Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af JBT »

Administrator skrev:
21. aug 2022, 19:26
tatoo skrev:
21. aug 2022, 13:42
Synes ES nævnte efter kampen igår at de skulle have individualisterne til at spille som et hold, så der er åbenbart problemer. ES vil have vi skal spille som et hold, men det gør vi ikke fordi vi har for mange der spiller for sig selv, og det kommer jo til udtryk at man lige skal lave en ekstra dribling. Det ser godt ud når det lykkes, men kan koste når det mislykkes.

Vi skal måske have knap så mange individualister, og så flere hårdtarbejdende folk på holdet.
Ja, og jeg hader virkelig mig selv for at smide dette navn op, men Nicolai Poulsen er den type vi mangler på holdet. Jeg HADER når vi spiller mod ham, men netop derfor burde en som ham stå meget højt oppe på klubbens ønskeliste.
Nej, Poulsen er så fucking dårlig og er i øvrigt en super træls type som person (i hvertfald et kæmpe segl at lytte til i fodbold regi).

En Tim Sparv og en Petter Andersson type. Så er vi ved at være der.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Vijen »

Det største problem vi har er, at vi i hvert transfervindue sælger fra toppen af hierakiet og ikke får erstattet med gode nok spillere.
Vi har i år fået Dreyer ind som undtagelsen der bekræfter reglen. Men, hvornår har vi sidst købt en spiller som bare er gået direkte ind i start-11 til midtbanen?

De sidste 4 år har vi købt, Evander, Cajuste, Okosun, Charles og Kouakou. Samt fået Onyedika og Sørensen op.
Evander - Stjernespiller
Cajuste - Solgt
Okosun - Solgt
Charles - Reserve
Kouakou - Reserve
Onyedika - God spiller
Sørensen - Uprøvet

Evander er vores stjerne, men han er meget humør spiller. Så har vi nogle reserve som ikke har vidst sig frem som starter endnu. Og så har vi nogle unge gutter fra akademiet.

Hvor er Jakob Poulsen, Tim Sparv og Petter Andersson typerne henne? Spillerne som kommer med tårnhøjt niveau og løfter holdet.
Hvor er dirigenten til midtbanen som sørger for at vi står rigtigt? Hvor er lederen der smadre omklædningsrummet og giver skideballer?

I stedet har vi fået lottokuponer og free transfers.

Og for at svare på mit eget spørgsmål om, hvornår vi sidst har købt en midtbanespiller som er gået direkte i start-11. Jeg er tilbage ved Tim Sparv i 14/15. Evander havde også lidt tilvænning.

Er det rimeligt, at vi skal forvente at vores akademi spillere skal gå ind og løfte opgaven fra dag 1? Onyeka og Cajuste havde trodsalt Sparv og Poulsen at lære af. Hvem har Onyedika og Sørensen at læne sig opad?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Ravnen »

Jeg er enig, vi mangler styrmænd på banen. Det skal ikke bare være unge spillere, vores midtbane skriger på en erfaren ledertype som kan tage temperaturen på kampen. Der er et transfervindue som snart lukker, og som skal bruges til at få nogle forstærkninger til holdet. Men det hele handler jo også om hvad den nye træner vil.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Dondinho »

Ravnen skrev:
21. aug 2022, 21:05
Jeg er enig, vi mangler styrmænd på banen. Det skal ikke bare være unge spillere, vores midtbane skriger på en erfaren ledertype som kan tage temperaturen på kampen. Der er et transfervindue som snart lukker, og som skal bruges til at få nogle forstærkninger til holdet. Men det hele handler jo også om hvad den nye træner vil.
Lasse Berg Johnsen kunne være en ønske spiller for mig!
Ellers synes jeg det er svært at se nogen fra superligaen være klare forstærkninger (eftersom vi ikke kan købe FCKs midtbane)

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af AltidFCM »

Kan kun give jer ret.
Men jeg tror bestemt også, det er noget, man arbejder på.. Det skal bare helst være snart.
Man prøvede jo efter sigende på Jönsson også - med noget af en lønpakke. Jeg tror, man er klar med pengene, men det skal også bare være den rigtige (dansk/skandinavisk/peak/ledertype - måske)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nu hvor der Capellas tilsyneladende er på vej til Fcm, så er jeg godt nok spændt på, om han bliver involveret i transfers, for enten skal vores brassere oppe sig, ellers skal de skydes af, da de har haft rig mulighed for at lære klubben og spillestilen at kende og ikke lykkedes særligt godt.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af AltidFCM »

Det er i hvert fald set før, at en træner får en ønskespiller eller flere med ind. Især hvis vi skal til lave lidt af et skift på spillestilen, hvilken jo ikke er helt utænkeligt med hans baggrund. Jeg tænker og håber, at der kommer til at ske noget her de sidste dage - især helt nede fra keeper og de bagerste geled til midtbanen.

Dog hvis man skal tro Stein i den nye podcast fra Mediano, lyder det ikke til, at vi skal forvente, at Capellas kommer ind med et team af folk.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af 3316 »

Hvilken ændring håber/tror I bliver det første man kan se?
Skiftet til 4 i bagkæden er jo allerede sket, men håber at der som noget det første, bliver arbejdet på den defensive struktur, så ingen er i tvivl om hvad der skal ske på fx dødbolde og ved løb i bagrum..

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af tatoo »

Denne artikel siger meget godt hvordan vi gerne skulle spille fodbold.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rtid-i-fcm

Lægger mærke til at Capellas vil ha mere styr på de enkeltes opgaver. Synes det er rigtigt at vi har haft nogle der ikke rigtigt har kendt deres rolle bl.a. defensivt. Onyedika synes jeg har flagret meget rundt, og det kan jo bl.a være årsagen til at forsvaret har haft det svært fordi der ikke har været et anker på midtbanen.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af 3316 »

tatoo skrev:
27. aug 2022, 19:29
Denne artikel siger meget godt hvordan vi gerne skulle spille fodbold.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rtid-i-fcm

Lægger mærke til at Capellas vil ha mere styr på de enkeltes opgaver. Synes det er rigtigt at vi har haft nogle der ikke rigtigt har kendt deres rolle bl.a. defensivt. Onyedika synes jeg har flagret meget rundt, og det kan jo bl.a være årsagen til at forsvaret har haft det svært fordi der ikke har været et anker på midtbanen.
Så hvordan tror / håber du, at dette kommer til udtryk i de første par kampe med Capellas ved roret?

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Debussy »

Skal vi ikke genoplive den her tråd? Jeg kan starte med en hurtig liste i punktform med udgangspunkt i hvordan tingene, i mine øjne, står til i øjeblikket.

Spillet: Svigende, grænsende til det ringeste i Midtjyllands moderne historie.

Formation: ?? skifter i øjeblikket som vinden blæser.

Spillestil: ?? umiligt at blive klog på i øjeblikket.

Udtryk: Opgivende. Det grænser sig til en decideret tabermentalitet hele vejen rundt.

Strategi: Som der blev nævnt i seneste episode af Sort Snak, så må strategien være at spille så ringe i superligaen, at kommende europæiske modstandere undervurderer os.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af 6256 »

Debussy skrev:
30. aug 2023, 13:58
Skal vi ikke genoplive den her tråd? Jeg kan starte med en hurtig liste i punktform med udgangspunkt i hvordan tingene, i mine øjne, står til i øjeblikket.

Spillet: Svigende, grænsende til det ringeste i Midtjyllands moderne historie.

Formation: ?? skifter i øjeblikket som vinden blæser.

Spillestil: ?? umiligt at blive klog på i øjeblikket.

Udtryk: Opgivende. Det grænser sig til en decideret tabermentalitet hele vejen rundt.

Strategi: Som der blev nævnt i seneste episode af Sort Snak, så må strategien være at spille så ringe i superligaen, at kommende europæiske modstandere undervurderer os.
God idé.

Flere dele af mine indlæg fra kamptråden til FCN kampen, kunne ligesåvel have været her.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Debussy »

6256 skrev:
30. aug 2023, 15:51
Debussy skrev:
30. aug 2023, 13:58
Skal vi ikke genoplive den her tråd? Jeg kan starte med en hurtig liste i punktform med udgangspunkt i hvordan tingene, i mine øjne, står til i øjeblikket.

Spillet: Svigende, grænsende til det ringeste i Midtjyllands moderne historie.

Formation: ?? skifter i øjeblikket som vinden blæser.

Spillestil: ?? umiligt at blive klog på i øjeblikket.

Udtryk: Opgivende. Det grænser sig til en decideret tabermentalitet hele vejen rundt.

Strategi: Som der blev nævnt i seneste episode af Sort Snak, så må strategien være at spille så ringe i superligaen, at kommende europæiske modstandere undervurderer os.
God idé.

Flere dele af mine indlæg fra kamptråden til FCN kampen, kunne ligesåvel have været her.
Jeg beklager, at jeg ikke lige fik dig svaret tilbage på dit indlæg på den anden tråd. Jeg er langt hen ad vejen helt enig i dine og såvel også Administrator's observationer omkring kvaliteten af truppen, den er i øjeblikket ikke tilstrækkelig til at nå vores målsætninger.

Det jeg så ikke ved om vi er enige eller uenige i, er kvaliteten af trænermaterialet i klubben. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ikke ser megen fidus i Thomasberg. Jeg vedstår dog gerne, at han ikke er alene om det problem vi står i som klub, da han ikke var ansat i 2021, hvor de spillemæssige problemer for alvor manifisterede sig. Pilene peger i mange retninger, men jeg føler desværre, at der er gået for meget nepotisme i Midtjyllands struktur. Forstå mig ret - jeg synes det er fedt, at man kan arbejde sig op i klubben og at vi belønner loyalitet. Men når det så er sagt, så synes jeg ikke, at vores trænermateriale står mål med vores ambitionsniveau. Hellere meritokrati end nepotisme.

Jeg var enormt skuffet over at få Lodberg og Thomasberg ind som hhv. assistent og cheftræner. Hverken eller lever op til de kriterier der sidste år i august blev lovet fra ledelsens side og jeg synes også, at de mangler også den vindermentalitet som Rasmus Ankersen så fint skriver om i sin bog 'Opdragelsen af en vinder'. Jeg medgiver gerne, at Thomasberg fik os løftet op en periode, men som jeg også skrev i den anden tråd, så føles det i den grad som om, at historien er ved at gentage sig. Så jeg kan ikke forestille mig, at Thomasberg er at finde i klubben efter landsholdspausen, skulle vi ryge ud til Warszawa.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af UlveLars »

Debussy skrev:
30. aug 2023, 16:52
6256 skrev:
30. aug 2023, 15:51
Debussy skrev:
30. aug 2023, 13:58
Skal vi ikke genoplive den her tråd? Jeg kan starte med en hurtig liste i punktform med udgangspunkt i hvordan tingene, i mine øjne, står til i øjeblikket.

Spillet: Svigende, grænsende til det ringeste i Midtjyllands moderne historie.

Formation: ?? skifter i øjeblikket som vinden blæser.

Spillestil: ?? umiligt at blive klog på i øjeblikket.

Udtryk: Opgivende. Det grænser sig til en decideret tabermentalitet hele vejen rundt.

Strategi: Som der blev nævnt i seneste episode af Sort Snak, så må strategien være at spille så ringe i superligaen, at kommende europæiske modstandere undervurderer os.
God idé.

Flere dele af mine indlæg fra kamptråden til FCN kampen, kunne ligesåvel have været her.
Jeg beklager, at jeg ikke lige fik dig svaret tilbage på dit indlæg på den anden tråd. Jeg er langt hen ad vejen helt enig i dine og såvel også Administrator's observationer omkring kvaliteten af truppen, den er i øjeblikket ikke tilstrækkelig til at nå vores målsætninger.

Det jeg så ikke ved om vi er enige eller uenige i, er kvaliteten af trænermaterialet i klubben. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ikke ser megen fidus i Thomasberg. Jeg vedstår dog gerne, at han ikke er alene om det problem vi står i som klub, da han ikke var ansat i 2021, hvor de spillemæssige problemer for alvor manifisterede sig. Pilene peger i mange retninger, men jeg føler desværre, at der er gået for meget nepotisme i Midtjyllands struktur. Forstå mig ret - jeg synes det er fedt, at man kan arbejde sig op i klubben og at vi belønner loyalitet. Men når det så er sagt, så synes jeg ikke, at vores trænermateriale står mål med vores ambitionsniveau. Hellere meritokrati end nepotisme.

Jeg var enormt skuffet over at få Lodberg og Thomasberg ind som hhv. assistent og cheftræner. Hverken eller lever op til de kriterier der sidste år i august blev lovet fra ledelsens side og jeg synes også, at de mangler også den vindermentalitet som Rasmus Ankersen så fint skriver om i sin bog 'Opdragelsen af en vinder'. Jeg medgiver gerne, at Thomasberg fik os løftet op en periode, men som jeg også skrev i den anden tråd, så føles det i den grad som om, at historien er ved at gentage sig. Så jeg kan ikke forestille mig, at Thomasberg er at finde i klubben efter landsholdspausen, skulle vi ryge ud til Warszawa.
Tør du vædde en pølse i pauseboden på at TT fortsat er i klubben til september - uanset udfaldet af Legia-kampen ;) ?

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Spillet, formation, spillestil, udtryk, strategi mm.

Indlæg af Debussy »

UlveLars skrev:
30. aug 2023, 17:20
Debussy skrev:
30. aug 2023, 16:52
6256 skrev:
30. aug 2023, 15:51


God idé.

Flere dele af mine indlæg fra kamptråden til FCN kampen, kunne ligesåvel have været her.
Jeg beklager, at jeg ikke lige fik dig svaret tilbage på dit indlæg på den anden tråd. Jeg er langt hen ad vejen helt enig i dine og såvel også Administrator's observationer omkring kvaliteten af truppen, den er i øjeblikket ikke tilstrækkelig til at nå vores målsætninger.

Det jeg så ikke ved om vi er enige eller uenige i, er kvaliteten af trænermaterialet i klubben. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ikke ser megen fidus i Thomasberg. Jeg vedstår dog gerne, at han ikke er alene om det problem vi står i som klub, da han ikke var ansat i 2021, hvor de spillemæssige problemer for alvor manifisterede sig. Pilene peger i mange retninger, men jeg føler desværre, at der er gået for meget nepotisme i Midtjyllands struktur. Forstå mig ret - jeg synes det er fedt, at man kan arbejde sig op i klubben og at vi belønner loyalitet. Men når det så er sagt, så synes jeg ikke, at vores trænermateriale står mål med vores ambitionsniveau. Hellere meritokrati end nepotisme.

Jeg var enormt skuffet over at få Lodberg og Thomasberg ind som hhv. assistent og cheftræner. Hverken eller lever op til de kriterier der sidste år i august blev lovet fra ledelsens side og jeg synes også, at de mangler også den vindermentalitet som Rasmus Ankersen så fint skriver om i sin bog 'Opdragelsen af en vinder'. Jeg medgiver gerne, at Thomasberg fik os løftet op en periode, men som jeg også skrev i den anden tråd, så føles det i den grad som om, at historien er ved at gentage sig. Så jeg kan ikke forestille mig, at Thomasberg er at finde i klubben efter landsholdspausen, skulle vi ryge ud til Warszawa.
Tør du vædde en pølse i pauseboden på at TT fortsat er i klubben til september - uanset udfaldet af Legia-kampen ;) ?
Nu var min hypotese, at Thomasberg ville være fortid i klubben, hvis vi ryger ud på torsdag. Så hvis du er indforstået med at væddemålet gælder, hvis og kun hvis, at vi ryger ud på torsdag så er jeg med :)

Besvar