SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Absolut ikke vores bedste kamp. Udskiftningerne gav igen mere offensiv tyngde. Gabriel bliver en gevinst for os. Osario hurtig på de første meter. Vigtigt.

Løssl mere rolig og med et par vigtige indgreb.

Skønt at se, at tålmodighed også kan skabe dygtige og vigtige spillere…. Her Oliver Sørensen.

Mere held ved 3. trøjen end den grå.

Håber det giver lidt til på fredag, hvor vi skal have revanche mod Lyngby. Så kan vi gå på weekend på fjerde pladsen.

Lund7400
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Sådan! Ekstremt vigtigt da vi kan melde os for alvor ind fredag nu med en sejr. Vi har lidt tur i den at Sørensens andet mål går ind, den kan ligeså godt ramme en OB'er, men på tide vi har medvind. Det sagt, så skulle vi have lukket den kamp efterfølgende flere gange, heldigt OB er så ringe, at de ikke kunne ligge et tryk på os til sidst - vi har vel chancer til at score 2-3 mål efter minut 85.

Paradoksalt at Sørensen scorer to idag, hvor han ellers stod lidt svagt i billedet med dumme boldtab og mangelfuld opdækning.

Kanont indhop af Francu og Osorio, en af dem skal starte for Brynhildsen næste gang.

Lund7400
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Glemte lige at nævne Gabriel. Han er godt nok god offensivt og længder foran Dalsgaard, så han bør også belønnes med startplads fredag.

Halkjær
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af Halkjær »

Dårlig kamp, godt resultat.

Positive aspekter:
- 3 point.
- Vi lukker OB helt ned i anden halveg.
- Mange gennembrug til omstillinger til sidst.
- Osario, Franculino (skylder et par mål dog), og Gabriel var gode.

Negative aspekter:
- Det bekymrer mig at vi ikke har nogle skabeloner i det opbyggende spil. Med OBs høje pres var der rigtig gode muligheder, men det virker til vi ikke vil spille og at der ingen forberedte opspilsmønstre var til at udnytte det. Jeg syntes også Simsir burde komme mere centralt i banen, så vi får hans visioner og kvaliteter i spil. Hans Pirlo-aflevering til Brynhildsen viser hvad han har i sig.
- Vi blev overløbet ved flere lejligheder pga dårlig struktur og genpres. Det lader til at vi mangler Martinez til at beskytte det rum.
- Dårlig kamp på bolden af vores CBs.
- Chos klart dårligste kamp.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Forstår ikke opstillingen, vi har set i de seneste kampe at den midtbane bliver for tynd, vi må have Rømer ind for at give den lidt kampstyrke. Desuden er Franculino bedre kørende end Brynhildsen og Cho, i dag skylder både B og C et mål i helt åbne situationer.
Første halvleg er ikke god. Det bliver bedre i anden. I slutningen af anden halvleg dominerer vi endda totalt.

Tre gode point. Vi har kontakt til toppen. Holdet bliver mere sammenspillet. Men der er stadig nogle ting der ikke fungerer helt optimalt, heriblandt forsvaret som ikke er helt afstemt. Men bestemt fremskridt!

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Lund7400 skrev:
23. okt 2023, 21:16
Sådan! Ekstremt vigtigt da vi kan melde os for alvor ind fredag nu med en sejr. Vi har lidt tur i den at Sørensens andet mål går ind, den kan ligeså godt ramme en OB'er, men på tide vi har medvind. Det sagt, så skulle vi have lukket den kamp efterfølgende flere gange, heldigt OB er så ringe, at de ikke kunne ligge et tryk på os til sidst - vi har vel chancer til at score 2-3 mål efter minut 85.

Paradoksalt at Sørensen scorer to idag, hvor han ellers stod lidt svagt i billedet med dumme boldtab og mangelfuld opdækning.

Kanont indhop af Francu og Osorio, en af dem skal starte for Brynhildsen næste gang.
Francu kan sagtens starte for Ola, men Dario er ikke klar til en startplads efter min mening. Han skal bygge på fysisk, lære at arbejde defensivt, blive bedre i presset etc. Men teknisk er han virkelig god. Hans tid skal nok komme.
Jeg er meget enig i Gabriel. Nu må tiden være moden til et backskifte. Der kommer så meget mere fra ham end Dalle.
Jeg er også enige med de der påpeger at vi manglerkvalitet på 6eren. Jeg tror vi skal prøve med Rømer (så længe Martinez er ude) og så Oliver og Olsson foran. Det kunne godt give en mere “harmonisk” midtbane. Det koster så Gigo pladsen…

sonderskov
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af sonderskov »

Forstår simpelthen ikke at Franculino og Osorio ikke er med fra start, de kan det FCM gerne vil, der er vel ikke gået Hjulmand i Thomasberg.

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Lund7400 skrev:
23. okt 2023, 21:16
Sådan! Ekstremt vigtigt da vi kan melde os for alvor ind fredag nu med en sejr. Vi har lidt tur i den at Sørensens andet mål går ind, den kan ligeså godt ramme en OB'er, men på tide vi har medvind. Det sagt, så skulle vi have lukket den kamp efterfølgende flere gange, heldigt OB er så ringe, at de ikke kunne ligge et tryk på os til sidst - vi har vel chancer til at score 2-3 mål efter minut 85.

Paradoksalt at Sørensen scorer to idag, hvor han ellers stod lidt svagt i billedet med dumme boldtab og mangelfuld opdækning.

Kanont indhop af Francu og Osorio, en af dem skal starte for Brynhildsen næste gang.
Hverken Francu eller Osorio er så gode som Brynhildsen i presspillet. Det tror jeg TT vægter så højt, at de stadig må ses som reserver.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af Sander »

Middelmådig kamp med en middelmådig træner mod et meget dårligt hold. Kvaliteten er lav og det er kun pga. en ægte ulvekriger i Oliver Sørensen, der redder FCM’s ære…

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Jeg synes også som mod Randers, at det blev bedre da Rømer kom ind. Det er som om, at der kommer mere balance og sammenhæng i holdet, når han ligger derinde.

Cho spiller desværre en skidt kamp. Jeg ved ikke, hvad oplægget har været, men jeg synes ikke vi formår at sætte ham rigtigt op før til sidst i kampen - der åbner OB selvfølgelig også mere op. Sejren var fortjent, men jeg vil også snart gerne se lidt fremgang i vores opbyggende og chanceskabende spil med bolden.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R 12 - OB - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Noget at glæde sig over er at vi faktisk skabte en del chancer, som vores angribere burde have scoret på. Det virker ikke så tosset, det er den defensive del af spillet vi halter i og der savner vi en Rømer eller Martinez i startopstillingen til at tage af foran forsvaret. Rømer virker også til at have tænding, lidt vildskab. Jeg mener faktisk Rømer kan blive en nøglespiller for os, han er ligesom den der har klubmentaliteten og kunne passende få anførerbindet når Gabriel overtager Dalsgaards plads.

Besvar