Podcast - sort snak

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Debussy »

Debussy skrev:
9. apr 2023, 10:10
Jeg synes efterhånden at I burde skamme jer og stoppe og så få stoppet med den Albert Capellas bashing de sidste mange podcasts har budt på.
I personificerer samtlige problemer Midtjylland har har haft de sidste par år og placerer hele skylden hos et enkelt individ, der ikke var en del af klubben da problemerne opstod. Det er simpelthen så falskt som noget kan blive. Jeg håber I kommer på bedre tanker og undskylder.
Jeg var måske en anelse for hurtig på tasterne. Det var introduktionen til dette podcast krydret med et par af de tidligere der fik mig lidt ud af fatning. Jeg mener dog stadig, at I er forfærdelig hårde ved Albert, og i nogen henseender med utrolig ringe hjemmel.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Kent »

Debussy skrev:
9. apr 2023, 10:39
Debussy skrev:
9. apr 2023, 10:10
Jeg synes efterhånden at I burde skamme jer og stoppe og så få stoppet med den Albert Capellas bashing de sidste mange podcasts har budt på.
I personificerer samtlige problemer Midtjylland har har haft de sidste par år og placerer hele skylden hos et enkelt individ, der ikke var en del af klubben da problemerne opstod. Det er simpelthen så falskt som noget kan blive. Jeg håber I kommer på bedre tanker og undskylder.
Jeg var måske en anelse for hurtig på tasterne. Det var introduktionen til dette podcast krydret med et par af de tidligere der fik mig lidt ud af fatning. Jeg mener dog stadig, at I er forfærdelig hårde ved Albert, og i nogen henseender med utrolig ringe hjemmel.
Det er helt fair og fint med feedback og diskussionslyst ud fra det, vi taler om i SS.

Jeg kan naturligvis kun svare på egne vegne, men jeg mener, at Capellas med afstand er den ringeste træner, vi har haft. Det synes jeg faktisk, er svært at komme udenom. Kig på pointsnit kontra trupkvalitet. Kig på de underliggende data. Kig på at holdet på intet tidspunkt var i nærheden af at spille på den måde, som han gerne ville, og det var umuligt at finde en rød tråd i noget som helst. Det er 100% Capellas ansvar. Det synes jeg bestemt ikke er utrolig ringe hjemmel for kritik. Tværtimod er det meget tungtvejende - og derfor en fyring var uundgåelig i mine øjne.

Men det er langt fra det samme, som at han “personificerer samtlige problemer Midtjylland har har haft de sidste par år”. Det synes jeg faktisk heller ikke, at nogen fra SS har givet udtryk for. Tværtimod har vi ofte diskuteret fx trupsammensætningen og ansættelsen af Bo og Capellas, som jo er den sportslige ledelses ansvar. Jeg er dog klar over, at en stor del af fanmiljøet i højere grad har set sig sur på den sportslige ledelse end Capellas, og at det nok ikke er den holdning, der er fremtrædende i SS.

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
9. apr 2023, 16:25
Debussy skrev:
9. apr 2023, 10:39
Debussy skrev:
9. apr 2023, 10:10
Jeg synes efterhånden at I burde skamme jer og stoppe og så få stoppet med den Albert Capellas bashing de sidste mange podcasts har budt på.
I personificerer samtlige problemer Midtjylland har har haft de sidste par år og placerer hele skylden hos et enkelt individ, der ikke var en del af klubben da problemerne opstod. Det er simpelthen så falskt som noget kan blive. Jeg håber I kommer på bedre tanker og undskylder.
Jeg var måske en anelse for hurtig på tasterne. Det var introduktionen til dette podcast krydret med et par af de tidligere der fik mig lidt ud af fatning. Jeg mener dog stadig, at I er forfærdelig hårde ved Albert, og i nogen henseender med utrolig ringe hjemmel.
Det er helt fair og fint med feedback og diskussionslyst ud fra det, vi taler om i SS.

Jeg kan naturligvis kun svare på egne vegne, men jeg mener, at Capellas med afstand er den ringeste træner, vi har haft. Det synes jeg faktisk, er svært at komme udenom. Kig på pointsnit kontra trupkvalitet. Kig på de underliggende data. Kig på at holdet på intet tidspunkt var i nærheden af at spille på den måde, som han gerne ville, og det var umuligt at finde en rød tråd i noget som helst. Det er 100% Capellas ansvar. Det synes jeg bestemt ikke er utrolig ringe hjemmel for kritik. Tværtimod er det meget tungtvejende - og derfor en fyring var uundgåelig i mine øjne.

Men det er langt fra det samme, som at han “personificerer samtlige problemer Midtjylland har har haft de sidste par år”. Det synes jeg faktisk heller ikke, at nogen fra SS har givet udtryk for. Tværtimod har vi ofte diskuteret fx trupsammensætningen og ansættelsen af Bo og Capellas, som jo er den sportslige ledelses ansvar. Jeg er dog klar over, at en stor del af fanmiljøet i højere grad har set sig sur på den sportslige ledelse end Capellas, og at det nok ikke er den holdning, der er fremtrædende i SS.
Jeg husker du faktiske var den eneste, der var kritisk fra starten af med Capellas. ;) det er 1 point til dig.

Men jeg vil nok tilføje, at trupsammensætningen vel også er blandt de ringeste i FCMs historie set i forsvar til specielt Capellas, hvad gik der galt ? og hvornår startede nedturen reelt ?, det kunne være et diskussionsemne ?

Når man havde planen med de 2 svenskere hvor den ene skulle stå for indkøb og den anden skulle være træner, som jeg kunne forstå det, kan det ikke tyde på, at sven er på vej ud ?

Men lad os nu se om Thomasberg kan rette op på det, der er vel de næste 9 kampe der skal vise det.

Men en stor oprydning i truppen vil nok også gavne ?

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Debussy »

Kent skrev:
9. apr 2023, 16:25
Debussy skrev:
9. apr 2023, 10:39
Debussy skrev:
9. apr 2023, 10:10
Jeg synes efterhånden at I burde skamme jer og stoppe og så få stoppet med den Albert Capellas bashing de sidste mange podcasts har budt på.
I personificerer samtlige problemer Midtjylland har har haft de sidste par år og placerer hele skylden hos et enkelt individ, der ikke var en del af klubben da problemerne opstod. Det er simpelthen så falskt som noget kan blive. Jeg håber I kommer på bedre tanker og undskylder.
Jeg var måske en anelse for hurtig på tasterne. Det var introduktionen til dette podcast krydret med et par af de tidligere der fik mig lidt ud af fatning. Jeg mener dog stadig, at I er forfærdelig hårde ved Albert, og i nogen henseender med utrolig ringe hjemmel.
Det er helt fair og fint med feedback og diskussionslyst ud fra det, vi taler om i SS.

Jeg kan naturligvis kun svare på egne vegne, men jeg mener, at Capellas med afstand er den ringeste træner, vi har haft. Det synes jeg faktisk, er svært at komme udenom. Kig på pointsnit kontra trupkvalitet. Kig på de underliggende data. Kig på at holdet på intet tidspunkt var i nærheden af at spille på den måde, som han gerne ville, og det var umuligt at finde en rød tråd i noget som helst. Det er 100% Capellas ansvar. Det synes jeg bestemt ikke er utrolig ringe hjemmel for kritik. Tværtimod er det meget tungtvejende - og derfor en fyring var uundgåelig i mine øjne.

Men det er langt fra det samme, som at han “personificerer samtlige problemer Midtjylland har har haft de sidste par år”. Det synes jeg faktisk heller ikke, at nogen fra SS har givet udtryk for. Tværtimod har vi ofte diskuteret fx trupsammensætningen og ansættelsen af Bo og Capellas, som jo er den sportslige ledelses ansvar. Jeg er dog klar over, at en stor del af fanmiljøet i højere grad har set sig sur på den sportslige ledelse end Capellas, og at det nok ikke er den holdning, der er fremtrædende i SS.
Hej Kent

Tusind tak for at du har givet dig tid til at komme med et sobert svar :) . Jeg hæfter mig dog i, at du skriver at en stor del af fanmiljøet har set sig sur på den sportslige ledelse - Kunne det ikke være nærliggende at invitere en I kender, der deler holdning med den del af fansene, i studiet, så den vinkel også kunne komme med og debatteres? Det kunne eventuelt være når regnskabet for sæsonen skal gøres op.

Brugeravatar
SortSnak
Indlæg: 21
Tilmeldt: 5. maj 2022, 15:43

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af SortSnak »

Så er der en ny omgang #SortSnak om #Midtjylland

I ugens udsendelse:
- ser vi tilbage på #FCMAaB
- er vi en tur i Lejeland
- og ser frem mod #ACHFCM

Vært: Kent Nielsen
Panel: Nicolaj Bruun Rasmussen & Rune Thyboe Vejersø

https://on.soundcloud.com/Pe36k

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af PH1978 »

Forlængelse til Kaba for eeeeeeendelig at lykkes med hans saksespark.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Danand123 »

Ja, det er da helt vildt med ham…eller som de siger i udsendelsen: vores angribere ofte får succes andre steder: Dovbyk, Lind, Brumado, Kaba….

Spændende hvad der sker med ham til sommer med TT som træner.

https://www.youtube.com/watch?v=NVqXW93-Km8

Brugeravatar
SortSnak
Indlæg: 21
Tilmeldt: 5. maj 2022, 15:43

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af SortSnak »

Så er der en ny omgang #SortSnak om #Midtjylland

I ugens udsendelse:
- Sikker sejr i #FCMSIF
- Fyring & Forlængelse
- Optakt til #LBKFCM

Vært: Thomas Schouv Jakobsen
Panel: Rune Thyboe Vejersø & Kent Jacob Nielsen

https://on.soundcloud.com/9r2KJ

Brugeravatar
SortSnak
Indlæg: 21
Tilmeldt: 5. maj 2022, 15:43

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af SortSnak »

Så er der en ny omgang #SortSnak om #Midtjylland

I ugens udsendelse:
- Opfølgning på #FCMOB
- Diskussion af interview med TT
- Optakt til #VFFFCM

Vært: Thomas Schouv Jakobsen
Panel: Kent Jacob Nielsen & Rune Thyboe Vejersø

https://on.soundcloud.com/3xW4b

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Kent »

🙋Er du #Midtjylland’s transfer-guru❓

🎓Er du klogere end #SortSnak’s eksperter❓

🔮Kig i krystalkuglen og besvar de 13 ja/nej spørgsmål samt en "tiebreaker" inden 25. juni kl 23.59, så er du med i vores transfer-konkurrence

https://forms.gle/VRm3ttV6FaS3gu5T8

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Danand123 »

Kent skrev:
19. jun 2023, 13:21
🙋Er du #Midtjylland’s transfer-guru❓

🎓Er du klogere end #SortSnak’s eksperter❓

🔮Kig i krystalkuglen og besvar de 13 ja/nej spørgsmål samt en "tiebreaker" inden 25. juni kl 23.59, så er du med i vores transfer-konkurrence

https://forms.gle/VRm3ttV6FaS3gu5T8
Er der tekniske problemer? Jeg får ikke lov at sende, når de fem sider er udfyldt. Har prøvet flere gange fra ipad.

Copenhagenwolf
Indlæg: 76
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Copenhagenwolf »

Super quizz.
Jeg kommer dog lidt i tvivl om sidste spørgsmål, tiebreakeren.
Indgår beløb fra klausuler fra tidligere spillersalg, som bliver udløst i dette vindue, i det samlede salgsbeløb for sommeren 2023? Fx kan beløbet for en udløst videresalgsklausul for Dovbyk, som der er rygter om (Porto), angiveligt blive temmelig højt, måske 50-55 mio. kr.
Jeg går ud fra at svaret er nej, kan quizzmasteren bekræfte?

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Danand123 »

Danand123 skrev:
19. jun 2023, 18:00
Kent skrev:
19. jun 2023, 13:21
🙋Er du #Midtjylland’s transfer-guru❓

🎓Er du klogere end #SortSnak’s eksperter❓

🔮Kig i krystalkuglen og besvar de 13 ja/nej spørgsmål samt en "tiebreaker" inden 25. juni kl 23.59, så er du med i vores transfer-konkurrence

https://forms.gle/VRm3ttV6FaS3gu5T8
Er der tekniske problemer? Jeg får ikke lov at sende, når de fem sider er udfyldt. Har prøvet flere gange fra ipad.
Nå, nu virker der.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Kent »

Copenhagenwolf skrev:
19. jun 2023, 18:49
Super quizz.
Jeg kommer dog lidt i tvivl om sidste spørgsmål, tiebreakeren.
Indgår beløb fra klausuler fra tidligere spillersalg, som bliver udløst i dette vindue, i det samlede salgsbeløb for sommeren 2023? Fx kan beløbet for en udløst videresalgsklausul for Dovbyk, som der er rygter om (Porto), angiveligt blive temmelig højt, måske 50-55 mio. kr.
Jeg går ud fra at svaret er nej, kan quizzmasteren bekræfte?
Jeg har konfereret med quizmasteren. Svaret er nej. Det er kun transfers for spillere, som FCM ejer i juni 2023, der tæller med.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Acebone »

Hvordan med spørgsmål 10? Tæller Franculino i denne kontekst, eller skal han ikke medregnes, da transferen var kendt på forhånd?
Vil der være flere end 7 forskellige nationaliteter som købes, sælges, ind- eller udlejes til/fra Midtjyllands førsteholdstrup denne sommer, inden d. 1. september kl. 23.59?

Besvar