SL R28 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

SL R28 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Lupus1999 »

Halvdelen af mesterskabs slutspillet er nu overstået og det har resulteret i 4 point i 5 kampe. Det er selvfølgelig ikke godt nok og vores forspring til FCK er forsvundet.

Det er tid til at kigge lidt i krystalkuglen for at se om vi kan finde noget optimisme og håb.

De tre holds kamp program.

FCM - FCN (FCM)
AGF - FCK (FCK)
RFC - BIF (BIF)

FCM - AGF (FCM)
BIF - FCK (Uafgjort)

FCK - FCM (Uafgjort)
FCN - BIF (Uafgjort)

Stilling
FCM - 56
FCK - 55
BIF - 51

BIF - FCM (BIF), det er denne kamp i 2018 og 2024 vi altid normalt slår Brøndby.
RFC - FCK - (FCK)

FCM - RFC (FCM)
FCK - FCN (Uafgjort)
AGF - BIF (BIF)

Stilling
FCM - 59
FCK - 59
BIF - 57

Det bliver målscorer der afgør det og det er i øjeblikket stort set lige, hvilket betyder at vores hjemmekampe først og fremmest skal vindes, men de skal også helst vindes med flere end 1 mål.

Jeg tror dermed på at 10 point i de sidste 5 kampe er nok, så vi har i realiteten kun råd til et nederlag, og kommer den på søndag, så kræver det at vi ikke taber nogle af de sidste 4 og tilmed vinder de 3 af dem.

Det er marginaler, der kommer til at afgøre det, og 3 point på en udebane kan tippe det. Men vores hjemmekampe skal vindes og vi skal starte med at vinde på søndag.

Vi har som det eneste hold 3 hjemmekampe tilbage, og vurderet ud fra sæsonen til dato, så skal de give 9 point.

JBT

Re: SL R28 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af JBT »

Er enig i at de 3 hjemmekampe på papiret og sagens natur, skal give 9 point. Resterende er ren tombola - dog henter FCM dog højst sandsynligt hverken noget i Parken eller på Brøndby stadion. Holdet har simpelthen ikke niveauet. Man skal være falsk-glade for bare at hive en bronze. Derfra kan man lave udrensningen.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

JBT skrev:
24. apr 2025, 13:19
Er enig i at de 3 hjemmekampe på papiret og sagens natur, skal give 9 point. Resterende er ren tombola - dog henter FCM dog højst sandsynligt hverken noget i Parken eller på Brøndby stadion. Holdet har simpelthen ikke niveauet. Man skal være falsk-glade for bare at hive en bronze. Derfra kan man lave udrensningen.
Med 3 hjemmesejre så er sølvet vores. Brøndby henter ikke 4 sejre i de sidste 5 med deres program.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

9 point i 3 hjemmekampe (mod de tre formodet svageste hold i slutspillet) og et resultat i Parken. For FCK, som i forvejen er ramt på skader og fysik, bliver kampen i Parken deres 5. kamp på 14 dage. Det kan blive afgørende.
Point i Brøndby må være en bonus vi ikke kan kalkulere med

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Det bliver sikkert en 4-3-3, og med to udskiftninger fra i tirsdags, Mbabu og Lee kommer ind på holdet.

Hvis vi skal vinde, skal vi have gjort det til en duelkamp i langt højere grad end i tirsdags plus undgå FCN kontraløb. Og jeg forventer da at FCM siger tak for sidst for tirsdagens kamp, hvor FCN vold-vandede plasticbanen til et svuppende badeland som passede deres spillestil, og i dag undlader at vande banen, og at den er lidt langhåret, så der kommer dejligt mange dueller :-)

Med Brøndbys pointtab fredag vil en sejr i dag være et stort skridt mod at gøre guldkampen til en duel. Absurd nok, selv med nederlag/uafgjort er vi stadig helt med i guldkampen, hvis FCK ikke vinder mod AGF i dag.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg så træningen fredag og lørdag og jeg tror godt der kunne komme flere ændringer. 😊

Blot til info så vil jeg sige at Marrony ser altså god ud til træning, så håber snart der er minutter til ham. Han kan altså noget med bolden.

Og ikke for at afsløre mere end højst nødvendigt, så nævnes ikke mere her. God kamp.

Kæmpe tak til alle spillerne.

Debussy

Indlæg af Debussy »

En lille kommentar her til havlegen:

I første halveg har vi ifølge en google søgning:
- haft flere afslutningsforsøg end FCN
- haft flere skud på mål end FCN.
- haft mere boldbesiddelse end FCN.
- haft en færre pasning end FCN.
- haft en bedre præcision i vores pasningspil end FCN.

Vi dominerer på 4/5 parametre og FUCK HVOR ER DET EN FED FORNEMMELSE!

Fire-, fire-, fire-, fire-nuuuul. Fire-nul. Fire-nuuuul!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stimme

Indlæg af Stimme »

Er der andre der har problemer med Viaplay ?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Stimme skrev:
27. apr 2025, 19:33
Er der andre der har problemer med Viaplay ?
Ja. Skod produkt…

Befriende med hul på bylden og et clean sheet for engangs skyld. Ligeså ringe vi var i Farum, ligeså naive var FCN i dag. Det gør det bare endnu mere stramt så dårligt vi fik leveret i sidste kamp, når vi i dag ser, at vi bør være bedre over hele banen.

Sejr over GF næste gang, og så har vi forventeligt two horse race med liv eller død kampe til sidst.
/ ABT

Billede

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Fed 1. halvleg og god kontrolleret 2. halvleg. Vel årets bedste kamp.
Dejligt at FCN på hattepulden, da de skulle spille på en god græsbane, væk fra egen ekstreme og skøre vandskøjtebane.
Så mange gode FCM-præstationer i dag. Jeg synes, det er værd at fremhæve Lee, Bak (rigtig god i en stribe kampe), Byskov (har taget meget store skidt i foråret) Franculino (helt på toppen igen) og Løssl der tager et par friløbere. Og alle de andre.

Det har været ustabilt den seneste måned, men håber fandme at holdet peaker nu og kører guldet hjem. Nu er minimum (99 procent sikkert) en 3. plads sikret og dermed en Europa-kvalplads, godt at den kan krydses af.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fedt med en stor kamp efter rædselsindsatsen i Farum.
Hårdt tiltrængt.
Jeg er specielt glad for at vi fortsætter med at apille offensivt efter vi er foran med 2-0 og 3-0.
Alt for ofte har vi set en defensiv tilgang derfra. Målscoren kan godt nemt få betydning for slutstillingen, derfor ville det være ærgeligt hvis FCN havde fået et par billige mål.

Dejligt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Ja, det er længe siden, at der er spillet så overbevisende en kamp på MCH. Mange spillere peakede bl.a. også Løssl, selv om det lyder mærkeligt i en 5-0 kamp.

Hørte lige sort snak, hvor de fyrede Gorgoza??? Synes faktisk han spillede en god kamp - og han er da også udtaget til ugens hold i tipsbladet.

Jeg spår Gorgoza på det danske a-landshold inden 24 måneder.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg har ikke fået hørt den nyeste Sort Snak endnu, men en fyring til Gogorza får mig til at tro, det må være en eller anden form for intern joke, fordi han ikke kom på tavlen?

Prøv lige at hive højdepunkterne op igen og se, hvor mange chancer han kreerer bare der. Det er rent tilfældigt, han ikke får 2-3 assists i stedet for den ene, han "nøjes" med. Assisten til Byskov er så godt lavet - den der lidt maskerede aflevering, hvor man tror, han måske tager et træk mere, men i stedet er det en perfekt tempereret aflevering til Byskov til 4-0. Men Gogorza har f.eks. også næstsidste fod på Franculinos stolpeskud og nogle giftige bolde ind i feltet.

For mig var den kamp en magtdemonstration for de unge, offensive kræfter. Og jeg synes, Gogorza og Byskov lige nu har en kæmpe aktie i, at vi overhovedet har lov at drømme om mesterskabet.

Kæmpe forlængelse herfra!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Grunden til de fyrer Mikel er at de mener han ikke er der i genpresset og ikke leverer ligesom de andre i det defensive arbejde.

Den er lidt tynd, men han har lidt en afslappet attitude når han mister bolden.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi er et "hver anden kamp" hold, fremragende mod FCK, elendig ude mod FCN, Fremragende mod FCN... hvad mon det næste bliver.

Nå. Men jeg har tænkt over at vores to gutter Simsir og Osorio er lidt "Garnacho", det pynter hvordan Franculino og Buksa bliver sat op i den seneste kamp. Okay det er sat noget på spidsen og ikke helt fair. Men det pyntede at vi fik mere slutprodukt på i den seneste kamp.

Jeg beder til fodboldguderne at vores zigzag form bliver rettet ud til mesterskabsform.

Besvar