Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

Vijen skrev:
15. aug 2022, 19:49
Administrator skrev:
15. aug 2022, 19:25
I øvrigt tyder det da på det mest intetsigende transfervindue i klubbens historie indtil videre.
Det er sjovt, jeg har det på præcis samme måde. Det er som om vi glemmer at vi har købt Dreyer, hentet en liga profil i Gartenmann, Koaukoa som vi har kigget på i flere år. Samt Kaba tilbage. Så vi er forstærket i alle kæder.

Men vi mangler, at få den spiller ind som løfter overlæggeren og giver en wow oplevelse. Dreyer er naturligvis den type, men det er som om, det er samme fornemmelse som hvis han var kommet tilbage efter en skade.
Med top50 som mål, så er Gartenmann, Kouakoa og måske heller ikke Kaba, det ikke dem der løfter holdet derop lige nu. Gartenmann kom fra en nedrykker trup. Kouakoa kan være en mulighed på sigt, men må siges at være en lottokupon.

Har en vis fidus til at FCM godt kunne finde på at skyde Kaba af, hvis de får et godt bud nu her, for Kaba begynder sig at nærme sig kontraktsudløb.

Nej der hvor jeg føler at FCM er bagud, det er at have en trup der kan klare 3 turneringer samtidig.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Administrator »

Vijen skrev:
15. aug 2022, 19:49
Administrator skrev:
15. aug 2022, 19:25
I øvrigt tyder det da på det mest intetsigende transfervindue i klubbens historie indtil videre.
Det er sjovt, jeg har det på præcis samme måde. Det er som om vi glemmer at vi har købt Dreyer, hentet en liga profil i Gartenmann, Koaukoa som vi har kigget på i flere år. Samt Kaba tilbage. Så vi er forstærket i alle kæder.

Men vi mangler, at få den spiller ind som løfter overlæggeren og giver en wow oplevelse. Dreyer er naturligvis den type, men det er som om, det er samme fornemmelse som hvis han var kommet tilbage efter en skade.
Jeg har det sådan fordi jeg regner med at vi minimum mister Evander. Han kan ikke erstattes 1:1, men de spillere der er kommet tilbage er jo selvfølgelig er forstærkning smat de 2 nye. Problemet er vel næsten at der ingen rygter eller lignende dukker op. Der plejer altid at være snak om nye spillere, både til forstærkning eller fremtiden. Men vi må nok bare vente og se.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af JBT »

Der mangler wow-oplevelser i samtlige kæder på banen, og gerne flere i samme kæde - inkl på trænerbænken.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
15. aug 2022, 20:46
Vijen skrev:
15. aug 2022, 19:49
Administrator skrev:
15. aug 2022, 19:25
I øvrigt tyder det da på det mest intetsigende transfervindue i klubbens historie indtil videre.
Det er sjovt, jeg har det på præcis samme måde. Det er som om vi glemmer at vi har købt Dreyer, hentet en liga profil i Gartenmann, Koaukoa som vi har kigget på i flere år. Samt Kaba tilbage. Så vi er forstærket i alle kæder.

Men vi mangler, at få den spiller ind som løfter overlæggeren og giver en wow oplevelse. Dreyer er naturligvis den type, men det er som om, det er samme fornemmelse som hvis han var kommet tilbage efter en skade.
Med top50 som mål, så er Gartenmann, Kouakoa og måske heller ikke Kaba, det ikke dem der løfter holdet derop lige nu. Gartenmann kom fra en nedrykker trup. Kouakoa kan være en mulighed på sigt, men må siges at være en lottokupon.

Har en vis fidus til at FCM godt kunne finde på at skyde Kaba af, hvis de får et godt bud nu her, for Kaba begynder sig at nærme sig kontraktsudløb.

Nej der hvor jeg føler at FCM er bagud, det er at have en trup der kan klare 3 turneringer samtidig.
Ikke enig

Gartenmann behøver ikke være dårlig fordi han kommer fra en nedrykker - blev årets spiller i SJE og han fighter om hver eneste meter på banen.
Kouakou - de indhop han har fået synes jeg han har været en god bolderobrer og været god på bolden - han er ikke nogen lottokupon
Kaba har da spillet noget af det bedste efter han kom retur. Synes at man skal beholde Kaba og så sælge Brumado.

Forstår ikke at man ikke prøver Gartenmann og Kouakou for der har da været muligheder nok.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

tatoo skrev:
15. aug 2022, 23:24
FCM2000 skrev:
15. aug 2022, 20:46
Vijen skrev:
15. aug 2022, 19:49


Det er sjovt, jeg har det på præcis samme måde. Det er som om vi glemmer at vi har købt Dreyer, hentet en liga profil i Gartenmann, Koaukoa som vi har kigget på i flere år. Samt Kaba tilbage. Så vi er forstærket i alle kæder.

Men vi mangler, at få den spiller ind som løfter overlæggeren og giver en wow oplevelse. Dreyer er naturligvis den type, men det er som om, det er samme fornemmelse som hvis han var kommet tilbage efter en skade.
Med top50 som mål, så er Gartenmann, Kouakoa og måske heller ikke Kaba, det ikke dem der løfter holdet derop lige nu. Gartenmann kom fra en nedrykker trup. Kouakoa kan være en mulighed på sigt, men må siges at være en lottokupon.

Har en vis fidus til at FCM godt kunne finde på at skyde Kaba af, hvis de får et godt bud nu her, for Kaba begynder sig at nærme sig kontraktsudløb.

Nej der hvor jeg føler at FCM er bagud, det er at have en trup der kan klare 3 turneringer samtidig.
Ikke enig

Gartenmann behøver ikke være dårlig fordi han kommer fra en nedrykker - blev årets spiller i SJE og han fighter om hver eneste meter på banen.
Kouakou - de indhop han har fået synes jeg han har været en god bolderobrer og været god på bolden - han er ikke nogen lottokupon
Kaba har da spillet noget af det bedste efter han kom retur. Synes at man skal beholde Kaba og så sælge Brumado.

Forstår ikke at man ikke prøver Gartenmann og Kouakou for der har da været muligheder nok.
fakta er, at de begge to ikke har været gode nok til at gå direkte ind på holdet

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af JBT »

FCM2000 skrev:
15. aug 2022, 23:44
tatoo skrev:
15. aug 2022, 23:24
FCM2000 skrev:
15. aug 2022, 20:46


Med top50 som mål, så er Gartenmann, Kouakoa og måske heller ikke Kaba, det ikke dem der løfter holdet derop lige nu. Gartenmann kom fra en nedrykker trup. Kouakoa kan være en mulighed på sigt, men må siges at være en lottokupon.

Har en vis fidus til at FCM godt kunne finde på at skyde Kaba af, hvis de får et godt bud nu her, for Kaba begynder sig at nærme sig kontraktsudløb.

Nej der hvor jeg føler at FCM er bagud, det er at have en trup der kan klare 3 turneringer samtidig.
Ikke enig

Gartenmann behøver ikke være dårlig fordi han kommer fra en nedrykker - blev årets spiller i SJE og han fighter om hver eneste meter på banen.
Kouakou - de indhop han har fået synes jeg han har været en god bolderobrer og været god på bolden - han er ikke nogen lottokupon
Kaba har da spillet noget af det bedste efter han kom retur. Synes at man skal beholde Kaba og så sælge Brumado.

Forstår ikke at man ikke prøver Gartenmann og Kouakou for der har da været muligheder nok.
fakta er, at de begge to ikke har været gode nok til at gå direkte ind på holdet
Ikke sandt

Fakta er, at de ikke har fået chancen og at dem man har sat på banen i stedet, har underpræsteret.

De kan godt ha været dårlige til træning, men andre spillere har ikke vist at de er bedre, flere gange i kamp.

Så efterhånden må det jo lugte af trænerens fejl dispositioner

Og selvfølgelig mangel på generel kvalitet i truppen

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

JBT skrev:
16. aug 2022, 08:48
FCM2000 skrev:
15. aug 2022, 23:44
tatoo skrev:
15. aug 2022, 23:24


Ikke enig

Gartenmann behøver ikke være dårlig fordi han kommer fra en nedrykker - blev årets spiller i SJE og han fighter om hver eneste meter på banen.
Kouakou - de indhop han har fået synes jeg han har været en god bolderobrer og været god på bolden - han er ikke nogen lottokupon
Kaba har da spillet noget af det bedste efter han kom retur. Synes at man skal beholde Kaba og så sælge Brumado.

Forstår ikke at man ikke prøver Gartenmann og Kouakou for der har da været muligheder nok.
fakta er, at de begge to ikke har været gode nok til at gå direkte ind på holdet
Ikke sandt

Fakta er, at de ikke har fået chancen og at dem man har sat på banen i stedet, har underpræsteret.

De kan godt ha været dårlige til træning, men andre spillere har ikke vist at de er bedre, flere gange i kamp.

Så efterhånden må det jo lugte af trænerens fejl dispositioner

Og selvfølgelig mangel på generel kvalitet i truppen
Fakta på fakta er at begge ikke blev købt til at træde ind på holdet

Graversen citat om Kouakou: I første omgang er det en spiller, som vi skal udvikle yderligere, hvor vi skal arbejde med de taktiske aspekter. Men der hersker ingen tvivl om, at han har et stort potentiale, og det skal vi i fællesskab forløse. Nu er det vores opgave at integrere ham godt i FC Midtjylland både kulturelt og spillemæssigt. https://www.fcm.dk/nyheder/fcm-henter-i ... nespiller/

Graversen citat om Gartenmann: Jeg tror på, at vi i fællesskab kan fortsætte hans udvikling i vores stærke miljø.

Begge er udviklingsspillere og blev ikke købt for at slå nogle af de andre af fra start.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
16. aug 2022, 20:35
JBT skrev:
16. aug 2022, 08:48
FCM2000 skrev:
15. aug 2022, 23:44


fakta er, at de begge to ikke har været gode nok til at gå direkte ind på holdet
Ikke sandt

Fakta er, at de ikke har fået chancen og at dem man har sat på banen i stedet, har underpræsteret.

De kan godt ha været dårlige til træning, men andre spillere har ikke vist at de er bedre, flere gange i kamp.

Så efterhånden må det jo lugte af trænerens fejl dispositioner

Og selvfølgelig mangel på generel kvalitet i truppen
Fakta på fakta er at begge ikke blev købt til at træde ind på holdet

Graversen citat om Kouakou: I første omgang er det en spiller, som vi skal udvikle yderligere, hvor vi skal arbejde med de taktiske aspekter. Men der hersker ingen tvivl om, at han har et stort potentiale, og det skal vi i fællesskab forløse. Nu er det vores opgave at integrere ham godt i FC Midtjylland både kulturelt og spillemæssigt. https://www.fcm.dk/nyheder/fcm-henter-i ... nespiller/

Graversen citat om Gartenmann: Jeg tror på, at vi i fællesskab kan fortsætte hans udvikling i vores stærke miljø.

Begge er udviklingsspillere og blev ikke købt for at slå nogle af de andre af fra start.
Det som jeg opponerer imod er at selv om de ikke er købt til at træde direkte ind på holdet - hvem er forøvrigt det - ja så kunne de rigeligt have gjort det ligeså godt som dem de konkurrerer med. De har begge fået et par korte indhop og der synes jeg at Chris har gjort det godt. Både i erobringsspillet og afleveringspillet.

Jeg giver efterhånden ikke ret meget for Gravesens floskler. Hvor meget han er inde over afgørelsen om hvilke spillere der skal købes ved jeg ikke, men han har efterhånden lavet mange fejlskud - nok sammen med Steinlein. Er Gravesen og Steinlein også til salg !!!!

Brugeravatar
NAsMaR
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. jun 2011, 16:49

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af NAsMaR »

tatoo: Helt enig. Jeg kunne godt tænke mig at de fik chancen. Begge.

Så i at AC Milan har budt 30 mio. på Onyedika? Eftersigende ønsker vi 10 mio eur. Hvilket vel nærmest ikke er en krone for lidt, tværtimod?

Det lyder på AC Milan fans at det er en done deal, de virker allerede til at ønske ham velkommen. Håber vi får en del mere ud af den handel - det efterlader lidt et hul på en allerede hullet midtbane, selvom vi jo har 3 andre spillere der kan spille pladsen, men har de gjort det godt nok?

Mister vi også Evander (Det lader jo vente på sig!), så skal der forstærkes her? 3 spillere til 2 pladser er ikke helt optimalt og de 3 vi har minder vel meget om hinanden?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Ravnen »

Synes 30 mio kr for Onyedika er fint, vi har før haft rigtig svært ved at få solgt vores afrikanske spillere før de har toppet og er gået ned i niveau.

Fx. Oneyka var ikke specielt imponerende for os til sidst og jeg tvivler på han havde fået buddet, hvis det ikke havde været nærmest in-house med Brentford, hvor han i øvrigt desværre ikke har videre succes.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af AltidFCM »

Ravnen skrev:
17. aug 2022, 17:44
Synes 30 mio kr for Onyedika er fint, vi har før haft rigtig svært ved at få solgt vores afrikanske spillere før de har toppet og er gået ned i niveau.
Det kan du simpelthen ikke mene.
Kunne godt tænkes, at Evander kommer til at gå for et noget lavere beløb, end vi havde håbet på. Men Rapha.. 30 mio. er alt, alt for lidt for ét af vores måske største salgsobjekter og bedste spillere. Vi kommer formentligt aldrig til at acceptere bud i nærheden af det leje.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af CasperA »

AltidFCM skrev:
17. aug 2022, 18:16
Ravnen skrev:
17. aug 2022, 17:44
Synes 30 mio kr for Onyedika er fint, vi har før haft rigtig svært ved at få solgt vores afrikanske spillere før de har toppet og er gået ned i niveau.
Det kan du simpelthen ikke mene.
Kunne godt tænkes, at Evander kommer til at gå for et noget lavere beløb, end vi havde håbet på. Men Rapha.. 30 mio. er alt, alt for lidt for ét af vores måske største salgsobjekter og bedste spillere. Vi kommer formentligt aldrig til at acceptere bud i nærheden af det leje.
BT skriver, at vi ikke kommer til at acceptere mindre end 60 mio. kr. hvilket også kun er fair, når man tænker på, at Rapha kun er 21, har kontrakt til 2026 og at vi er i slutningen af vinduet.

Selvom Steinlein udtalte, at det først er meningen at sælge Rapha næste sommer, kan jeg godt forestille mig, at klubben alligevel er lidt lun på det. Hvis vi kan hive minimum 60 mio. kr. hjem for Rapha, og sælge ham til en så stor klub som AC Milan, vil det have en utrolig høj signalværdi også.

At vi så ender med at stå i lort til halsen med en midtbane uden Evander og Rapha er så en anden sag, men så er der forhåbentlig masser af penge til forstærkninger.

Det virker til, at der som altid bliver smæk på i de sidste uger af vinduet.

MrTall
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. jul 2022, 15:51

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af MrTall »

Man frygter det bliver fyldt med lotto-kuponer som sidst - men jeg håber inderligt at de ved hvad de gøre og forstår hvilken situation vi kommer til at stå i uden Evander og Rapha formentligt.

Direkte erstatninger kræves!

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af CasperA »

MrTall skrev:
17. aug 2022, 21:26
Man frygter det bliver fyldt med lotto-kuponer som sidst - men jeg håber inderligt at de ved hvad de gøre og forstår hvilken situation vi kommer til at stå i uden Evander og Rapha formentligt.

Direkte erstatninger kræves!
Med både Ankersen, Stein og tre sportschefer bør vi hvert fald være dækket godt ind :lol:

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Dondinho »

CasperA skrev:
MrTall skrev: Man frygter det bliver fyldt med lotto-kuponer som sidst - men jeg håber inderligt at de ved hvad de gøre og forstår hvilken situation vi kommer til at stå i uden Evander og Rapha formentligt.

Direkte erstatninger kræves!
Med både Ankersen, Stein og tre sportschefer bør vi hvert fald være dækket godt ind :lol:
Af respekt for Rafa og Evander, så starter de nok først processen op med at finde deres afløsere når de er endeligt solgt og har forladt klubben 😁

Låst