Europa Kvalifikation 2024
Re: Europa Kvalifikation 2024
Mange gode betragtninger her i tråden. For mit vedkommende gør i går ikke nær ligeså ondt som sidste års exit i Polen. EL i stedet for CL er for mig et mindre “drop” end ECL til ingenting. Økonomisk er det selvfølgelig ikke tilfældet, men for mig er den europæiske identitet i højere grad bundet op på at være med hvert år, end at være med i CL engang imellem. Dertil ville jeg, og velsagtens alle, have solgt den for et mesterskab og EL ligaspil før fx Farum eller Silkeborg ude i slutningen af sidste sæson. Sidst men ikke mindst er det jo et reelt freak resultat, at vi sammenlagt ryger ud med fire stolpeskud og to 1/100 spark de laver i træk på fire minutter - det er bare totalt utur og som Ravnen siger, måske lidt betaling tilbage alt det held der tilsmilede os, da vi løb med guldet.
Nå, lang smøre. Lad os få en gruppe med store hold fra Pot 1 og mulige sejre fra de resterende pots. Så kan det stadig blive en flot europæisk sæson. Vi skal jo også huske, at vi for at nå til Slovan slog et seedet hold ud undervejs i en 50-50 duel.
Nå, lang smøre. Lad os få en gruppe med store hold fra Pot 1 og mulige sejre fra de resterende pots. Så kan det stadig blive en flot europæisk sæson. Vi skal jo også huske, at vi for at nå til Slovan slog et seedet hold ud undervejs i en 50-50 duel.
Enig, vi må videre og har nok ikke helt fortjent CHL denne gang, men Europa League er også et spændende Setup. Måske Man. United, Ajax, olympiacos, Galatasaray Lyon , Malmø , Twente, Nice ...ser rimeligt udfordrende ud.Lund7400 skrev: ↑30. aug 2024, 00:51Mange gode betragtninger her i tråden. For mit vedkommende gør i går ikke nær ligeså ondt som sidste års exit i Polen. EL i stedet for CL er for mig et mindre “drop” end ECL til ingenting. Økonomisk er det selvfølgelig ikke tilfældet, men for mig er den europæiske identitet i højere grad bundet op på at være med hvert år, end at være med i CL engang imellem. Dertil ville jeg, og velsagtens alle, have solgt den for et mesterskab og EL ligaspil før fx Farum eller Silkeborg ude i slutningen af sidste sæson. Sidst men ikke mindst er det jo et reelt freak resultat, at vi sammenlagt ryger ud med fire stolpeskud og to 1/100 spark de laver i træk på fire minutter - det er bare totalt utur og som Ravnen siger, måske lidt betaling tilbage alt det held der tilsmilede os, da vi løb med guldet.
-
Fra
POT1
Frankfurt hjemme
Porto ude
POT 2
Maccabi Tell Aviv ude
Fenerbache hjemme
POT1
Frankfurt hjemme
Porto ude
POT 2
Maccabi Tell Aviv ude
Fenerbache hjemme
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
Fra
POT 3 (egen seedningsgruppe)
Union SG
Ludogorets ude
POT 3 (egen seedningsgruppe)
Union SG
Ludogorets ude
-
Fra
pot 4
Hoffenheim hjemme
FCSB ude
pot 4
Hoffenheim hjemme
FCSB ude
Hjemme Frankfurt
Ude Porto
Ude Tel Aviv
Hjemme Fenerbahce
Hjemme Union SG
Ude Ludogorets
Hjemme Hoffenheim
Ude FCBS
Ude Porto
Ude Tel Aviv
Hjemme Fenerbahce
Hjemme Union SG
Ude Ludogorets
Hjemme Hoffenheim
Ude FCBS
-
Fin lodtrækning 
Vi skulle meget gerne komme i top 24 med den lodtrækning, og dermed med i knock-out fasen

Vi skulle meget gerne komme i top 24 med den lodtrækning, og dermed med i knock-out fasen
Sportsligt rigtigt fornuftigt. Reelt kun Porto ude, hvor vi ikke kan have realistiske chancer for at skrabe point sammen. Lad os håbe den falder sidst eller næstsidst, så er der sikret top 8 placeringen.
Tilskuermæssigt rigtig fine hjemmekampe mod "kendte" hold.
Tilskuermæssigt relativt fesne aways. At få Tel Aviv på udebane er dog sportsligt en decideret drømmelodtrækning, da deres hjemmebanefordel med overvejende sandsynlighed er reduceret betydeligt, som følge af at kampen formentligt skal spilles på neutral bane.
Tilskuermæssigt rigtig fine hjemmekampe mod "kendte" hold.
Tilskuermæssigt relativt fesne aways. At få Tel Aviv på udebane er dog sportsligt en decideret drømmelodtrækning, da deres hjemmebanefordel med overvejende sandsynlighed er reduceret betydeligt, som følge af at kampen formentligt skal spilles på neutral bane.
Senest rettet af MFKM 30. aug 2024, 13:47, rettet i alt 1 gang.
Der skulle gerne ligge 10+ point til os. Sejr imod Tel Aviv, Fenerbache, Ludo, FCBS.
Lidt ærgeligt at det blev hoffenheim og ikke RFS, men danske hold imod tyske plejer at være Ok.
-
I hver fald halvdelen af holdene i pot 4 var en dårligere lodtrækning, og vi har dem hjemme
-
Efter at have kigget lidt nærmere på lodtrækningen, vil jeg nærmere kalde den en drømmelodtrækning. Intet mindre
-
FCM går videre til knockout-fasen med mindst en 24 plads ud af 36 hold. I otte kampe vil det formentligt være sikret ved 9-10 point (med mindre der er en freak fordeling af points), og mere end det er absolut inden for realistisk mulighed.
-
Fra pot 1 er det svære hold. Porto ude er 0 point
Frankfurt hjemme, ikke umuligt at vinde men 1 point skal vi nok være glade for.
Fra pot 2
Ser vi bort fra Ferencvaros er det vel ca de to næste vi ville ønske at trække. MTA ude og Fenerbache hjemme. Kan sagtens give 4 point, men realistisk er det med 2-3 point
Fra pot 3
Ludogorets ude er en drøm. Den skal vindes
Union SG hjemme. De er gode, men vi må ikke tabe den hjemme
Jeg dømmer 4 point
Fra pot 4
Hoffenheim hjemme og FCSB ude
Det bør være 4 eller 6 point
Jeg tror vi opnår 12-13 point i de 8 kampe. Det bør vel placere os midt i feltet og dermed en kamp i 1/16 delsfinalen. Desuden vil der være koefficient bonus på 0,25 point per placering fra nr 24 til nr 1. Bliver vi eks nr 18 giver det 1,75 ekstra koefficientpoint.
Vi bliver nummer 15. Det er mit gæt
Frankfurt hjemme, ikke umuligt at vinde men 1 point skal vi nok være glade for.
Fra pot 2
Ser vi bort fra Ferencvaros er det vel ca de to næste vi ville ønske at trække. MTA ude og Fenerbache hjemme. Kan sagtens give 4 point, men realistisk er det med 2-3 point
Fra pot 3
Ludogorets ude er en drøm. Den skal vindes
Union SG hjemme. De er gode, men vi må ikke tabe den hjemme
Jeg dømmer 4 point
Fra pot 4
Hoffenheim hjemme og FCSB ude
Det bør være 4 eller 6 point
Jeg tror vi opnår 12-13 point i de 8 kampe. Det bør vel placere os midt i feltet og dermed en kamp i 1/16 delsfinalen. Desuden vil der være koefficient bonus på 0,25 point per placering fra nr 24 til nr 1. Bliver vi eks nr 18 giver det 1,75 ekstra koefficientpoint.
Vi bliver nummer 15. Det er mit gæt

Hold da helt op drenge, jeg skal da love for, at lyset er slukket i ulvegraven.
Personligt var jeg mere skuffet da vi blev 7 i suppen sidste år.
Vi har et mesterskab vi er i Europa, vi har i den grad opgraderet vores hold.
Ja vi misser en oplagt chance for CL- men for Søren da.
Kig på osten ikke hullerne. Og få så tændt lidt lys herinde.
Personligt var jeg mere skuffet da vi blev 7 i suppen sidste år.
Vi har et mesterskab vi er i Europa, vi har i den grad opgraderet vores hold.
Ja vi misser en oplagt chance for CL- men for Søren da.
Kig på osten ikke hullerne. Og få så tændt lidt lys herinde.