Hvad sker der?

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
BW - 665

Re: Hvad sker der?

Indlæg af BW - 665 »

Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg du skyder fuldkommen ved siden af målet - afviser skam ikke at de tiltag du bringer på banen kan være behjælpelige og gavne forummet, men roden til selv problemmet mener jeg ligger et meget mere simpelt sted - for mange lalleglade fans som ikke har fattet at det her ikke er en "shout out box" hvor det handler om at råbe højest for at blive hørt.

Man kan organisere, kategorisere, opfordre til "community spirit" og nok så meget andet, det ændrer altså ikke på folks iver efter at blive set og hørt via nonsens og holdninger uden argumentation og konstruktive bidrag - snarere tværtimod; jo mere attraktivt det bliver at blive hørt, jo større en indsats.

Tror faktisk Lund er inde på noget at det rigtige - sæt ind med hård hånd! Og hvis det så betyder vi ryger ned på 20 brugere og 5 indlæg om dagen, jamen so be it - alternativet er det mudderkastnings- og "jeg kan råbe højest" forum, som graven efterhånden ligner.

Ville såmen ikke gøre noget at antallet at indlæg reduceres en smule, for ikke at sige en hel del, så længe de er værd at læse!

Persian_Wolf

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Persian_Wolf »

Jeg mener netop den holdning om at "skære de fans væk" som ikke er "seriøse nok", ikke bidrager til at vokse BW.

Det handler om at forvandle de "lalleglade fans" til noget konstruktivt, som kan bruges i fanklubben. Det er folk som trods alt finder tid til at skrive og skrive herinde. Selvom det sjældent er velovervejet, så er der trods alt en interesse og engagement, som skal udnyttes bedre af fanklubben. Dette gøre man ikke "bare" med at lukke forummet ned til 20 mennesker, som er dygtige til at sætte kommaer og skrive lange og seriøse indlæg, men derimod sørge for at sende en signal ud til folk der benytter forummet, så de "lalleglade fans" finder dem selv som en vigtig del af fanklubben, og dermed mere motiveret til at bidrage med noget konstruktivt.

Det tror jeg vil gavne både fanklubben og den enkelte fan.


Så nej, jeg synes ikke at jeg rammer vedsiden af med denne holdning .

Bobby

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Bobby »

Jeg vil gerne síge at jeg er meget enig i, at der er mange ligegyldige kommentarer som "jeg er enig" osv., men selvom jeg eksemeplvis bestemt ikke er enig i alle Haussers synspunkter, så synes jeg hans indlæg er berettiget, og de er nogle af dem, jeg for det meste læser. Som sagt er vi langt fra altid enige, men han argumeterer altid for hans synspunkter. Det kan godt være, han ikke altid har en løsning klar, men skal vi have det hver gang?

Det er jo en meget subjektiv vurdering, hvad der er relevant for den enkelte på dette forum. Fair nok at du mener, der er alt for meget bullshit herinde. Eksempelvis synes jeg personligt dette indlæg, om hvilke stadions, vi hver især har besøgt, er totalt irrelevant...

http://www.ulvegraven.dk/read.php?5,87981

Men igen, det er der jo tilsyneladende mange andre, der finder interessant. Sådan er vi så forskellige.

Endvidere tror jeg også ,en del bruger dette forum som nyhedsinformation, i stedet for at tjekke bold.dk, onside.dk osv.

Det er meget muligt, at det ikke er formålet med dette forum. Men problemet er nok, at vi hver især ikke har de samme forventninger til dette forum. Din holdning er ikke mere rigtig end min - og omvendt.

I det hele taget, er det nok ekstremt svært at styre. Det kræver at der kommer meget konkret retningslinier for brug af dette forum og fuldtids administratorer, der konsekvent sletter alt, der ikke lever op til kravene. Det tror jeg ikke kommer til at ske.

Vores forum skiller sig vel heller ikke så meget ud fra de øvrige fanklubber i ligaen?

Men fint at du tager debatten op. Jeg har bare svært ved at se hvad løsningen er.

Altoriso

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Altoriso »

Jeg kan sagtens følge din tankegang PW

Ved ikke om du har læst den/de tråde jeg har i følgende indlæg http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,885 ... #msg-88540 , men jeg kan godt se nogle ligheder i vores synspunkter - Nu har jeg som skrevet købt en bog der handler om at netværke, og skal nok prøve at få den læst snart :-)

Men i hvert fald tror jeg at vi skal arbejde med at styrke vores fælles identitet, og der synes jeg at du kommer med et par gode idéer om at feks spillere kunne være "online" - det kunne også dreje sig om nogle fra akademiet, FCM eller BW-bestyrelsen, Tifo-gruppen, Busudvalget osv

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Hvad enten man vil det eller ej, så er det altså primært meninger og holdninger man debatterer herinde. Om du eller jeg syntes at Danny Olsen er guds gave til fodbolden, bliver på ingen måder en absolut sandhed ligegyldigt hvor meget man så argumenterer for sin sag, det kommer helt og holdent an på øjnene der ser.

Og selvfølgelig skal der være plads til at lufte en holdning, også selv om man måske ikke er fyldt 20 endnu og også selv om man måske ikke er den mest velargumenterede person herinde. At begynde at slette alt hvad der ikke opfattes som givende indlæg, mener jeg vil være en glidebane som risikerer at dræbe graven helt. Hvem gider at skrive et sted hvor man konstant bliver udsat for censur og får indlæg slettet, det ved jeg ihvertfald jeg ikke gider og som Thomas Lund konstaterer så er de fleste af os vist i farezonen. Den slags lugter alt for meget af smagdommeri og vil have den stik modsatte effekt af hvad formålet med Ulvegraven gerne skulle være, nemlig at bringe en stor gruppe interesserede FCM-fans sammen, på tværs af alder, uddannelse osv. Og så har jeg ikke engang berørt den store opgave administatorerne skulle påtage sig herinde..

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Jeg er meget enig i det her indlæg, Ulvegraven skal ikke være forbeholdt en lille elitær gruppe som alle har 10 års debaterfaring på ryggen, den må nødvendigvis have et bredere sigte som også gør det interessant for nye brugere at deltage aktivt uden at blive cencureret til ukendelighed.

BW - 665

Re: Hvad sker der?

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg er meget enig i det her indlæg, Ulvegraven
> skal ikke være forbeholdt en lille elitær gruppe
> som alle har 10 års debaterfaring på ryggen, den
> må nødvendigvis have et bredere sigte som også gør
> det interessant for nye brugere at deltage aktivt
> uden at blive cencureret til ukendelighed.

Det er jeg i og for sig også enig i, jeg mener bare der bør findes en mellemvej så dem der er totalt tabt bag en vogn holdes ude af debatten på bedste vis, og de som bare ikke er så erfarne på området bliver påvirket i en positiv retning - uden det bliver totalitært og censur over hele linien.

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Nej Thomas Lund, det er bliver ikke særligt konkret når man skal komme med løsningforslag til aktuelle problemer i klubben, når man nu ikke har den daglige gang i klubben. De fleste kan vist godt se at FCM stinker til dødbolde, men det er trods alt de færreste der har så megen indsigt, at de foreslår specifikke træningsteknikker og metoder, løsningerne vil nødvendigvis blev på et mere overfladisk plan al-a, det skal trænes noget mere, sæt en ny spiller til at sparke dødboldene, eller køb en ny spiller til at sparke dødboldene. Det betyder dog ikke at man påpege problemerne, det hører da med i enhver god efterrationalisering og analyse.

Ligeledes er det heller ikke nemt at komme med mere specifikke løsninger på den fiasko FCM har oplevet med spillerindkøb i østeuropa, andet end, at man skal blive bedre til at scoute, scoutningnetværket skal efterses og man skal teste spillerne i FCM først, da den eneste der har slået til, var heroppe til en prøvetræning først. Dog betyder dog ikke, at det ikke er fuldstændigt legitimt at tage problemstillingen op og diskutere den, også uden at man kan komme mere substantielle løsninger, det kunne jo være der var en anden der kunne komme med en sådan i debatten..

At du ikke mener du kan bruge hovedparten af indlæggene på graven til noget, må altså være dit problem og ikke andres, der skal eksempelvis nok være nogle som får noget ud af at vide at UBM har lavet et nyt banner til næste kamp. Det må være din opgave og ikke andre, at filtrere hvad du finder irrelevant og hvad du ønsker at debattere, det kan vi andre af gode grunde ikke vide. Så længe at indlægget er relevant for nogle, så har det bestemt en berettigelse, hvad enten det blot er en holdning til en debat, en forbrugeroplysning eller hvad nu..

Og jeg kan i øvrigt ikke give dig en god grund til at vi overtog IBEH, som det fremgår, har jeg hele tiden været imod et sådan eventyr.

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Selvfølgelig er der noget "debattører" som er så langt under niveau at man kan diskutere deres berettigelse herinde, men mon ikke også de får noget at vide, syntes da ihvertfald jeg kan huske nogle brugere som ikke er herinde mere..

Bhomaszz

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Bhomaszz »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Selvfølgelig er der noget "debattører" som er så
> langt under niveau at man kan diskutere deres
> berettigelse herinde, men mon ikke også de får
> noget at vide, syntes da ihvertfald jeg kan huske
> nogle brugere som ikke er herinde mere..

Ja jeg kan da i hvert fald også sagtens finde nogle som ikke burde være herinde - så det er sgu en sandhed med modifikationer hvis du mener det er gjordt godt på det område af moderators. det virker som om nogle herinde bare er liderlige over at skrive, som om det er ubetinget fedt at blive hørt - så kan indholdet sku være lige meget. Jeg vil faktisk gå så langt som til at kalde det at skrive for at skrive.

Thomas Lund

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------

Vi er enige om at det er svært at komme med løsninger til noget man ikke har den store indsigt i. Jeg mener at folk bør træde lidt mere varsomt med kritikken hvis indsigten ikke er der.

>
> At du ikke mener du kan bruge hovedparten af
> indlæggene på graven til noget, må altså være dit
> problem og ikke andres,

Nåh! Jamen så er der jo slet ikke noget at diskutere i denne tråd. Det kunne du bare have skrevet som det første, og så have sparet alle de andre indlæg.

> Så
> længe at indlægget er relevant for nogle, så har
> det bestemt en berettigelse, hvad enten det blot
> er en holdning til en debat, en forbrugeroplysning
> eller hvad nu..

Uenig!
Jeg vil her referere til alt hvad jeg har skrevet i resten af denne tråd.

Lund

Thomas Lund

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

Nu ligger den tråd du refererer til jo også under "Alt det andet" og der er ret frit spil.

Jeg forventer heller ikke at alt kan styres 100 %, ikke engang 80-90 % men når der efter hånden er flere stupide og intetsigende indlæg end der er med substans i, så mener jeg at det er på tide at admins tager hårdere fat.

Som nogle er bekendt, så har jeg selv været admin på Ulvegraven og jeg kender godt tidsforbruget. Med det antal indlæg der er nu, vil jeg vove at påstå, at en enkelt person kan holde styr på det, ved at bruge en halv time om dagen. (Ja der er mere arbejde efter en tabt kamp men der er også mere end en person i gruppen).

Lund

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------

> Vi er enige om at det er svært at komme med
> løsninger til noget man ikke har den store indsigt
> i. Jeg mener at folk bør træde lidt mere varsomt
> med kritikken hvis indsigten ikke er der.

Nej, jeg er slet ikke enig, folk kan sagtens have rigeligt indsigt til at påpege og analysere et problem, også selv om man ikke har en A-licens træneruddannelse eller til daglig er fodboldscout. Hvis man ikke kan diskutere problemstillinger herinde, hvor er det så man kan diskutere og hvad er det så Ulvegraven skal bruges til?

Tilsvarende burde man vel i så fald holde igen med roserne, når man ikke altid har indsigt i hvem og hvad der der fortjener ros..


> Nåh! Jamen så er der jo slet ikke noget at
> diskutere i denne tråd. Det kunne du bare have
> skrevet som det første, og så have sparet alle de
> andre indlæg.
> Uenig!
> Jeg vil her referere til alt hvad jeg har skrevet
> i resten af denne tråd.

Nej, alt behøver ikke at være relevant og interessant for dig, men så længe det er interessant for nogle, så har det en berettigelse og en forbrugeroplysninger om et UBM-flag er garanteret interessant for nogle. Det er ikke forbudt at anvende et kognitivt filter og sortere lidt i hvad du læser, det gør vi andre.

Thomas Lund

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

Dit svar bærer generelt præg af en meget mere løs holdnig til debatlinien i forhold til hvad man kan tillade sig at udtale sig om jf. indsigt og viden i forhold til min. Jeg mener ikke at begrundelsen "hvor er det så man skal diskutere det?" (jeg tager det nogle gange i loungen over en øl eller på tribunen hvor man kan kloge i tingene og svine en spiller uden at det kommer til "offentlig skue")

Ang. relevans i forholdet til mere end bare en enkelt debattør eks. hans kammerat, ja så mener jeg som sagt ikke, at alt er tillladt bare fordi få personer synes at det er spændende.

Du må da meget gerne erklære, at du synes at debatlinien herinde er ok og at vi alle sammen bare skal bruge en "kognitivt" filter, men så er vi jo bare tilbage ved side et hvor vi er uenige.

Fint med mig. Jeg kan se i denne tråd at flere andre har ca. samme standpunkt som mig og jeg håber at mods er klar over at der bør sættes nogle grænser for de debattører, der ikke kan sætte dem selv, også når det gælder indhold der ikke nødvendigvis overtræder de gældende regler, men ligegyldige "statements" og gentagelser.

Lund

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Ja jeg kan ihvertfald konstatere at vi langt fra er enige om hvad man kan debattere herinde. Hvad er det helt præcist du mener man ikke kan tillade sig at udtale sig kritisk om på ulvegraven? Kan fans ikke tillade sig at have de samme ambitioner som klubben selv har?

Hvordan tror du eventuelt det fungerer på andre fodboldforums? Hvis FCM var lige så sensitive overfor kritisk som du åbenbart er på FCMs vegne, så havde man nok valgt end anden branche at drive forretning i.

Og ja, du er nødt til at filtrere hvad du læser herinde, det samme gør vi andre, men det betyder altså ikke at andre finder det uinteressant. Dermed ikke sagt at der er indlæg som ikke fortjener at blive slettet pga manglende indhold, men mon ikke også at der er en del der bliver det. Jeg vil vove at påstå at det er en meget lille gruppe af debattører som overhovedet ingen berettigelse har på Ulvegraven.

Besvar