SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Fcm5600
Indlæg: 177
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af Fcm5600 »

Dejligt med 3 point. Hvor er det ærgerligt at vi ikke ser Marrony og Franculino (som slet ikke var i truppen?)
Det må ikke blive spændende til sidst

Lombago
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27. jun 2022, 21:06

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af Lombago »

Jeg synes virkeligt der er meget positivt at tage med fra kampen. Dermed ikke sagt, at der ikke også er en del negative ting og præstationer, men de fleste af dem har jeg en tro på kan blive bedre i den nærmeste fremtid, i de næste par kampe. Men jeg har lyst til at fokusere på de positive takter:
- Ingason er Bundsolid. Han kan potentielt set blive en defensiv klippe, som forbedrer samtlige øvrige spillere på holdet. Jeg har indtryk af at han læser spillet helt fænomenalt.
- Hvor er det en FRYD at se en energisk og hurtig angriber i Cho der spurter i pres, og arbejder stenhårdt i holdets tjeneste. At han dertil i denne kamp har en fed tilstedeværelse i boksen og scorer et super-mål kunne jo ikke være meget bedre. Og ovenstående blev bare endnu mere tydeligt da Kaba afløste ham og afslørede kontrasten til den ugidelige angriberindstilling, som vi har skullet leve med i flere sæsoner, og som kan give mig kvalme (særligt i Brumado og Kaba).
- Olsson er limen på det her hold. Han binder spillet sammen med mange små pasninger både fremad, til siden og bagud. Derudover er han næsten ligeså farlig som Raphael Onyedika i det høje pres. Han vinder også idag mindst 2 bolde højt på banen, som bør blive til større chancer end de gør. Og så har han et par episoder, hvor han modtager bolden på kanten af feltet, og hvor han så bare sætter i drev med bolden og i højt tempo udfordrer modstandernes bagkæde med bolden. Det gåpåmod og drive er så godt for vores udtryk.
- Oliver Sørensen er en maskine - hvor løber han bare meget, arbejder røven ud af bukserne for vores hold, og er en bare virkeligt en likeable teamplayer. Men jeg synes også han får vundet mange dueller og andenbolde, og krydrer ovenstående med et friskt langskud med masser af kvalitet.

Jeg glæder mig meget til den her sæson - og hvor var det godt at vi fik startet med en sejr, også selvom langt fra alt var perfekt! Som Thomasberg måske ville sige: "Det betyder ikke så meget at det kunne være bedre - det jeg går op i er at vi vinder!" :)

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af tatoo »

At man bringer sig selv i problemer mod et deltids prof hold som er helt smadret til sidst er mig en gåde. Thomasberg vælger så at smide mindst 1 uduelig spiller på banen det sidste kvarter. Jeg kan overhovedet ikke se hvad Chili bidrager med. Jeg håber han er en af dem der skal skydes af for der må da være bedre vi kan finde.

Synes faktisk at vores midtbane mangler styring. Olsson, Gigovic, Martinez synes jeg har mange farlige boldtab midt i banen. Måske det hjælper når Rømer kommer.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af AltidFCM »

Flot debut af vores nye sydkoreanske angriber! Det ligner allerede en kæmpe gevinst med det løbearbejde, løb i boksen og ikke mindst det kompetente hovedspil. Og sparket med begge ben fejler vist heller ingenting :fcm:
Paulinho lignede den Paulinho, vi har set tidligere. Det var skønt at se det, vi ved, han kan. Han skal selvfølgelig ikke udlejes, når han på dagen er den klart bedste og komplette venstreback vi har.
Oliver Sørensen tænker jeg efterhånden er én af de første navne på holdkortet. Det arbejde han leverer gang på gang er så vigtigt. Og så han har altså et fremragende venstreben. Så fedt at se.

Martinez skuffer mig lidt igen og sløser specielt i starten. De der boldtab, hvor han er i gang med med at drible tilbage mod mål... Han har lidt en tendens til at holde alt for meget på bolden. Der savner jeg sgu lidt en mere no bullshit-type ala Sparv, der bare får erobret og så videre med kuglen.
Martinez er vild, når han er bedst, men han virkede lidt 'off' - igen. Måske et skifte lurer, og der tror jeg, at Rømers tilbagevenden er en rigtig fornuftig tilgang.

Isaksen var usynlig. Superflot sidste sæson, og nu er jeg måske hård, men forstår faktisk ikke, hvorfor han skal være på dødbolde. Synes ikke, at hans indlægningsfod er specielt god.
Lidt sjove udtalelser han kommer med mht. evt. skifte. Jeg forstår, han vil skifte, og jeg håber også, at det sker.

Kan også godt forstå, hvorfor vi angiveligt også skulle jagte en CB som Lucas Hey, der ligner en stopper, der kan sætte spillet og også har fysikken. Tror det ville være en kæmpe gevinst ved siden af Ingason, som forresten gjorde det ganske fint. Juninhos omgang med bold bliver aldrig noget at skrive hjem om, og det kunne være måske være en idé med en anden type end to næsten ens typer dernede.
Victor Bak som (venstre) stopper gad jeg faktisk også godt at se igen (som mod GF i testkampen).

Og med Joels skadespause så er jeg, som mange andre, heller ikke tryg ved kun at have Dalle til HB'en, så formentligt skal der gøres noget her, når nu man har sendt Pontus (og Fraulo på vej, som måske også kunne dække ind der) væk. Og Oliver Olsen ligner vel én, der godt kunne skifte væk permanent nu eller tage endnu en sæson i Fredericia.

Da vi skifter, begynder det åbenlyst at gå helt galt. Bekymrende niveau igen fra Chili. Men super vigtigt med en sejr. Selvfølgelig skulle det blive en unødvendig spændende kamp.

6256
Indlæg: 312
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af 6256 »

Var jeg den eneste der lagde mærke til at Marrony ikke var nede at fejre sejren med fansene bagefter?

Jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i det. Jeg forstår også godt at han er skuffet over, at f.eks. Chili vælges over ham, men indikerer det alligevel lidt med mentaliteten? Jeg håber det ikke - jeg håber han får chancen og brænder igennem.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af TrueWolfMidt »

6256 skrev:
23. jul 2023, 11:08
Var jeg den eneste der lagde mærke til at Marrony ikke var nede at fejre sejren med fansene bagefter?

Jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i det. Jeg forstår også godt at han er skuffet over, at f.eks. Chili vælges over ham, men indikerer det alligevel lidt med mentaliteten? Jeg håber det ikke - jeg håber han får chancen og brænder igennem.
Nu kan der jo være mange grunde til at netop dette scenario blev det TT valgte. Jeg var også lidt skuffet over at Kaba og Chilli blev valgt, men måske pga. hans speed og det, at man kan sparke bolden op på Kaba og Chillis speed var grunden. Jeg havde bestemt håbet på Franculino og Marrony som indskiftere, men der skal nok blive rigeligt med kampe til alle og måske den kommende Conference league kamp, kan blive deres første store opgør. Nu når de lidt er blevet fravalgt håber jeg at TT og teamet har givet dem en god forklaring og måske endda sagt at de er på i næste kamp, men vi skal også huske at det vigtigste lige nu er ar vi præsterer godt og vinder som et hold, så kommer de individuelle præstationer lidt derefter. Hvor jeg allerede glæder mig vildt til vores første Conference league kamp. Vi ses. SEJR.

6256
Indlæg: 312
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af 6256 »

TrueWolfMidt skrev:
23. jul 2023, 12:34
6256 skrev:
23. jul 2023, 11:08
Var jeg den eneste der lagde mærke til at Marrony ikke var nede at fejre sejren med fansene bagefter?

Jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i det. Jeg forstår også godt at han er skuffet over, at f.eks. Chili vælges over ham, men indikerer det alligevel lidt med mentaliteten? Jeg håber det ikke - jeg håber han får chancen og brænder igennem.
Nu kan der jo være mange grunde til at netop dette scenario blev det TT valgte. Jeg var også lidt skuffet over at Kaba og Chilli blev valgt, men måske pga. hans speed og det, at man kan sparke bolden op på Kaba og Chillis speed var grunden. Jeg havde bestemt håbet på Franculino og Marrony som indskiftere, men der skal nok blive rigeligt med kampe til alle og måske den kommende Conference league kamp, kan blive deres første store opgør. Nu når de lidt er blevet fravalgt håber jeg at TT og teamet har givet dem en god forklaring og måske endda sagt at de er på i næste kamp, men vi skal også huske at det vigtigste lige nu er ar vi præsterer godt og vinder som et hold, så kommer de individuelle præstationer lidt derefter. Hvor jeg allerede glæder mig vildt til vores første Conference league kamp. Vi ses. SEJR.
Det tror jeg helt sikkert, du har ret i har været formålet med de dispositioner. Jeg må nok også indrømme, at jeg var noget skuffet over den, for mig, defesnsive tilgang til kampen efter vi kommer foran. Men lad det ligge - vi vandt og det var det vigtigste.

Jeg skal da også gerne indrømme, at jeg har en drøm om at se Marrony slå igennem, så jeg er nok lidt farvet, når det kommer til ham, så jeg håber du få ret vedr. de kommende kampe ;)

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af mousebreaker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... m-hvidovre

Åbenbart både straffespark OG rødt kort i situationen med Ingasson.
To, måske tre point foræret af dommer/VAR.

Værd at huske på næste gang vi føler os bortdømt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af Acebone »

Kunne have været drømmedebut for Cho og mareridt for Ingason.

Der havde vi heldet med os. Det viser også værdien i at køre på og få lukket kampen. Efter spil og chancer skulle vi jo alle dage vinde den kamp.

Håber at se nogle bedre indskiftere næste gang. Fossum, Marrony, Franculino f.eks.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
23. jul 2023, 16:29
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... m-hvidovre

Åbenbart både straffespark OG rødt kort i situationen med Ingasson.
To, måske tre point foræret af dommer/VAR.

Værd at huske på næste gang vi føler os bortdømt
Jeg forstår ikke den med med det røde kort. Blev der ikke for nogle år siden indført en regel om, at man skulle have gult, når der også dømmes straffe, således man ikke fik dobbelt straf?

/Cortez

Copenhagenwolf
Indlæg: 82
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af Copenhagenwolf »

Arrh, jeg ved ikke lige om jeg vil tænke på Hvidovre-kampen næste gang FCM bliver bortdømt. Jeg tror det ikke.
Man kan også se på det som en udligning af tidligere fejl mod FCM, selvf den legendariske og absolut værste i 0-0 kampen i Parken (september 2019, så vidt jeg husker), hvor det lykkedes Kehlet med pinlige fejldomme at hjælpe FCK i land til en uafgjort.
Senest rettet af Copenhagenwolf 23. jul 2023, 17:53, rettet i alt 1 gang.

JBT
Indlæg: 2076
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af JBT »

Godt nok kort fra himmel til helvede selvom det jo ikke er en fcm fejl at straffe og rødt, så ikke dømmes. Satme heldigt.

Det er træls med sådan en så stor menneskelig fejl i en fcm kamp og man må håbe at det ikke giver et skærpet fokus på os, men det viser tydeligt at man skulle ha smadret modstanderen, så tingene aldrig blev vanskelige i en kamp man skal vinde 10/10. Der kan man godt blive i tvivl igen omkring hvad fcm i virkeligheden er i stand til i denne sæson.

Hvidovre kan selvfølgelig også komme til at mangle det ene eller tre point til sidst, men det hele kunne være undgået ved at man som sagt havde savet dem midtover.

At sende Redder ned i 1 division eller ud af kun vognen generelt hjælper vel intet, det er kun afhjulpet til en højere procentuel korrekthed ved at gøre dommerne fuldtid. Men efter dette tilfælde kommer man nok til at tage sig endnu bedre tid ude i vognen resten af sæsonen og fremover.

Jeg mener det giver rødt alle dage uanset, i holde-situationer som sidste mand.

Jeg mener i øvrigt også at vi blev snydt for et straffe i sidste åbningskamp hjemme mod Randers og at Michael Johansen havde den med på fejllisten, da man oplyste var-fejl i slutningen på sidste forårssæson?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af Lupus1999 »

Cortez skrev:
23. jul 2023, 17:30
mousebreaker skrev:
23. jul 2023, 16:29
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... m-hvidovre

Åbenbart både straffespark OG rødt kort i situationen med Ingasson.
To, måske tre point foræret af dommer/VAR.

Værd at huske på næste gang vi føler os bortdømt
Jeg forstår ikke den med med det røde kort. Blev der ikke for nogle år siden indført en regel om, at man skulle have gult, når der også dømmes straffe, således man ikke fik dobbelt straf?

/Cortez
Reglen er rødt, hvis forsvarsspiller ingen mulighed har eller ikke går efter bolden og dermed forhindrer en oplagt scoringsmulighed.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R1: FC Midtjylland - Hvidovre IF

Indlæg af Cortez »

Cortez skrev:
23. jul 2023, 17:30
mousebreaker skrev:
23. jul 2023, 16:29
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superl ... m-hvidovre

Åbenbart både straffespark OG rødt kort i situationen med Ingasson.
To, måske tre point foræret af dommer/VAR.

Værd at huske på næste gang vi føler os bortdømt
Jeg forstår ikke den med med det røde kort. Blev der ikke for nogle år siden indført en regel om, at man skulle have gult, når der også dømmes straffe, således man ikke fik dobbelt straf?

/Cortez
Nå, fandt selv forklaringen: "Hvis en spiller begår en forseelse mod en modspiller, som berøver denne en oplagt scoringsmulighed, og dommeren dømmer straffespark, skal spilleren advares, hvis forseelsen indebar et forsøg på at spille bolden. I alle andre tilfælde (f.eks. holde, puffe, ingen mulighed for at spille bolden etc.), skal spilleren udvises."

Kilde: https://dbu.dk/turneringer-og-resultate ... illemaade/

Besvar