FCN-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: FCN-FCM

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
11. sep 2022, 20:40
Administrator skrev:
11. sep 2022, 19:38
FCM2000 skrev:
11. sep 2022, 17:33


nu er det hvad ankersen og steinlein sagde, hvad er faldt af til FCM ???????

Holchs penge :-)))))) det er jo hans penge der går til stadion byggeri
Som jeg siger. Der er kogt nok suppe på det udsagn. Men jeg kan da sige at vi fik solgt Frank temmelig godt, det var næppe sket til helt samme beløb til andre klubber. Vi fik "lejet" Løssl ud sidste sæson.

Men der kommer aldrig til at ske en overførsel af midler fra Brentford til FCM uden det er et spillersalg. TIl gengæld har det gjort Benham rigere, og dermed har han større lommer til at tage chancer for os.
Der bliver ikke overført direkte midler, medmindre vi taler om aktieemission.

Du er forkert på den, steinlein har nævnt spillere til leje fra Brentford, det er det jeg savner.

Du nævner Løssl, måske var det netop det der gjorde at FCM ikke vandt DM, da Elias svigtede og ja men fik en old boys ind som reserve.

Frank blev solgt til markedsprisen, det blev der sagt, for nogle var bange for at Brentford havde fået ham billigere og det ville ikke være tilfredsstillinde for den nye medejer, eller bestyrelsen som kan gøres økonomisk personlig ansvarlig, jf. den danske selskabslovgivning. iøvrigt samme pris som Raf.

Chancer ? det har vi ikke set endnu og han kan ikke tage chancer mere end at holch og bestyrelsen er med på det.
De chancer jeg snakker om, er det overordnede visioner som vi nødvendigvis ikke hører om. Men spillere til leje hos os, det kunne jo være der ikke var nogle interessante emner eller de ikke var interesserede. Jeg kan bare sige at jeg helt ærligt er skideligeglad med det statement om at det skulle komme os til gode på den måde. Vores største ejer blev rigere, og fik flere forbindelser i PRL. Det er gevinst nok for mig.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCN-FCM

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
11. sep 2022, 16:03
Tyndt straffe efter min mening. Kan snart ikke finde hoved eller hale i reglerne. Men vi tager det ene point mod topholdet på udebane. Så vi er stadig ubesejret på netop udebanen. Reelt en elendig 2. halveg, hvor Løssl holder os inde i kampen. Og vi vinder formentlig på xG.
Vi vinder på xG grundet straffet. Uden straffesparket som bestemt kan diskuteres og den helt vanvittige offside kendelse på en friløber som Løssl napper. Den var 100% sikkert blevet omstødt hvis der var scoret, men nu står offside kendelsen og tæller derfor ikke på xG.

Jeg synes eller s vi spiller den bedste kamp meget længe. Der var aggressivt pres, direkte spil med forsøg på at bryde kæderne, i stedet for sikre pasninger til siden. Tager vi Olssons store fejl ud af ligningen, spiller han en virkelig god kamp. Martinez var jeg også imponeret over. Løssl man of the match for os efter min mening.

Dreyer, Isaksen, Sisto og Evander var alt fra dårlig til direkte elendig. Juninho undrer jeg mig over ikke er nede at glide ved det indlæg. Så alt for let ud.

Sammenligner man det mål samt helt tilsvarende situation med Isaksen og Kaba, så må man også bare sige at der er kvalitet til forskel på et tophold og et bundhold.

Isaksen med et unøjagtigt indlæg og Kaba tror jeg løber ind i en offside, hvis Isaksen havde lavet en god aflevering.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: FCN-FCM

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
12. sep 2022, 00:26
FCM2000 skrev:
11. sep 2022, 20:40
Administrator skrev:
11. sep 2022, 19:38


Som jeg siger. Der er kogt nok suppe på det udsagn. Men jeg kan da sige at vi fik solgt Frank temmelig godt, det var næppe sket til helt samme beløb til andre klubber. Vi fik "lejet" Løssl ud sidste sæson.

Men der kommer aldrig til at ske en overførsel af midler fra Brentford til FCM uden det er et spillersalg. TIl gengæld har det gjort Benham rigere, og dermed har han større lommer til at tage chancer for os.
Der bliver ikke overført direkte midler, medmindre vi taler om aktieemission.

Du er forkert på den, steinlein har nævnt spillere til leje fra Brentford, det er det jeg savner.

Du nævner Løssl, måske var det netop det der gjorde at FCM ikke vandt DM, da Elias svigtede og ja men fik en old boys ind som reserve.

Frank blev solgt til markedsprisen, det blev der sagt, for nogle var bange for at Brentford havde fået ham billigere og det ville ikke være tilfredsstillinde for den nye medejer, eller bestyrelsen som kan gøres økonomisk personlig ansvarlig, jf. den danske selskabslovgivning. iøvrigt samme pris som Raf.

Chancer ? det har vi ikke set endnu og han kan ikke tage chancer mere end at holch og bestyrelsen er med på det.
De chancer jeg snakker om, er det overordnede visioner som vi nødvendigvis ikke hører om. Men spillere til leje hos os, det kunne jo være der ikke var nogle interessante emner eller de ikke var interesserede. Jeg kan bare sige at jeg helt ærligt er skideligeglad med det statement om at det skulle komme os til gode på den måde. Vores største ejer blev rigere, og fik flere forbindelser i PRL. Det er gevinst nok for mig.
Men du er "skideligeglad" det er dit valg, men jeg holder mig til det steinlein / ankersen sagde, og det er fakta, nu jeg ikke bedt dig om at skulle kommentere det, og jeg er i princippet også ligeglad med hvad du mener, når du ikke vil holde dig til fakta, men du har lov til at have din mening.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: FCN-FCM

Indlæg af Stoffer »

Synes boom/bust potentialet er ret klart efter kampen.

Capellas vil et spil, hvor de sidste % er altafgørende for produktet på banen. Et øjebliks koncentrationssvigt og så er vi bagefter - og nej det er ikke alene CBs fejl, det handler om alle 11s pres- og presskygger, om kompakthed, osv. Vi så det flere gange, at når boldholder ikke bliver presset, så kan de skære igennem os som blødt smør, det ansvar hviler på de forreste også.

Det samme med offensiven. Det ser ikke godt ud, fordi det sidste mangler i afslutningsspillet, hvor jeg er enig med Mouse i, vi nemt kan være efter de offensive. Særligt Sisto var en skandale. Jeg er godt nok frustreret over ham. Han er efterhånden mere end en belastning (løn, plads i truppen osv) end en fordel på banen.

Men hvis de sidste ting falder på plads, så tror jeg på, vi vil se dominerende og kvælende indsatser. Om det overhovedet sker ... ja, vi må se, men det kommer nok til at tage tid.

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: FCN-FCM

Indlæg af Igboun »

Jeg syntes at det var den mest opløftende indsats indtil videre under capellas. Det er langt fra godt endnu, men hvis vi ser på kampene under capellas er der en tydelig, men langsom, positiv udvikling fra kamp til kamp.

Der vil ikke være mange hold i superligaen der vil kunne modstå det pres vi lagde på fcn i første halvleg. Det vil give os ekstremt mange genpres scoringer i løbet af sæsonen.

Men der er lang vej endnu, vi var heldige i anden halvleg, og redder en lidt heldig uafgjort i land.

Hvis vi fortsætter udviklingen, primært efter landsholdspausen, skal vi nok begynde at flytte os i tabellen.

Jeg er ret sikker på at vi nemt kvaller til top 6, og derefter rykker et sidste stykke til igen at lande i top 2. Også selvom vi skulle tabe til fck søndag.

Vi er på vej.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: FCN-FCM

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
12. sep 2022, 09:14
Administrator skrev:
12. sep 2022, 00:26
FCM2000 skrev:
11. sep 2022, 20:40


Der bliver ikke overført direkte midler, medmindre vi taler om aktieemission.

Du er forkert på den, steinlein har nævnt spillere til leje fra Brentford, det er det jeg savner.

Du nævner Løssl, måske var det netop det der gjorde at FCM ikke vandt DM, da Elias svigtede og ja men fik en old boys ind som reserve.

Frank blev solgt til markedsprisen, det blev der sagt, for nogle var bange for at Brentford havde fået ham billigere og det ville ikke være tilfredsstillinde for den nye medejer, eller bestyrelsen som kan gøres økonomisk personlig ansvarlig, jf. den danske selskabslovgivning. iøvrigt samme pris som Raf.

Chancer ? det har vi ikke set endnu og han kan ikke tage chancer mere end at holch og bestyrelsen er med på det.
De chancer jeg snakker om, er det overordnede visioner som vi nødvendigvis ikke hører om. Men spillere til leje hos os, det kunne jo være der ikke var nogle interessante emner eller de ikke var interesserede. Jeg kan bare sige at jeg helt ærligt er skideligeglad med det statement om at det skulle komme os til gode på den måde. Vores største ejer blev rigere, og fik flere forbindelser i PRL. Det er gevinst nok for mig.
Men du er "skideligeglad" det er dit valg, men jeg holder mig til det steinlein / ankersen sagde, og det er fakta, nu jeg ikke bedt dig om at skulle kommentere det, og jeg er i princippet også ligeglad med hvad du mener, når du ikke vil holde dig til fakta, men du har lov til at have din mening.
Noteret. Du vil ikke have debatten på et debatforum?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: FCN-FCM

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
12. sep 2022, 15:05
FCM2000 skrev:
12. sep 2022, 09:14
Administrator skrev:
12. sep 2022, 00:26


De chancer jeg snakker om, er det overordnede visioner som vi nødvendigvis ikke hører om. Men spillere til leje hos os, det kunne jo være der ikke var nogle interessante emner eller de ikke var interesserede. Jeg kan bare sige at jeg helt ærligt er skideligeglad med det statement om at det skulle komme os til gode på den måde. Vores største ejer blev rigere, og fik flere forbindelser i PRL. Det er gevinst nok for mig.
Men du er "skideligeglad" det er dit valg, men jeg holder mig til det steinlein / ankersen sagde, og det er fakta, nu jeg ikke bedt dig om at skulle kommentere det, og jeg er i princippet også ligeglad med hvad du mener, når du ikke vil holde dig til fakta, men du har lov til at have din mening.
Noteret. Du vil ikke have debatten på et debatforum?
Jo da, men mig bekendt skrev du citat: "Der er kogt nok suppe på det udsagn" osv. så ?

Jeg mener helt klart at den debat faktisk burde ligge højt, og jeg er ret sikker på at pressen på et eller andet tidspunkt vil stille Steinlein til regnskab for de udtalelser og hvor fordelen for FCM er ?

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: FCN-FCM

Indlæg af Administrator »

Ja, der suppen er færdig. Jeg har set flere gentagelser af det udsagn, uden at der er kommet noget nyt frem. Når det bare bliver gentagelse pakket ind som brok, så er der ikke et oplæg til debat.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCN-FCM

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
12. sep 2022, 10:46
Synes boom/bust potentialet er ret klart efter kampen.

Capellas vil et spil, hvor de sidste % er altafgørende for produktet på banen. Et øjebliks koncentrationssvigt og så er vi bagefter - og nej det er ikke alene CBs fejl, det handler om alle 11s pres- og presskygger, om kompakthed, osv. Vi så det flere gange, at når boldholder ikke bliver presset, så kan de skære igennem os som blødt smør, det ansvar hviler på de forreste også.

Det samme med offensiven. Det ser ikke godt ud, fordi det sidste mangler i afslutningsspillet, hvor jeg er enig med Mouse i, vi nemt kan være efter de offensive. Særligt Sisto var en skandale. Jeg er godt nok frustreret over ham. Han er efterhånden mere end en belastning (løn, plads i truppen osv) end en fordel på banen.

Men hvis de sidste ting falder på plads, så tror jeg på, vi vil se dominerende og kvælende indsatser. Om det overhovedet sker ... ja, vi må se, men det kommer nok til at tage tid.
Jeg synes nu Sisto har været en opmuntring, set over de sidste par måneder. Ifht til Capellas stil, så mangler vores målmænd evner med fødderne, forsvaret savner fart og evner med bolden (Paulinho undtaget).

Det er helt klart en proces vi er inde i, og det er måske meget godt. Tidspunktet er dog i allerhøjeste grad kritisk, for det her kan bide os i halen de næste fem sæsoner, set med europæiske briller
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar