Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
NAsMaR
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. jun 2011, 16:49

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af NAsMaR »

Ravnen skrev:
17. aug 2022, 17:44
Synes 30 mio kr for Onyedika er fint, vi har før haft rigtig svært ved at få solgt vores afrikanske spillere før de har toppet og er gået ned i niveau.

Fx. Oneyka var ikke specielt imponerende for os til sidst og jeg tvivler på han havde fået buddet, hvis det ikke havde været nærmest in-house med Brentford, hvor han i øvrigt desværre ikke har videre succes.
En spiller der har præsteret i Europæisk gruppe spil og som kun er 21, skal ikke kun koste 30 mio, man er nødt til at gå ud og få penge for de spillere man skal erstatte. Han har så lang en kontrakt, at man bare ikke må sælge på tilbud, når man vil være en stor klub. Han er jo nærmest den perfekte erstatning for Kessie hos Milan.

Jeg husker ikke at Onyeka skulle have spillet dårligt til sidst, jeg synes altid han var stabil og en fremragende 6er. Han bliver jo holdt tilbage af en fantastisk spillene Christian Nørgaard, det er jo ikke fordi han gør det dårligt i hans indhop - jeg synes han er stærk selv i Premiere league. Var det ikke 75 mio vi fik for ham? Jeg synes ikke det var en krone for lidt - Måske kunne man have accepteret et lidt lavere bud - men 30 mio her? Aldrig. Det samme gør sig gældende for Onyedika, han er vel en af de bedste 6ere i ligaen, hvis ikke den bedste - ihvertfald hvis man kigger på alder..

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

NAsMaR skrev:
18. aug 2022, 10:05
Ravnen skrev:
17. aug 2022, 17:44
Synes 30 mio kr for Onyedika er fint, vi har før haft rigtig svært ved at få solgt vores afrikanske spillere før de har toppet og er gået ned i niveau.

Fx. Oneyka var ikke specielt imponerende for os til sidst og jeg tvivler på han havde fået buddet, hvis det ikke havde været nærmest in-house med Brentford, hvor han i øvrigt desværre ikke har videre succes.
En spiller der har præsteret i Europæisk gruppe spil og som kun er 21, skal ikke kun koste 30 mio, man er nødt til at gå ud og få penge for de spillere man skal erstatte. Han har så lang en kontrakt, at man bare ikke må sælge på tilbud, når man vil være en stor klub. Han er jo nærmest den perfekte erstatning for Kessie hos Milan.

Jeg husker ikke at Onyeka skulle have spillet dårligt til sidst, jeg synes altid han var stabil og en fremragende 6er. Han bliver jo holdt tilbage af en fantastisk spillene Christian Nørgaard, det er jo ikke fordi han gør det dårligt i hans indhop - jeg synes han er stærk selv i Premiere league. Var det ikke 75 mio vi fik for ham? Jeg synes ikke det var en krone for lidt - Måske kunne man have accepteret et lidt lavere bud - men 30 mio her? Aldrig. Det samme gør sig gældende for Onyedika, han er vel en af de bedste 6ere i ligaen, hvis ikke den bedste - ihvertfald hvis man kigger på alder..
Frank tog hjem til det afrikanske mesterskab i januar og spillede ikke kampe for nigeria, turneringen spænder over lang tid og Nigeria kom langt, da han kom hjem var han vist syg korona også, Han var væk fra Brentford i 6-7 uger det kostede ham dyrt, eriksen kom til samtidig, så det har været dyrt for Frank andre tog chancen og siden har han siddet udenfor også med skade

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Diebesten »

Det "sejler" i klubben - man har mistet sin klart mest vigtige person i Rasmus Ankersen, og man har stadig, som jeg har forstået det, ikke formået at finde en ny (mener at Cliff Crown bare er midlertidig). Man har fyret træneren. Forsvaret sejler. Og målene flyver ind. Dog har man sikret europæisk gruppespil.

Men bør der ikke snart til at ske noget? Er man mon tilfreds med spillertruppen? Bliver man ved med at give Elias lang snor? Det samme med Dalsgaard? Formationen? Ny Træner? Jeg savner lidt - at der bliver slået ned på gentagne fejl. Vi ser det i vores største konkurrent - deres målmand (Kalle), står 2-3 middelmådige kampe=BUM ny klasse målmand ind med PL erfaring.

Som jeg ser det, bør man hente en ny klasse målmand + en til forsvaret.

Jeg tror, at der er ved at ske noget revolutionært bag kuliserne. Det her er ikke det Midtjylland som jeg kender det.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Administrator »

Diebesten skrev:
18. aug 2022, 17:05
Det "sejler" i klubben - man har mistet sin klart mest vigtige person i Rasmus Ankersen, og man har stadig, som jeg har forstået det, ikke formået at finde en ny (mener at Cliff Crown bare er midlertidig). Man har fyret træneren. Forsvaret sejler. Og målene flyver ind. Dog har man sikret europæisk gruppespil.

Men bør der ikke snart til at ske noget? Er man mon tilfreds med spillertruppen? Bliver man ved med at give Elias lang snor? Det samme med Dalsgaard? Formationen? Ny Træner? Jeg savner lidt - at der bliver slået ned på gentagne fejl. Vi ser det i vores største konkurrent - deres målmand (Kalle), står 2-3 middelmådige kampe=BUM ny klasse målmand ind med PL erfaring.

Som jeg ser det, bør man hente en ny klasse målmand + en til forsvaret.

Jeg tror, at der er ved at ske noget revolutionært bag kuliserne. Det her er ikke det Midtjylland som jeg kender det.
Dette indlæg hører hjemme i en anden tråd.

@alle, transfertråden er til transfersnak. Det kan være rygter, ønsker, realiteter eller lignende.

MrTall
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. jul 2022, 15:51

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af MrTall »

Mine ønsker i transfervinduet:

En ny første keeper - stik noget konkurrence til Elisa så man kan hjælpe ham til at blive endnu bedre.
Noget mere bredde i forsvaret - forsvaret vi har nu er aldrende vedr. Erik & Dalsgaard og vi har nogen spillere som man kunne teste i Suppen bla. Ortiz og Gartenmann.
Nogen kvailitets-midtbane folk - Vi ved efterhånden at Evander er en meget eftertragtet herre og det nys om Rapha til AC Milan gøre ikke vores situation bedre af at vi er stille på transfermarket, men det er klart at vi først skal agere når de to bliver solgt. Jeg ser gerne en eller to med europæisk erfaring og kan agere styremænd i den manglende midtbane (eller bare en som er en general).
En 9'er - Kaba er kommet igang med scoringerne, men er det pga. det er transfervinduet og han gerne vil videre? Selvfølgelig er det fantastisk for vores offensiv der ENDELIG fungere, men vi skal os være realistiske at han højest sandsynlig er tabt for os i slutningen af vinduet. Har vi råd til en ny 9'er som kan bombe 10-15 kasser ind i Suppen?

Cheftræner posten; En med internationalt erfaring + el/chl som kan håndtere de mange nationaliteter vi har i truppen.

En større ønskeliste, men håber på det bedste!

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Diebesten »

Administrator skrev:
18. aug 2022, 17:39
Diebesten skrev:
18. aug 2022, 17:05
Det "sejler" i klubben - man har mistet sin klart mest vigtige person i Rasmus Ankersen, og man har stadig, som jeg har forstået det, ikke formået at finde en ny (mener at Cliff Crown bare er midlertidig). Man har fyret træneren. Forsvaret sejler. Og målene flyver ind. Dog har man sikret europæisk gruppespil.

Men bør der ikke snart til at ske noget? Er man mon tilfreds med spillertruppen? Bliver man ved med at give Elias lang snor? Det samme med Dalsgaard? Formationen? Ny Træner? Jeg savner lidt - at der bliver slået ned på gentagne fejl. Vi ser det i vores største konkurrent - deres målmand (Kalle), står 2-3 middelmådige kampe=BUM ny klasse målmand ind med PL erfaring.

Som jeg ser det, bør man hente en ny klasse målmand + en til forsvaret.

Jeg tror, at der er ved at ske noget revolutionært bag kuliserne. Det her er ikke det Midtjylland som jeg kender det.
Dette indlæg hører hjemme i en anden tråd.

@alle, transfertråden er til transfersnak. Det kan være rygter, ønsker, realiteter eller lignende.
Okay hr. ordensmagt.

Jeg forsøgte at sætte en diskussion igang ønsker og hvad der bør ske på transfersiden.

Faktisk ligesom MrTall har gjort. (Så det virkede da).

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

jagten på dovbyk er gået ind, augsburg tilbyder 9 mio euro, 1/2 skal gå til FCM efter det jeg kan forstå, at de skal have 50 pct.

https://salernitananews.it/attacco-ad-o ... su-dovbyk/

Også Torino og Salernitana er på jagt, hvor sidstnævnte er ud i noget låneværk

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Sahl »

Mine ønsker er stadigvæk, at man kigger efter nogle flere midtbanespillere. Problemet er jo, at det hele kommer an på hvordan en ny træner vil spille, ellers havde man nok købt ind nu, hvis ledelsen valgte et fast system.

Elias skal have chancen, det er for tidligt at sige han er skurken. Med det sagt, så er han rimelig ringe med fødderne og det kan man jo overveje om er grund nok til at hente en ny ind, men synes det er for tidlig fuldstændigt at afskrive ham.
Spiller vi med 3 på midten, så skal der sælges mindst 2 spillere og det ser der også ud til, og så skal der 2-3 klasse spillere ind, ingen talenter, dem har vi to af, som sagtens kan få godt med tid i form af rotation og indskiftning.

MrTall
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. jul 2022, 15:51

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af MrTall »

Sahl skrev:
18. aug 2022, 18:44
Mine ønsker er stadigvæk, at man kigger efter nogle flere midtbanespillere. Problemet er jo, at det hele kommer an på hvordan en ny træner vil spille, ellers havde man nok købt ind nu, hvis ledelsen valgte et fast system.

Elias skal have chancen, det er for tidligt at sige han er skurken. Med det sagt, så er han rimelig ringe med fødderne og det kan man jo overveje om er grund nok til at hente en ny ind, men synes det er for tidlig fuldstændigt at afskrive ham.
Spiller vi med 3 på midten, så skal der sælges mindst 2 spillere og det ser der også ud til, og så skal der 2-3 klasse spillere ind, ingen talenter, dem har vi to af, som sagtens kan få godt med tid i form af rotation og indskiftning.
Ja, Elias skal have chancen det er jeg helt enig med dig i men det er rygende galt at vores defensiv sejler så meget og dele af ansvaret ligger os hos vores målmand der skal indimellem redde point til os.. det er dog ikke tilfældet og jeg vil påpege at det er mangel af konkurrence på målmandsposten at han ikke har udviklet sig mere efter Lössl daffede til England.

Jeg holder mig til mine ønsker og håbet om at vi får en ny keeper ind som kan give Elias kamp til stregen.
Senest rettet af MrTall 18. aug 2022, 22:53, rettet i alt 1 gang.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

Rangers siges at være interesseret i Evander, men er den liga god nok ?

https://www.ibroxnoise.co.uk/2022/08/ra ... ielder-7m/

mmgala
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jun 2011, 21:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af mmgala »

og københavn :lol: :lol: :lol:

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af 6256 »

https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml

Lidt opdatering på Onyedika transferen.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af ABT »

En mindre transferovergang annonceret - Hosine Bility er fortid:

https://www.fcm.dk/nyheder/hosine-bilit ... &fs=e&s=cl

Vi går snart ind i “finalen” af transfervinduet. Tror vi kommer til at se flere spillerafgange end tilgange efterhånden… Skal man tro Svend, har ham åbenbart halvstore tanker om Charles og Oliver Sørensen. Det er forhåbentlig bare røgslør.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af ABT »

I øvrigt skulle Besiktas være interesseret i Sisto.

Kan sjældent tage tyrkiske klubber seriøst, så det er næppe være at bruge tid på.
/ ABT

Billede

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Gubbi77 »

Diebesten skrev:
18. aug 2022, 17:05
Det "sejler" i klubben - man har mistet sin klart mest vigtige person i Rasmus Ankersen, og man har stadig, som jeg har forstået det, ikke formået at finde en ny (mener at Cliff Crown bare er midlertidig). Man har fyret træneren. Forsvaret sejler. Og målene flyver ind. Dog har man sikret europæisk gruppespil.

Men bør der ikke snart til at ske noget? Er man mon tilfreds med spillertruppen? Bliver man ved med at give Elias lang snor? Det samme med Dalsgaard? Formationen? Ny Træner? Jeg savner lidt - at der bliver slået ned på gentagne fejl. Vi ser det i vores største konkurrent - deres målmand (Kalle), står 2-3 middelmådige kampe=BUM ny klasse målmand ind med PL erfaring.

Som jeg ser det, bør man hente en ny klasse målmand + en til forsvaret.

Jeg tror, at der er ved at ske noget revolutionært bag kuliserne. Det her er ikke det Midtjylland som jeg kender det.
Jeg er meget enig i dine pointer. FCM skal virkelig passe på med, at de store visioner som de selv ikke er blege for at fremhæve når muligheden byder sig, ikke bare bliver ved snakken. Kig på FCK, deres målmand bliver skadet og 14 dage efter, står den australske landsholdsmålmand i klubben. Det viser handlekraft! Derudover så er mig en gåde, hvis ikke FCM har spurgt på Christian Sørensen. Medierne skriver om det er Brøndby, der er interesseret. Hvis ikke FCM med de udfordringer der er i venstre side, er med i kampen om Sørensen, så synes jeg, det er useriøst.

Fordi de ikke har fået en træner på plads endnu, så er det vel ikke ensbetydende med, at de ikke kan købe nye spillere? Hvis de dårlige resultater forsætter, så kan sæsonen jo være tabt inden oktober måned.

Låst