Superligaen 22/23

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af TrueWolfMidt »

Pokalen og top 6 er ikke opnået. En slingrekurs er fortsat, selvom TT er tiltrådt og faktisk har gjort det fint. Har var jo som bekendt også min favorit, så selvfølgelig taler jeg ham op.

Min anke i superligaen er, at alt for mange spillere har leveret langt under niveau og de spillere som trænerteam / ledelse har foretrukket er faldet total igennem, måske med håb om, at ledelsen gerne vil have lidt penge retur, hvis de mod alle odds skulle risikere at få dem solgt, her tænker jeg på Brumado og Charles, ja jeg kunne faktisk lade 3-5 navne stå åbne på afgangessiden og så kan i selv ined hensyn til indsatsdsætte dem.

Jeg synes at mange af vores spillere har leveret på den lade side, med hensyn til præstation. Hvordan kan vi tillade at Fcm igen igen smider en kamp og får 3-3 endda med tanke på, at vi faktisk kunne have fået en mulig playoff kamp for at komme i Europa. Hvorfor brænder vores hold ikke superligaen af ? Snakker vi ugidelige, dovne eller er det bare indstillingen på holdet det handler om ?. Jeg er dybt frustreret over vores præstation i denne sæson med nogle få undtagelser. I superligaens næstsidste kamp smadrer Bif fuldstændig Fcn, ja mange vil sige det ikke burde kunne ske, men indstilling og mindset og vilje og det at kæmpe en vis legemsdel ud af bukserne kan gøre en forskel. I bund og grund kender vi allesammen herinde grunden til, hvorfor vi er hvor vi er, dårlige transfers i alt for mange år. Man har ikke tænkt ind, at skal der sælges en spiller, så er det en god ide, at man har noget brugbart at erstatte ham med, men nej det har man også fravalgt for man havde jo alle vores upcomming akademispillere, ærlig talt, de har et ok niveau, men de kan og skal ikke sikre vores hold overlevelse i top6 og europæisk fodbold. Hvor står i nu her før sidste kamp om top7 og playoff ? Hvem forventer i bliver solgt som sikre salg derudover rygterne ? Og hvad tror I det vil gøre godt for vores klub, både kortsigtet og langsigtet. Jeg synes ikke fremtiden ser særlig lys ud, men vi må se.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 6256 »

Jeg ved ikke, om man har ramt så eklatant meget ved siden af på ind-siden som nogle gør det til. Ganske vist har der været flere fejlskud iblandt. F.eks. Charles og Marrony, som man i bagklogskabens lys, nok skulle have holdt sig fra. Brumado har vist fine takter undervejs, men har fået det ødelagt af skader og bliver nok aldrig en succes i FCM.

Men man har jo købt f.eks. Sisto, hvor det gik fint i starten, men siden er gået skævt. Chili har jo også været en man købte for at gardere sig til fremtiden - han har så åbenbart ikke kun føre sine stats fra Sverige med over til dansk fodbold. Som der bliver sagt i Sort snak, har smartodds måske ratet den svenske liga forkert, vi er jo ikke de eneste, der har problemer med spillere derfra.

Ellers synes jeg jo egentlig, at Juninho igen har spillet sig op. Paulinho har i perioder også været dominerende. Martinez ligner en succes. Gartenmann har under omstændighederne gjort det fint. Olsson kan vi også godt forlænge med (forhåbentlig til en billigere pris). Gigovic må vi se.

Det helt store problem er, at vi ingen ledertyper har. Det ærgrer mig at skulle sige det, men sådan en type som Nicolai Poulsen. Ikke nødvendigvis en gudsbenådet fodboldspiller, men han går foran og pisker sit hold frem. Det er sådan nogle typer vi mangler og jeg vil ikke blive overrasket over, at vi kun køber 1-2 (måske 3) spillere i det kommende vindue. Men at det så er af den type og selvfølgelig gerne nogle, der også kan spille bold ala. Jakob Poulsen. En til midterforsvaret. En til midten (evt. Olsson) Og så en rigtig boksangriber.

Et af de andre problemer har jo også været, at de talenter, der er kommet op på det seneste, måske ikke helt har grebet deres chance. Uden at have set særligt meget FCN ligner Mads Hansen ikke en der brænder banen af derovre. Viktor Lind i Sverige ditto. Havde de gjort det her? Dyhr har været udmærket, men har jo heller ikke slået Paulinho, og nu Bak, af. Onyedika er undtagelsen. Isaksen har jo også brugt lang tid på at slå igennem. Han fik mange indskiftninger og det er nok vejen frem, og der kan vi alle nok se, at flere breddespillere står i vejen. Dem skal vi have tyndet ud i. Jeg har fortsat stor tiltro til de næste i rækken: Simsir, Byskov, Fraulo,Texel, og hvad de ellers hedder. De skal bare have nogle flere chancer - og nogle ledertyper på banen, som de kan læne sig opad. Så håber og tror jeg, de griber chancen.

Et lige så stort spørgsmål for mig til det kommende vindue er, om Thomasberg overhovedet vil blive ved med diamanten på midten, eller om han ikke vil have mere deciderede kantspiller - dem har vi jo ikke ligefrem mange af i truppen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Ravnen »

Debussy skrev:
31. maj 2023, 14:23
Åbent spørgsmål:

Hvis vi snupper 7. pladsen samt vinder playoff'en, er der så nogen af jer der ville blåstemple sæsonen - Hvorfor/hvorfor ikke?
Nej absolut ikke. Nedrykningsspillet er vil aldrig kunne blive påstemplet som en god sæson, uanset hvad. Desuden er der den horrible hjemmebane statistik.
Jeg vil vende den om og sige uanset playoff, så er det her vores dårligste sæson nogensinde, for vi har aldrig haft et bedre økonomisk udgangspunkt for at have en stærk trup.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
1. jun 2023, 01:05
Debussy skrev:
31. maj 2023, 14:23
Åbent spørgsmål:

Hvis vi snupper 7. pladsen samt vinder playoff'en, er der så nogen af jer der ville blåstemple sæsonen - Hvorfor/hvorfor ikke?
Nej absolut ikke. Nedrykningsspillet er vil aldrig kunne blive påstemplet som en god sæson, uanset hvad. Desuden er der den horrible hjemmebane statistik.
Jeg vil vende den om og sige uanset playoff, så er det her vores dårligste sæson nogensinde, for vi har aldrig haft et bedre økonomisk udgangspunkt for at have en stærk trup.
Fuldstændig enig
En vunden playoff kamp (nu skal vi lige gøre os fortjente til det først) og dermed Europa i næste sæson, vil kun gøre at vi kan lægge den her lortesæson bag os når vi starter en ny. Forhåbentlig med en nyttig lærestreg i baggagen. Hvis vi ikke kommer i Europa, så vil det ikke bare være en katastrofe for os som klub de næste fem år, det vil også være en bet for dansk fodbold, for hvem tror på at DK er bedre til at skaffe koefficient point hjem med Viborg/AGF fremfor FCM?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af TrueWolfMidt »

mousebreaker skrev:
1. jun 2023, 13:54
Ravnen skrev:
1. jun 2023, 01:05
Debussy skrev:
31. maj 2023, 14:23
Åbent spørgsmål:

Hvis vi snupper 7. pladsen samt vinder playoff'en, er der så nogen af jer der ville blåstemple sæsonen - Hvorfor/hvorfor ikke?
Nej absolut ikke. Nedrykningsspillet er vil aldrig kunne blive påstemplet som en god sæson, uanset hvad. Desuden er der den horrible hjemmebane statistik.
Jeg vil vende den om og sige uanset playoff, så er det her vores dårligste sæson nogensinde, for vi har aldrig haft et bedre økonomisk udgangspunkt for at have en stærk trup.
Fuldstændig enig
En vunden playoff kamp (nu skal vi lige gøre os fortjente til det først) og dermed Europa i næste sæson, vil kun gøre at vi kan lægge den her lortesæson bag os når vi starter en ny. Forhåbentlig med en nyttig lærestreg i baggagen. Hvis vi ikke kommer i Europa, så vil det ikke bare være en katastrofe for os som klub de næste fem år, det vil også være en bet for dansk fodbold, for hvem tror på at DK er bedre til at skaffe koefficient point hjem med Viborg/AGF fremfor FCM?
Fuldstændig enig i alt det skrevne.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 3316 »

Debussy skrev:
31. maj 2023, 14:23
Åbent spørgsmål:

Hvis vi snupper 7. pladsen samt vinder playoff'en, er der så nogen af jer der ville blåstemple sæsonen - Hvorfor/hvorfor ikke?
Vores bedste europæiske sæson nogensinde og kvalifikation til Europa, er på papiret tæt på at være godkendt.
Men 4 forskellige trænere undervejs, en 7. plads, tidlig pokal exit mod Viborg og til tider opgivende attitude på banen gør, at det maksimalt kan blive karakteren 'under middel'.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af JBT »

7 plads og playoff lig med godkendt sæson - skifter fans mening og holdning ligeså ofte som underbukserne eller hvad foregår der? I så fald er det sgu da helt på månen

Vi er blevet lovet guld og grønne skove og indtil vi hører andet, vil dette altid være både forventningen og målet for alle i og omkring FCM, internt såvel som eksternt

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
2. jun 2023, 06:30
7 plads og playoff lig med godkendt sæson - skifter fans mening og holdning ligeså ofte som underbukserne eller hvad foregår der? I så fald er det sgu da helt på månen
Er der nogen der har skrevet, at 7. plads og playoff er lig med en godkendt sæson?
JBT skrev:
2. jun 2023, 06:30
Vi er blevet lovet guld og grønne skove og indtil vi hører andet, vil dette altid være både forventningen og målet for alle i og omkring FCM, internt såvel som eksternt
Uanset hvad du måtte tro om dig selv, så er det ikke dig der bestemmer hvad mine og andre fans forventninger skal være..

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
2. jun 2023, 08:59
JBT skrev:
2. jun 2023, 06:30
7 plads og playoff lig med godkendt sæson - skifter fans mening og holdning ligeså ofte som underbukserne eller hvad foregår der? I så fald er det sgu da helt på månen
Er der nogen der har skrevet, at 7. plads og playoff er lig med en godkendt sæson?
JBT skrev:
2. jun 2023, 06:30
Vi er blevet lovet guld og grønne skove og indtil vi hører andet, vil dette altid være både forventningen og målet for alle i og omkring FCM, internt såvel som eksternt
Uanset hvad du måtte tro om dig selv, så er det ikke dig der bestemmer hvad mine og andre fans forventninger skal være..
Vedr. 7 plads og playoff, så nej, det har ingen skrevet er godkendt, men man fremstiller det lidt som værende godkendt, du ved - afhængigt af hvordan man spørg, får man det svar man gerne vil høre.

Menig mand har skam helt og holdent lov til selv at forvente hvad man vil, jeg synes personligt så bare at det er en svag holdning, når nu man kan holde fcm-folk og tingene op på det man ved, og som er skrevet og sagt.

Fck toget kører jo bare videre, men også vildt nok hvis Claus seriøst havde regnet med andet

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
2. jun 2023, 20:00
3316 skrev:
2. jun 2023, 08:59
JBT skrev:
2. jun 2023, 06:30
7 plads og playoff lig med godkendt sæson - skifter fans mening og holdning ligeså ofte som underbukserne eller hvad foregår der? I så fald er det sgu da helt på månen
Er der nogen der har skrevet, at 7. plads og playoff er lig med en godkendt sæson?
JBT skrev:
2. jun 2023, 06:30
Vi er blevet lovet guld og grønne skove og indtil vi hører andet, vil dette altid være både forventningen og målet for alle i og omkring FCM, internt såvel som eksternt
Uanset hvad du måtte tro om dig selv, så er det ikke dig der bestemmer hvad mine og andre fans forventninger skal være..
Vedr. 7 plads og playoff, så nej, det har ingen skrevet er godkendt, men man fremstiller det lidt som værende godkendt, du ved - afhængigt af hvordan man spørg, får man det svar man gerne vil høre.

Menig mand har skam helt og holdent lov til selv at forvente hvad man vil, jeg synes personligt så bare at det er en svag holdning, når nu man kan holde fcm-folk og tingene op på det man ved, og som er skrevet og sagt.

Fck toget kører jo bare videre, men også vildt nok hvis Claus seriøst havde regnet med andet

Det er skuffende for de fleste, at man kun spiller om playoff i år! Top4 havde sikkert været godkendt på en dårlig sæson, men aldrig en sæson hvor man spiller sidste runde om 7 pladsen og derefter en playoff, som hvis man taber vil ødelægge sæsonen.

Man skal ikke sammenligne sig med FCK de er så langt væk fra alle budget mæssig, dem når man aldrig i det regi. Man skal sørge være smart til at finde spillere der overpræsterer og have et godt talent setup (som man har) for at drille dem af og til. Med det sagt skal man da forvente at spille med i toppen hvert år med det budget man har til rådighed også i down perioder.

Jeg er mega bange for ændringen til 4-4-2 og den måde spillet er sat op på. Det bliver spændende at se hvilke to angribere man satser på næste år (eller for købt)

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Lund7400 »

AaB i 1. divsion. Vidunderligt.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
3. jun 2023, 11:06
JBT skrev:
2. jun 2023, 20:00
3316 skrev:
2. jun 2023, 08:59


Er der nogen der har skrevet, at 7. plads og playoff er lig med en godkendt sæson?



Uanset hvad du måtte tro om dig selv, så er det ikke dig der bestemmer hvad mine og andre fans forventninger skal være..
Vedr. 7 plads og playoff, så nej, det har ingen skrevet er godkendt, men man fremstiller det lidt som værende godkendt, du ved - afhængigt af hvordan man spørg, får man det svar man gerne vil høre.

Menig mand har skam helt og holdent lov til selv at forvente hvad man vil, jeg synes personligt så bare at det er en svag holdning, når nu man kan holde fcm-folk og tingene op på det man ved, og som er skrevet og sagt.

Fck toget kører jo bare videre, men også vildt nok hvis Claus seriøst havde regnet med andet

Det er skuffende for de fleste, at man kun spiller om playoff i år! Top4 havde sikkert været godkendt på en dårlig sæson, men aldrig en sæson hvor man spiller sidste runde om 7 pladsen og derefter en playoff, som hvis man taber vil ødelægge sæsonen.

Man skal ikke sammenligne sig med FCK de er så langt væk fra alle budget mæssig, dem når man aldrig i det regi. Man skal sørge være smart til at finde spillere der overpræsterer og have et godt talent setup (som man har) for at drille dem af og til. Med det sagt skal man da forvente at spille med i toppen hvert år med det budget man har til rådighed også i down perioder.

Jeg er mega bange for ændringen til 4-4-2 og den måde spillet er sat op på. Det bliver spændende at se hvilke to angribere man satser på næste år (eller for købt)
Self skal man måle sig med fck om man vil det eller ej, og sige det højt eller dække det ind under andre udtalelser - og det kræver desværre bare mange penge i sidste ende for at hæve spillerværdien over tid, både ved både køb og salg

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af mousebreaker »

Lund7400 skrev:
3. jun 2023, 16:06
AaB i 1. divsion. Vidunderligt.
Det er så lækkert. Vanvittigt, men lækkert.
Det er helt sikkert dommernes skyld og fordi de andre klubber ikke er rigtige klubber som åb
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Copenhagenwolf »

#nedmed Åb
Missionen lykkedes. Åb ned i 1. division. De fortjener det. Jeg elsker det, og jeg elsker at FCM vandt 2-0 i Ålborg for et par uger siden og var med til at give et afgørende spark i det nordjyske klokkeværk.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Ravnen »

Lund7400 skrev:
3. jun 2023, 16:06
AaB i 1. divsion. Vidunderligt.
+1 - karma fra 2014... :mrgreen:

Besvar