Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 3316 »

Fcm5600 skrev:
26. maj 2023, 18:13
Administrator skrev:
26. maj 2023, 17:14
Ender vi ud med at købe løs, så ryger en stor del af vores identitet som såkaldt familieklub som gerne ser akademispillerne slå igennem. Købespillere har heller ikke samme ærekærhed overfor trøjen.
Helt enig, vi skal have en kvalitets 9er. Ellers er det en god trup, som bare bliver bedre efterhånden som relationerne bliver stærkere. Der skal være plads til akademi spillere.
+ en midtstopper.
Og så kan det være der også skal ske noget på midtbanen, afhængig af hvad der sker med Olsson og Gigo..

Er det de rigtige der kommer ind, behøver jeg ikke mere.
På ud siden vil jeg dog gerne have ryddet lidt ud, så der bliver plads til talenterne.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af mnm123 »

Akor Adams fra Lillestrøn, ung stærk fysisk angriber, rummelig fart og god mål statistik i den norske liga. Pris niveau er nok 15-20 mill. Danske.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Dondinho »

mnm123 skrev:
28. maj 2023, 13:31
Akor Adams fra Lillestrøn, ung stærk fysisk angriber, rummelig fart og god mål statistik i den norske liga. Pris niveau er nok 15-20 mill. Danske.
Spændende og godt fundet, men ser lidt usleben ud umiddelbart.

Ville gerne se en lidt mere proven målscore fra en bedre liga end den Norske.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af FCM2000 »

Hvis man ser truppen mod silkeborg, og bænken, så har man svaret på hvorfor FCM er endt i nedrykningsspillet.

Det er stort set akademispillere og minus Charles der ikke har slået til.

En alt andet end en skræmmende bænk, når man kikker tilbage i gulddagene, så havde FCM en skræmmende bænk, det har man ikke mere.

Der er en ting jeg ikke forstår, og det er at den trup FCM har skal være den suveræn næst dyreste, når man kikker på transfermarkt, har Brøndby en trup der er dyere end FCms og FCN ligger tæt på.

trækker med de to lejede spillere fra, + sisto + Ashour, så har FCM en middelmådig trup.

FCM skal være 1 udfordre til FCK der er vurderet til 64 millioner ???

Nuvel man har fået mange penge i kassen for salg, men har ikke tilnærmelsesvis lykkes med de erstatninger man har hentet.

Steinlein og Svend har hovedansvaret

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af FCM2000 »

Hvis man ser truppen mod silkeborg, og bænken, så har man svaret på hvorfor FCM er endt i nedrykningsspillet.

Det er akademispillere, minus en Charles der ikke har slået til.

En alt andet end en skræmmende bænk, når man kikker tilbage i gulddagene, så havde FCM en skræmmende bænk, det har man ikke mere.

FCM har suverænt næstdyreste trup ? og en kæmpe administration, er det den der indgår i den beregning ?

trækker man de 2 lejede spillere fra + Sisto + ashour + marrony + Kaba fra i beregningen, + at Gustav formentlig ryger til sommervinduet + Martinez sættes i forbindelse med Everton, hvad har FCM så tilbage ?

Ledelsen har en top 50 vision, guldudfordre hver sæson, nye sponsorer via ny tribune ?

Nuvel man har fået 200 mill ind i den her sæson, har en stor egenkapital i forvejen, kan få 250-300 mill ind på Gustav, Martinez, Kaba, Sisto, marrony og artem Dovbyk klausul i sommerens vindue. Ashour rygtes tilbage til egypten. Olsson og gigovic kan være fortid.

Men hvad har man tilbage ?

I bayern Munchen var Steinlein og svend formentlig røget ud forlængst, det lader til at det er en vag bestyrelse man har i FCM, en bestyrelse der sætter mål må også se indad i det her tilfælde.

For mig at se, er man nød til at spændere 200-250 mill i det kommende vindue, hvis man skal være 1 udfordre til FCK.

Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Halkjær »

Ift til revolutionsstemningen i tråden om Superligasæsonen tror jeg vi skal huske at man med et par klassespillere med lederkarakter nogle gang kan ændre hele enhedens udtryk.

Jeg ser gerne følgende i den kategori (Europa League nivea vel at mærke):
- Spillende midterforsvar
- Centerforward
- Kreativ og dynamisk offensivspiller (den er lidt svær i Thomasbergs system men her tænker Isaksens afløser)
+ køb både Olsson (erfaring plus stabilitet) og Gigovic (talent plus stabilitet)

Resten er jeg tilfreds med og sä syntes jeg vi skal give de store talenter mere spilletid. Jeg tror på dem. U19 gang på gang er beviset. Og da Priske i sin tid gik den vej vandt vi mesterskab før nogen havde regnet med det.

Ud permanent med Thycosen, Charles, Chili, Sisto, måske Dyhr (eller Bak ud på leje) og Marrony (han er nok gone) og Ashour er lidt black box (ved ikke om chefen tror på ham).

Lejeophold til Heiselberg og nogle af de andre unge som er på vippen men uden udsigt til nok spilletid.

Det er ikke så stor en revolution, men man skal ramme plet på spillerne i Europa League klassen. De hænger ikke på træerne.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 6256 »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ga-stjerne

Jeg kender ikke til troværdigheden af ham journalisten her, han virker rimelig sikker, men det lyder umiddelbart ret vildt.

Der var selvfølgelig interesse i efteråret som Steinlein tidligere har sagt.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
29. maj 2023, 13:54
Hvis man ser truppen mod silkeborg, og bænken, så har man svaret på hvorfor FCM er endt i nedrykningsspillet.

Det er akademispillere, minus en Charles der ikke har slået til.

En alt andet end en skræmmende bænk, når man kikker tilbage i gulddagene, så havde FCM en skræmmende bænk, det har man ikke mere.

FCM har suverænt næstdyreste trup ? og en kæmpe administration, er det den der indgår i den beregning ?

trækker man de 2 lejede spillere fra + Sisto + ashour + marrony + Kaba fra i beregningen, + at Gustav formentlig ryger til sommervinduet + Martinez sættes i forbindelse med Everton, hvad har FCM så tilbage ?

Ledelsen har en top 50 vision, guldudfordre hver sæson, nye sponsorer via ny tribune ?

Nuvel man har fået 200 mill ind i den her sæson, har en stor egenkapital i forvejen, kan få 250-300 mill ind på Gustav, Martinez, Kaba, Sisto, marrony og artem Dovbyk klausul i sommerens vindue. Ashour rygtes tilbage til egypten. Olsson og gigovic kan være fortid.

Men hvad har man tilbage ?

I bayern Munchen var Steinlein og svend formentlig røget ud forlængst, det lader til at det er en vag bestyrelse man har i FCM, en bestyrelse der sætter mål må også se indad i det her tilfælde.

For mig at se, er man nød til at spændere 200-250 mill i det kommende vindue, hvis man skal være 1 udfordre til FCK.
Chelsea har lært mig at man ikke er garanteret succes ved at outspende.
Brighton har lært mig at man kan blive en succes ved at outsmarte, hvilket vi tidligere og skal have succes med igen.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
29. maj 2023, 13:54
Hvis man ser truppen mod silkeborg, og bænken, så har man svaret på hvorfor FCM er endt i nedrykningsspillet.

Det er akademispillere, minus en Charles der ikke har slået til.

En alt andet end en skræmmende bænk, når man kikker tilbage i gulddagene, så havde FCM en skræmmende bænk, det har man ikke mere.

FCM har suverænt næstdyreste trup ? og en kæmpe administration, er det den der indgår i den beregning ?

trækker man de 2 lejede spillere fra + Sisto + ashour + marrony + Kaba fra i beregningen, + at Gustav formentlig ryger til sommervinduet + Martinez sættes i forbindelse med Everton, hvad har FCM så tilbage ?

Ledelsen har en top 50 vision, guldudfordre hver sæson, nye sponsorer via ny tribune ?

Nuvel man har fået 200 mill ind i den her sæson, har en stor egenkapital i forvejen, kan få 250-300 mill ind på Gustav, Martinez, Kaba, Sisto, marrony og artem Dovbyk klausul i sommerens vindue. Ashour rygtes tilbage til egypten. Olsson og gigovic kan være fortid.

Men hvad har man tilbage ?

I bayern Munchen var Steinlein og svend formentlig røget ud forlængst, det lader til at det er en vag bestyrelse man har i FCM, en bestyrelse der sætter mål må også se indad i det her tilfælde.

For mig at se, er man nød til at spændere 200-250 mill i det kommende vindue, hvis man skal være 1 udfordre til FCK.
Jeg ser bare en bestyrelse der ikke ryster på hånden på trods af modgang. Hvis de skulle lytte alle os sofaeksperter, så ville det være årligt tilbagevending til nedrykningsspillet.

Edit ser, og ikke er.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af TrueWolfMidt »

Til admin.
Vil du ikke gøre os andre den tjeneste, at læse dit indlæg igennem, inden du poster det. Ved ikke helt hvad jeg skal skrive retur om dit indlæg. Prøv at læse hvad du skrev. Hvis du kun mener, at du ikke ryster på hånden fordi du er i bestyrelsen, eller fordi du er i bestyrelsen så latterliggør du godt nok vores andres indlæg. Vi andre kommenterer på det sete og det der er meldt ud af ledelsen. Hvad vil du sige med dit indlæg ? Så kan vi måske debattere efterfølgende 😉

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 6256 »

TrueWolfMidt skrev:
2. jun 2023, 13:08
Til admin.
Vil du ikke gøre os andre den tjeneste, at læse dit indlæg igennem, inden du poster det. Ved ikke helt hvad jeg skal skrive retur om dit indlæg. Prøv at læse hvad du skrev. Hvis du kun mener, at du ikke ryster på hånden fordi du er i bestyrelsen, eller fordi du er i bestyrelsen så latterliggør du godt nok vores andres indlæg. Vi andre kommenterer på det sete og det der er meldt ud af ledelsen. Hvad vil du sige med dit indlæg ? Så kan vi måske debattere efterfølgende 😉
Så vidt jeg kan se, mangler der vel bare et 's' i det andet ord. Han ser en bestyrelse, der ikke ryster på hånden på trods af modgang.

En betragtning, jeg er tilbøjelig til at være enig i. Jeg håber man i det kommende vindue, får købt de rette to, måske tre, der mangler til løfte holdet igen. Typer der kan være med til at diktere holdet de kommende år, som Scholz, Erik, Jakob Poulsen, Sparv og Jesper Hansen har været det tidligere.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Administrator »

Ja, der mangler et s. Beklager.

I øvrigt ville i korse jer over de rettelser vi laver af små tastefejl i indlæg, som netop gør det svært at forstå meningen. Så hvis jeg har lavet en lille tastefejl, der gør at du slet ikke forstår indlægget, så beklager jeg.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af TrueWolfMidt »

6256 skrev:
2. jun 2023, 13:18
TrueWolfMidt skrev:
2. jun 2023, 13:08
Til admin.
Vil du ikke gøre os andre den tjeneste, at læse dit indlæg igennem, inden du poster det. Ved ikke helt hvad jeg skal skrive retur om dit indlæg. Prøv at læse hvad du skrev. Hvis du kun mener, at du ikke ryster på hånden fordi du er i bestyrelsen, eller fordi du er i bestyrelsen så latterliggør du godt nok vores andres indlæg. Vi andre kommenterer på det sete og det der er meldt ud af ledelsen. Hvad vil du sige med dit indlæg ? Så kan vi måske debattere efterfølgende 😉
Så vidt jeg kan se, mangler der vel bare et 's' i det andet ord. Han ser en bestyrelse, der ikke ryster på hånden på trods af modgang.

En betragtning, jeg er tilbøjelig til at være enig i. Jeg håber man i det kommende vindue, får købt de rette to, måske tre, der mangler til løfte holdet igen. Typer der kan være med til at diktere holdet de kommende år, som Scholz, Erik, Jakob Poulsen, Sparv og Jesper Hansen har været det tidligere.
Så bestyrelsen ser ikke et problem i at vi ender i bundslutspillet og muligvis heller ikke kommer i Europa? Det at misse Europa vil være en katastrofe for klubben og kun fordi man tilsyneladende vægtede pengene mere end et hold, som kunne spille med i Europa hvert år.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 3316 »

TrueWolfMidt skrev:
2. jun 2023, 13:37
Så bestyrelsen ser ikke et problem i at vi ender i bundslutspillet og muligvis heller ikke kommer i Europa? Det at misse Europa vil være en katastrofe for klubben og kun fordi man tilsyneladende vægtede pengene mere end et hold, som kunne spille med i Europa hvert år.
Selvom bestyrelsen formentlig er lige så skuffede over sæsonens sportslige resultater som du og jeg, så er de ansat til at gøre hvad de mener er bedst for klubben på lang sigt. Det kunne jo være, at deres opfattelse af hvad dét er, er en anden end din?

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Igboun »

ifølge Bold.dk så bliver det nsart annonceret at vi forlænger med Gigovic.

God start, vi skal dog også have:

forlængelse med Olsson
ny topklasse 9'er
ny spillende topklasse midterforsvarer
erstatning for Gustav.

Husk at vi allerede har købt en meget talentfuld ung 9'er i Benfica.

Hvis vi så afskiber Charles, Sisto, Dyhr og Kaba er der også god plads i budgettet til ovenstående og måske til en yderligere forstærkning fra øverste hylde.

jeg vil være ok med ovenstående. 2-3 store forstærkninger er nok til at vende et top 7 hold til et top 2 hold, se blot på FCN i år.

Besvar