Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Dondinho skrev:
15. aug 2022, 19:11
I BTs. transferpodcast nævner Fazam en personlig teori om at FCM måske lure på Jess Thorups situation i FCK.

Hvordan tænker I om Thorup retur?

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek
Klar og tydelig spillestil - tjek
Løfte klubben til top 50 klub - ??
God ift. data ??
God ift. dødbolde ??

Jeg ved godt han ikke var elsket af alle da han var i klubben, men jeg synes ikke han et et helt dårligt bud.
Jeg ved heller ikke lige med Thorup. Da han sidst var hos os ønskede jeg ham langt væk. Jeg synes ikke vi spillede særligt god fodbold under hans ledelse. Og særligt hans retorik har jeg det svært med. Jeg mindedes han altid talte modstanderen op. Lidt en tabermentalitet på en måde.

Jeg vil give Ravnen ret i, at jeg synes hans spillemæssige præstationer har været op og ned. Jeg synes også FCK famler rigtig meget lige pt. og vel ret beset ikke har rykket sig alverden under hans ledelse (dyre indkøb til trods). Han har selvfølgelig været i Belgien og fået noget succes dernede, men vel også en fyreseddel i Gent? Hans præstationer i Genk baserer sig på en meget kort periode og er svært at tage for gode varer. Et hold som Gent tænker jeg også man i ledelsen, ser sig selv som større end og som et hold, vi bør være foran.
Eller tager jeg fejl?

Jeg vil i hvert fald blive slemt skuffet, hvis valget ender med at blive ham. Specielt når han har været her før - bliver det ikke bare det samme om igen. Og så hele selvforståelsen i, at vi i så fald tager en træner FCK ikke kunne bruge. Men jeg ved heller ikke, hvor højere en hylde vi kan hente fra.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af tatoo »

6256 skrev:
15. aug 2022, 22:55
Dondinho skrev:
15. aug 2022, 19:11
I BTs. transferpodcast nævner Fazam en personlig teori om at FCM måske lure på Jess Thorups situation i FCK.

Hvordan tænker I om Thorup retur?

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek
Klar og tydelig spillestil - tjek
Løfte klubben til top 50 klub - ??
God ift. data ??
God ift. dødbolde ??

Jeg ved godt han ikke var elsket af alle da han var i klubben, men jeg synes ikke han et et helt dårligt bud.
Jeg ved heller ikke lige med Thorup. Da han sidst var hos os ønskede jeg ham langt væk. Jeg synes ikke vi spillede særligt god fodbold under hans ledelse. Og særligt hans retorik har jeg det svært med. Jeg mindedes han altid talte modstanderen op. Lidt en tabermentalitet på en måde.

Jeg vil give Ravnen ret i, at jeg synes hans spillemæssige præstationer har været op og ned. Jeg synes også FCK famler rigtig meget lige pt. og vel ret beset ikke har rykket sig alverden under hans ledelse (dyre indkøb til trods). Han har selvfølgelig været i Belgien og fået noget succes dernede, men vel også en fyreseddel i Gent? Hans præstationer i Genk baserer sig på en meget kort periode og er svært at tage for gode varer. Et hold som Gent tænker jeg også man i ledelsen, ser sig selv som større end og som et hold, vi bør være foran.
Eller tager jeg fejl?

Jeg vil i hvert fald blive slemt skuffet, hvis valget ender med at blive ham. Specielt når han har været her før - bliver det ikke bare det samme om igen. Og så hele selvforståelsen i, at vi i så fald tager en træner FCK ikke kunne bruge. Men jeg ved heller ikke, hvor højere en hylde vi kan hente fra.
Mener vi skal have helt nyt blod på trænerbænken. Og det med hvor høj en hylde vi kan hente fra afhænger simpelthen af hvor meget træneren kan få lov til uden indblanden fra Graversen og Steinlein. For hvis det fortsætter får vi kun en lilleputtræner.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

tatoo skrev:
15. aug 2022, 23:29
6256 skrev:
15. aug 2022, 22:55
Dondinho skrev:
15. aug 2022, 19:11
I BTs. transferpodcast nævner Fazam en personlig teori om at FCM måske lure på Jess Thorups situation i FCK.

Hvordan tænker I om Thorup retur?

Ift. Kriterierne:
Moden træner - tjek
Klar og tydelig spillestil - tjek
Løfte klubben til top 50 klub - ??
God ift. data ??
God ift. dødbolde ??

Jeg ved godt han ikke var elsket af alle da han var i klubben, men jeg synes ikke han et et helt dårligt bud.
Jeg ved heller ikke lige med Thorup. Da han sidst var hos os ønskede jeg ham langt væk. Jeg synes ikke vi spillede særligt god fodbold under hans ledelse. Og særligt hans retorik har jeg det svært med. Jeg mindedes han altid talte modstanderen op. Lidt en tabermentalitet på en måde.

Jeg vil give Ravnen ret i, at jeg synes hans spillemæssige præstationer har været op og ned. Jeg synes også FCK famler rigtig meget lige pt. og vel ret beset ikke har rykket sig alverden under hans ledelse (dyre indkøb til trods). Han har selvfølgelig været i Belgien og fået noget succes dernede, men vel også en fyreseddel i Gent? Hans præstationer i Genk baserer sig på en meget kort periode og er svært at tage for gode varer. Et hold som Gent tænker jeg også man i ledelsen, ser sig selv som større end og som et hold, vi bør være foran.
Eller tager jeg fejl?

Jeg vil i hvert fald blive slemt skuffet, hvis valget ender med at blive ham. Specielt når han har været her før - bliver det ikke bare det samme om igen. Og så hele selvforståelsen i, at vi i så fald tager en træner FCK ikke kunne bruge. Men jeg ved heller ikke, hvor højere en hylde vi kan hente fra.
Mener vi skal have helt nyt blod på trænerbænken. Og det med hvor høj en hylde vi kan hente fra afhænger simpelthen af hvor meget træneren kan få lov til uden indblanden fra Graversen og Steinlein. For hvis det fortsætter får vi kun en lilleputtræner.
Lige den del er jeg nu ikke så bekymret for. Det synes jeg alt peger på i den her proces, der er i gang. Så jeg forestiller mig, at det er også det, det skal ende ud med på en eller anden måde.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nogle der har en ide om, hvor lang tid sådan en proces der er igangsat, varer ? Håber sådan at, den nye træner snart findes, så vi kan begynde ,at få en spillestil, og igen komme ind i kampen om topplacering i superligaen. Jeg frygter for salg af Evander og Onyedika og manglende transfers / sene transfers som først skal implementeres på holdet. Frygter for en mellemsæson hvor vi misser Europæisk deltagelse næste sæson, behøver vel ikke begrunde hvorfor ;-)

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Sahl »

TrueWolfMidt skrev:
18. aug 2022, 11:11
Nogle der har en ide om, hvor lang tid sådan en proces der er igangsat, varer ? Håber sådan at, den nye træner snart findes, så vi kan begynde ,at få en spillestil, og igen komme ind i kampen om topplacering i superligaen. Jeg frygter for salg af Evander og Onyedika og manglende transfers / sene transfers som først skal implementeres på holdet. Frygter for en mellemsæson hvor vi misser Europæisk deltagelse næste sæson, behøver vel ikke begrunde hvorfor ;-)
Enten er man meget tæt på og så sker der snart noget eller også tror jeg først på det sker efter VM.
Det sidste virker nok mest realistisk ud fra de kommentarer som ledelsen har lavet.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Sahl skrev:
18. aug 2022, 18:45
TrueWolfMidt skrev:
18. aug 2022, 11:11
Nogle der har en ide om, hvor lang tid sådan en proces der er igangsat, varer ? Håber sådan at, den nye træner snart findes, så vi kan begynde ,at få en spillestil, og igen komme ind i kampen om topplacering i superligaen. Jeg frygter for salg af Evander og Onyedika og manglende transfers / sene transfers som først skal implementeres på holdet. Frygter for en mellemsæson hvor vi misser Europæisk deltagelse næste sæson, behøver vel ikke begrunde hvorfor ;-)
Enten er man meget tæt på og så sker der snart noget eller også tror jeg først på det sker efter VM.
Det sidste virker nok mest realistisk ud fra de kommentarer som ledelsen har lavet.
Ja, det er sgu pinligt - pinligt som Thygesen råbte det ind i hovedet på Jensen, så røg lige igennem ham og videre til Steinlein

Satme en fryd, at de kan lære det. CS og Svend er alt for popsmarte efterhånden. Der er koldt på toppen og den mangel på respekt for at frigive ansvar rammer som karma nu og hele medieverdenen har stået klar

Det er sgu bare fedt nu når ingen af dem vil pakke tasken og “gå selv”, som en anden Andreas Mertz

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Administrator »

Omtal klubbens folk med respekt, undlad venligst øgenavne.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Det lyder på italienske medier til, at Onyedika transferen til Milan afgøres af den kommende træners mening. Det kunne vel indikere, at der ikke går alt for længe.

Men nu er der vel kun ca. 14 dage tilbage/14 dage endnu til deadline, alt efter hvordan man ser på det.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Dondinho »

6256 skrev:
19. aug 2022, 08:01
Det lyder på italienske medier til, at Onyedika transferen til Milan afgøres af den kommende træners mening. Det kunne vel indikere, at der ikke går alt for længe.

Men nu er der vel kun ca. 14 dage tilbage/14 dage endnu til deadline, alt efter hvordan man ser på det.
Interessant, lad os se om nogle medier opfølger noget her

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Lupus1999 »

Pt kun samtaler med udenlandske trænere.


Læs FCM-chef om ny træner: Har afholdt samtaler https://bold.dk/short/FC1_

Vi nærmer os.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
19. aug 2022, 17:48
Pt kun samtaler med udenlandske trænere.


Læs FCM-chef om ny træner: Har afholdt samtaler https://bold.dk/short/FC1_

Vi nærmer os.
Så må jeg nok give mig. Godt hvis man allerede er så langt og måske allerede før transferdeadline har en ny træner.
Det bliver spændende at se hvem det bliver.

MrTall
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. jul 2022, 15:51

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af MrTall »

Lupus1999 skrev:
19. aug 2022, 17:48
Pt kun samtaler med udenlandske trænere.


Læs FCM-chef om ny træner: Har afholdt samtaler https://bold.dk/short/FC1_

Vi nærmer os.
Glædeligt at høre!

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

MrTall skrev:
19. aug 2022, 18:12
Lupus1999 skrev:
19. aug 2022, 17:48
Pt kun samtaler med udenlandske trænere.


Læs FCM-chef om ny træner: Har afholdt samtaler https://bold.dk/short/FC1_

Vi nærmer os.
Glædeligt at høre!
Interviewet findes i artiklen her. Der kan måske godt gå lidt tid endnu, og jeg håber det på den lange bane viser sig, at den lange proces betaler sig.

Det glæder mig, at kriteriet om en afklarethed i spillestil vægter så højt. Det tror jeg er vigtigt på den lange bane. Det er noget vi har savnet længe og forhåbentlig smitter det også af på succesraten af de indkøb vi foretager os.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... dlaendinge

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det vi vel skal være glade for er, at den trænerproces vi som klub er i gang med nu, har vi aldrig prøvet før. Jeg tænker at vi som klub har rykket os og fået ny læring ind under huden. Måske er vi nået derhen, hvor vi fremadrettet står et bedre sted, når vi i fremtiden skal hyre personel til klubben, for det må være tydeligt for alle at, det vi som klub gjorde med BH ikke kommer til at ske igen. Vi skal hyre personer der er bedre end dem der findes i den danske andedam, for gammel vin på ny flaske er ikke bedre.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Dondinho »

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... ldspausen/

Svend håber på ny træner før landskamp pausen, dvs inden for den kommende uge. Håber han får ret!

Mon det snart slipper et navn ud?

Besvar