SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Copenhagenwolf
Indlæg: 78
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Hvor smukt skal vi vinde?
Jeg vil gerne medgive at sejren mod FCN ikke bød på poleret spil, og det var så hverken fra FCM eller FCN. Forhåbentligt bliver relationerne bedre over de næste måneder - men det vil utvivlsomt fortsat være fysik, aggressivitet, direkte spil og individuel kvalitet, som TT vil have i højsædet som opskriften på sejr. Kan man ikke lide det, er det selvf en god grund til at være kritisk.

Lidt firkantet og karikeret sat op vil jeg personligt hellere vinde et grimt mesterskab (TT), end tabe smukt med tikitaka (Capellas).

Lad os også lige få fakta på bordet. Nej, FCM har ikke spillet langt færre kampe end de andre top6 hold i indeværende sæson, faktisk er Fcms kampantal pr. dags dato nogenlunde tæt på Fck og Fcn og væsentlig højere end fx Brøndby. Dags dato ser det sådan her ud med liga + Europa + pokal:

FCK = 27 kampe
Brøndby = 17 kampe
FCM = 24 kampe
Silkeborg = 18 kampe
FCN = 25 kampe
Agf = 19 kampe

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Administrator »

Hold kæft et luksusproblem vi har. Vi skaber nok farlige situationer i kampene til at vinde dem, på trods af at det ikke er det helt polerede spil endnu. Jeg mindes utallige FCK mesterskaber der bare blev afgjort netop på de parametre, nemlig sejre i de bøvlede kampe. Og så skal vi endda lægge ører til at vi er pissedårlige, og fans har urealistiske forventninger. Vi bliver stille og roligt bedre, og jeg kommer til at tænke på denne artikel af Tim Sparv - https://web.archive.org/web/20190516205 ... nal-gains/ - den tager lidt tid at loade.

Jeg mindes Martin Nielsen udtalelse om at 1 måls sejrene var de fedeste, da det ofte var de tætte kampe. 4-1 over Hvidovre rykker jo ikke specielt i forhold til sejren over FCN eller FCK.

Kan vores spil blive bedre? Helt klart.
Er det så ringe som alle eksperterne siger? Absolut ikke. Vi nærmer os de tider hvor vi er i kontrol, og kan køre sejre hjem. DET har jeg savnet de sidste par sæsoner.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Matjavsen »

Real Madrid blev kritiseret for at spille dårligt et år hvor de vandt champions league.
Mon ikke nogle personer stadigvæk er utilfredse den dag vi vinder the double.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R15 - FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Ravnen »

Det må være trist ikke at kunne blive tilfredsstillet af andet end det ultimative. Havde jeg det sådan, så havde jeg forlængst droppet at at se fodbold og holde med et specifikt hold. Der er mange "fans" som støtter storklubberne alene fordi de vinder, og det er altid sjovere at være på den side der vinder. Men så får man jo ikke den fulde oplevelse med, i mine øjne. Det er som at gå i biografen og kun se de gamle hits igen og igen, fordi man jo nødigt skulle blive skuffet over noget.

Nu har jeg fulgt FCM i samtlige år klubben har eksisteret. Det polerede spil er noget som kommer i perioder, eller endda enkelte kampe. Det hører absolut til sjældenhederne at vi igennem længere tid både har vundet kampene og gjort det med fantastisk spil. Det er somregel enten eller. Fx. spillede vi til tider helt og aldeles overdådigt under Erik Rasmussen, men alt for ofte uden de nødvendige point fulgte med. Vi spillede kedeligt under Jess Thorup, det var sgu ofte en langgaber, men vi var effektive. At nå Barcelona-niveauet (som de ikke engang selv kan længere) er det uopnåelige ideal, som er ren utopi for en klub som os, der altid sælger de bedste spillere og konstant starter forfra.

Sådan koget helt ned, så skal vi glæde os over succes når vi har den. Ligenu har vi den igen, og det efter en lang periode hvor det så ualmindeligt sort ud sportsligt. Så for mig er glasset halvt fyldt, ikke halv tomt. Der er faktisk en mulighed for at vi kan vinde mesterskabet i år, og det havde jeg knap turde tro på for bare tre måneder siden. Så skulle fanden stå i det, hvis mesterskabet så er det eneste som kunne gøre mig glad og tilfreds. Fodbold er konstant i bevægelse, nyd nu når det går godt ;-)

Besvar