Hvad debat er for noget?

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Hekler

Hvad debat er for noget?

Indlæg af Hekler »

Ja nu orker jeg altså ikke længer tærske rundt i en eller anden inflationsudregning på et tal der ikke engang bliver brugt til at undebygge en argumentation...

Jeg tror nogle gange det ville være en fordel at folk skulle igennem en lille test inden de begyndte at skrive på graven, bare sådan at vi allesammen var enige om nogle grundregler.

Jeg er til stadighed imponeret over, så mange der ikke har fattet, at det er den der kommer med en påstand der skal bakke den op.

Det er åbenbart også udbredt at forsøge at bruge ting man "tror" har en indflydelse, som argument uden at kunne sansynliggøre denne samenhæng for andre.

Ligeledes findes der individer, der er af den overbevisning, at ved bare at skrive det samme igen og igen, uden nye forklaringer, for derved at overbevise andre.

Der er vel ikke nogen af os, der skriver hvert eneste indlæg vi laver med lige stor omhu. Og der er vel heller ingen der kan sige sig fri for af og til at få rodet sig ud i nogle mindre heldige tråde. Men når man blive presset op ad vægen af en samlet ulvegrav, så burde det vel få de fleste til at tage deres argumentations teknink op til overvejelse?

Er det bare mig der synes det ser ud til at ikke alle ved hvad en debat er for noget?
Senest rettet af Hekler 30. dec 2007, 17:40, rettet i alt 1 gang.

Hausser

Re: Hvad debat er for noget?

Indlæg af Hausser »

Det er ihvertfald den mest særprægede debat jeg længe har deltaget i, men okay, den skabte da noget liv :-)

Når folk debatterer imod fornuft og stædigt fastholder og endda bygger yderligere på denne vinkel med ekstra tåbeligheder, så er det sgu svært at komme frem til noget som helst konstruktivt. Debatten har desværre været spild af tid, men hvem ved, måske har den kickstartet en nye og bedre tråd..

Kent

Re: Hvad debat er for noget?

Indlæg af Kent »

Personligt er jeg blevet mere og mere enig med dette indlæg: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,675 ... #msg-67652

Vinding

Re: Hvad debat er for noget?

Indlæg af Vinding »

Jeg er enige med jer. Jeg gider ikke spilde min tid på indlæg fra enkelte personer. Jeg syntes ikke at det fører til noget konstruktivt.

Vinding

Bhomaszz

Re: Hvad debat er for noget?

Indlæg af Bhomaszz »

Så i foreslår at man bare boycutter visse brugere?

Hekler

Re: Hvad debat er for noget?

Indlæg af Hekler »

Jeg har folk som jeg konsekvent ikke svare på...

Bhomaszz

Re: Hvad debat er for noget?

Indlæg af Bhomaszz »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har folk som jeg konsekvent ikke svare på...


Bliver det ikke dræbende for debatten, man mister noget af sammenhængen, når nogle vil svare og andre ikke - eller er det kun mig der mener det?

Jeg synes selvfølgelig også det er træls når nogle folk begynder hårdnakket at påstå et eller andet, og så begynder at slynge det ud i hver evig eneste situation hvor man på en eller anden måde kan få det drejet ind i.

Mit foreslag er at i stedet for at man boycutter nogle brugere , som også foreslået her i tråden, sætter et stykke tekst op, som man skal læse og tilkendegive at man vedgår disse forhold, hvori der står at man skal argumentere for sine holdninger og at det ikke er tilladt at slynge sin mening ud konstant hvis man ikke har noget nyt at tilføje. Så kan det blive en reel udsmidningsgrund allerede første eller anden gang man gør det. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at dem som gør det ikke bare ryger ud hurtigt, men at de som i tilfældet med f.eks. "FredeFyn" tagerg uendeligt lang tid inden man ryger ud. Selvfølgelig skal man have chancen for at ændre sin debatmåde ved overtrædese, ingen tvivl om det - ellers er der jo ikke noget ved at fortælle folk det. Skulle lige slås fast.

Kunne man ikke smide det i den e-mail som man får når man opretter en bruger på graven??

Hva mener i andre, er det et opblæst problem eller skal der gøres noget ved det??

Besvar