SL - R14 - FCK - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af Copenhagenwolf »

Jeg synes Fck får alt for meget kredit for den her kamp.

Første halve time frem til målet er nogenlunde lige, og så er der moderat dominans af FCK resten af halvlegen.
Første 30 minutter af 2. halvleg er der overvejende moderat FCM-dominans, mens FCK tager over det sidste kvarter.

Ja, det overordnede indtryk af kampen er at FCK ser bedst ud spillemæssigt, har farligste opløb og de bedste, men få chancer. FCM skuffer især med en passiv 1. halvleg. Men at tale om klasseforskel, som jeg læser nogle steder, er sgu helt ud i skoven.

Et godt FCM-point på en halvdårlige dag.

sonderskov
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af sonderskov »

Evander spillede en forfærdelig kamp , og burde være skiftet ud , og godt det ikke skete for det var et flot mål han lavede. Forstår slet ikke indstillingen i første halvleg , FCM`s mentale træner burde kunne sætte holdet op til så vigtig en kamp, hvis FCM vil til tops skal det mentale på plads ,mener jeg.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af Konsulen »

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor Evander pludselig er begyndt at tænke og spille så langsomt. Han ser ud til fuldstændig at have mistet gnisten, og interessen for holdet

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af Danand123 »

Copenhagenwolf skrev:
23. okt 2022, 10:15
Jeg synes Fck får alt for meget kredit for den her kamp.

Første halve time frem til målet er nogenlunde lige, og så er der moderat dominans af FCK resten af halvlegen.
Første 30 minutter af 2. halvleg er der overvejende moderat FCM-dominans, mens FCK tager over det sidste kvarter.

Ja, det overordnede indtryk af kampen er at FCK ser bedst ud spillemæssigt, har farligste opløb og de bedste, men få chancer. FCM skuffer især med en passiv 1. halvleg. Men at tale om klasseforskel, som jeg læser nogle steder, er sgu helt ud i skoven.

Et godt FCM-point på en halvdårlige dag.
+1

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af 6256 »

Copenhagenwolf skrev:
23. okt 2022, 10:15
Jeg synes Fck får alt for meget kredit for den her kamp.

Første halve time frem til målet er nogenlunde lige, og så er der moderat dominans af FCK resten af halvlegen.
Første 30 minutter af 2. halvleg er der overvejende moderat FCM-dominans, mens FCK tager over det sidste kvarter.

Ja, det overordnede indtryk af kampen er at FCK ser bedst ud spillemæssigt, har farligste opløb og de bedste, men få chancer. FCM skuffer især med en passiv 1. halvleg. Men at tale om klasseforskel, som jeg læser nogle steder, er sgu helt ud i skoven.

Et godt FCM-point på en halvdårlige dag.
Det er egentlig også sådan, jeg ser det meste af kampen, men jeg synes også FCK skal have kredit, for hvor mange afleveringer sætter vi egentlig sammen? De får taget vores midtbane fuldstændig ud af kampen og vi har meget lidt fremadrettet. Er det 0,24 vores xg ender på? Vi får slet ikke sat vores spil og det er det, der skuffer mig. Så det ligner en kollektiv offday.

Ellers er det rigtigt nok, at FCKs store chancer først kommer helt til sidst med Lerager, Orri og det brændte straffe.

Jeg synes tilgengæld også at vi halser efter i store dele af kampen og så skal vi til at lave de der kæmpe frispark som Olsson og Erik bl.a. laver på Daramy.

Også irriterer det mig grænseløst at se Evander rende rundt at lave de der småsvinestreger flere gange. Paulinho der lige skal smadre bolden op tilskuerne. Kaba der kommer alt for sent ind i Grabrara. Godt nok skal man slå sig på os og der er intensitet på, men det der klæder ikke vores hold.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af Sahl »

Copenhagenwolf skrev:
23. okt 2022, 10:15
Jeg synes Fck får alt for meget kredit for den her kamp.

Første halve time frem til målet er nogenlunde lige, og så er der moderat dominans af FCK resten af halvlegen.
Første 30 minutter af 2. halvleg er der overvejende moderat FCM-dominans, mens FCK tager over det sidste kvarter.

Ja, det overordnede indtryk af kampen er at FCK ser bedst ud spillemæssigt, har farligste opløb og de bedste, men få chancer. FCM skuffer især med en passiv 1. halvleg. Men at tale om klasseforskel, som jeg læser nogle steder, er sgu helt ud i skoven.

Et godt FCM-point på en halvdårlige dag.
Det er jeg enig i.
Det er sjovt, som der kan komme så meget fokus på, at man var spillet helt væk og det kun var held at de ikke vandt med 5 eller alt det der fremføres rundt omkring.

Jeg synes første halvleg var skuffende ja.. men altså.. alle hold har dårlige dage, men hvem havde ikke solgt den her for 1-1 inden SL gik i gang? og sikkert også inden. FCK var favorit til, at tage sejren hos alle bookmakere, så det er nok ikke så slemt.
Det kunne have blevet både ulv eller løve til sidst, det blev så i stedet 1-1. Faktisk en meget fair resultat.

Det virker også til, at mange undervurdere de spillere FCK har, det er altså et dyre hold de har på banen end den vi stiller med!

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
23. okt 2022, 15:48
Copenhagenwolf skrev:
23. okt 2022, 10:15
Jeg synes Fck får alt for meget kredit for den her kamp.

Første halve time frem til målet er nogenlunde lige, og så er der moderat dominans af FCK resten af halvlegen.
Første 30 minutter af 2. halvleg er der overvejende moderat FCM-dominans, mens FCK tager over det sidste kvarter.

Ja, det overordnede indtryk af kampen er at FCK ser bedst ud spillemæssigt, har farligste opløb og de bedste, men få chancer. FCM skuffer især med en passiv 1. halvleg. Men at tale om klasseforskel, som jeg læser nogle steder, er sgu helt ud i skoven.

Et godt FCM-point på en halvdårlige dag.
Det er jeg enig i.
Det er sjovt, som der kan komme så meget fokus på, at man var spillet helt væk og det kun var held at de ikke vandt med 5 eller alt det der fremføres rundt omkring.

Jeg synes første halvleg var skuffende ja.. men altså.. alle hold har dårlige dage, men hvem havde ikke solgt den her for 1-1 inden SL gik i gang? og sikkert også inden. FCK var favorit til, at tage sejren hos alle bookmakere, så det er nok ikke så slemt.
Det kunne have blevet både ulv eller løve til sidst, det blev så i stedet 1-1. Faktisk en meget fair resultat.

Det virker også til, at mange undervurdere de spillere FCK har, det er altså et dyre hold de har på banen end den vi stiller med!
FCM havde et dyrere hold på banen end FCK i går.
FCK var klart bedst og virkede mest til stede, friske og sammenspillet, trods at det burde være lige omvendt.
Den er vist ikke meget længere end det, så jeg forstår ikke FCM kredit-forsøget i lige sådan en kamp her.
Det var rædselsfuldt på alle måder, men altid stærkt at få noget med sig hjem - dog mere held end forstand denne gang.

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af Copenhagenwolf »

@jbt
Jeg forstår til gengæld ikke at du, efter min mening, overkrediterer FCK. Vi er enige om at FCK virkede friskere og mere sammenspillet, ja, men de var da ikke dominerende i ca. rundt regnet første halve time af begge halvlege, prøv og se kampen igen (hvis du orker). Jeg tror du fejlagtigt strækker fcks dominerende perioder ud til at gælde hele kampen, men det er ikke korrekt.
Så ja, det var en halvsløj og mangelfuld fcm-præstation, men ikke "rædselsfuld på alle måder".

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af FCM2000 »

når man kikker på kampen igen, så kan man se at olsson slipper classon ved det første mål, en klar fejl af olsson.

for mig har det længe været klart, at back pladserne skal forstærkes i det kommende vindue, de fylder for lidt, og en midtstopper af høj klasse er man nød til at finde nu, erik er på vej mod 32 og Dahlsgaard 34.

Evander har nok godt af at komme afsted i det kommende vindue. Kaba vil nok også have godt af at komme videre.

Til gengæld synes jeg at Løssls form er krafttig på vej op ad. men han har jo også siddet uden for i nogle år på bænken i diverse klubber, så det er nok først nu at han begynder at finde formen frem.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af JBT »

Copenhagenwolf skrev:
23. okt 2022, 17:31
@jbt
Jeg forstår til gengæld ikke at du, efter min mening, overkrediterer FCK. Vi er enige om at FCK virkede friskere og mere sammenspillet, ja, men de var da ikke dominerende i ca. rundt regnet første halve time af begge halvlege, prøv og se kampen igen (hvis du orker). Jeg tror du fejlagtigt strækker fcks dominerende perioder ud til at gælde hele kampen, men det er ikke korrekt.
Så ja, det var en halvsløj og mangelfuld fcm-præstation, men ikke "rædselsfuld på alle måder".
Jeg ser hvor du gerne vil hen, og jeg kunne godt være enig, men det handler om flere ting. Især at FCK har spillet 130 min i Hobro og stiller med en semi B kæde på dagen.

Første halvleg starter man ok det første kvarters penge og ikke mere end det. Man døjer med at finde løsninger over hele banen, især vores kanter var total lukket ned og backs kommer ikke med, man kan ikke afdrible en mand selv, og kombinationerne flyder ikke. Tilgengæld flytter man den rundt nede i back-kæden og forsøger spille gennem midten, hvor man tager chancer og høj risiko, hvilket ville være blevet straffet hårdere på andre dage. Som tidligere skrevet løber mange spillere og gennem sig i første halvleg især Dreyer og Olsson er jo total usynlige (hvilket mange var). Martinez ligger alene og leder efter løsninger, og FCK piver lige igennem midten hver gang de får bolden. Paulinho og Gustav havde problemer med især Jelert som var MOM. Resten af halvlegen er man alt for langsommelige i tanke og handling når en FCM spiller er på bolden, og man flytter sig hverken for hinanden eller presser samlet. Det var ikke FCM værdigt.

2 halvleg noget helt andet i den første halv time. Man kommer bedre med, og får vundet nogle andenbolde, og sidder højere i presset, samtidig med at FCK måske går lidt døde, så igen, på semi billig baggrund, idet man ret beset ligger på en XG på næsten 0 i hele kampen (Gusse med eneste store åbenlyse mulighed), og at FCK fortsat vender fint ud på kontraspillet.

Efter Evanders mål vælger man så at slukke kontakten fuldstændig det sidste kvarter og FCK er direkte uheldige med ikke at vinde.

Så målt i minutter har man - som du rigtigt nok siger, en halvleg hver, men FCK er markant bedre i alle spillets facetter og generer flere chancer til at vinde, og er direkte uheldige på straffe. Vi er tilbage ved hvor vi startede min tekst her, for jeg begriber ikke at man kan se så dårlige ud midt på sæsonen i en top-kamp og i mente med hvor FCK lige nu står. Så mener nu ikke, at de bliver over-krediteret af mig - man får vel aldrig større chance i Parken mod et tamt, u-sammenspillet og træt FCK mandskab - på papiret.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af tatoo »

JBT skrev:
23. okt 2022, 17:59
Copenhagenwolf skrev:
23. okt 2022, 17:31
@jbt
Jeg forstår til gengæld ikke at du, efter min mening, overkrediterer FCK. Vi er enige om at FCK virkede friskere og mere sammenspillet, ja, men de var da ikke dominerende i ca. rundt regnet første halve time af begge halvlege, prøv og se kampen igen (hvis du orker). Jeg tror du fejlagtigt strækker fcks dominerende perioder ud til at gælde hele kampen, men det er ikke korrekt.
Så ja, det var en halvsløj og mangelfuld fcm-præstation, men ikke "rædselsfuld på alle måder".
Jeg ser hvor du gerne vil hen, og jeg kunne godt være enig, men det handler om flere ting. Især at FCK har spillet 130 min i Hobro og stiller med en semi B kæde på dagen.

Første halvleg starter man ok det første kvarters penge og ikke mere end det. Man døjer med at finde løsninger over hele banen, især vores kanter var total lukket ned og backs kommer ikke med, man kan ikke afdrible en mand selv, og kombinationerne flyder ikke. Tilgengæld flytter man den rundt nede i back-kæden og forsøger spille gennem midten, hvor man tager chancer og høj risiko, hvilket ville være blevet straffet hårdere på andre dage. Som tidligere skrevet løber mange spillere og gennem sig i første halvleg især Dreyer og Olsson er jo total usynlige (hvilket mange var). Martinez ligger alene og leder efter løsninger, og FCK piver lige igennem midten hver gang de får bolden. Paulinho og Gustav havde problemer med især Jelert som var MOM. Resten af halvlegen er man alt for langsommelige i tanke og handling når en FCM spiller er på bolden, og man flytter sig hverken for hinanden eller presser samlet. Det var ikke FCM værdigt.

2 halvleg noget helt andet i den første halv time. Man kommer bedre med, og får vundet nogle andenbolde, og sidder højere i presset, samtidig med at FCK måske går lidt døde, så igen, på semi billig baggrund, idet man ret beset ligger på en XG på næsten 0 i hele kampen (Gusse med eneste store åbenlyse mulighed), og at FCK fortsat vender fint ud på kontraspillet.

Efter Evanders mål vælger man så at slukke kontakten fuldstændig det sidste kvarter og FCK er direkte uheldige med ikke at vinde.

Så målt i minutter har man - som du rigtigt nok siger, en halvleg hver, men FCK er markant bedre i alle spillets facetter og generer flere chancer til at vinde, og er direkte uheldige på straffe. Vi er tilbage ved hvor vi startede min tekst her, for jeg begriber ikke at man kan se så dårlige ud midt på sæsonen i en top-kamp og i mente med hvor FCK lige nu står. Så mener nu ikke, at de bliver over-krediteret af mig - man får vel aldrig større chance i Parken mod et tamt, u-sammenspillet og træt FCK mandskab - på papiret.
Begriber ikke at man ikke har mere energi end det vi ser i 1 halvleg. Vi havde en walk-over i pokalen - FCK havde 120 minutter i benene. Det skal kunne ses, men vi fightede ikke for det især i 1 halvleg. Synes vi er tilbage i stilen med at vi har et par stykker der varmer bolden alt for meget Olsson og Evander, og så har vi intet kantspil. Vore backer er jo totalt væk i forhold til FCK´s.

Har i øvrigt lige set ON-side hvor Peter Sørensen nævner vores forsvar, som slet ikke kan spille det spil som Capellas vil. Og som PS siger er det ikke noget man kan træne sig til. Bagkæden med ES og Dalsgård må stå til en udskiftning og så 2 nye backer. Vi kan til nøds kun bruge Paulinho´s offensive kvaliteter. Spørgsmålet er om Capellas har spillerne til at udføre måden han vil spille på. Ved godt at vi ikke har tabt i 10 kampe, men vi har jo ikke just sprudlet i SL.

Jeg vil sige at FCK og Brøndby spiller mere flydende end vi gør p.t.

sonderskov
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af sonderskov »

Ligger FCM ikke for meget på Evander , for når han ikke får spillet til at flyde, måske på grund af manglende indstilling, falder vi sammen ,har FCM ikke et alternativ til Evander ,hvor han har en de mange dage hvor det ikke går hans vej,forståeligt han ikke3 bliver solgt.

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af Copenhagenwolf »

Nej, bortset fra kongemålet var det ikke just en imponerende kamp af Evander.
Men jeg må ærligt tilstå, at jeg synes det er fedt at Evander producerer så meget shithousery i kampen, at FCK-fans ser sig nødsaget til at skrive ind til Mediano for at beklage sig og få den altid velvillige mikrofonholder Brüchmann til at producere endnu et Evander-rant. Håber dog ikke det går ud over hans spil.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af Administrator »

Copenhagenwolf skrev:
24. okt 2022, 18:32
Nej, bortset fra kongemålet var det ikke just en imponerende kamp af Evander.
Men jeg må ærligt tilstå, at jeg synes det er fedt at Evander producerer så meget shithousery i kampen, at FCK-fans ser sig nødsaget til at skrive ind til Mediano for at beklage sig og få den altid velvillige mikrofonholder Brüchmann til at producere endnu et Evander-rant. Håber dog ikke det går ud over hans spil.
Kan du give et kort resume? Jeg spilder ikke min tid på mediano.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL - R14 - FCK - FCM

Indlæg af Debussy »

Konsulen skrev:
23. okt 2022, 11:39
Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor Evander pludselig er begyndt at tænke og spille så langsomt. Han ser ud til fuldstændig at have mistet gnisten, og interessen for holdet
Jeg tænker, at han ikke gider at være her mere, hvilket jo egentligt også er forståeligt. Vi har lovet ham i flere omgange, at nu skulle han afsted. Situationen minder formentligt om den med Onuachu, der udspillede sig i dokumentarserien "Oprøret fra heden", hvor han også havde fået stillet til udsigt at blive solgt, men hvor det ikke skete.

Besvar