SL R2 - FC Midtjylland - Silkeborg IF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT
Indlæg: 870
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R2 - FC Midtjylland - Silkeborg IF

Indlæg af ABT »

En af de mest gennemførte kampe længe. Fuldt fortjent, og nok et par mål for lidt. Efter 60. Minut bliver det meget autopilot og cruise control, hvor vi hele tiden kan gå et gear op, hvis det skulle blive nødvendigt.

Lidt malurt: hvad fanden er det for et idiotisk gult kort som Kaba trækker? Ville være blevet rasende, hvis jeg var træner. Generelt belastende attitude som Kaba render rundt med, selvom han med det rette mentale mindset kan bringe værdi til holdet. Men jeg er lige ved at være der hvor Marrony eller Franculino skal være første mand, til når Cho skal ud. Ser ingen anden udvej end at Kaba snarest skydes af.
/ ABT

Billede

Danand123
Indlæg: 831
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R2 - FC Midtjylland - Silkeborg IF

Indlæg af Danand123 »

Igen i dag var Marrony ikke henne ved cc efter kampen. Gider han ikke, eller er det udtryk for sin holdning til klubben?

Ikke meget at dømme ham på i dag…håber der bliver plads til noget spilletid for ham i Luxembourg.

Fin kamp og fjerde kamp i træk uden mål imod (incl kampen i Viborg). I forhold til grundspillet i sidste sæson vinder vi nu på hjemmebane og mod de mindre hold…lad os håbe at udebanestatistikken fortsætter incl pointene mod topholdene, så bliver det sjovt.

JBT
Indlæg: 2076
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R2 - FC Midtjylland - Silkeborg IF

Indlæg af JBT »

En kamp med fuld kontrol og bedre og hurtigere spil, det gælder også presset og det med at ramme og løbe for hinanden. Få teknisk fejl viser tydeligt hvad den kan blive til hvis bare man vil udføre et hårdt stykke arbejde.

Eneste få ting at nævne, er at jeg håber medspillerne bliver endnu bedre til at aflæse Chos løb og danne relation med ham og give ham den noget mere, for så kommer han til at lave mange mål.

Derudover håber jeg at man kan finde et gear mere frem mod endnu bedre hold - vores defensiv har reelt ikke været på arbejde de første 3 kampe - det bliver spændende at se dem, mod større kvalitet.

Kampen viser også tydeligt, at sælger man Paulinho skal man ud og hente en ny, for der er sgu for stor forskel på ham og Dyhr (nu hvor Bak af en årsag bliver vejet for let også)

Mht til modsatte back - så lignede det næsten er Bro lå som wingback og med gartner, Inga og Jun, som 3kæde - eller er det bare mig?- men han løber jo også for 2 mand så det var ikke så dumt endda.. Dalsgaard og Anderson lignede bestemt ikke nogen som var savnet, men jeg håber man køber ind til højre back på trods.

Gigovic med vel nok sin bedste kamp i sin fcm tid, det er først i dag han viser sit potentiale syntes, han har været præget af langsomlighed, varme på kuglen og dumme tekniske beslutninger førhen - lidt ligesom med Martinez - men i dag viste man at man godt kunne uden ham.

Slutteligt er jeg enig at Marrony er svær at vurdere og konkludere på, men med Franculino og Chili åbenbart ude i kulden så kommer man til at mangle Isak typen uden at handle - jeg tror man holder øje med et kant køb og en højre back.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R2 - FC Midtjylland - Silkeborg IF

Indlæg af Ravnen »

Det var en fremragende kamp. Første gang i lang tid at vi er så dominerende og velspillende. Det lignede det goe gamle FCK med fuld fart frem. Det er dæleme nogle gode indkøb vi har gjort med Ingason og Cho, øjeblikkeligt har de i hver deres ende af banen hævet vores niveau.

Dagens spiller er uden tvivl Simsir, sikke et drive den knægt har.

Ikke flere straffespark til Isaksen i lang tid, han så rystende nervøs ud da han hentede bolden, han lignede ikke en som havde styr på sig selv. Han leverer egentlig ok i kampen, men lad nu en anden sparke de straffespark.

Det her lover altså godt for sæsonen. Ikke nok med at vi er startet rigtig godt, og holdt målet rent, så vi har også set rigtig solide ud på banen. Vi har gode indskiftere som virkelig gør en forskel sidst i kampen, den bredde på bænken savnede vi voldsomt i foråret.

Selvom Kaba er en idiot da han får det gule kort, så er han altså en rigtig god substitut for Cho.

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R2 - FC Midtjylland - Silkeborg IF

Indlæg af Debussy »

Dejligt med yderligere 3 point i en kamp, hvor sejren aldrig kom i fare. Der er dog stadig plads forbedringer, men mon det ikke kommer når holdet er spillet helt sammen.

Aral Simsir - for pokker hvor er han god. Jeg er efterhånden bekymret for, om han stadig spiller for os efter transfervinduet er lukket, hvis han bliver ved med at imponere.

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R2 - FC Midtjylland - Silkeborg IF

Indlæg af UlveLars »

Debussy skrev:
31. jul 2023, 13:10
Dejligt med yderligere 3 point i en kamp, hvor sejren aldrig kom i fare. Der er dog stadig plads forbedringer, men mon det ikke kommer når holdet er spillet helt sammen.

Aral Simsir - for pokker hvor er han god. Jeg er efterhånden bekymret for, om han stadig spiller for os efter transfervinduet er lukket, hvis han bliver ved med at imponere.
Jeg kan godt følge dig ift Simsir. Omvendt, han er ikke på salgsrampen, så skal han væk, så skal fcm modtage bud, som de simpelthen ikke kan sige nej til. Det er den slags transfers der skaber de helt store handler - som med Sørloth i sin tid. Situationen er meget den samme med Martinez. Skal han til PL nu, så skal det koste overpris. På den måde lidt en "win-win"

Besvar