Glen Riddersholm
Re: Glen Riddersholm
Sjovt at både Erik Rasmussen og Glen har været så forhadte i AGFs fankredse, og begge ender der?
Jeg ville nok have valgt Esbjerg, der var større chance for succes.
Jeg ville nok have valgt Esbjerg, der var større chance for succes.
Umiddelbart virker det en smule besynderligt at han vælger GF efter at have sagt nej til Efb og U21.
Det virker lidt til at han har haft en forventning om at han kunne lande et "stort" job, og nu hvor det ikke rigtigt ser ud til at ske, må han tage sig til takke med AGF.
Det virker lidt til at han har haft en forventning om at han kunne lande et "stort" job, og nu hvor det ikke rigtigt ser ud til at ske, må han tage sig til takke med AGF.
Der bør være et stort hold i Århus og Glen har vel set det som den ultimative udfordring at få det til at ske... Måske en mulighed for at rejse flere sponsorater, da Glen har vist at han kan skabe resultater og attraktiv fodbold.
Det er iøvrigt lidt sjovt lige at læse de første indlæg her i denne tråd
Lidt omkring at Glen skulle blive vores Ferguson, og at Glen ønskede at committe sig 110%
Lidt omkring at Glen skulle blive vores Ferguson, og at Glen ønskede at committe sig 110%
Jeg synes det er lidt trist Jan, for det kunne han jo sagtens have været. Det er stadig et paradoks at cheftræneren vinder klubbens første mesterskab og så må gå pga uenigheder, jeg synes stadig de burde have forgyldt ham.
-
Jeg ville da også gerne have set Glen var blevet i klubben som vores cheftræner - det er på trods af at jeg i bund og grund synes han på mange måder er et fjols. Han har bevist at indenfor fodboldens verden så kan han nogen ting. Han er en rigtig dygtig træner. Sådan skulle det ikke være og nu har vi i stedet manden der fuckede u21 holdet op og som ser ud til at gøre det samme med os. Håber dog jeg tager fejl, JT har jo ikke haft de optimale betingelser.Ravnen skrev:Jeg synes det er lidt trist Jan, for det kunne han jo sagtens have været. Det er stadig et paradoks at cheftræneren vinder klubbens første mesterskab og så må gå pga uenigheder, jeg synes stadig de burde have forgyldt ham.
Vedr Glen, så er det da et MEGET større job at få AGF end u21 og Esbjerg. Det er lige før jeg vil sige at at det er en fribillet mod stjernerne. Fejler han i AGF, så vil de fleste sige at det sgu også var en umulig mission. Får han succes (det tror jeg han gør) og får galehusetbAGF op mod toppen på sigt - så vil det give ham en større stjerne på den danske træner himmel end andre hjemlige trænere har. Landstrænerposten vil være meget tæt på.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
Ravnen, tror det var en enten ham-eller-mig situation mellem ham og Steinlein. Så kan vi så diskutere hvad der ville have været bedst, uden fører det nok næppe nogen steder.
Jeg synes i interviewsene at han lægger meget vægt på at der er mere bevågenhed omkring AGF.
Man kunne godt være nervøs for om der er lige lovlig med fart på der, men det bliver så mandens egen hovedpine.
Jeg synes i interviewsene at han lægger meget vægt på at der er mere bevågenhed omkring AGF.
Man kunne godt være nervøs for om der er lige lovlig med fart på der, men det bliver så mandens egen hovedpine.
Der vil jeg ikke give dig ret - alle trænere der har været i GF de sidste 20 år har ikke fået nogle af de gode jobs efterfølgende - Ove P er vel den der tilnærmelsesvis har gjort det bedst efter exit og han har blot været brandslukker i div klubber inden han nu er endt i Hobro!!mousebreaker skrev:Jeg ville da også gerne have set Glen var blevet i klubben som vores cheftræner - det er på trods af at jeg i bund og grund synes han på mange måder er et fjols. Han har bevist at indenfor fodboldens verden så kan han nogen ting. Han er en rigtig dygtig træner. Sådan skulle det ikke være og nu har vi i stedet manden der fuckede u21 holdet op og som ser ud til at gøre det samme med os. Håber dog jeg tager fejl, JT har jo ikke haft de optimale betingelser.Ravnen skrev:Jeg synes det er lidt trist Jan, for det kunne han jo sagtens have været. Det er stadig et paradoks at cheftræneren vinder klubbens første mesterskab og så må gå pga uenigheder, jeg synes stadig de burde have forgyldt ham.
Vedr Glen, så er det da et MEGET større job at få AGF end u21 og Esbjerg. Det er lige før jeg vil sige at at det er en fribillet mod stjernerne. Fejler han i AGF, så vil de fleste sige at det sgu også var en umulig mission. Får han succes (det tror jeg han gør) og får galehusetbAGF op mod toppen på sigt - så vil det give ham en større stjerne på den danske træner himmel end andre hjemlige trænere har. Landstrænerposten vil være meget tæt på.
Jeg forstår ikke Glenns valg - chancen for fiasko er 100 gange større en d chancen for succes! Desuden virker Glenn udaftil som en mand der trives bedst i rolig omgivelser hvor han har en god og tryg opbakning hvilket man under ingen omstændigheder ser ud til at få i GF. Der er for mange magtkampe mellem alfahanner der skal positionere sig selv... Mon ikke han fortryder en lille smule at han pustede sig op i FCM og efterfølgende tabte kampen?? Hans CV havde været en del pænere med ydeligere 2-3 sæsoner i FCM.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer
Det bliver op ad bakken. Der har været så mange talentfulde og dygtige trænere omkring AGF med det rene fiasko til følge. Jeg er enig med dig ThygeM i at Glen ikke får den ro og opbakning i AGF som han bad om i FCM.
Erik Rasmussen kunne næsten gå på vandet efter to sølvmedaljer her, han var det helt store nye trænerhåb, men det faldt til jorden med et brag i AGF og trænerkarrieren er nu stendød. Jeg frygter at det samme skal ske for Glen. De er to meget forskellige trænere, men som mennesker har de egentlig meget tilfælles, de er klubfolk, de lever og ånder begge af og for alle menneskene omkring dem. Lige AGF tvivler jeg på er det rette sted for sådan en type. Men spørgsmålet er om magtkampe egentlig ikke bare er en naturlig del af fodbold nu om dage?
Hvis jeg var Glen, havde jeg valgt Esbjerg, der er også potentiale, men de satser på talenter (som Glen kan lide) og folkene virker rolige og besindige. Som byer er Aarhus selvfølgelig større end Esbjerg, men det betyder jo ikke alverden når AGF knap kan samle 4000 tilskuere når mesterholdet kommer på besøg...
Men spændende bliver det at følge!
Erik Rasmussen kunne næsten gå på vandet efter to sølvmedaljer her, han var det helt store nye trænerhåb, men det faldt til jorden med et brag i AGF og trænerkarrieren er nu stendød. Jeg frygter at det samme skal ske for Glen. De er to meget forskellige trænere, men som mennesker har de egentlig meget tilfælles, de er klubfolk, de lever og ånder begge af og for alle menneskene omkring dem. Lige AGF tvivler jeg på er det rette sted for sådan en type. Men spørgsmålet er om magtkampe egentlig ikke bare er en naturlig del af fodbold nu om dage?
Hvis jeg var Glen, havde jeg valgt Esbjerg, der er også potentiale, men de satser på talenter (som Glen kan lide) og folkene virker rolige og besindige. Som byer er Aarhus selvfølgelig større end Esbjerg, men det betyder jo ikke alverden når AGF knap kan samle 4000 tilskuere når mesterholdet kommer på besøg...
Men spændende bliver det at følge!
Det kan godt gå hen og blive et endnu større galehus end det allerede er. Hvis det smider Wieghorst på porten grundet problemer imellem ham og ledelse, så får de det da ikke nemmere med Glen ved roret Men lad os håbe at det går godt for alle parter, jeg har bare min tvivl på om det er en langbar løsning det her.
-
Du forstod vist ikke pointen. Pointen var at HVIS Glen får succes i AGF - noget som ingen træner har evnet siden Bosman dommen i 95 eller 96 - så ligger der ikke mange hindringer i vejen for ham for at kunne komme i betragtning til et landstrænerjob - som topkandidat af danske navne. Omvendt vil han blot være endnu een i mængden som ikke kunne løse den gordiske knude i AGF hvis han fejler. Derfor ser jeg det som en situation som Glen ikke kan tabe ret meget på, mens upsiden er enorm.ThygeM skrev:Der vil jeg ikke give dig ret - alle trænere der har været i GF de sidste 20 år har ikke fået nogle af de gode jobs efterfølgende - Ove P er vel den der tilnærmelsesvis har gjort det bedst efter exit og han har blot været brandslukker i div klubber inden han nu er endt i Hobro!!mousebreaker skrev:Jeg ville da også gerne have set Glen var blevet i klubben som vores cheftræner - det er på trods af at jeg i bund og grund synes han på mange måder er et fjols. Han har bevist at indenfor fodboldens verden så kan han nogen ting. Han er en rigtig dygtig træner. Sådan skulle det ikke være og nu har vi i stedet manden der fuckede u21 holdet op og som ser ud til at gøre det samme med os. Håber dog jeg tager fejl, JT har jo ikke haft de optimale betingelser.Ravnen skrev:Jeg synes det er lidt trist Jan, for det kunne han jo sagtens have været. Det er stadig et paradoks at cheftræneren vinder klubbens første mesterskab og så må gå pga uenigheder, jeg synes stadig de burde have forgyldt ham.
Jeg forstår ikke Glenns valg - chancen for fiasko er 100 gange større en d chancen for succes! Desuden virker Glenn udaftil som en mand der trives bedst i rolig omgivelser hvor han har en god og tryg opbakning hvilket man under ingen omstændigheder ser ud til at få i GF. Der er for mange magtkampe mellem alfahanner der skal positionere sig selv... Mon ikke han fortryder en lille smule at han pustede sig op i FCM og efterfølgende tabte kampen?? Hans CV havde været en del pænere med ydeligere 2-3 sæsoner i FCM.
Jeg tror faktisk at det lykkedes for ham, medmindre Jacob Nielsen bliver gået eller finder nye udfordringer. Han er en hård hund Jacob Nielsen og det tror jeg er lige hvad GR har brug for, for ikke at miste jordforbindelsen. Succes kommer dog ikke over en nat. Vi skal måske helt frem til 2018 el 2019 for AGF ligner et hold i der hører til i top 6 - det må være første succes kriterie for "de hvie"
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Hvis han får succes vil jeg helt seriøst kalde ham for et orakel!! Det er ikke hvem som helst der er hans forgængere i GF! Erik R havde succes hos jer, kom til GF og blev kvalt - Ove P kom til klubben som et meget stærkt kort og blev fyret hvorefter de rykkede ned - Åkeson kom som stor mand i svensk fodbold og blev ligeledes kvalt - MW kom med et fornuftigt CV men blev - i den nye organisation - nakket pga internt fnidder!! Sporene skræmmer meget i min verden (Det er helt på højde med PBs regime fra 2006 og frem) og Glenns største fjende er uden tvivl hans foresatte. Jeg håber han får succes - på trods af mit tilhørsforhold kan jeg faktisk godt lide manden - både som person og som træner!!!Du forstod vist ikke pointen. Pointen var at HVIS Glen får succes i AGF - noget som ingen træner har evnet siden Bosman dommen i 95 eller 96 - så ligger der ikke mange hindringer i vejen for ham for at kunne komme i betragtning til et landstrænerjob - som topkandidat af danske navne. Omvendt vil han blot være endnu een i mængden som ikke kunne løse den gordiske knude i AGF hvis han fejler. Derfor ser jeg det som en situation som Glen ikke kan tabe ret meget på, mens upsiden er enorm.
Jeg tror faktisk at det lykkedes for ham, medmindre Jacob Nielsen bliver gået eller finder nye udfordringer. Han er en hård hund Jacob Nielsen og det tror jeg er lige hvad GR har brug for, for ikke at miste jordforbindelsen. Succes kommer dog ikke over en nat. Vi skal måske helt frem til 2018 el 2019 for AGF ligner et hold i der hører til i top 6 - det må være første succes kriterie for "de hvie
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer
-
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
[/quote]Hvis han får succes vil jeg helt seriøst kalde ham for et orakel!! Glenns største fjende er uden tvivl hans foresatte. Jeg håber han får succes - på trods af mit tilhørsforhold kan jeg faktisk godt lide manden - både som person og som træner!!![/quote]
RESPEKT ! ! ! Glen kan noget med mennesker og vil altid være stor i Fcm'eres øjne. Mange latterliggør ham, men jeg vil altid have store tanker om ham. Nu skal han så bevise over en årrække om ham kan gøre en forskel for Agf og Aarhus. Only time will tell.
RESPEKT ! ! ! Glen kan noget med mennesker og vil altid være stor i Fcm'eres øjne. Mange latterliggør ham, men jeg vil altid have store tanker om ham. Nu skal han så bevise over en årrække om ham kan gøre en forskel for Agf og Aarhus. Only time will tell.
[/quote][/quote]Hvis han får succes vil jeg helt seriøst kalde ham for et orakel!! Glenns største fjende er uden tvivl hans foresatte. Jeg håber han får succes - på trods af mit tilhørsforhold kan jeg faktisk godt lide manden - både som person og som træner!!!TrueWolfMidt skrev:
De folk der latterliggør ham gør det pga deres mindreværdskomplekser og Aab-janteloven. Glenn er ubestridt en af de største succeshistorier på trænerbænken i superligaens historie. Han har ikke vundet et mesterskab på "Herfølge-måden" - han har vundet et mesterskab på års kontinuerligt arbejde og på en måde hvor både FCK og Bif blev sat eftertrykligt på plads. Manden har arbejdet dedikeret på projektet og haft en diciplin uden lige. Manden har tænkt og levet ifht den klub han var ansat i. At han så har "formastet" sig til at byde Såle op til dans i medierne er så bare endnu et kæææmpe + i min bog
Derfor var det - i min verden - også en ondskabsfuld og fuldstændig unødvendig tilsvining Rasmus A kom med ifht Glenn.
Det er min fornemmelse at vi var en hel del Biffans der havde håbet på at TF var blevet udskiftet med GR - Tror seriøst han ville passe bedre ind i vores galehus fremfor GFs...
Styr dog dit mindreværd. Er det fordi Ståle er så succesfuld at du har ondt i røven, eller hvad er problemet? Janteloven slår til igen skal jeg da love for.At han så har "formastet" sig til at byde Såle op til dans i medierne er så bare endnu et kæææmpe + i min bog