Transfer - Sommer 2024

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400

Re: Transfer - Sommer 2024

Indlæg af Lund7400 »

Christian Sørensen bør i min optik på ingen måde være et tema hos os. Han er ikke god nok. Faktisk er han i min optik svært overvurderet. Hans karriere stinker ikke af fantastisk indlægsfod på nogen måde, og han er forventeligt slet ikke god nok til FCK heller. Nej tak. Og det var uden overhovedet at bruge hans fortid som argument…

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Vores spil er meget monotont og ide løs. Vores centrale midt bane spillere spiller for meget til siden og bag ud. Vi har ikke fundet afløseren for nr. 8. Charles gennemløb fra midtbanen mangler vi når Simsir kun spiller 60. Min pt. Så en kreativ midt gerne.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Farzam nævner i seneste transfertalk på YouTube, at han forventer, at vi henter en ny venstre back snarest. Og at det vil være en med højt niveau, så ikke til udvikling over tid. Må betyde at Paulinho enten er længere tid skadet end frygtet, eller at han er på vej videre.

Alt hvad der måtte røre sig på backs skal vi hilse velkommen.
/ ABT

Billede

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
1. aug 2024, 00:26
Lupus1999 skrev:
31. jul 2024, 23:51
Nu ved jeg ikke om det er helt ude i torvene, men Christian Sørensen har fået at vide at han skal finde en ny klub.

31 år og en vanvittig indlægsfod. God pasningsspiller og kan servicere Cho og Buksa. FCK købte ham for 7.5 million kroner. Synes det er en no brainer i forhold til det vi søger.

Dovbyk præsenteres i Roma torsdag og de betaler 290 millioner for ham. Det betyder ca. 87 millioner ryger i vores kasse.
Han kan helt sikkert noget offensivt, men en stor del af kritikken af ham har været, at han ikke kan forsvare.

Tipsbladet melder om 250 mil, dvs 75 mil til Heden. Uanset en fantastisk forretning
Det nu "kun" 60, vi får ikke 30% af det fulde beløb.
Differencen af hvad de købte ham for og hvad de sælger.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
2. aug 2024, 09:08
UlveLars skrev:
1. aug 2024, 00:26
Lupus1999 skrev:
31. jul 2024, 23:51
Nu ved jeg ikke om det er helt ude i torvene, men Christian Sørensen har fået at vide at han skal finde en ny klub.

31 år og en vanvittig indlægsfod. God pasningsspiller og kan servicere Cho og Buksa. FCK købte ham for 7.5 million kroner. Synes det er en no brainer i forhold til det vi søger.

Dovbyk præsenteres i Roma torsdag og de betaler 290 millioner for ham. Det betyder ca. 87 millioner ryger i vores kasse.
Han kan helt sikkert noget offensivt, men en stor del af kritikken af ham har været, at han ikke kan forsvare.

Tipsbladet melder om 250 mil, dvs 75 mil til Heden. Uanset en fantastisk forretning
Det nu "kun" 60, vi får ikke 30% af det fulde beløb.
Differencen af hvad de købte ham for og hvad de sælger.
Det har der været divergerende meldinger om. Ved du at det er differencen. Casen er jo lidt speciel. Vi modtog jo intet ifm salget fra Dnipro til Girona

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

I aftalen med Dovbyk skal vi have 30% af hele salgsbeløbet.

Han bliver angiveligt solgt for 38.5 millioner Euro hvilket svarer til 288 millioner.

30% af dette er ca. 86 millioner, så der er gode penge på vej.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Lupus1999 skrev:
2. aug 2024, 17:05

Han bliver angiveligt solgt for 38.5 millioner Euro hvilket svarer til 288 millioner.

Hmm hvor har du det fra ????

Men om det er 86 eller 70 så er det mange penge, en begivenhed man ikke har kunnet lægge et budget efter, står det til mig, så skal de hente en klasse højre back, en klasse midtforsvar og Hercules fra Fortaleza.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Så er handlen på plads. Medierne melder om 30% af fortjenesten, dvs ca 60 mil til fcm

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

FCM2000 skrev:
2. aug 2024, 17:50
Lupus1999 skrev:

Men om det er 86 eller 70 så er det mange penge, en begivenhed man ikke har kunnet lægge et budget efter, står det til mig, så skal de hente en klasse højre back, en klasse midtforsvar og Hercules fra Fortaleza.
Ja, det er min fejl.
Det er 30% af fortjenesten.
Solgt for ca. 290 millioner og Girona gav ca. 50 for ham. Dvs. vi går ca. 72 millioner i kassen. Det er også mange penge og dækker ca. det vi har handlet ind for indtil videre.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Lupus1999 skrev:
2. aug 2024, 22:08
FCM2000 skrev:
Lupus1999 skrev:

Ja, det er min fejl.
Solgt for ca. 290 millioner og Girona gav ca. 50 for ham. Dvs. vi går ca. 72 millioner i kassen. Det er også mange penge og dækker ca. det vi har handlet ind for indtil videre.
Derudover salg af Ingi for 20 mil og Charles for 10 mil + det løse. Samlet salg for ca 100 mil indtil videre i vinduet. Vi har før haft en tommelfingerregel om at indkøbe for ca halvdelen af det vi solgte for. Så med mindre Diomande går for et vanvittigt beløb, er det ikke givet, at vi skal ud og handle mere (stort) ind. Undtagelsen var sidste sommer, hvor man satsede stort efter en miserabel sæson.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

UlveLars skrev:
2. aug 2024, 22:47
Lupus1999 skrev:
2. aug 2024, 22:08
FCM2000 skrev:

Ja, det er min fejl.
Derudover salg af Ingi for 20 mil og Charles for 10 mil + det løse. Samlet salg for ca 100 mil indtil videre i vinduet. Vi har før haft en tommelfingerregel om at indkøbe for ca halvdelen af det vi solgte for. Så med mindre Diomande går for et vanvittigt beløb, er det ikke givet, at vi skal ud og handle mere (stort) ind. Undtagelsen var sidste sommer, hvor man satsede stort efter en miserabel sæson.
det er vist en regel vi aldrig har hørt om, fakta var og er, at ledelsen inkl. holch meldte ud at man vil forstærke sig op til den nye sæson, og igen man kan jo ikke budgettere med at Dovbyk bliver solgt for et givet beløb.

Hvis man skal se på indkøbene med kritiske briller, så er det jo meget unge og uprøvede spillere man har hentet med undtagelse af Buksa, man har samtidig sagt farvel til erfarne spillere. Forsvaret ser stadig svagt ud.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Jeg er ikke uenig i, at vi kan ønske os mere fra specielt forsvaret (og vi henter garanteret også minimum en back mere), men vi har handlet for 80+ mil i vinduet allerede. Det kan vi ikke forvente meget bedre og er trods alt betydelige forstærkninger (økonomisk set).

Både Ankersen og Steinlein har flere gange fortalt, at man køber for ca halvdelen af hvad man sælger for. Resten går til driften - hvis det skal løbe rundt. Og detvskal det vel trods alt, må vi være enige om?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

UlveLars skrev:
3. aug 2024, 10:30
Jeg er ikke uenig i, at vi kan ønske os mere fra specielt forsvaret (og vi henter garanteret også minimum en back mere), men vi har handlet for 80+ mil i vinduet allerede. Det kan vi ikke forvente meget bedre og er trods alt betydelige forstærkninger (økonomisk set).

Både Ankersen og Steinlein har flere gange fortalt, at man køber for ca halvdelen af hvad man sælger for. Resten går til driften - hvis det skal løbe rundt. Og detvskal det vel trods alt, må vi være enige om?
Jeg synes du skal holde dig til fakta, og det var de umeldinger man kom med, at truppen skulle forstærkes til denne sæson, og man var villig til at ofre de penge, du glemmer der er kommet en ny ejer, og en ny retning + at man har en opsparet egenkapital. Igen man kan jo ikke lave indkøbsbudget kalkuleret på et Dovbyk salg.

alt det der du kommer med er nostalgi, man har tjent store beløb de sidste år, og der er en stor opsparet ubrugt egenkapital og Holch har store planer, det meldte han ud forab et tv kamera.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

FCM2000 skrev:
3. aug 2024, 12:35
UlveLars skrev:

Jeg synes du skal holde dig til fakta, og det var de umeldinger man kom med, at truppen skulle forstærkes til denne sæson, og man var villig til at ofre de penge, du glemmer der er kommet en ny ejer, og en ny retning + at man har en opsparet egenkapital. Igen man kan jo ikke lave indkøbsbudget kalkuleret på et Dovbyk salg.

alt det der du kommer med er nostalgi, man har tjent store beløb de sidste år, og der er en stor opsparet ubrugt egenkapital og Holch har store planer, det meldte han ud forab et tv kamera.
Køb for 80+ mil i et vindue er bestemt også nye tilstande i fcm. Så kan du være uenig i kvaliteten af det handlede, men det er jo bla dyre talenter, som man må tro på.
Og så holder jeg fast i, at vi er nødt til at holde et budget. Fordi vi får en rig ejer kan vi jo ikke bare springe budgettet. Det er i øvrigt heller ikke lovligt. Jeg tror fcm som klub i forvejen har været mere risikovillige end de fleste andre danske klubber

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

UlveLars skrev:
3. aug 2024, 18:12
FCM2000 skrev:
3. aug 2024, 12:35
UlveLars skrev:

Køb for 80+ mil i et vindue er bestemt også nye tilstande i fcm. Så kan du være uenig i kvaliteten af det handlede, men det er jo bla dyre talenter, som man må tro på.
Og så holder jeg fast i, at vi er nødt til at holde et budget. Fordi vi får en rig ejer kan vi jo ikke bare springe budgettet. Det er i øvrigt heller ikke lovligt. Jeg tror fcm som klub i forvejen har været mere risikovillige end de fleste andre danske klubber
holde budget ? de har en egenkapital på nær en 1/2 mia kroner, som man kan tage af, jeg vælger at holde mig til det Holch og Sand har signaleret, du skriver "Vi" ??????? jeg skriver Holch :-)

Dit regnstykke passer heller ikke en dyt, man har købt for 80 mio kroner ergo så er man nød til at sælge for 160 som det ser ud nu, jeg ryster på hovedet, undskyld mig.

Besvar