Europa League - 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af Lund7400 »

Synes ikke det er så galt, som folk gør det til. Hvis jeg kigger på de 7 andre grupper, er der 3 som i min optik havde været værre og fire bedre. Så en lodtrækning ca. i midten. Det mest ærgerlige er Feyenoord fra pot 2, men det er altså ikke et hold på Ajax/PSV niveau, og absolut et hold vi skal bide skeer med hjemme. På samme måde mener jeg ikke, at Lazio er på niveau med absolutte top i Italien (/Napoli for år tilbage). Sturm Graz skal vi kunne slå hjemme - kan vi det og krydse ude, så er vi godt på vej mod 3. pladsen.

Vi kan ikke forvente en nemmere gruppe i et tilspidset EL.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af Acebone »

Nu flyder vores spil ikke som Bodøs, men husk på, at de drillede Roma gevaldigt undervejs sidste år. De store hold fra Italien har det med at stemple mentalt ud nogle gange i de sekundære turneringer. Vi kan håbe på, at Lazio går så tilpas nonchalant til opgaven mod os, at de leverer et enkelt flopresultat (som så helst skal være mod os og ikke Sturm Graz).

Det bliver spændende at se, hvad vi kan drive det til. En udfordrende men interessant gruppe.

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af 3316 »

Lund7400 skrev:
26. aug 2022, 15:49
Synes ikke det er så galt, som folk gør det til. Hvis jeg kigger på de 7 andre grupper, er der 3 som i min optik havde været værre og fire bedre. Så en lodtrækning ca. i midten.

Vi kan ikke forvente en nemmere gruppe i et tilspidset EL.
Fair pointe, men tror jeg er farvet af, at jeg vurderer denne pulje som værende noget sværere end den vi var i sidste år..

MrTall
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. jul 2022, 15:51

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af MrTall »

Den gruppe er langt sværere end den fra sidste år, men de her lokationer er langt bedre/nemmere at rejse til hvis man vil afsted.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af Saemala »

Administrator skrev:
26. aug 2022, 15:31
Elendig lodtrækning. Lazio er vel det svageste pot 1 hold vi "ikke har en chance imod".
Feyenoord er det stærkeste hold fra pot 2, fed away og oplevelse, men det kan ende rigtig grimt mod dem.
Sturm Graz kan vel betegnes som nogenlunde.
Feyenoord har solgt ud denne sommer.
Deres fire øverste på topscorerlisten er væk. Det er 81 mål og 33 assists fordelt på fire spillere.
Udover det, har de solgt 3 profiler for €45 millioner. De har altså solgt ud, og er i genopbygningsfase.
Det er faktisk ikke så tosset.
Høvdingen af Herning

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af mousebreaker »

3316 skrev:
26. aug 2022, 17:31
Lund7400 skrev:
26. aug 2022, 15:49
Synes ikke det er så galt, som folk gør det til. Hvis jeg kigger på de 7 andre grupper, er der 3 som i min optik havde været værre og fire bedre. Så en lodtrækning ca. i midten.

Vi kan ikke forvente en nemmere gruppe i et tilspidset EL.
Fair pointe, men tror jeg er farvet af, at jeg vurderer denne pulje som værende noget sværere end den vi var i sidste år..
Den pulje vi trak sidste år var også nærmest historisk dårlig. Da vi var tredje seedningslag i år og Ludo i andet lag, så kunne vi faktisk have overgået den, men så heldige kan vi ikke forvente at være igen.

Silkeborgs lodtrækning til CFL må siges at være slem til sammenligning. Ikke meget “Mickey Mouse Cup” over den gruppe. Uheldigt for Dansk fodbold, for koefficientpointene kommer ikke til at strømme ind i år
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af 3316 »

mousebreaker skrev:
26. aug 2022, 20:03
3316 skrev:
26. aug 2022, 17:31
Lund7400 skrev:
26. aug 2022, 15:49
Synes ikke det er så galt, som folk gør det til. Hvis jeg kigger på de 7 andre grupper, er der 3 som i min optik havde været værre og fire bedre. Så en lodtrækning ca. i midten.

Vi kan ikke forvente en nemmere gruppe i et tilspidset EL.
Fair pointe, men tror jeg er farvet af, at jeg vurderer denne pulje som værende noget sværere end den vi var i sidste år..
Den pulje vi trak sidste år var også nærmest historisk dårlig. Da vi var tredje seedningslag i år og Ludo i andet lag, så kunne vi faktisk have overgået den, men så heldige kan vi ikke forvente at være igen.

Silkeborgs lodtrækning til CFL må siges at være slem til sammenligning. Ikke meget “Mickey Mouse Cup” over den gruppe. Uheldigt for Dansk fodbold, for koefficientpointene kommer ikke til at strømme ind i år
Nej, Silkeborgs modstandere kunne lige så godt være en EL pulje..

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af 3316 »

Vil være fint for os, hvis Højlund transferen går igennem..
https://bold.dk/fodbold/stillinger/ital ... -atalanta/

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af MFKM »

Fantastisk resultat igår.

Fantastisk vi fortsætter i Europa League efter jul!

Vi har allerede nu sikret os 8 koefficient point (2 sejre af 2 point, 2 uafgjorte af 1 point og 2 bonuspoint for 2. pladsen) - hvilket er vores bedste koefficient scorer nogensinde (tidligere 7 point i United sæsonen 7 point sidste sæson og 6 point i CHL sæsonen).Vi får ikke point til klubkoefficenten for resultaterne i de to kommende kampe, men får yderligere 1 point, hvis vi ender med at gå videre samlet. Så det er mest sandsynligt, at vi ikke får flere i år.

Resultatet betyder også at vi pt. er nr. 63 på UEFA ranglisten for næste år - vores bedste placering nogensinde.

Vi har de næste par sæsoner rigtig gode muligheder for at avancere yderligere, da vi de næste to år vil miste hhv. 2 og 2,5 point.

Endnu mere interessant - med vores nuværende koefficient point, ville vi - hvis udfaldene blev som de var i år, have været seedet i pot 2 istedet for pot 3 i et EL gruppespil, imens vi i et ECL gruppespil havde været seedet i pot 1, hvorimod vi havde været seedet i pot 2, hvis vi havde været med i år.

Dette viser hvor ekstremt vigtigt det er, at vi får en plads i Europa igen i år, så vi kan fortsætte med at bygge på på den positive spiral og sikre gruppespil med høj seedning fremover! Et år misset i europa vil forfølge os de næste 5 år frem.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af TrueWolfMidt »

MFKM skrev:
4. nov 2022, 10:08
Et år misset i europa vil forfølge os de næste 5 år frem.
Derfor skal vi også til at til at stige i tabellen i superligaen, Der skal præsteres bedre og alle som ikke løfter deres spil markant, må side på bænken. Vores unge skal have chancen. Der skal være ild i øjnene og kæmpes helt enormt, for et glippet Europa eventyr næste år vil være tragisk for klubben.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af Lupus1999 »

Altså det er ret simpelt, hvis vi ikke kan vinde Superligaen, så skal vi vinde pokalen. Pokalen giver adgang til EL, hvor 2. og 3. pladsen giver adgang til Conference League.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af UlveLars »

Lupus1999 skrev:
4. nov 2022, 11:44
Altså det er ret simpelt, hvis vi ikke kan vinde Superligaen, så skal vi vinde pokalen. Pokalen giver adgang til EL, hvor 2. og 3. pladsen giver adgang til Conference League.
Det er desværre ikke rigtigt:

- DM-vinderen indtræder i 2. CL-kvalrunde i Champions Path.
- Pokalvinderen indtræder i 3. ECL-kvalrunde
- Sølv- og play-off vinderen (nr. 3 vs. nr. 7) indtræder i 2. ECL-kvalrunde

Bliver vi ikke mestre, kan vi altså kun komme i ECL. Fordelen ved at vinde pokalen består i, at vi indtræder en runde senere end 2. og 3./7. pladsen - men fortsat i ECL

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af Lupus1999 »

Du har ret.

Vi skal vinde 3 kampe mere for at gå i top 15, som giver en ekstra CL og EL plads.
Havde vi blevet gruppevinder og Silkeborg havde klaret den, så manglede vi kun en uafgjort i Europa for at komme i top 15.

Så er den ikke længere end at vi må vinde EL så vi kommer direkte i CL.
Det bedste havde så været at ryge i Conference og vinde den, så kom vi i EL gruppespil. 😉

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af UlveLars »

Lupus1999 skrev:
4. nov 2022, 14:25
Du har ret.

Vi skal vinde 3 kampe mere for at gå i top 15, som giver en ekstra CL og EL plads.
Havde vi blevet gruppevinder og Silkeborg havde klaret den, så manglede vi kun en uafgjort i Europa for at komme i top 15.

Så er den ikke længere end at vi må vinde EL så vi kommer direkte i CL.
Det bedste havde så været at ryge i Conference og vinde den, så kom vi i EL gruppespil. 😉
Vi skal vinde 3 kampe MERE END NORGE, som fortsat har Bodø med. Ukraine skal også overhales - og de har to hold med endnu. Det bliver ikke i år, at vi når top 15

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League - 2022/2023

Indlæg af mousebreaker »

"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar