Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af SimonH »

Lupus1999 skrev:
2. sep 2023, 13:20
Lössl
Joel, Ingason, Bech, Paulinho
Olsson, Martinez, Gigovic
Franculino, Cho, Simsir

Så kan der roteres med Osorio, Ola, Adam, Marrony, Sørensen, Dyhr, Rømer og Lee.
Franculino skal ikke spille kant, som i overhovedet ikke spille kant.
Han mangler fart og dribleegenskaber.

Jeg er mere på en 442

Lössl
Joel/Gabriel - Ingason - Bech - Paulinho
Osorio - Sørensen - Olsson - Simsir
Brynhildsen - Cho

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af AltidFCM »

Jeg synes, det lægger mere og mere op til en 3-4-3.

4-3-3 er vist ikke rigtig TT's stil, selvom jeg også gerne så den formation, nu med nye (forhåbentlig) dygtige wings i truppen.
Det kan man også få i 3-4-3'en, samtidig med TT's kanter/wingbacks bibeholdes.

Vi skulle have fået en dygtig boldspillende stopper ind i Lee, og det samme er vist gældende med Mads Bech, som også kaster pisse langt.

Jeg har savnet en mand på midtbanen, der gør tingene lidt mere simpelt. Derfor har jeg valgt Rømer, der skulle have gjort det pissegodt for Sveriges pt. nr. 1.
Martinez og Gigo har haft en tendens til at tabe bolden i lidt for risikable situationer, der sælger hele holdet. Det er ikke fordi jeg har opgivet nogle af dem, slet ikke. Martinez har et kæmpe topniveau, og Gigo er også spændende og har rigtig gode relationer på holdet, men han er stadig kun på "leje".

Sørensen kan spille samtlige midtbanepositioner/wingbacks, så måske også hårdt at udelade ham. Tror faktisk han ville være en super løsning med venstrebenet på venstre wingback.

Lee - Ingi - Bech
Gabriel - Olsson - Rømer - Paulinho
Brynhildsen - Cho - Aral

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af SimonH »

Jeg har svært ved at se, at vi skulle spille med 3 mand bagerst. Det giver logisk set ingen mening.

1) TT foretrækker 4 mand bagerst
2) Når Ortiz ryger, så er vi kun 4 stoppere med både ingi/bech, som er skadesplagede. Det virker vanvittigt at spille fast med 3 mand, hvis vi kun har 1 reserve.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Administrator »

Hmm.

6/8 2017. FCM taber en håbløs udekamp i det nordlige Sjælland, vinder mesterskabet.
6/8 2023. FCM taber en håbløs udekamp tæt på det nordlige Sjælland, vinder mesterskabet?

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Jakla »

Hvor står holdet her en uge før Superligaen starter? Kampene mod Molde og Frederiksstad har ikke været specielt opløftende. Alt for få målchancer skabt på trods af overvægt i spil - og er det reelt de rigtige modstandere her op til sæsonstart? Meget uheldigt at Franculino og Cho ikke har kunne være med. Det har påvirket angrebsmulighederne væsentligt.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Administrator »

Før sidste mesterskab var folk ude med høtyvene pga dårlige resultater i træningskampene.

Ordet træning er nøgleordet her.

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Jakla »

Nogen der har et bud på tidshorisont ift. Skadede spillere?

Besvar