SL R17 - Vejle - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

SL R17 - Vejle - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Årets sidste Superliga kamp skal spilles i Vejle.

Vi skal vinde kampen, hvis vi skal slutte efteråret af på par efter min mening. Ender vi på minimum en delt 1. plads i Superligaen, så er efteråret godkendt efter min mening.

Der er selvfølgelig forskellige holdninger til spillet, hvilket er helt naturligt. Når alt gøres op, så handler det om point og dem har vi fået det meste af efteråret. Vi har haft en trist periode i november, og især nederlagene til SønderjyskE og Viborg, og den kønsløse indsats i pokalen mod Brøndby er de kampe, som jeg personligt er mest skuffet over i Superligaen.

Den absolut største skuffelse findes et helt andet sted. Kampene mod Bratislava var et lavpunkt af dimensioner. Først hjemmekampen, hvor der brændes så mange chancer, var en ond drøm. Drømmen blev dog til mareridt, da jeg står nede i Slovakiet og alt går os i mod de sidste 10 minutter. Det var uvirkeligt og en skuffelse der stadig sidder der. Den kommer frem hver gang der er CL på skærmen.

Jeg håber vi får 3 point mod Vejle og laver et mirakel i Portugal, da vi så kunne gå på juleferie med en kæmpe optur. Det fjerne ikke Bratislava kampen, men det gør det i den grad nemmere.

Vi ses på Vejle stadion og i Portugal. 🇵🇹

Brugeravatar
Ravnen

Re: SL R17 - Vejle - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Altså, hvis vi ikke slår Vejle så bliver det ikke jul ;-)

Jakla

Indlæg af Jakla »

5 minutter spillet og vi er startet elendigt.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Jakla skrev:
1. dec 2024, 16:05
5 minutter spillet og vi er startet elendigt.
Det SEJLER over hele linjen.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Sølle omgang som sædvanligt. Intet vilje eller hjerte. Fint at være foran, men vi er dårlige med lav kvalitet i alle kæder.

Kunne godt drømme om at Gorgorza begynder at løsne nogle flere skud.

Forhåbentlig sidste gang vi ser Byskov i en FCM trøje. Få ham sendt afsted i januar vinduet.

Bravo ind i 2. Halvleg så intensiteten kan holdes oppe.
/ ABT

Billede

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

problemet er at FCM har en midtbane der på ingen måde hænger sammen, og sådan har det været hele 2024.

Det er nærmest en fallit erklæring at Joel Andersson er blevet manden der skal gøre det evander gjorde. Sørensen er til indianer bold og ikke mere.

Samtidig har man 3 unge midtbanefolk indkøbt denne sommer, den ene til 30 mill kroner.

er byskov bedre end jan K. ?

Mikkel G. har modsat byskov taget chancen omend han måske varmer bolden lidt for længe.

Jeg er spændt på hvad der venter i det her vindue, man skrider efter en 8'er af evander klasse.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Pligtsejren kom i hus. Et af de mere misvisende 3-0 sejre længe. 2. Halvleg mindede meget om 2. Halvleg mod SIF, efter vi ellers har kontrol de første 10 min. Underligt vi falder sådan sammen.

Vejle burde have fået et point, men de er som tabellen antyder ikke dygtige nok. Med den indsats vi leverer i dag, kan vi ikke regne med 3 point mod specielt mange.

TT fik sine 6 point i de sidste to kampe, og beholder dermed skindet på næsen henover jul og nytår.

Nu har vi knap 2 uger til at få nogle flere tilbage fra skadeslisten. Porto kan blive grimt, så vi skal have helt andre boller på suppen end i dag.

Ses i Porto!
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tænker et vinterindkøb kunne være være en rigtig ledertype til midtbanen. En spiller med røv i bukserne som Steinlein vist har beskrevet det. Vi savner en indpisker, en der går forrest og kræver noget af de andre. Der er for meget laid back attitude på dette hold.

Ellers har vi jo konturerne til noget fremragende, hvis blot nogen tog ansvar.

Men god sejr trods alt i dag. Vigtigt at slutte af med to vundne kampe. Og mon ikke FCN napper et point mod FCK i morgen, så er vi herbstmeister.. hvis det da betyder noget som helst :-D

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Ravnen skrev:
2. dec 2024, 00:19
Jeg tænker et vinterindkøb kunne være være en rigtig ledertype til midtbanen. En spiller med røv i bukserne som Steinlein vist har beskrevet det. Vi savner en indpisker, en der går forrest og kræver noget af de andre. Der er for meget laid back attitude på dette hold.

Ellers har vi jo konturerne til noget fremragende, hvis blot nogen tog ansvar.

Men god sejr trods alt i dag. Vigtigt at slutte af med to vundne kampe. Og mon ikke FCN napper et point mod FCK i morgen, så er vi herbstmeister.. hvis det da betyder noget som helst :-D
FCM har været herbstmeister syv gange til nu, og alle fire mesterskaber er vundet efter man er blevet herbstmeister, ifølge Superstats. Så x2 i parken i aften vil være velkommen :-)
https://superstats.dk/news/efteraarsmester

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det blev det så ikke til denne gang. Men vi er med og foråret skal nok blive interessant :-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi blev ikke herbstmeister men Tipsbladet har regnet ud at vi blev helårsmestret for 2024 ;-)

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... 024-mestre

Besvar