke mig, eller sjældent mig der modererede, for det andet så var der 0 tolleranse på debat om den aktuelle debat, så du husker nok forkert.

Alle indlæg der bare havde hentydningen af en kommentar til moderationen blev slettet med det sammen og folk der ikke kunne holde op blev smidt ud.

Din hukommelse spiller dig et puds.

Faktisk er jeg pr. definition udelukket fra Galehusets debat af netop den grund.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Bhomaszz Skrev:
-------------------------------------------------------

Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke fatter hvad det er du prøver at sige til dit første punkt så det har jeg bare slettet?

> 2. det er agurketid i øjeblikket, så der sker ikke
> noget udover knap så spændende spillertråde...
> Dette kan man jo ikke ændre på, det er blot en
> konstatering;-)

Det er da overhovedet ikke agurketid, der sker dagligt noget og jeg vil da gerne reklamere for min egen tråd om Hooliganregister som ingen har meldt sig ind i endnu!

> 4. Der er iøjeblikket et par "gode" brugere som
> ikke er specielt meget online. De plejer altid at
> bidrage med noget positivt, og dermed er der ikke
> helt så mange gode og debatskabende indlæg. Det er
> der så heller ikke lige nu løsning på, da man jo
> ikke kan tvinge folk til at være på graven;-)

Hvem er de gode brugere som du sagner, de fortjæner da den ros som du kommer med?

Claus (BW#1145)

Re: Graven er død

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Nogle gange ryger de gode indlæg med i skraldespanden, hvis det oprindelige indlæg slettes.

mancitydk

Re: Graven er død

Indlæg af mancitydk »

Sådan Alto....

Og ja, kan man IKKE tåle mosten har man sin ret til at gå.... Og det er vel egentligt det essentielle i denne debat? Har man for mange problemer med stedet ville man vel ikke blive ved med at være her.

Persian_Wolf

Re: Graven er et forum , get over it

Indlæg af Persian_Wolf »

Guys

Et internet-baseret forum har sine op og nedture. Der er ingen grund til at blive hysteriske og gå i panik.

Sådan er det med online sider. Det kan aldrig være 100% stabil med topkvalitet. Der vil altid være perioder med mindre spændende bølge af emner.

Sådan er det, og sådan vil det altid være. Det er et typisk internet-anlagt problem.

Get over it. Istedet fr at bidrage til den bølge af negative emner, så kom igang og bidrag til gode og lærerige tråde, hvor kvaliteten kan løfte forummet igen.


Så simpelt

Bjarne Fonnesbech

Apropos Graven:

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Tillad en "observatør" at komme med et indlæg ang. debatten omkring Ulvegraven.

Først og fremmest vil jeg bemærke, at det jo forum`ets brugere der skaber "liv på Graven". Altså al den kritik af, at der mangler dit og dat for at gøre siden mere "levende", det er sgù en dårlig kritik. Selvfølgelig kan nogen ting gøres pænere, men i bund og grund er det os alle, der debatterer, der skaber rammerne og dermed gør det interessant at debattere.

Og en anden ting; ud af den lange debat, der nu har kørt omkring Graven i en uges tid, så vil jeg sige uden at hænge nogen ud; at jeg lynhurtigt ved (næsten uanset hvilken tråd der er i gang iøvrigt), hvem jeg gider læse indlæg af og hvem man skal hoppe let og elegant over. Dermed ikke at hænge nogen ud, men nogen har dælme nogle rimeligt kortfattede argumenter og meninger.

Det var bare lige mine bemærkninger.

Mvh Bjarne Fonnesbech

PS! Et forslag: Bør alle ikke - i debatten her på Graven - hedde deres eget navn ? Synes mange hedder et eller andet alias ??? Vil de ikke stå ved det de skriver ???

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Apropos Graven:

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Bjarne Fonnesbech Skrev:
-------------------------------------------------------
> PS! Et forslag: Bør alle ikke - i debatten her på
> Graven - hedde deres eget navn ? Synes mange
> hedder et eller andet alias ??? Vil de ikke stå
> ved det de skriver ???

Jeg vil ikke stå ved hvad jeg skriver, og på den her måde er der ingen der ved hvem jeg er!

Må jeg spørge hvad det skulle være godt for?

Bjarne Fonnesbech

Re: Apropos Graven:

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Du står da netop ved hvem du er !

Jeg er måske gammeldags, men synes ikke "anonymitet" er godt (ved godt at administratoren ved hvem der "gemmer sig" bag de forsk. navne.)

Så kan jeg så modsat spørge, hvorfor man skal være anonym / altså optræde under et dæknavn ???

Skriver du f.eks. et indlæg til en avis skal du fremstå med fuld navn og adresse.

Mvh Bjarne

"jeg tror jeg ramte den lige i røven"! John "Faxe" Jensen om sit mål i EM-finalen 26. juni 1992 på Nya Ullavi Stadion i Gøteborg.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Apropos Graven:

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Bjarne Fonnesbech Skrev:
-------------------------------------------------------
> Du står da netop ved hvem du er !

Gør andre ikke det? Bare fordi du ikke ved hvem de er betyder jo ikke at de ikke står ved hvad de skriver. Om der står Bjarne Fonnesbech eller Fonneboy ændre jo ikke ved troværdigheden så længe det er en konsekvent brug af navnet.

> Jeg er måske gammeldags, men synes ikke
> "anonymitet" er godt (ved godt at administratoren
> ved hvem der "gemmer sig" bag de forsk. navne.)

Igen så må nu lige forklare min hvor anonymiteten er henne, jeg kan ikke forstå det? Og iøvrigt ved andmin da intet om hvem folk er, der er et kaldenavn og et IP nummer.

> Så kan jeg så modsat spørge, hvorfor man skal være
> anonym / altså optræde under et dæknavn ???

Bare fordi du ikke ved hvem folk er gør dem vel ikke anonyme

> Skriver du f.eks. et indlæg til en avis skal du
> fremstå med fuld navn og adresse.

Nej faktisk er det meget forskelligt, men avisen skal altid vide hvem du er.

NME

Re: Apropos Graven:

Indlæg af NME »

Om jeg hedder
Brian Jensen,Peter Nielsen eller NME er vel lige meget.. Du vel jo stadig ikke ane hvem jeg er..
Hvem de forskellige personer er kan man istedet danne sig et indtryk af igennem det de skriver..

Til gengæld er det så meget sjovt en gang imellem at få sat ansigt på nogle af debatørrene.. Man bliver squ ind imellem overrasket :)

Besvar