SL R6: FCN - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Gubbi77 »

Gubbi77 skrev:
27. aug 2023, 23:15
Lupus1999 skrev:
27. aug 2023, 20:17
Lige nu er alt det vi har bygget op på spil.

Vi har tre år i træk spillet gruppespil, og ikke formået at kæmpe med om guldet. Vi har tydeligvis intet lært. Det er lige før at jeg håber vi taber på torsdag, så vi kan bruge alle kræfter på Superligaen og dermed kæmpe med om top 2.

FCK og FCN skal spille mange kampe, så hvis vi ryger ud, så er der fordel til AGF og os.

Og hvis vi vil have en konkurrence dygtig trup, så skal Victor Bak, Andreas Nibe og Musbaudeen have minutter i stedet for Fossum, Rømer, Ortiz, Gartenmann, Charles, Chilli, Brumado, Dyhr, Dalsgaard, som bare ikke har niveau. Vildt at man kan nævne så mange middelmådige spillere, når de store talenter kunne komme ind og vise ungdommens vildskab og gejst. Synes virkelig man har fejlet med at hente bredde i stedet for at bruge sine egne akademi spillere, hvor de er sendt til Mafra. Synes det er håbløst at sende 11 spillere derned. Brug nu for helvede vores egne unge i stedet for det Ravn og krat.

Håber virkelig heller ikke vi bare henter 3-4 nye ind, hvis de alle har forskellig nationalitet. Jeg savner en stamme af 6-7 danske kvalitets spillere, som er kernen på holdet. Sydkoreanere, Brasilianere, Columbianere, Østrigere, Svenskere, Nordmænd, tjekker osv. det kan da umuligt være en fordel for sammenholdet og viljen for at give den ekstra meter for hinanden. Det vi altid har set ved at have en stamme af akademi spillere på holdet.
Problemet med spillerne fra egen avl er jo at flere af dem ikke er dygtige nok til at gøre en forskel fra start. Dermed ikke sagt, at flere af indkøbene gør en positiv forskel. I den situation FCM står i nu, så skal der købes kvalitet til alle kæder og ikke flere breddespillere.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Lupus1999 »

Gubbi77 skrev:
27. aug 2023, 23:15
Lupus1999 skrev:
27. aug 2023, 20:17
Lige nu er alt det vi har bygget op på spil.

Vi har tre år i træk spillet gruppespil, og ikke formået at kæmpe med om guldet. Vi har tydeligvis intet lært. Det er lige før at jeg håber vi taber på torsdag, så vi kan bruge alle kræfter på Superligaen og dermed kæmpe med om top 2.

FCK og FCN skal spille mange kampe, så hvis vi ryger ud, så er der fordel til AGF og os.

Og hvis vi vil have en konkurrence dygtig trup, så skal Victor Bak, Andreas Nibe og Musbaudeen have minutter i stedet for Fossum, Rømer, Ortiz, Gartenmann, Charles, Chilli, Brumado, Dyhr, Dalsgaard, som bare ikke har niveau. Vildt at man kan nævne så mange middelmådige spillere, når de store talenter kunne komme ind og vise ungdommens vildskab og gejst. Synes virkelig man har fejlet med at hente bredde i stedet for at bruge sine egne akademi spillere, hvor de er sendt til Mafra. Synes det er håbløst at sende 11 spillere derned. Brug nu for helvede vores egne unge i stedet for det Ravn og krat.

Håber virkelig heller ikke vi bare henter 3-4 nye ind, hvis de alle har forskellig nationalitet. Jeg savner en stamme af 6-7 danske kvalitets spillere, som er kernen på holdet. Sydkoreanere, Brasilianere, Columbianere, Østrigere, Svenskere, Nordmænd, tjekker osv. det kan da umuligt være en fordel for sammenholdet og viljen for at give den ekstra meter for hinanden. Det vi altid har set ved at have en stamme af akademi spillere på holdet.
Problemet med spillerne fra egen avl er jo at flere af dem ikke er dygtige nok til at gøre en forskel fra start. Dermed ikke sagt, at flere af indkøbene gør en positiv forskel. I den situation FCM står i nu, så skal der købes kvalitet til alle kæder.
Jeg er bare langt fra enig. De spillere som vi har sendt afsted har alle et højere top niveau end dem vi har hentet ind, og jeg er tilbøjelig til at sige også et højere bundniveau, hvilket jo skulle være det vi hæver.

Bundniveauet på det rugbrød vi har hentet har bare været ualmindelig lavt. Så vil jeg hellere til enhver tid gå med chancen for et højere topniveau og dermed øge bundniveauet gradvist.

JBT
Indlæg: 2076
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
28. aug 2023, 07:54
Gubbi77 skrev:
27. aug 2023, 23:15
Lupus1999 skrev:
27. aug 2023, 20:17
Lige nu er alt det vi har bygget op på spil.

Vi har tre år i træk spillet gruppespil, og ikke formået at kæmpe med om guldet. Vi har tydeligvis intet lært. Det er lige før at jeg håber vi taber på torsdag, så vi kan bruge alle kræfter på Superligaen og dermed kæmpe med om top 2.

FCK og FCN skal spille mange kampe, så hvis vi ryger ud, så er der fordel til AGF og os.

Og hvis vi vil have en konkurrence dygtig trup, så skal Victor Bak, Andreas Nibe og Musbaudeen have minutter i stedet for Fossum, Rømer, Ortiz, Gartenmann, Charles, Chilli, Brumado, Dyhr, Dalsgaard, som bare ikke har niveau. Vildt at man kan nævne så mange middelmådige spillere, når de store talenter kunne komme ind og vise ungdommens vildskab og gejst. Synes virkelig man har fejlet med at hente bredde i stedet for at bruge sine egne akademi spillere, hvor de er sendt til Mafra. Synes det er håbløst at sende 11 spillere derned. Brug nu for helvede vores egne unge i stedet for det Ravn og krat.

Håber virkelig heller ikke vi bare henter 3-4 nye ind, hvis de alle har forskellig nationalitet. Jeg savner en stamme af 6-7 danske kvalitets spillere, som er kernen på holdet. Sydkoreanere, Brasilianere, Columbianere, Østrigere, Svenskere, Nordmænd, tjekker osv. det kan da umuligt være en fordel for sammenholdet og viljen for at give den ekstra meter for hinanden. Det vi altid har set ved at have en stamme af akademi spillere på holdet.
Problemet med spillerne fra egen avl er jo at flere af dem ikke er dygtige nok til at gøre en forskel fra start. Dermed ikke sagt, at flere af indkøbene gør en positiv forskel. I den situation FCM står i nu, så skal der købes kvalitet til alle kæder.
Jeg er bare langt fra enig. De spillere som vi har sendt afsted har alle et højere top niveau end dem vi har hentet ind, og jeg er tilbøjelig til at sige også et højere bundniveau, hvilket jo skulle være det vi hæver.

Bundniveauet på det rugbrød vi har hentet har bare været ualmindelig lavt. Så vil jeg hellere til enhver tid gå med chancen for et højere topniveau og dermed øge bundniveauet gradvist.
Der er i hvert fald forskel på f.eks. at sige navnene Evander, Dreyer, Isaksen, Oneydika, Joel, Erik, Cajuste, Onyeka, Scholz, (Sisto i 2020), (Kaba - tidl. inden Cho ankom), og så dem vi har i dag.

Mabil, Mikael, Høegh, Cools, Vibe, Madsen og Pheiffer, ser jo nærmest vanvittig gode ud, afmålt med den bænk vi har pt.

We are shit

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Debussy »

JBT skrev:
28. aug 2023, 08:25
Lupus1999 skrev:
28. aug 2023, 07:54
Gubbi77 skrev:
27. aug 2023, 23:15


Problemet med spillerne fra egen avl er jo at flere af dem ikke er dygtige nok til at gøre en forskel fra start. Dermed ikke sagt, at flere af indkøbene gør en positiv forskel. I den situation FCM står i nu, så skal der købes kvalitet til alle kæder.
Jeg er bare langt fra enig. De spillere som vi har sendt afsted har alle et højere top niveau end dem vi har hentet ind, og jeg er tilbøjelig til at sige også et højere bundniveau, hvilket jo skulle være det vi hæver.

Bundniveauet på det rugbrød vi har hentet har bare været ualmindelig lavt. Så vil jeg hellere til enhver tid gå med chancen for et højere topniveau og dermed øge bundniveauet gradvist.
Der er i hvert fald forskel på f.eks. at sige navnene Evander, Dreyer, Isaksen, Oneydika, Joel, Erik, Cajuste, Onyeka, Scholz, (Sisto i 2020), (Kaba - tidl. inden Cho ankom), og så dem vi har i dag.

Mabil, Mikael, Høegh, Cools, Vibe, Madsen og Pheiffer, ser jo nærmest vanvittig gode ud, afmålt med den bænk vi har pt.

We are shit
Jeg er ikke uenig i samtlige af de punkter, du bringer op, men jeg vil også gerne fremhæve, at vores nuværende trup, spiller for spiller, er til mere end hvad der bliver præsteret i øjeblikket (selvfølgelig er truppen, på nuværende tidspunkt, ikke så god som den var i 2020). I mit univers, er det det manglende spilkoncept, de manglende relationer, samt den taktiske formåen på bænken der er problemet. Kigger vi eksempelvis på Silkeborg, så er det da om nogen en klub, der får rigtig meget ud af relativt lidt.

Der er dog en spillertype, jeg synes vi i den grad står og mangler, og det er en rigtig midtbanekaptajn i stil med Poulsen eller Sparv.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Administrator »

Hvad så hvis vi fyrer TT? SÅ sparkes vi 100% tilbage til start, og der går endnu længere før vi er der hvor vi gerne vil være. Lige nu lever vi med et efterslæb på kvalitetsspillere på indsiden. Hvis vi får den deadlinedag som vi alle drømmer om, så kan det være vi begynder opturen igen. Men det kræver denondehyleme at der kommer noget kvalitet ind, og nogle nulboner ud.

Vi har fået nyt blod på flg. pladser:
Keeper - ok
Højre back - ukendt, men omtalen fra tjekkerne tyder på at det er fint.
Centerforsvar - 2 mand. Ingi ser ud til at blive god, vores helt nye kommer ikke i spil endnu. Vi mangler en mere der er mindst lige så god som Ingi.
Venstre back - status quo, men så gerne en forstærkning.
Midtbanen - (regner ikke med Olsson som ind i denne omgang) 2 garderingsspillere ind. VI har så fået nogle såkaldte interne transfers ind, men mangler imo en ny Evander/Jakob Poulsen.
Fløje - ikke så meget som 5 potter pis har vi fået ind.
Angreb - 2 mand ind. Begge ser rigtig gode ud, til gengæld er vores backup knapt nok gode nok til Hobro. Her mangler vi også en mere, evt. en der kan både fløj og angreb.

All in all.

Jeg vil få våde bukser hvis vi får 1 cd, 1 vb, 1 cm, 1-2 wing og 1 angriber.

Så vil vi næsten have skiftet hele holdet. For kulturens skyld, så så jeg gerne at det var en del skandinaver blandt dem, meget gerne et par danskere. Så jeg snakker utopiske 6 spillere, men vi ender nok med 1-2 backups fordi de ikke kan få dem. :-/

6256
Indlæg: 312
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af 6256 »

Administrator skrev:
28. aug 2023, 15:56
Hvad så hvis vi fyrer TT? SÅ sparkes vi 100% tilbage til start, og der går endnu længere før vi er der hvor vi gerne vil være. Lige nu lever vi med et efterslæb på kvalitetsspillere på indsiden. Hvis vi får den deadlinedag som vi alle drømmer om, så kan det være vi begynder opturen igen. Men det kræver denondehyleme at der kommer noget kvalitet ind, og nogle nulboner ud.

Vi har fået nyt blod på flg. pladser:
Keeper - ok
Højre back - ukendt, men omtalen fra tjekkerne tyder på at det er fint.
Centerforsvar - 2 mand. Ingi ser ud til at blive god, vores helt nye kommer ikke i spil endnu. Vi mangler en mere der er mindst lige så god som Ingi.
Venstre back - status quo, men så gerne en forstærkning.
Midtbanen - (regner ikke med Olsson som ind i denne omgang) 2 garderingsspillere ind. VI har så fået nogle såkaldte interne transfers ind, men mangler imo en ny Evander/Jakob Poulsen.
Fløje - ikke så meget som 5 potter pis har vi fået ind.
Angreb - 2 mand ind. Begge ser rigtig gode ud, til gengæld er vores backup knapt nok gode nok til Hobro. Her mangler vi også en mere, evt. en der kan både fløj og angreb.

All in all.

Jeg vil få våde bukser hvis vi får 1 cd, 1 vb, 1 cm, 1-2 wing og 1 angriber.

Så vil vi næsten have skiftet hele holdet. For kulturens skyld, så så jeg gerne at det var en del skandinaver blandt dem, meget gerne et par danskere. Så jeg snakker utopiske 6 spillere, men vi ender nok med 1-2 backups fordi de ikke kan få dem. :-/
Er du blevet fortaler for den helt store udskiftning nu, Admin? Jeg mindes du plejer at være den, der holder lidt igen med den store udskiftning af truppen - sorry jeg kunne ikke lade være ;)

Men jeg er for så vidt enig i, at Thomasberg ikke bør være til diskussion, men når jeg ser nogle af vores kampe her i efteråret, bliver mine tanker ledt hen på Capellas. Det er overordentligt svært at se, hvad det er Thomasberg vil. Vi ved han rigtigt gerne vil spille 4-4-2, men det er nærmest det eneste, han ikke spiller. Der er tilmed ikke købt deciderede kanter ind til at kunne praktisere en 4-4-2. Det er som om, der er et eller andet clash mellem ham og ledelsen (som jeg tror gerne vil have 3 oppe foran - ren spekulation fra min side). Når han så spiller 3-4-3 eller 5-3-2/5-2-3 går jeg ud fra, at det er fordi backsne skal komme med en masse indlæg, men formår vi bare ikke at spille os frem til f.eks. i kampen mod Niederkorn ude, BIF og FCN i går. Det virker som om Thomasberg leder alt for meget efter, hvordan han gerne vil spille og det bliver til nogle underlige omskiftelige start-11, lidt som under Capellas. Alle er enige om, at Capellas fik for lidt ud af materialet, men gør Thomasberg så ikke også det? Spørgsmålet er om materialet så bare ikke er bedre..

Og så peger det vel i virkeligheden på kvaliteten af spillerne og her er jeg egentlig også enig i, at der er brug for at der kommer mere kvalitet ind (som f.eks. Cho, Ingi umiddelbart og Franculinho) Der er alt for meget rod og usammenhæng i truppen. Jeg synes også pilen her peger mod ledelsen (tildels Thomasberg selv, hvis han er med inde over), for det står vel allerede klart nu, at Hedvall og Fossum, der er hentet i dette vindue ganske enkelt ikke har niveauet. Samtidig er der mange andre, der har fået deres chance, men som bliver ved med at blive bragt i spil f.eks. Brumado. Det er frygteligt at se på og det kommer aldrig til at lykkes med ham. Men der er åbenbart ikke andre muligheder.

Men jeg synes også Thomasberg modsiger sig selv, når han i dag siger om Marrony at det handler om kvalitet, at han ikke har fået flere indhop. Jeg ser intet der berettiger at Brumado kan komme tilbage fra en skade og så gå direkte ind. Marrony har i kampsammenhæng på ingen måde fået nær samme chancer for at bevise noget. Det kan selvfølgelig være han gør det absurd elendigt til træning - det skal jeg ikke kunne sige. Jeg synes også det er underligt, at Franculinho lige pludselig skulle bringes i spil efter overhovedet ikke at have været i nærheden af spilletid - her synes jeg også Thomasberg var noget uklar omkring om han egentlig havde vist noget til træning eller ej; om det var på de paraetre Thomasberg kigger efter, at han ikke har gjort det godt og derfor ikke fået en chance tidligere. Det er blot spekulationer, men det virkede for mig at se, en smule tilfældigt. At han så gjorde det godt er jo bare Thomasbergs held.

Den store udskiftning, du og sikkert mange vi andre håber på, kommer nok lidt mere løbende end i et stort ryk nu her. Jeg så gerne man fik købt en spilstyrende ledertype til midten. Olsson er vigtig og gør det godt, men jeg synes han også har nogle mangler, som en Jakob Poulsen/Tim Sparv type vil kunne supplere. Deruodvoer også rigtigt gerne en kant/angribertype, der kan sætte en mand og som er god i assistspillet. Forhåbentlig en spillende CB, hvis ikke ham koreaneren er den. Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke han været særligt imponeret af Ingason indtil videre. Og jeg håber også der fortsat bliver plads til Juninho som jeg synes har været stærk over en lang periode. Og ikke mindst, skal det være nogle der brænder for trøjen og projektet og som vil det - derfor er jeg allerede en smule skeptisk overfor ham tjekken fra Prag, der lyder til at være noget af en humørspiller.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Administrator »

Ja, jeg må bar erkende at der er for mange leverpostejspillere i truppen.

JBT
Indlæg: 2076
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af JBT »

Administrator skrev:
28. aug 2023, 23:20
Ja, jeg må bar erkende at der er for mange leverpostejspillere i truppen.
Dejligt med lidt selverkendelse ovenpå en gedigen øjenåbner - det kunne vi andre lære noget af i alle retninger indimellem

Så mangler vi bare et retningsskifte fra ledelsen og at SG siger farvel

CS stod og ævlede og kævlede om FCM værdier og dyder at være kendt på og også skulle tilbage til sidste sæson engang. Ingen af de punkter er blevet overholdt - det skyldes i den grad både træner og spiller valg - fra deres helt egne hænder og det har kun fortsat - ingen af alle de nye spillere virker til at vide hvad FCMs vison med spillet er og hvad man ønsker at stå for. Det peger indad så det brager!

6256
Indlæg: 312
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af 6256 »

JBT skrev:
28. aug 2023, 23:30
Administrator skrev:
28. aug 2023, 23:20
Ja, jeg må bar erkende at der er for mange leverpostejspillere i truppen.
Dejligt med lidt selverkendelse ovenpå en gedigen øjenåbner - det kunne vi andre lære noget af i alle retninger indimellem

Så mangler vi bare et retningsskifte fra ledelsen og at SG siger farvel

CS stod og ævlede og kævlede om FCM værdier og dyder at være kendt på og også skulle tilbage til sidste sæson engang. Ingen af de punkter er blevet overholdt - det skyldes i den grad både træner og spiller valg - fra deres helt egne hænder og det har kun fortsat - ingen af alle de nye spillere virker til at vide hvad FCMs vison med spillet er og hvad man ønsker at stå for. Det peger indad så det brager!
Jeg synes også det er helt fair. Jeg tror de mange penge, vi har bundet op i truppen forblænder mig lidt. Jeg kan ikke forstå, vi har bedre bredde i truppen kvalitetsmæssigt, men jeg må også erkende, at jeg håber der sker en del på udsiden. Der trænger til at blive ryddet op og en ny/genfunden kultur blive skabt.

Jeg tænker muligvis, det er en blanding af ringe kvalitet, men jeg synes også der er nogle uklarheder omkring, hvordan man gerne vil spille, der gør det svært for spillerne at gå ind at præstere. Det fører længere opad i systemet.

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af Debussy »

6256 skrev:
28. aug 2023, 23:38
JBT skrev:
28. aug 2023, 23:30
Administrator skrev:
28. aug 2023, 23:20
Ja, jeg må bar erkende at der er for mange leverpostejspillere i truppen.
Dejligt med lidt selverkendelse ovenpå en gedigen øjenåbner - det kunne vi andre lære noget af i alle retninger indimellem

Så mangler vi bare et retningsskifte fra ledelsen og at SG siger farvel

CS stod og ævlede og kævlede om FCM værdier og dyder at være kendt på og også skulle tilbage til sidste sæson engang. Ingen af de punkter er blevet overholdt - det skyldes i den grad både træner og spiller valg - fra deres helt egne hænder og det har kun fortsat - ingen af alle de nye spillere virker til at vide hvad FCMs vison med spillet er og hvad man ønsker at stå for. Det peger indad så det brager!
Jeg synes også det er helt fair. Jeg tror de mange penge, vi har bundet op i truppen forblænder mig lidt. Jeg kan ikke forstå, vi har bedre bredde i truppen kvalitetsmæssigt, men jeg må også erkende, at jeg håber der sker en del på udsiden. Der trænger til at blive ryddet op og en ny/genfunden kultur blive skabt.

Jeg tænker muligvis, det er en blanding af ringe kvalitet, men jeg synes også der er nogle uklarheder omkring, hvordan man gerne vil spille, der gør det svært for spillerne at gå ind at præstere. Det fører længere opad i systemet.
Det er nogle rigtig gode og reflekterende indspark du er kommet med. Jeg er dog en anelse nysgerrig på, hvordan denne kultur skal skabes? Vi ansatte, så vidt jeg husker, Bo Henriksen med samme problemstilling for øje, og det gik langt hen ad vejen godt, indtil vi endte ud i endnu en spillemæssig krise i stil med den Priske forlod os i.

I øjeblikket føler jeg, at historien går i ring. Vi hentede Thomasberg efter en spillemæssig nedtur, der kom tidligere på sæsonen end tidligere. Vi løfter os en periode for så derefter atter at styre mod afgrunden.

6256
Indlæg: 312
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R6: FCN - FCM

Indlæg af 6256 »

Debussy skrev:
29. aug 2023, 16:24
6256 skrev:
28. aug 2023, 23:38
JBT skrev:
28. aug 2023, 23:30


Dejligt med lidt selverkendelse ovenpå en gedigen øjenåbner - det kunne vi andre lære noget af i alle retninger indimellem

Så mangler vi bare et retningsskifte fra ledelsen og at SG siger farvel

CS stod og ævlede og kævlede om FCM værdier og dyder at være kendt på og også skulle tilbage til sidste sæson engang. Ingen af de punkter er blevet overholdt - det skyldes i den grad både træner og spiller valg - fra deres helt egne hænder og det har kun fortsat - ingen af alle de nye spillere virker til at vide hvad FCMs vison med spillet er og hvad man ønsker at stå for. Det peger indad så det brager!
Jeg synes også det er helt fair. Jeg tror de mange penge, vi har bundet op i truppen forblænder mig lidt. Jeg kan ikke forstå, vi har bedre bredde i truppen kvalitetsmæssigt, men jeg må også erkende, at jeg håber der sker en del på udsiden. Der trænger til at blive ryddet op og en ny/genfunden kultur blive skabt.

Jeg tænker muligvis, det er en blanding af ringe kvalitet, men jeg synes også der er nogle uklarheder omkring, hvordan man gerne vil spille, der gør det svært for spillerne at gå ind at præstere. Det fører længere opad i systemet.
Det er nogle rigtig gode og reflekterende indspark du er kommet med. Jeg er dog en anelse nysgerrig på, hvordan denne kultur skal skabes? Vi ansatte, så vidt jeg husker, Bo Henriksen med samme problemstilling for øje, og det gik langt hen ad vejen godt, indtil vi endte ud i endnu en spillemæssig krise i stil med den Priske forlod os i.

I øjeblikket føler jeg, at historien går i ring. Vi hentede Thomasberg efter en spillemæssig nedtur, der kom tidligere på sæsonen end tidligere. Vi løfter os en periode for så derefter atter at styre mod afgrunden.
Det er jo et godt spørgsmål. Og sjovt du har den sidstnævnte tanke - den har jeg også haft lige siden Priske. Det var jo der vi toppede og skulle toppe, men vi har ikke formået at bygge noget op siden - det har kørt i ring. Jeg ligger mig nok i slipstrømmen af Admin og giver størstedelen af grunden til de for ringe indkøb - der har ganske enkelt manglet kvalitet, og som admin siger, så lider vi under nu, at der fortsat er et tungt efterslæb af spillere, som skal ud. En tanke jeg også har haft i den forbindelse, har været at man måske også skulle have skudt Evander af allerede dengang, for netop at gøre det klart, at nu bygges der noget nyt op, i stedet for fortsat at være afhængig af ham. Men det var som om, at han skulle forløses og sælges meget dyrt. Men det er nemt at sidde at kloge på bagkant.

Jeg ser dog også, at man nu, med de foreløbige indkøb, og det der ser ud til at komme, er ved at rette op på det. Ingason har ikke helt overbevist mig endnu, men jeg tror, han kan blive en ny leder. Jeg håber også man får købt en ledertype mere til midtbanen ala. Jakob Poulsen eller Sparv. For noget af det jeg også synes der skal være mere af, er ledelse på banen. Jeg har lagt mærke til, at der flere, der slår ud med armene mod hinanden og har en underlig attitude, når der er modgang/laves en fejl, f.eks. Dalsgaard da Legia udligner til 1-1, står han og slår ud med armene. Eller Paulinho mod Ortiz, da han spiller lidt for risky forsvar i søndags. Olsson har også tendenser til det. Jeg har brug for en leder, der hanker op i sin medspillere, støtter, men også kræver og forventer mere, samt kigger indad, i stedet for at stå og slå ud med armene eller gestikulere, hvis en pågældende spiller ikke selv er uden skyld i fejlen(e).

Som tidligere nævnt synes jeg også, der er noget med måden vi gerne vil spille på, der er mangelfuld eller uklart. Det behøves ikke at blive fuldstændigt koncept ala FCN eller Hjulmand. Men jeg synes for ofte, at det bliver til lidt af det hele uden det rigtigt er godt på noget område. Var det 1 afslutning Cho havde i to kampe nu her, og det var på straffe. Det vidner vel om, at man ikke formår at sætte ham godt nok op. I sekvenser fungerer det høje pres godt, men når vi så vinder bolden, eller spiller op nede fra, så har jeg svært ved at se, hvad det er, vi vil med den. Kontraspillet og dødbolde synes jeg dog, vi ser stærke ud på. Spørgsmålet er bare om det er nok for at blive et dominerende tophold og mesterskabejler.

Sorry det bliver langt. Men sidst tror jeg også det har noget med selvforståelsen at gøre. Jeg synes Svends interview før og efter kampen var tåkrummende. Han kan selvfølgelig ikke smide truppen under bussen, men enhver kan jo se, at med skader og pauser på vigtige spillere, da falder niveauet bare skræmmende meget. Også for meget! Jeg håber erkendelsen internt er, at vores trup er pt. bare ikke er bedre end de første 10-12 mand og heller ikke til top 3. Det håber jeg, at der nogen der kan se og også siger højt, i stedet for, gang på gang, at trække tidligere meritter frem, for ellers kunne jeg godt frygte, at der går lang tid inden vi når toppen, hvis det er det, der er mentaliteten hos ledelse, stab og spillere selv. Det er den erkendelse og selvforståelse som skal til.

Jeg synes dog også, at der er ved at blive rettet op på det.

Besvar