Debatoplæg

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
mancitydk

Debatoplæg

Indlæg af mancitydk »

Hej allesammen.
Nu har jeg to gange idag været inde, og læse på ulvegraven idag. To gange er jeg faldet over indlæg, der er blevet besvaret af Hekler med ønsket om et debatoplæg, den ene af dem med en svag syrlig undertone.
Det ene indlæg lød således:

"Er der nogen, der har nogen idé om, hvor vidt der er ved at komme casuals i FCM?
hørte nogle snakker om det en dag, så blev lidt nysgerrig."

Personligt vil jeg gerne høre efter, hvem, der kan lave et debatoplæg på noget der så klart ikke er et spørgsmål til debat, men et spørgsmål til besvarelse???

Hvis det havde været et indlæg ment på debat, mon så ikke at forfatteren havde gjort mere ud af spørgsmålet? Såsom fx om hvad folk i FCM ville synes om det? Dette fremgår ikke i spørgsmålet, der derfor ikke er et spørgsmål, tror jeg, møntet på eventuel debat.... hvad folk så selv vil gøre ud af det, er vel op til dem.... Men forlang ikke, at folk skal gøre debat ud af hvert enkelt formuleret spørgsmål...¨

Bare lige et lidt surt opstød.
Mvh Ulrik
Senest rettet af mancitydk 4. maj 2005, 18:26, rettet i alt 1 gang.

FF

Re: Debatoplæg

Indlæg af FF »

UHYGGELIG ENIG!

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Debatoplæg

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvor har du hørt det....kilde.
Hvad gør dig nysgerrig....interesse.
Hvad menre du selv om fænomenet....Holdning.
Argumentation.... substans.

I det mindste et par at kriterierne må du opfylde, for at din nysgerrighed får nogen somhels relevans for nogen anden. Dette er et debatforum, ikke et menings eller meningsmålings forum, og som indlæget står der er det totalt irellevant.

mancitydk

Re: Debatoplæg

Indlæg af mancitydk »

Meget muligt Hekler.... men så lad være og svar på det....

I et debatforum er der også plads til at stille spørgsmål vedrørende ting omkring klubben. Ellers kan man jo også svært nok forestille sig, at man kan have noget at debatere.????

I øvrigt halter det da også lidt, det du skriver gør det ikke?? Ikke et menings eller meningsmålingsforum???? I min fæmonologi betyder det at debatere da, at man har en holdning til noget. Eller er det forkert?

Har lidt svært ved at forstå folks holdning til et debatforum. Da det gik dårligt sidste sæson lukkede i forummet pga folk var for kritiske. Og nu må man heller ikke stille spørgsmål? Jeg undres...

mvh Ulrik

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Debatoplæg

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

mancitydk skrev:
-------------------------------------------------------
> I min fæmonologi betyder
> det at debatere da, at man har en holdning til
> noget. Eller er det forkert?

JA!
Holdninger kan vi andre ikke bruge til en skid,det er argumentationen der er guf i. Ellers så kan vi jo også vælge at skrive Nå eller OK efter hvert indlæg.



Allan B.

Re: Debatoplæg

Indlæg af Allan B. »

Jeg forstår dig godt. Men problemet er nok, at der ikke er noget konkret nyt. For det første kan det i den situation virke som en grundløs beskyldning. For det andet vil de drevne debattører helst have noget konkret at forholde sig til før de finder et indlæg interessant. Det er det de mener med "jeg har ikke noget at bruge det til".
Dette er et eksempel på et indlæg, som helt klart er ligegyldigt.

mancitydk

Re: Debatoplæg

Indlæg af mancitydk »

Spørgsmål er til for at blive besvaret..... dem der ikke gider det, behøver ikke at fare i flint over at det ikke er et oplæg til debat. De kan jo bare lade være med at svare på det. dvs, lade være med at bruge tid på det, istedet for a få folk til at føle, at de har trådt nogen over tæerne.

mvh Ulrik

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Debatoplæg

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Debatfora er til for at skabe debat...

Derfor "farer folk i flint" over at folk stiller et spørgsmål. Om det er at overreagere og at man bare skulle ignorere det er en holdningssag, men et debatforum er til for at debatere, ikke for at folk kan stille spørgsmål om alle mulige ting. Og måske var der tale om det 20 spørgsmål, siden debatøren valgte at svare sådan...

Din holdning med at de bare kan lade være med at svare på det holder ikke helt, når det generelt gør debatforummet fyldt med ligegyldige tråde og ikke debatter...

Ravnen

Re: Debatoplæg

Indlæg af Ravnen »

mancitydk skrev:
-------------------------------------------------------
> Har lidt svært ved at forstå folks holdning til et
> debatforum. Da det gik dårligt sidste sæson
> lukkede i forummet pga folk var for kritiske. Og
> nu må man heller ikke stille spørgsmål? Jeg
> undres...

Har du fået en mail fra debatgruppen, siden du ikke må stille spørgsmål som du gør?
Så længe debatgruppen ikke reagerer overfor dig så har du ikke gjort noget galt.
Så vidt jeg er orienteret er Hekler ikke med i debatgruppen, så hvad han siger er hans mening, og den må du jo så bare diskutere med ham.
Umiddelbart er jeg dog enig med ham i at der skal være lidt substans, så prøv at formulere dine tanker om emnet samtidig med at åbne for debat med et spørgsmål.

Besvar