SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Matjavsen »

Ravnen skrev:
14. mar 2023, 12:31
Enig i at vi har rokeret alt for meget rundt på spillerne. Capellas virker til at være decideret rådvild omkring hvem han skal starte med. Vi er nødt til at have en skolet angriber i front.
Olsson er ikke angriber, Chili kan løbe hurtigt men har intet slutprodukt i det han foretager sig, uanset om han er på kanten eller i angrebet.

Da Glen stoppede som træner, var det efter en konfrontation med ledelsen om indkøb versus talenter. Med alle de talenter vi har produceret siden, hvoraf flere er rejst uden vi fik glæde af dem, så kunne vi måske have vundet flere mesterskaber end tilfældet er. Med Benham og Ankersen kom det hele til at handle om at købe spillere, mens vores akademi er blevet anden prioritet. Vi har lagt så meget i at bygge det akademi op, men udover Onyedika og Isaksen, hvor mange spillere har så reelt fået chancen fra akademiet og er slået igennem de seneste mange sæsoner? Der er ikke noget at sige til at de begynder at rejse, som nu med Ørsøe.

Jeg tror vi skal tilbage til at tro på vores akademi, vi skal ikke hente breddespillere som Chili, Charles, Juninho, Selmani og også Gartenmann osv osv. Hent nogle erfarne etablerede navne til at understøtte vores talenter. Fx en Simon Kjær som kunne blive et pragteksempel og rollemønster for vores unge, for hvad der skal til for at få en stor karriere.
Alle de tilfældige skud efter spillere i øst og vest, det er selvfølgelig fint når vi pludselig står med en Evander, men jeg synes erfaringen er at vi sjældent får noget reel kvalitet ind med de transfers.
Paul, Nissen, Onyeka, Elias, Dyhr også har jeg helt sikkert glemt et par stykker.

Vores akademi ville slet ikke være hvor det er idag, hvis ikke det var for Benham og de penge vi kunne tage vores talenter siden han kom til.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Ravnen »

Onuachu og Nissen er fra før. Elias og Dyhr brød ikke for alvor igennem.

Vores akademi var langt foran alle de andre klubbers før Benham kom. Nu er der så flere der er kommet med på det og vi har ikke længere en førerposition.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Matjavsen »

Ravnen skrev:
14. mar 2023, 13:09
Onuachu og Nissen er fra før. Elias og Dyhr brød ikke for alvor igennem.

Vores akademi var langt foran alle de andre klubbers før Benham kom. Nu er der så flere der er kommet med på det og vi har ikke længere en førerposition.
Fuck hvor går tiden hurtigt...

Nissen fik dog debut i 16, så ham vil jeg sige tæller med.

Og på hvilke områder var vi "langt" foran?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R21 - FC Midtjylland - Lyngby BK

Indlæg af Ravnen »

De andre klubber havde ikke et akademi, vi var jo firstmovers. Vi hentede de unge talenter som vi ville. Vi havde et solidt forspring inden de andre klubber indså at det måtte de også satse på.

Besvar