SL R18 - Viborg FF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R18 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

3316 skrev:
21. feb 2023, 13:55
Jeg kunne også godt tænke mig Gigovic og Olsson på fast kontrakt, men det afhænger også af prisen. Fortsætter de med at præstere som vi håber, bliver forhandlingerne nok ikke lettere.
Sådan som forsvaret (specielt Gartenmann) har præsteret indtil videre, tænker jeg ikke længere så meget på en ny stopper, men der må alligevel tænkes i noget generations skifte og slankning af truppen til sommer..

I øvrigt en super fed start på foråret - lige det man har gået og håbet på i de kolde måneder, hvor man har kigget ængsteligt på SL-stillingen..
Vi har efter sigende en købsoption på Olsson på 30 mil kroner. Den bliver svær at forhandle ned. Det bliver prisen og den synes jeg, at vi skal betale.
Svensk a-landsholdspiller, næsten "en af vores egne hjemvendte", har set rigtig god ud efter jul og skulle man synes, at man kan få mere for pengene et andet sted, så har dette vindue lært os, at selv om vi er villige til at betale prisen, så er det bare ikke alle spillere på den hylde, der kan lokkes til heden. Det kan Olsson og det skal vi slå til på - også til 30 mil.
I forhold tll Gigovic, så er sagen lidt mere kompliceret. Utrolig ærgerligt, at vi ikke kunne lave en aftale om at købe ham fri, for han kan, som du skriver, jo bruge foråret hos os til at spille sig til en kontrakt på en fri transfer i en bedre liga. Forhåbentlig får han øjnene op for kvaliteterne i fcm og vælger at blive - men han står i en god forhandlingssituation. Vi skal nødig ud i at lave en ny kontrakt med lav frikøbsklausul a la Dreyer. Det bliver et skråplan for en klub med vores talent for at sælge spillere...

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R18 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af 3316 »

UlveLars skrev:
22. feb 2023, 00:56
Vi har efter sigende en købsoption på Olsson på 30 mil kroner. Den bliver svær at forhandle ned. Det bliver prisen og den synes jeg, at vi skal betale.
Svensk a-landsholdspiller, næsten "en af vores egne hjemvendte", har set rigtig god ud efter jul og skulle man synes, at man kan få mere for pengene et andet sted, så har dette vindue lært os, at selv om vi er villige til at betale prisen, så er det bare ikke alle spillere på den hylde, der kan lokkes til heden. Det kan Olsson og det skal vi slå til på - også til 30 mil.
Hvis klubben synes Olsson er 30 mio. værd, og man kan blive enige med ham om de personlige ting, så var han vel allerede på en fast kontrakt.
Så enten ønsker FCM ikke at penge så mange penge i ham, eller også har Olsson ikke lyst til at binde sig til FCM.
Jeg tror udfordringen ligger i at Olsson gerne vil noget mere end FCM, og med hans alder skal der ikke gå mere end et års tid fra sommer. Og hvis vi har givet 30 mio. kan det være svært at lande et tilbud der er attraktivt nok..

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R18 - Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af MFKM »

3316 skrev:
22. feb 2023, 07:44
UlveLars skrev:
22. feb 2023, 00:56
Vi har efter sigende en købsoption på Olsson på 30 mil kroner. Den bliver svær at forhandle ned. Det bliver prisen og den synes jeg, at vi skal betale.
Svensk a-landsholdspiller, næsten "en af vores egne hjemvendte", har set rigtig god ud efter jul og skulle man synes, at man kan få mere for pengene et andet sted, så har dette vindue lært os, at selv om vi er villige til at betale prisen, så er det bare ikke alle spillere på den hylde, der kan lokkes til heden. Det kan Olsson og det skal vi slå til på - også til 30 mil.
Hvis klubben synes Olsson er 30 mio. værd, og man kan blive enige med ham om de personlige ting, så var han vel allerede på en fast kontrakt.
Så enten ønsker FCM ikke at penge så mange penge i ham, eller også har Olsson ikke lyst til at binde sig til FCM.
Jeg tror udfordringen ligger i at Olsson gerne vil noget mere end FCM, og med hans alder skal der ikke gå mere end et års tid fra sommer. Og hvis vi har givet 30 mio. kan det være svært at lande et tilbud der er attraktivt nok..
Steinlein har tidligere udtalt vi ikke har købsoptioner uden også at have afklaret de personlige vilkår, hvis vi udnytter optionen.

Jeg tror nærmere vi prøver at presse prisen ned. Eller, hvis vi kan lukke Gigovic og Ashour lykkes, så er man måske tilfreds med midtbanen uden Olsson.

Besvar