Graven er død

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hej Kent og Hekler

I er selvfølgelig de to første til at melde sig på banen for at irettesætte, det behøver man ikke komme her ret tit for at vide…

Hvis i er så juridisk kloge, så skal i da være velkommen til at oprette en anden tråd, så i kan belære mig om jura(--:

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Ja det er jo et fremragende eksempel på hvorfor det ikke virker. Ind imellem gode debatter, fyldes der ud med svært forståelige indlæg der ikke knytter an på de indlæg de er skrevet til.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

topscore Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Kent og Hekler
>
> I er selvfølgelig de to første til at melde sig på
> banen for at irettesætte, det behøver man ikke
> komme her ret tit for at vide…

Og.......?

Danny

Re: Graven er død

Indlæg af Danny »

Den type debatforum synes jeg også er god.. Liverpools danske fanforum er også opbygget på den måde, og det synes jeg bestemt ikke er forvirrende.. Når man citerer bliver det ydermere rammet ind, så det er grafisk overskueligt.. Uden at kloge for meget i det, så tror jeg også at det giver bedre muligheder for admin.. Vedkommende kan lave afstemninger og lave tråde som er fastlåst..
Brugerne kan også poste billeder og lave smileys.. Jeg synes at det er et super forum med mange muligheder..

JesperFCM

Re: Graven er død

Indlæg af JesperFCM »

Jeg mener bare at når du læser indlæggende på debatside.dk så kommer disse uvedkommende indlæg ikke - der kan du jo læse lige ovenfor hvad du svarer på.

Det er blot konstruktiv kritik.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> topscore Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej Kent og Hekler
> >
> > I er selvfølgelig de to første til at melde sig
> på
> > banen for at irettesætte, det behøver man ikke
> > komme her ret tit for at vide…
>
> Og.......?


og Hekler hvis du læser hele tråden, så er det det det som denne tråd handler om.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Nyt design?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Fuldstændig enig. Men tror bare folkene bag Ulvegraven er lidt konservative, hvad angår at ændre Ulvegraven. Lidt ærgeligt, da jeg også er ret sikker på, at et bedre design vil give flere debattøre. Aab's debatforum er desuden rimelig lækkert, et design som denne ville være fantastisk. Desuden tror jeg ikke, at et design som denne ville blive forvirrende og uoverskueligt, da som en anden skriver, vil teksten man citere og svare på, blive rammet ind. Men måske er folk bare bange for ændringer?

Thomas Lund

Re: Graven er død

Indlæg af Thomas Lund »

Det er engang vås du der får fyret af.

Der har aldrig, og bliver aldrig, ytringsfrihed på Ulvegraven. Jeg har været med til at moderere fra starten og er det stadig og linien er ikke blevet ændret, ligesom reglerne heller ikke er det.

Min holdning er, at den "kerne" (fuck hvor er jeg snart træt af det udtryk som bruges i flæng af frustrerede fans der føler sig uden for fællesskabet) som du nævner er dem der rent faktisk formår at skabe saglig og interessant debat. Ingen af dem er i øvrigt en del af moderatorteamet (som bestod af tre personer og lige pt, er 2).

I øvrigt betyder den klagesang som nogle af dem synger i en tråd om admins, ikke nødvendigvis at linien ændres (har du set en admin svare be- eller afkræftende i tråden?).

En påstand: Kvaliteten på Ulvegraven skabes ikke af smarte features, men af debattørerne og selvom Heklers udtalelse om at "det ikke er hvad man mener, men hvorfor man mener det" der er interessant, lyder som en kliche, så er det godt nok tæt på at være sandheden.

Lad os tage et eksempel på hvorfor Ulvegraven er død lige nu (udover at det er agurketid og at det sker hvert år når der ikke er SAS ligabold, hvilket de garvede debattører er klar over):

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,56931

Et UFATTELIGT spændende emne som er MANGE vedkommende herinde, men hvor mange forholder sig til problemstillingen? Ingen! Hvorfor?

Lad mig gætte:

- Indlægget er for langt til at man gider at læse det igennem
- Problemstillingen er for kompliceret til at man kan forholde sig til det
- Man er selv en "flink fan" så det vedrører jo alligevel ikke en selv (hej brandert hvor man råber efter politiet og ender i registret)
- Man gider ikke diskutere med Hekler
- Man gider kun diskutere om hvem den næste spiller FCM køber er. (eller andre specifikke emner)

Ovenstående vidner vel om at det er debattørenes egen skyld at debatten er død? Ville en shoutbox og 243 julelys for oven, 13 forskellige baggrunde, avancerede søgemuligheder og bedre moderation (hvad det så end er) gøre at folk ville benytte Ulvegraven mere?

Lund

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

JesperFCM Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg mener bare at når du læser indlæggende på
> debatside.dk så kommer disse uvedkommende indlæg
> ikke - der kan du jo læse lige ovenfor hvad du
> svarer på.
>
> Det er blot konstruktiv kritik.

Det kan du altså ku såfremt at dem der har skrevet før har brugt funktionerne rigtigt, hvilket rigtigt mange ikke gør. Jeg bruger selv den side meget så jeg er godt klar over hvordan forholdene er. Iøvrigt så har jeg ladet mig fortælle, at de bruger mange moderatortimer på at slette og flytte indlæg netop pga. strukturen.

Jeg er ikke tilhænger af modellen, men jeg ville da nok overleve.

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Re: Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

topscore Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hekler Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > topscore Skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Hej Kent og Hekler
> > >
> > > I er selvfølgelig de to første til at melde
> sig
> > på
> > > banen for at irettesætte, det behøver man
> ikke
> > > komme her ret tit for at vide…
> >
> > Og.......?
>
>
> og Hekler hvis du læser hele tråden, så er det det
> det som denne tråd handler om.

Hentyder du til at Kent og jeg er en kerne?
Jeg tror vores hoved enighed ligger i at vi har en holdning til debat der ligner hinanden, man skal nok heller ikke læse særligt længe med for, at se netop os to ikke er specielt enige om mange ting.

Kent

Re: Graven er død

Indlæg af Kent »

Jeg synes altså lige man skal tage sig sammen.

Selvfølgelig skal der være plads til debat og forskellige meninger uden at folk skal irrettesættes, men det er jo ikke ensbetydende med at anything goes.

Når du fx beklager dig over den manglende ytringsfrihed, så er det jo ikke noget, der skal debatteres. For faktum er, at du tager fejl. Det kan ikke diskuteres. Der står decideret på disclaimeren, at der IKKE er ytringsfrihed - ydermere er det sund fornuft, at der ikke er det. Ergo er der ikke noget at diskutere.

Når Mikkelgre/sumsar o.lign. opretter det ene tåbelige indlæg efter det andet, og ikke hører efter de første pæne henvendelser, så skal de da irrettesættes.

Det er ikke noget problem, når folk opretter en tråd om at Mikkelsen er solgt til EfB, da det oprindelige sted, det blev debatteret var en sidetråd. Men når folk opretter en tråd med et emne, der er debatteret 2 linier længere nede, så er det et problem.

Thomas Lund

Re: Nyt design?

Indlæg af Thomas Lund »

Mr. Skinke Skrev:
-------------------------------------------------------
> Fuldstændig enig. Men tror bare folkene bag
> Ulvegraven er lidt konservative, hvad angår at
> ændre Ulvegraven.
Nej det handler såmænd bare om ressourcer.

Lidt ærgeligt, da jeg også er
> ret sikker på, at et bedre design vil give flere
> debattøre.

Nej det tror jeg ikke. Jeg henviser til mit svar til Topscore i denne tråd.

Aab's debatforum er desuden rimelig
> lækkert, et design som denne ville være
> fantastisk.

aah! Så er det heller ikke mere fantastisk. Hvis man ikke bruger citatfunktionen er det jo bare en masse folk der råber deres mening ud, hvilket siden også benyttes flittigt til.

Desuden tror jeg ikke, at et design
> som denne ville blive forvirrende og
> uoverskueligt, da som en anden skriver, vil
> teksten man citere og svare på, blive rammet ind.
> Men måske er folk bare bange for ændringer?

Som sagt mener jeg ikke at debatside.dk er perfekt, langt fra. Men derfor kan vi godt forbedre Ulvegraven.dk. Det tager bare noget tid.

Lund

YahooSeeker [Bot]
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 12. maj 2009, 22:24

Helleluja!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er engang vås du der får fyret af.
>
> Der har aldrig, og bliver aldrig, ytringsfrihed på
> Ulvegraven. Jeg har været med til at moderere fra
> starten og er det stadig og linien er ikke blevet
> ændret, ligesom reglerne heller ikke er det.
>
> Min holdning er, at den "kerne" (fuck hvor er jeg
> snart træt af det udtryk som bruges i flæng af
> frustrerede fans der føler sig uden for
> fællesskabet) som du nævner er dem der rent
> faktisk formår at skabe saglig og interessant
> debat. Ingen af dem er i øvrigt en del af
> moderatorteamet (som bestod af tre personer og
> lige pt, er 2).
>
> I øvrigt betyder den klagesang som nogle af dem
> synger i en tråd om admins, ikke nødvendigvis at
> linien ændres (har du set en admin svare be- eller
> afkræftende i tråden?).
>
> En påstand: Kvaliteten på Ulvegraven skabes ikke
> af smarte features, men af debattørerne og selvom
> Heklers udtalelse om at "det ikke er hvad man
> mener, men hvorfor man mener det" der er
> interessant, lyder som en kliche, så er det godt
> nok tæt på at være sandheden.
>
> Lad os tage et eksempel på hvorfor Ulvegraven er
> død lige nu (udover at det er agurketid og at det
> sker hvert år når der ikke er SAS ligabold,
> hvilket de garvede debattører er klar over):
>
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,56931
>
> Et UFATTELIGT spændende emne som er MANGE
> vedkommende herinde, men hvor mange forholder sig
> til problemstillingen? Ingen! Hvorfor?
>
> Lad mig gætte:
>
> - Indlægget er for langt til at man gider at læse
> det igennem
> - Problemstillingen er for kompliceret til at man
> kan forholde sig til det
> - Man er selv en "flink fan" så det vedrører jo
> alligevel ikke en selv (hej brandert hvor man
> råber efter politiet og ender i registret)
> - Man gider ikke diskutere med Hekler
> - Man gider kun diskutere om hvem den næste
> spiller FCM køber er. (eller andre specifikke
> emner)
>
> Ovenstående vidner vel om at det er debattørenes
> egen skyld at debatten er død? Ville en shoutbox
> og 243 julelys for oven, 13 forskellige baggrunde,
> avancerede søgemuligheder og bedre moderation
> (hvad det så end er) gøre at folk ville benytte
> Ulvegraven mere?
>
> Lund

Ja jeg mener det som ham der den anden siger :-)

Det er dog pisse irreterende når det kommer nogen og skærre så rent gennem alt lortet ind til kernen. Det var jo hvad jeg burde have skrevet i første omgang.


Iøvrigt så er klichen god fordi ingen vel kan misforstå udsagnet?
"det ikke er hvad man mener, men hvorfor man mener det der er interessant for andre"

Leifcool

Re: Helleluja!

Indlæg af Leifcool »

Hekler Skrev:

> "det ikke er hvad man mener, men hvorfor man mener
> det der er interessant for andre"

Det er jo ikke sikkert det er alle der kan argumetere for hvad de mener, men bare mener det. Altså som en følelse eller en fornemmelse.

f. eks synes jeg det er godt at Frank er blevet anfører, men ved ikke hvorfor jeg mener det.

Amtrup

Re: Graven er død

Indlæg af Amtrup »

Er fuldstændig enig med Hekler i, at det nuværende forum er super godt. Fordelen ved trådfunktionen er super, da man kan se, hvem man svarer. Hvorimod debatside.dk bare har en lang række indlæg. Svært at få overblik over, hvem der svarer hvem. Og man kan jo bare klikke på "næste indlæg" her på ulvegraven, således det går hurtigt.

Desuden så forstår jeg ikke, hvorfor folk vil ændre designet på ulvegraven. Det vigtigste er jo debatten og ikke designet. Hvis man skulle se på, hvor forbedringerne kunne ligge, så vil jeg mene, at man skal have gjort noget ved serverproblemet. Ulvegraven kører virkelig dårlig, hvis der bare er en lille smule run på af mennesker.

Debattonen kunne også være bedre. Og mange tråde udvandes ved at have flere forskellige emner. Derfor bliver nogle lidt emsige, hvis man f.eks. starter en tråd om Jesper Mikkelsens skifte til EfB, fordi der allerede står noget om det i tråden om Christopher Poulsen. Nogle gange må den enkelte debattør også tænke selv. Start da en ny tråd, når der er behov. Det kan ikke være så svært.

Besvar