SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4219
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Hold nu op en flad fornemmelse man har i kroppen efter kampen. Den her mulighed for guld vi pludselig selv havde i hænderne, til nu hvor vi er afhængige af at AGF leverer et godt resultat, det er sgu træls.

Men igen, langt bedre end for et år siden!

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, det er som om noget af lyset blev slukket, nærmest det hele.
Det giver en ambivalent følelse. Man håber miraklet indtræffer på søndag, men man ved godt at det er usandsynligt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4219
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Fornemmelse af at det kan ske, er dog steget noget efter AGFs sejr over FCK. De kommer med selvtillid!

6256
Indlæg: 353
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Jeg har godt nok også gået med sådan en underlig ærgerlig fornemmelse her i dag. Man håber inderst inde at AGF kan noget på søndag, men det er meget svært at se for sig. Kampen i Silkeborg kommer godt nok til stå som en kæmpe bet i det her slutspil

Men jeg har det som Lund, at jeg også kan godkende sæsonen, hvis det ender med en andenplads. Når man tager i betragtning, hvor vi kom fra i sidste sæson, synes jeg vi allerede er nået langt, når vi har været med i guldkampen hele foråret. Vi har tilmed manglet Olsson.

Jeg håber og tror på, at vi kommer til at bygge på fremadrettet. Der er et kæmpe uforløst potentiale i holdet.

I forhold til kampen, så var det interessant at høre, Ingason og Thomasberg nævne, at de skifter system i pausen. Var det til en 4-3-3, eller hvad så i andre? 4-3-3 synes jeg kunne være spændende fremadrettet (selvom der jo også allerede er lidt af det i den skæve 4-4-2)

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Kejle skrev:
21. maj 2024, 16:08
JBT skrev:
20. maj 2024, 22:58
Kejle skrev:
20. maj 2024, 22:54


Top 2.

Er vi enige om at FCK har et større budget?

Og jeg klapper overhovedet ikke klubben på ryggen, jeg har (dog ikke her) flere gange ytret mig negativt om hvad der sker. Men jeg savner at fans kommer ned på jorden og bliver realistiske. Det er næsten værre end at høre fans fra BIF og FCK. JEG synes kritikken ofte er uden nuancer, og folk har en tendens til at tro vi bare kan vinde det hele.
Andres klubbers budget har jo ikke noget med vores egen målsætning at gøre. Ingen er tilfredse med sølv - det må efterhånden være gået op for de fleste - man spiller for at vinde guld hvert år og det har man lovet både sig selv, fans, sponserer, ejer osv
Kan du ikke lige linke til der hvor klubben melder ud at vi skal være mestre hvert år?

Jeg kan derimod finde flere udsagn om at vi skal spille med om guldet, der er en klar forskel på de to udsagn.

– Det ligger i vores plan, at vi vil spille med i toppen af dansk fodbold hvert eneste år og være en del af Europa hvert eneste år, siger Claus Steinlein og fortsætter: - https://www.fcm.dk/nyheder/ny-sportslig ... -i-europa/
Et par simple Google søgninger, så vil du kunne se at selvsamme CS har udtalt at man skal være mestre hvert år, det har han også stået og sagt på live tv bl.a i viaplay studiet op til flere gange gennem sæsonerne

At han nok har sagt begge dele indimellem, er hvad det nu engang er og nok mest af alt for at helgardere sig

Kan desværre ikke linke til det men prøv at gå i bolddk appen og søg efter artikel eller på:

Målsætningen er simpel i FCM: Vi skal være danske mestre

Den er fra 21 juli 2023 og artiklen er delvist lukket ned, desværre - men kommentarsporet gløder, så artiklen har skam “levet”

Der står også i denne artikel nedenfor, at ambitionen i klubben er at vinde guld hvert år. Artikel fra 2021.

Der er sgu ikke så meget at rafle om for os fans længere, man har selv givet og stillet kravene i FCM!

https://www.tvmidtvest.dk/midt-og-vestj ... r-tabt-til

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Apropos, Bach bak udtalte også efter kampen i søndags på live tv til Poulsen, Egholm, Graversen og Jacobsen, at man skal vinde guld og spille Europa hvert år - det ligger i mentaliteten nu, som kun FCK havde den forventning i deres mindset, så længe man kan huske

mousebreaker
Indlæg: 3501
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev:
29. maj 2024, 23:26
Apropos, Bach bak udtalte også efter kampen i søndags på live tv til Poulsen, Egholm, Graversen og Jacobsen, at man skal vinde guld og spille Europa hvert år - det ligger i mentaliteten nu, som kun FCK havde den forventning i deres mindset, så længe man kan huske
Hvis så bare enkelte FCM supportere ville undlade at tage det for bogstaveligt, og gå helt i selvsving når det viser sig at det ikke lader sig gøre. Det er blot ambitionen og den skal man da have når man har det næststørste budget herhjemme, men guld vinder man ikke hvert år. Igen, man har kun det næststørste budget (der er faktisk en klub med MARKANT større budget) og Europa har i høj grad også noget lodtrækningsheld at gøre.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars
Indlæg: 839
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

mousebreaker skrev:
30. maj 2024, 10:52
JBT skrev:
29. maj 2024, 23:26
Apropos, Bach bak udtalte også efter kampen i søndags på live tv til Poulsen, Egholm, Graversen og Jacobsen, at man skal vinde guld og spille Europa hvert år - det ligger i mentaliteten nu, som kun FCK havde den forventning i deres mindset, så længe man kan huske
Hvis så bare enkelte FCM supportere ville undlade at tage det for bogstaveligt, og gå helt i selvsving når det viser sig at det ikke lader sig gøre. Det er blot ambitionen og den skal man da have når man har det næststørste budget herhjemme, men guld vinder man ikke hvert år. Igen, man har kun det næststørste budget (der er faktisk en klub med MARKANT større budget) og Europa har i høj grad også noget lodtrækningsheld at gøre.
+1

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4219
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Og der er jo flere klubber som har det ønske, de kan ikke alle opnå det. Hvad man kan gøre, er at gøre sit bedste. Mesterskabet i år, er et sandt bevis på at man ikke selv styrer det, Brøndby skulle bare vinde en kamp men så spiller en masse andre faktorer pludselig ind, som man ikke kan sidde om et bestyrelsesbord og kontrollere.

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

mousebreaker skrev:
30. maj 2024, 10:52
JBT skrev:
29. maj 2024, 23:26
Apropos, Bach bak udtalte også efter kampen i søndags på live tv til Poulsen, Egholm, Graversen og Jacobsen, at man skal vinde guld og spille Europa hvert år - det ligger i mentaliteten nu, som kun FCK havde den forventning i deres mindset, så længe man kan huske
Hvis så bare enkelte FCM supportere ville undlade at tage det for bogstaveligt, og gå helt i selvsving når det viser sig at det ikke lader sig gøre. Det er blot ambitionen og den skal man da have når man har det næststørste budget herhjemme, men guld vinder man ikke hvert år. Igen, man har kun det næststørste budget (der er faktisk en klub med MARKANT større budget) og Europa har i høj grad også noget lodtrækningsheld at gøre.
Selvfølgelig gør man ikke det, det er der intet nyt over ikke er muligt hvert år. Det ved alle os godt. Men derfor skal man stadig udvise og stå ved de ting man gør og siger i stedet for at pakke det ind i ofte alle mulige bortforklaringer når man ikke har givet både sig selv, fans og medier forudsætningerne for andet end at skyde modsat

Som dalle også har talt om i han afslutning var guldet forskel for hans tid her, på indfriet forventning eller ej, det siger jo meget godt at tingene skal i hus også for spillerne der forventer at der bliver købt ind på projektet og hiver en form pokal hvert år, og 2 pokaler på 3 år til dalle var jo så til lidt mere end bestået - så det nytter jo ikke noget, ikke at kunne indfri ofte i stedet for at lege Nordsjælland over årene (selvom jeg nu godt kan lide deres tilgang til fodboldspillet), så er man på en rejse hvor selvom det er en ambition, så sigter man snart tættere på fck og kalder det en forventning - uanset budgetter osv.

Håber sgu at Holch lykkedes med at drive det til noget helt stort ude på heden over tid. Jan Bech er et godt eksempel på lidt det modsatte ift pokalskab og Europa

Besvar