ulvegraven.dk igår ved kamp

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Kim

ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af Kim »

Hej Drenge og Piger!

Jeg vil gerne høre hvordan Ulvegraven.dk kom igennem kampen igår - dvs. bemærkede I at der var mange på samtidig ang. hastighed og opdateringen, eller kørte det hele bare som det skulle.

På forhånd tak!

Mvh.

Kim
Webmonkey
Graven
Senest rettet af Kim 2. maj 2007, 15:50, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af Kent »

Næsten et år for sent, men bedre det end aldrig.

Hvordan ser det ud med at få Ulvegraven lagt over på en større server? Igen er der problemer så snart der kommer en en del folk på.

Er der planer om at gøre noget - eller må vi bare affinde os med det?

Kim

Re: ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af Kim »

Hej Kent!

Jeg går den anden vej og vælger nu IKKE at svaret dig med et års forsinkelse...

At komme videre med vores Dandomain løsning tror jeg ikke på - det vil være alt for dyrt i forhold til hvad vi får for pengene...

I stedet for har jeg valgt at prøve mig med en dedikeret server-løsning, via mit nye job har jeg fået fat i en 3-år gammel rack server (Dell PowerEdge 750), som jeg har tænkt mig at smide en linux-distribution på (Ubuntu/LAMP-server) - selve ulvegravs migreringen til den nye server tror jeg ikke kommer til at volde problemer, det er dog bare at finde en udbyder hvor vi kan betale for server-parkering og traffik (self. gerne så lidt som overhovedet muligt).. min aftalte deadline (med formanden) hedder sæsonstart og i mine øjne bliver det heller ikke før (note: har fået nyt job hvor jeg er konsulent og megafakturerbar) om du forstår...

Men lad os se hvad der sker - har du noget input til ovenstående eller var du bare nysgerrig... ulvegraven kører i øvrigt på en phorum version 5.1.15a ti ldin info

Mvh.

Kim
Ulvegraven.dk aka. the webmonkey

Kent

Re: ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af Kent »

Hej Kim

Tak for svaret.

Må desværre indrømme at jeg ikke rigtig har noget fornuftigt input ift hvordan løsningen skal se ud. Jeg aner ikke en klap om det.
Jeg var blot nysgerrig ift om man arbejdede på en løsning, eller om man var tilfreds med hvordan det fungerede. Det har du sådan set svaret på, og jeg vil så glæde mig til sæsonstart, og håber at det lykkes at finde en god løsning :-)

Fortsat god arbejdslyst - jeg overlader det trygt i dine hænder.

Kent

Lauth

Re: ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af Lauth »

syntes os det er en dårli side vi har

Dahl Nielsen

Re: ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af Dahl Nielsen »

Jeg synes, at det er én af de absolut bedste debatsider. Måske kan man diskutere et par ting ved lay-out'et, men det kommer jo nok efterhånden.

Siden er utrolig overskuelig, og det er er vel også noget af det allervigtigste.

Jacob2602

Re: ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af Jacob2602 »

Lauth Skrev:
-------------------------------------------------------
> syntes os det er en dårli side vi har


Synes også vores side kunne være bedre. Det værste er når man skal igennem så mange indlæg, hvor der kun er tåbelige og dumme kommentarer og ingenting man kan bruge til noget (læs bla. Lauhts indlæg).

Det var noget bedre, hvis alle indlæg kom direkte efter hinanden, så var det noget hurtigere at komme igennem...

Dahl Nielsen

Re: ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af Dahl Nielsen »

Jacob2602 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det værste
> er når man skal igennem så mange indlæg, hvor der
> kun er tåbelige og dumme kommentarer og ingenting
> man kan bruge til noget

Jeg mener også, at der er alt for mange indlæg, hvor folk ikke skriver andet end "enig", "hørt", "ja/nej" eller "ok". Alt for mange kommer også med påstande uden belæg, eller glemmer at argumentere bare en lille smule for deres udmeldinger.

Desuden er der også lidt for mange off-topic-indlæg, og for mange tråde startes i det forkerte forum.

Ja, puha. Der er mange ting at komme efter, men dette var bare et par af dem ;)

caspersm

Re: ulvegraven.dk igår ved kamp

Indlæg af caspersm »

Lauth Skrev:
-------------------------------------------------------
> syntes os det er en dårli side vi har

Hvordan dårlig? kom med noget konstruktivt kritik, istedet for bare at sige den er dårlig.

Jeg mener godt vi kunne få sådan en liste visning, hvor alle indlægene er åbnet og man bare kan bladre ned, derudover kunne man lave sådan det var muligt med afstemmninger, til f.eks når man lavede et nyt emne der hed "Va ender FCM næste år?" så kunne man lave en afstemmning, det ville være nemmere end hvis alle skrev va nummer de troede.


P.S Lauth, er du her på ulvegraven for at få mange indlæg?

Besvar