Podcast - sort snak

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
SortSnak
Indlæg: 20
Tilmeldt: 5. maj 2022, 15:43

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af SortSnak »

Det katastrofale grundspil er overstået efter endnu en uforløst uafgjort.
Panelet drøfter opgøret med Silkeborg, kaptajnens mulige farvel, trænersituationen og udsigten til at spille nedrykningsspil.
Vært: Kent Jacob Nielsen
Panel: Peter Krogh & Rune Thyboe Vejersø

https://soundcloud.com/user-336203398/1 ... al_sharing

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Debussy »

Tusind tak for endnu en podcasten. Dog må jeg sige, at jeg ikke er enig i jeres udlægning af at denne sæson kan reddes ved at opnå Europa gennem en 7ende plads. Vi spiller ikke med om medaljer, vi er ude af pokalen og vi kommer givetvis ikke* til at spille mod FCK eller Brøndby igen før efter sommeren, hvis vi da ikke tager turen ned i første division nu hvor vi er i gang.

Sæsonen må og skal betragtes som en fiasko. Størrelsen af fiaskoen afhænger selvfølgelig af de sidste kampe.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Kent »

Jeg er enig i, at det ikke vil gøre sæsonen til en succes. Men hvis vi kommer i Europa, opnår vi trods alt et af sæsonens mål. Så det vil gøre, at det hele er lidt mindre katastrofalt.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Acebone »

Der er tre kasser tilbage at havne i:

Europa
Overlevelse
Nedrykning

Nedrykning vil selvfølgelig have massive og næsten uoverskuelige konsekvenser. Men et rundt nul i vores europæiske koefficient for næste sæson vil også have konsekvenser mange år ud i fremtiden. Det er ganske væsentligt, om det lykkes eller ej.

Om vi bliver nr. 10 eller nr. 7 med dertilhørende tabt playoff kan derimod næsten være ligegyldigt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Ravnen »

Jeg har altid syntes det her med at nedrykkergruppen kan få en Europa plads var decideret tåbeligt. Viborg gjorde det i sidste sæson, da Aab fik en lang næse. Det er det eneste som vi har at vinde i det nedrykningsspil, alt andet er fiasko.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af 3316 »

Rent resultatmæssigt kan kval til Europa i næste sæson + 2. plads i denne sæsons EL måske samlet godt kaldes for godkendt.
Men selvom der ikke er den store forskel på at blive nr. 2 eller opnå Europa via en 7. plads, så mener jeg max at denne sæson kan opnå prædikatet 'under middel', hvad to trænerfyringer også er med til at understrege.
Kvalificere vi os ikke til Europa, er der tale om en fiasko sæson - vel nok den største i klubbens historie.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Administrator »

Ravnen skrev:
23. mar 2023, 13:02
Jeg har altid syntes det her med at nedrykkergruppen kan få en Europa plads var decideret tåbeligt. Viborg gjorde det i sidste sæson, da Aab fik en lang næse. Det er det eneste som vi har at vinde i det nedrykningsspil, alt andet er fiasko.
Hvad skulle guleroden så være for bund 6?

Det var klubbernes eget ønske at der skulle være noget at spille om.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Ravnen »

Jeg kan ikke se der skal være nogen gulerod, der er seks hold der mere har fortjent det

Fcm5600
Indlæg: 173
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Fcm5600 »

Det er decideret sludder efter min mening, når turneringen deles op er der så lidt forskel på holdene fra 4-8, at det er godt der er den 7 plads at spille om. Hvis 3 eller 4 pladsen så har fortjent det, så kan de jo bare vinde play off kampen på hjemmebane. Hvilket jo også sker, kun Aab har mistet den sidste sæson.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Ravnen »

Fcm5600 skrev:
24. mar 2023, 00:01
Det er decideret sludder efter min mening, når turneringen deles op er der så lidt forskel på holdene fra 4-8, at det er godt der er den 7 plads at spille om. Hvis 3 eller 4 pladsen så har fortjent det, så kan de jo bare vinde play off kampen på hjemmebane. Hvilket jo også sker, kun Aab har mistet den sidste sæson.
Sludder? Tja. For mig at se er det to holdninger, om det ene så er sludder eller ej det må være en subjektiv vurdering..

Men pladserne gives i en "normal" liga efter placeringer, placeringerne afgøres ved at opnå flest point over en sæson og dermed har fortjent pladsen. Jeg kan ikke se at nr. 7 har fortjent at få noget fra nr. 3. Der er et vist element af tilfældighed over at nr. 7 (som i sidste sæson) kan snuppe pladsen, efter at have klaret sig dårligere i sæsonen. Men ja, det rummer da et underholdningselement.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af 3316 »

Ravnen skrev:
24. mar 2023, 01:42
Men pladserne gives i en "normal" liga efter placeringer, placeringerne afgøres ved at opnå flest point over en sæson og dermed har fortjent pladsen. Jeg kan ikke se at nr. 7 har fortjent at få noget fra nr. 3. Der er et vist element af tilfældighed over at nr. 7 (som i sidste sæson) kan snuppe pladsen, efter at have klaret sig dårligere i sæsonen. Men ja, det rummer da et underholdningselement.
En normal liga slutter ikke når 2/3 af kampene er spillet, så hvis man vil dele ligaen op som man gør nu, synes jeg det er fair, at der er noget at spille om for holdene uden for top 6.

Fcm5600
Indlæg: 173
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Fcm5600 »

Men pladserne gives i en "normal" liga efter placeringer, placeringerne afgøres ved at opnå flest point over en sæson og dermed har fortjent pladsen. Jeg kan ikke se at nr. 7 har fortjent at få noget fra nr. 3. Der er et vist element af tilfældighed over at nr. 7 (som i sidste sæson) kan snuppe pladsen, efter at have klaret sig dårligere i sæsonen. Men ja, det rummer da et underholdningselement.
[/quote]

Det kunne jo tænkes at der efter 32 runder nærmest er pointlighed mellem nr 7 og nr 4 ( jeg tænker at 1 af de 3 øverste napper pokalen), selvom de ikke har mødt de samme hold, er det vel ikke helt uretfærdigt. Det øverste hold har hjemmebane...

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Ravnen »

De to grupper kan ikke sammenlignes point mæssigt, de stærkeste hold er jo samlet i mesterskabsspillet.

Men det er sådan det er, og så må vi jo snyde bronze vinderen denne sæson

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Acebone »

Jeg tænker, pointen er, at i "gamle dage" ville vi jo stadig have haft en reel mulighed for europæisk kvalifikation og medaljer (hvis vi ellers begyndte at skrabe point sammen fra nu af). Så den playoffmulighed er et plaster på såret.

Men hele opdelingen er åndssvag. Foretrækker til hver en tid en regulær liga fra start til slut.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Podcast - sort snak

Indlæg af Debussy »

Jeg synes efterhånden at I burde skamme jer og stoppe og så få stoppet med den Albert Capellas bashing de sidste mange podcasts har budt på.
I personificerer samtlige problemer Midtjylland har har haft de sidste par år og placerer hele skylden hos et enkelt individ, der ikke var en del af klubben da problemerne opstod. Det er simpelthen så falskt som noget kan blive. Jeg håber I kommer på bedre tanker og undskylder.

Besvar