Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Jakla »

Der bliver mere og mere run på CC og svært at få plads selvom man kommer i god tid. Hvorfor? Ja en kedelig tendens med at folk ulovligt holder pladser for hinanden. En kommer rigtigt tidligt og holder i visse tilfælde pladsen for 6 andre. Stop det!Der er ikke faste pladser på CC. Det må være sådan at dem der møder i god tid ikke er forvist til midtergangen bag mål. Vil man have den samme plads hver gang må man SELV møde op i god tid og ikke bare dumpe ind til en reserveret plads 5 min. Før kickoff. :fcm: hvad siger klubben??

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Danand123 »

Jakla skrev:
23. mar 2024, 05:23
Der bliver mere og mere run på CC og svært at få plads selvom man kommer i god tid. Hvorfor? Ja en kedelig tendens med at folk ulovligt holder pladser for hinanden. En kommer rigtigt tidligt og holder i visse tilfælde pladsen for 6 andre. Stop det!Der er ikke faste pladser på CC. Det må være sådan at dem der møder i god tid ikke er forvist til midtergangen bag mål. Vil man have den samme plads hver gang må man SELV møde op i god tid og ikke bare dumpe ind til en reserveret plads 5 min. Før kickoff. :fcm: hvad siger klubben??
Det er ikke fordi, der bliver holdt pladser på cc, at det er svært at få en plads. Der bliver bare lukket flere folk ind, end der er opslåede sæder til. Mange står bare ud for et sæde, hvilket jeg egentlig godt kan forstå. Jeg kender ikke, hvor mange der er beregnet plads til på cc i forhold til sæderne…er det fx. 1,3 person pr. sæde?

Men uanset har jeg også en fornemmelse af, at man nogle gange lukker flere ind, end det er beregnet til. Rygtet gik der i hvert fald i søndags. Der var udsolgt både mod Fck og Veje; ja flere dage i forvejen. Alligevel var der slet ikke det pres på cc i søndags som mod Fck. Så sælger man bare flere billetter på cc, end pladsen er beregnet til…eller regner man bare forkert på sæsonkortholderes fravær?? Der var i øvrigt også mere end 1000 færre tilskuere mod Vejle end mod Fck, selv om begge var udsolgte. Jeg tror de presser citronen mere end godt er på cc i kampe mod bl.a. Bif og Fck.

At man holder en plads til en kammerat ændrer ikke på det forhold, om der er pladser nok. Mange er også på stadion for det sociale, hvorfor de gerne vil stå sammen med venner og familie.

Xort
Indlæg: 138
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Xort »

Vi oplever ofte at folk ikke søger/kan komme ud og op i yderområderne på cc.
Vi står i en af siderne og har god plads, selv på proppede dage
Med safe stand er det svært at komme frem og tilbage, samt at få overblikket over hvor der reelt er plads.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Administrator »

Xort skrev:
23. mar 2024, 08:12
Vi oplever ofte at folk ikke søger/kan komme ud og op i yderområderne på cc.
Vi står i en af siderne og har god plads, selv på proppede dage
Med safe stand er det svært at komme frem og tilbage, samt at få overblikket over hvor der reelt er plads.
Det her er essensen. Der skal også stå 1½ person per sæde, da det netop et ståpladser.

Xort
Indlæg: 138
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Xort »

Helt enig, men det eneste der kan løse det er at kontrollørerne guider folk op og ud hvor pladsen er.
Og så skal der pilles nogle stole ned når det ikke er Europa sæson, så man kan komme op og ned andre steder end på trappen. Samt fjerne lidt af betonvæggen ved hegnet mod Faxe tribunen, så man kan komme igennem der.

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Jakla »

Fint nok at stå sammen med familie og venner, men så må man jo møde op samtidig. Mange gange går folk forgæves ind på rækkerne og må gå ud igen efter at have modtaget beskeden " desværre optaget". Man har kun købt ret til sin egen placering på CC. Jeg er færdig med at respektere at pladser reserveres med mindre pladsen er midlertidigt forladt for at kunne hente en pølse mm.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Administrator »

Xort skrev:
23. mar 2024, 12:02
Helt enig, men det eneste der kan løse det er at kontrollørerne guider folk op og ud hvor pladsen er.
Og så skal der pilles nogle stole ned når det ikke er Europa sæson, så man kan komme op og ned andre steder end på trappen. Samt fjerne lidt af betonvæggen ved hegnet mod Faxe tribunen, så man kan komme igennem der.
De har netop sat safestands op for at de ikke skal tages ned.

Xort
Indlæg: 138
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Xort »

Administrator skrev:
23. mar 2024, 16:28
Xort skrev:
23. mar 2024, 12:02
Helt enig, men det eneste der kan løse det er at kontrollørerne guider folk op og ud hvor pladsen er.
Og så skal der pilles nogle stole ned når det ikke er Europa sæson, så man kan komme op og ned andre steder end på trappen. Samt fjerne lidt af betonvæggen ved hegnet mod Faxe tribunen, så man kan komme igennem der.
De har netop sat safestands op for at de ikke skal tages ned.
Det ved jeg... Men der mangler bare flere bevægelses muligheder hvis man skal presse så mange folk sammen, så at fjerne 2 i en række op midtved mellem trappe og hegn (og sikkert også mellem trapperne) virker som et lille offer, mod at det kommer til at fungere.
En ting er hvad den teoretiske hensigt er, en anden er hvad der virker i praksis.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Lupus1999 »

Grunden til at der var færre mod Vejle end mod FCK til trods for udsolgt i begge kampe, er at der kun var 1/2 så mange Vejle fans som FCK fans.

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Danand123 »

Lupus1999 skrev:
24. mar 2024, 22:47
Grunden til at der var færre mod Vejle end mod FCK til trods for udsolgt i begge kampe, er at der kun var 1/2 så mange Vejle fans som FCK fans.
Udebaneafsnittet var delt op, så der også sad Fcm-fans i området. Og det ændrer ikke på, at der var noget mere pakket mod Fck end mod Vejle, når du kigger på cc.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Uskik breder sig på CC - reserverede pladser

Indlæg af Acebone »

Det kan også have noget at sige, hvis sæsonkortholdere bliver væk fra en kamp uden at frigive deres plads. Jeg forestiller mig, at der typisk vil være flere sæsonkortholdere, som udebliver mod Vejle end mod FCK.

Hvis folk udebliver uden at frigive, er pladsen jo stadig solgt, men det trækker ned i tilskuertallet.

Besvar