Superligaen 22/23

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af MFKM »

Vi er nu officielt favoritter til at tage det danske mesterskab - formenligt for første gang i sæsonen.

En sejr mod et skadesplaget FCK hold på lørdag vil være et gigantisk skridt i kampen.

FCK udenfor top 6 til slutspillet ville være helt perfekt, omend fortsat relativt usandsynligt.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, det er tæt og et nederlag kan få kæmpe betydning.

Taber vi næste kamp, så kan vi være på 7. pladsen og have 8 point op igen.

Kunne være fedt med 4 sejre i de sidste 4, og dermed som minimum ligge nr. 2 med 2 point op til FC Nordsjælland.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Administrator »

MFKM skrev:
17. okt 2022, 22:37
Vi er nu officielt favoritter til at tage det danske mesterskab - formenligt for første gang i sæsonen.

En sejr mod et skadesplaget FCK hold på lørdag vil være et gigantisk skridt i kampen.

FCK udenfor top 6 til slutspillet ville være helt perfekt, omend fortsat relativt usandsynligt.
Favoritter hvis vi kigger på FCK og os. Jeg mener nu at FCN stadigvæk er bedre stillet.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 3316 »

Danske Spil har FCM som favoritter, FCK som nr. 2 og FCN som nr. 3.
Hvis jeg var bookmaker ville jeg også have os som favoritter..

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Danand123 »

3316 skrev:
18. okt 2022, 06:18
Danske Spil har FCM som favoritter, FCK som nr. 2 og FCN som nr. 3.
Hvis jeg var bookmaker ville jeg også have os som favoritter..
Stadig en vild superliga. Vinder vi i morgen, ligger vi nr 3 - og taber vi, så ligger vi nr. 8. Og det efter 15 kampe, hvilket er næsten halvvejs gennem turneringen incl slutspil.

Jeg har ikke den bedste fornemmelse med det tætte slutprogram. Selvfølgelig skal vi vinde i morgen, men fokus må absolut også være på torsdag, hvor det på ingen måde bliver en walk-over mod Sturm Graz. Vi må og skal smide reserverne ind mod Viborg…alle de andre kampe er for vigtige til at satse der. Og Fck har nu med Corner tilbage alle muligheder for seks point i de sidste to kampe. CL er et overstået kapitel, så de kan spille med et reservespækket hold, og så har de en nem kamp mod Thisted i pokalen.

Jeg skal være ærlig, at jeg har en dårlig fornemmelse, selv om vi burde have kvaliteten. Randers så ramte ud mod Fck, men både OB og Fcn på mch bliver bøvlet. Og hvad med Evander kan han sætte sig til de resterende kampe.

Hvad tænker andre?

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Administrator »

Jeg er overhovedet ikke nær så bekymret som tidligere. Vi er blevet rigtig svære at slå, og det er gået den rette vej hele tiden. Jeg er fortrøstningsfuld om at vi overvintrer på en 3. plads.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Danand123 »

Administrator skrev:
30. okt 2022, 19:21
Jeg er overhovedet ikke nær så bekymret som tidligere. Vi er blevet rigtig svære at slå, og det er gået den rette vej hele tiden. Jeg er fortrøstningsfuld om at vi overvintrer på en 3. plads.
Kan godt følge dig lidt. Men en ting er, at vi er svære at besejre, men vi kan ikke være tilfredse med uafgjort i resten af kampene i superligaen og heller ikke, hvis vi skal videre EL. Sejrene mod AGF og Horsens er i sidste minutter af kampene, så vi kæmper gevaldigt med det. Og ikke mange gange vi holder nullet. Men jeg håber selvfølgelig, jeg er for negativ…

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 6256 »

Danand123 skrev:
30. okt 2022, 20:22
Administrator skrev:
30. okt 2022, 19:21
Jeg er overhovedet ikke nær så bekymret som tidligere. Vi er blevet rigtig svære at slå, og det er gået den rette vej hele tiden. Jeg er fortrøstningsfuld om at vi overvintrer på en 3. plads.
Kan godt følge dig lidt. Men en ting er, at vi er svære at besejre, men vi kan ikke være tilfredse med uafgjort i resten af kampene i superligaen og heller ikke, hvis vi skal videre EL. Sejrene mod AGF og Horsens er i sidste minutter af kampene, så vi kæmper gevaldigt med det. Og ikke mange gange vi holder nullet. Men jeg håber selvfølgelig, jeg er for negativ…
Jeg er nok også noget ambivalent må jeg sige. Jeg har det som admin, at vi forhåbentlig kan konosolidere os i top 6 og lægge lidt afstand ned ad. På den anden side, kan jeg godt frygte at efterårets sidste kampe bliver som sidste efterår, at vi smider en del point. Jeg synes i særdeleshed, at vi så trætte ud mod FCK. Vi kom heller ikke prangende ud til Horsens kampen. Olsson skadet med en overbelastningsskade, så det er med det yderste at vi kommer til at hive pointene hjem.

Jeg synes dog er var fine takter i Lazio og vi spiller godt med langt hen ad vejen. Kan vi tage det med i SL venter der forhåbentlig en del point og venter her til sidst. Jeg trøster mig også med, at Evander (efter Portland nyheden) forhåbentlig finder noget lækkert spil frem Jeg synes det så lovende ud mod Lazio.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Ravnen »

Tænker også at vi er på vej frem, men en ny kamp venter i morgen og det betyder meget at få tre point.

Noget andet er FCN, jeg frygter dem lidt, de skal helst ikke have for meget forspring, for så har de i modsætning til de andre hold deroppe for meget kvalitet i truppen, det kan blive svært at hente hvis de først får færten af noget stort. De er som jeg ser det, den reelle trussel mod at enten vi eller FCK kan marchere op og vinde mesterskabet fra bagkant.

5915
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af 5915 »

Er du gal en reklamesøjle FCK har i Bold.dk
19 overskrifter omhandlende FCK, siden i morges. Det er jo ren hjernevask......for den svage læser 😜
FCM- always

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraener

Det skal vi sgu udnytte, ny træner i Fcn, kan de rystes ved at få nederlag i deres første kampe i superligaen. Det havde jeg ikke lige set komme, at Flemming var på vej væk.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:
7. jan 2023, 10:11
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraener

Det skal vi sgu udnytte, ny træner i Fcn, kan de rystes ved at få nederlag i deres første kampe i superligaen. Det havde jeg ikke lige set komme, at Flemming var på vej væk.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraener

Ja andre mener det samme, at det kan skade Fcn, vi skal udnytte det ;-)

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Cortez »

TrueWolfMidt skrev:
7. jan 2023, 10:11
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraener

Det skal vi sgu udnytte, ny træner i Fcn, kan de rystes ved at få nederlag i deres første kampe i superligaen. Det havde jeg ikke lige set komme, at Flemming var på vej væk.
Når vi er sikre på mesterskabsspil, så kan vi begynde at kigge mod FCN.

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Ravnen »

Enig, det er sgu pænt af FCN at skifte træner på nuværende tidspunkt, vi burde næsten sende dem en buket blomster :lol:

Seriøst, nok det dummeste og dårligst timede trænerskifte ever. De ligger i ren pole position og skal egentlig bare holde sig til det de gør.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
8. jan 2023, 02:05
Enig, det er sgu pænt af FCN at skifte træner på nuværende tidspunkt, vi burde næsten sende dem en buket blomster :lol:

Seriøst, nok det dummeste og dårligst timede trænerskifte ever. De ligger i ren pole position og skal egentlig bare holde sig til det de gør.
Mon ikke det er noget Flemming Pedersen selv har ønsket - og givetvis givet klubben masser af tid til at finde en løsning. Ellers skulle han jo nærmest have begået et brud af dimensioner på klubbens eget regelsæt. Det tror jeg næppe han er typen til at gøre.

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad FCN gør. Vi skal gøre rent i eget hus først og igen blive et hold der sportsligt kan overmatche det budget vi har. Ellers er det hele egentligt ret ligegyldigt. Tænker også FCN har så godt styr på konceptet, at spillersalg/skader er det eneste der kan holde dem ude af medaljerne.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar