SL R31 - Brøndby IF - FC Midtjylland
SL R31 - Brøndby IF - FC Midtjylland
Puha, nu spidser det til.
Lad os håbe at det går som i 2018 og 2024, hvor vi tabte til Brøndby bortset fra det sidste indbyrdes møde.
Vi ved mandag hvilket resultat vi skal bruge. Puha, det bliver spændende.
Jeg tror vi vinder i Brøndby og tager førstepladsen.
Lad os håbe at det går som i 2018 og 2024, hvor vi tabte til Brøndby bortset fra det sidste indbyrdes møde.
Vi ved mandag hvilket resultat vi skal bruge. Puha, det bliver spændende.
Jeg tror vi vinder i Brøndby og tager førstepladsen.
Re: SL R31 - Brøndby IF - FC Midtjylland
Den perfekte runde er at Randers vinder over FCK og vi slår Brøndby. Så kan alle glæde sig til den sidste kamp 
Men det er drømmen. Det bliver spændende. Jeg tør simpelthen ikke spå om noget.

Men det er drømmen. Det bliver spændende. Jeg tør simpelthen ikke spå om noget.
-
Nedrykningskampen afgjort før sidste runde.
Det samme bliver alle medaljerne.
Så er det kun tilbage hvem der vinder pokalen og hvem der bliver nummer fire. Det sidste er stort set også afgjort. FCN i parken giver ikke point til Farum.
Det eneste spørgsmålstegn i mine øjne er hvem der bliver nummer 11 og hvem der bliver nr 12.
Resten uændret her hvor Randers er bagud med to
Det bliver en kedelig sidste runde
Så er det kun tilbage hvem der vinder pokalen og hvem der bliver nummer fire. Det sidste er stort set også afgjort. FCN i parken giver ikke point til Farum.
Det eneste spørgsmålstegn i mine øjne er hvem der bliver nummer 11 og hvem der bliver nr 12.
Resten uændret her hvor Randers er bagud med to
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Som vi så i sidste sæson, så skal man jo aldrig helt opgive håbet, men ærligt talt har jeg også svært ved at holde fast i det.mousebreaker skrev: ↑18. maj 2025, 18:58Nedrykningskampen afgjort før sidste runde.
FCK spiller med en enorm selvtillid og sikkerhed lige nu, og det lugter desværre af guld til holdet fra Østerbro - vi smed desværre vores guldchancer væk tidligere på året og i starten af slutspillet, hvor vi pissede alt for mange vigtige point væk.
Hvis der skal findes noget positivt i det hele, så er det, at Thomasberg ser ud til at være færdig i klubben. Han har underpræsteret på samtlige parametre i denne sæson, og jeg tror ikke, at der er nogen der ville være kede af at se ham forlade klubben denne sommer.
Uanset hvad så skal vi vinde i Brøndby, så skal FCK nok få gummiben mod et velspillende FCN hold.
Vinder vi, så kan FCN få minimum en 4. plads og måske Europa, så de har alt at spille for.
Vinder vi, så kan FCN få minimum en 4. plads og måske Europa, så de har alt at spille for.
hvor har du at han er færdig ?Debussy skrev: ↑18. maj 2025, 19:10Som vi så i sidste sæson, så skal man jo aldrig helt opgive håbet, men ærligt talt har jeg også svært ved at holde fast i det.mousebreaker skrev: ↑18. maj 2025, 18:58Nedrykningskampen afgjort før sidste runde.
FCK spiller med en enorm selvtillid og sikkerhed lige nu, og det lugter desværre af guld til holdet fra Østerbro - vi smed desværre vores guldchancer væk tidligere på året og i starten af slutspillet, hvor vi pissede alt for mange vigtige point væk.
Hvis der skal findes noget positivt i det hele, så er det, at Thomasberg ser ud til at være færdig i klubben. Han har underpræsteret på samtlige parametre i denne sæson, og jeg tror ikke, at der er nogen der ville være kede af at se ham forlade klubben denne sommer.
nuvel man har solgt en del erfarne spillere i de to sidste vinduer, det har den sportslige ledelse også et ansvar for.
FCM kan stadig vinde guld, men enig i at TT ikke har leveret på spillet, men det har FCK heller ikke. personligt har jeg det sådan at skal FCM op på en højere hylde, så er TT ikke manden der kan gøre det.
Kunne være det vildeste med en sejr i morgen og en hurtig føring, samt FCN scoring i sidste runde. De taler alle som om at FCK de facto er mestre.
-
Jeg håber FCM-spillerne stadig tror fuldt på det og går efter en sejr i morgen. Uafgjort kan måske også bruges (hvis FCN og FCM begge vinder fx 2-0 næste søndag).
FCN kan med dagens resultat jo potentielt gå i Europa på Randers´ bekostning i sidste runde, så det bliver ikke nødvendigvis en walkover for FCK mod FCN på næste søndag. Husk sidste år.
FCN kan med dagens resultat jo potentielt gå i Europa på Randers´ bekostning i sidste runde, så det bliver ikke nødvendigvis en walkover for FCK mod FCN på næste søndag. Husk sidste år.
Jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle tro Thomasberg skal fyres. Vi kom flot langt i Europa. Vi har to år i træk spillet med om guldet, vandt det sidste år. Der er andre grunde end Thomasberg til at vi ikke laver et Priske år (2020). En lidt for uerfaren trup, lidt for ung, for få ledere.
Nå men tilbage til denne runde. Det var den så "fordel" alle hylede om FCM skulle have, nu er presset ene og alene på os, vinder vi ikke i Brøndby er løbet kørt. Hvor meget jeg end gerne vil være optimist, har jeg dog svært ved at tro på en sejr i morgen. Det ville jeg også have haft hvis FCK havde dummet sig, for vi har det ikke godt med Brøndby. Desværre.
Men, sker det at vi vinder, så skal man ikke helt afskrive at FCN kan drille FCK i sidste spillerunde, og at vi kan stjæle det hele til allersidst ligesom for et år siden. Men der er et Brøndby Bjerg foran os, inden dette scenarie kan komme i spil.
Nå men tilbage til denne runde. Det var den så "fordel" alle hylede om FCM skulle have, nu er presset ene og alene på os, vinder vi ikke i Brøndby er løbet kørt. Hvor meget jeg end gerne vil være optimist, har jeg dog svært ved at tro på en sejr i morgen. Det ville jeg også have haft hvis FCK havde dummet sig, for vi har det ikke godt med Brøndby. Desværre.
Men, sker det at vi vinder, så skal man ikke helt afskrive at FCN kan drille FCK i sidste spillerunde, og at vi kan stjæle det hele til allersidst ligesom for et år siden. Men der er et Brøndby Bjerg foran os, inden dette scenarie kan komme i spil.
TT har ikke evnerne - der er ikke sket en (stor nok) udvikling i spillet med bolden og den taktiske forståelse til at ændre fodboldkampe halter ofte gevaldigt. Læg dertil, at han har formøblet CHL og pokalturneringen for ikke at tale om ligaen på trods af det ok udgangspunkt. Alt sammen med et ganske fint hold og spillerbudget på trods af at man også mistede flere spillere (et klart ledelsesansvar også).Ravnen skrev: ↑18. maj 2025, 23:26Jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle tro Thomasberg skal fyres. Vi kom flot langt i Europa. Vi har to år i træk spillet med om guldet, vandt det sidste år. Der er andre grunde end Thomasberg til at vi ikke laver et Priske år (2020). En lidt for uerfaren trup, lidt for ung, for få ledere.
TT har kort sagt fået for lidt ud af dette FCM hold og det bør han bøde for. Desværre holder ledelsen nok fast i ham et år mere, idet de selv er medskyldige i ikke at have hentet en smule mere erfaring ind til holdet og tilmed har de også andel i, hvorfor den klare stil på fodboldbanen fortsat mangler, som den har gjort i en årrække. Man bør også se på ændringer hos netop nogle af disse ledere - men ja, i forhold til alt ovenstående, så bør det være et farvel og tak til TT.
-
Jeg tror ikke på at TT fyres efter denne sæson. Sporene i tiden efter Priskes farvel spøger. Nu vil man gerne have lidt kontinuitet på den post tænker jeg, hvilket underbygges af fyringen af assistenterne tidligere på sæsonen. Hvis klubben er tro mod sin databaggrund, så er det ikke meget der bakker en beslutning om IKKE at fyre op.Ravnen skrev: ↑18. maj 2025, 23:26Jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle tro Thomasberg skal fyres. Vi kom flot langt i Europa. Vi har to år i træk spillet med om guldet, vandt det sidste år. Der er andre grunde end Thomasberg til at vi ikke laver et Priske år (2020). En lidt for uerfaren trup, lidt for ung, for få ledere.
Vi har den værste placering på "Table of justice" i alle de sæsoner jeg hurtigt kunne finde stats på. Fra og med 18/19 sæsonen. En sjette plads!
Vi vandt ToJ i 18/19, 19/20 og 20/21. Det har vi ikke gjort siden. Vi blev 2 i 21/22 og 23/24 (delt 2-3).
Så har vi sæsonen 22/23 hvor vi blev nummer tre, men det var efter nedrykningspillet hvor TT kom til. Ved ikke hvordan vi lå der til sammenligning med andre år i grundspillet.
Til sammenligning har FCK vundet ToJ i de år vi ikke har vundet - dvs de sidste 4 sæsoner. De er blevet nummer tre 1 gang og nummer to i de resterende.
Hvis man så også kigger på spillet på banen, så er vi godt nok sjældent særligt sjove at kigge på. Det er yderst begrænset hvor mange gode kampe vi har spillet. De dårlige er klart i overtag.
Europæisk. Det var en godkendt sæson, men fyldt med skuffelser. Igen var kvaliteten specielt på udebaner til at overse. Der var over en bred kam gode præstationer hjemme.
Jeg kan godt lide TT og jeg tror ikke han bliver fyret, men der skal godt nok helt nye boller i suppen, hvis den mand skal have mere end næste sæson, som jeg tror han udelukkende får grundet ligene i lasten. Det er i hvert fald ikke underliggende data der bakker ham op.
Tallene fik jeg fra footballxg.com.
Aner intet om hvor valide de er
TT er da en af de trænere der oftest har lavet ændringer i kampene, hvorefter vi er kommet med igen.JBT skrev: ↑19. maj 2025, 09:45TT har ikke evnerne - der er ikke sket en (stor nok) udvikling i spillet med bolden og den taktiske forståelse til at ændre fodboldkampe halter ofte gevaldigt. Læg dertil, at han har formøblet CHL og pokalturneringen for ikke at tale om ligaen på trods af det ok udgangspunkt. Alt sammen med et ganske fint hold og spillerbudget på trods af at man også mistede flere spillere (et klart ledelsesansvar også).Ravnen skrev: ↑18. maj 2025, 23:26Jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle tro Thomasberg skal fyres. Vi kom flot langt i Europa. Vi har to år i træk spillet med om guldet, vandt det sidste år. Der er andre grunde end Thomasberg til at vi ikke laver et Priske år (2020). En lidt for uerfaren trup, lidt for ung, for få ledere.
TT har kort sagt fået for lidt ud af dette FCM hold og det bør han bøde for. Desværre holder ledelsen nok fast i ham et år mere, idet de selv er medskyldige i ikke at have hentet en smule mere erfaring ind til holdet og tilmed har de også andel i, hvorfor den klare stil på fodboldbanen fortsat mangler, som den har gjort i en årrække. Man bør også se på ændringer hos netop nogle af disse ledere - men ja, i forhold til alt ovenstående, så bør det være et farvel og tak til TT.
CHL, jeps, jeg var ikke tilfreds, men det var ikke TT der begyndte al lave fejl på banen.
Pokalturneringen, vrøvl. Vi trak Brøndby ude.
Ligaen, enig i at det burde være bedre, men vi har dælme også været ekstremt hårdt ramt af skader, og så er den største fejl altså på kontoret i form af manglende erstatninger på midtbanen og en god rutineret central forsvarsspiller. I som en megafejl.
Næ, jeg synes faktisk at TT har fået det ud af truppen vi kunne forvente. Det betyder ikke at jeg ikke har større drømme, men efter min mening har den helt store fejl være de manglende ledere i forsvar og på midtbanen.
Jeg magter ikke at vi skal være det nye galehus. Kontinuitet og tro på det man laver er vejen frem. Hvem husker ikke sæson 1 under Thorup?
Hvis en trænerfyring indebærer, at man efterfølgende står med Allan Gaarde i røret og siger "Hva' fa'en gør vi?", så kan vi godt spare os.
Der er nødt til at være en plan. Og den plan skal ikke være noget, man bare finder på hen ad vejen. For så er man lige præcis et galehus.
Der er nødt til at være en plan. Og den plan skal ikke være noget, man bare finder på hen ad vejen. For så er man lige præcis et galehus.
Jeg kan ikke se logikken i at man fyrer Arne Sandstø og Niels Lodberg baseret på at de underliggende parametre ikke er opfyldt ved jul, for derefter så at frede Thomasberg et halvår senere for ikke at have præsteret på de underliggende parametre samt ikke at nå de målsætninger klubben har.FCM2000 skrev: ↑18. maj 2025, 19:42hvor har du at han er færdig ?Debussy skrev: ↑18. maj 2025, 19:10Som vi så i sidste sæson, så skal man jo aldrig helt opgive håbet, men ærligt talt har jeg også svært ved at holde fast i det.mousebreaker skrev: ↑18. maj 2025, 18:58Nedrykningskampen afgjort før sidste runde.
nuvel man har solgt en del erfarne spillere i de to sidste vinduer, det har den sportslige ledelse også et ansvar for.
FCM kan stadig vinde guld, men enig i at TT ikke har leveret på spillet, men det har FCK heller ikke. personligt har jeg det sådan at skal FCM op på en højere hylde, så er TT ikke manden der kan gøre det.
Jovist, så har vi spillet nogle fine kampe på det sidste, men vi har jo for pokker smidt et forspring på 4 point da vi går ind i slutspillet.
Som mousebreaker så fint kommer ind på i sit indlæg, så har vi den ringeste placering i "Table of Justice", og det skriger til himlen at der skal ske noget nyt snart.
Jeg tror desværre ikke, at vi kan trække noget spændende trænernavn til klubben med kort varsel, hvis ledelsen ikke har været på udkig siden jul, men det gør mig faktisk ikke spor, da jeg tror faktisk at Allan K. Jepsen er manden til at løfte os videre.
Det kan sagtens være, at det rabler for mig, men jeg er bare så enormt skuffet over hvad vi har set på banen denne sæson, og jeg kan ikke bære endnu en sæson, hvor vi ikke flytter os en meter.
-
TT fik en masse kredit for at være i stand til at ændre kampene i halvlegen en lang overgang. Lige indtil fornuftige mennesker begyndte at spørge ind til hvorfor det var så nødvendigt at rette op hele tiden. Han var jo også den der satte holdet.Kejle skrev: ↑19. maj 2025, 11:46
TT er da en af de trænere der oftest har lavet ændringer i kampene, hvorefter vi er kommet med igen.
CHL, jeps, jeg var ikke tilfreds, men det var ikke TT der begyndte al lave fejl på banen.
Pokalturneringen, vrøvl. Vi trak Brøndby ude.
Ligaen, enig i at det burde være bedre, men vi har dælme også været ekstremt hårdt ramt af skader, og så er den største fejl altså på kontoret i form af manglende erstatninger på midtbanen og en god rutineret central forsvarsspiller. I som en megafejl.
Næ, jeg synes faktisk at TT har fået det ud af truppen vi kunne forvente. Det betyder ikke at jeg ikke har større drømme, men efter min mening har den helt store fejl være de manglende ledere i forsvar og på midtbanen.
Jeg magter ikke at vi skal være det nye galehus. Kontinuitet og tro på det man laver er vejen frem. Hvem husker ikke sæson 1 under Thorup?
Jess Thorup. Jeg kunne ikke døje den mand som FCM træner i 2,5 år. Han havde lige før vores ansættelse af ham massakreret det måske bedste U21 hold vi nogensinde har haft med sine dispositioner til EM. Han kunne trods ihærdig indsats ikke forhindre dem i at nå semifinalen, og det gav ham jobbet i FCM og 2,5 års grå hår for mig. Det sidst halve år han havde hos os derimod, var formodentlig det bedste en træner nogensinde har præsteret i superligaen.
Man kunne da håbe at Thomasberg kan lave samme turnaround. Det sidste år med ham har godt nok været skidt og det var ikke prangende inden da, trods det mesterskab vi ikke selv kunne vinde men fik proppet i halsen.
Du skriver selv galehus - og jeg tror da også at det er lige nøjagtig det som holder klubben tilbage fra at tage afskeden.