CL Kval 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Jakla »

Så er det nu vi skal vise hvad vi er lavet af. Fra i dag skal vi se at man er klar fra start til slut. Resultatet er ikke afgørende, men indsatsen er. Vi har intet at gøre i Champions League, men skal være bedst i Superligaen.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af FCM2000 »

Dahlgaard igen på mellemhånd ved 2-0, elias tager ingenting.

Forsvaret er FCMs akilleshæl

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Danand123 »

Ja, det så ikke for godt ud for Dalsgaard. Men Kaba igen en god indsats. Sæsonens overraskelse og måske også den bedste.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Diebesten »

Mon Elias nogensinde kommer til at tage en bold?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af FCM2000 »

Diebesten skrev:
9. aug 2022, 21:31
Mon Elias nogensinde kommer til at tage en bold?
han har endnu sin første superredning til gode, han tager de bolde der bliver skudt kroppen, men det gør andre målmænd også.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Danand123 »

Reelt kan vi komme til at spille 10 europakampe i denne sæson - uden en sejr.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Jakla »

En godkendt indsats mod overmagten.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Ravnen »

Benfica var af en anden verden. Videre til næste kamp.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af ABT »

Egentlig et ganske hæderligt returopgør fra vores side. Desværre bliver personlige fejl straffet hårdt på det her niveau. Det forpurrede vores spinkle håb om at kunne få bare en uafgjort og lidt koefficientpoint.

På stadion mindes jeg næsten ikke, at Olafsson disker op med én eneste redning af relevans? Elias’ miserable spil med fødderne kombineret med at han ganske sjældent tager noget “over hvad man kan forvente”, er et stort problem, når vi skal kalkulere med, at vores forsvarsspillere kamp efter kamp laver en blunder eller tre.

Det man står tilbage med er, at ingen nede bag i har niveau til en top 50 klub. Det bliver aldrig godt med de spillere vi har til de positioner; Dalsgaard, Døhr, Juninho, Sviat etc.
Der ligger en stor oprydningsopgave foran klubben de næste par transfervinduer på den front.
/ ABT

Billede

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af Copenhagenwolf »

Så vidt jeg kan regne mig frem til er FCM nu helt sikre på at blive seedet i pot 3 til Europa League, mens muligheden for pot 2 ser tvivlsom ud. Som bekendt er der fire seedningslag a 8 hold.

Af de 16 hold, der i skrivende stund er kvalificeret til EL, har vi fem under os i 5 års koefficient (som afgør seedningen).
https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/n ... it-stands/

Som opgørene er skruet sammen for de sidste 16 dobbeltkampe (CL og EL playoffs), der afgør hvem der bliver de sidste 16 hold i EL, er vi nu sikre på, at mindst yderligere fem hold i EL vil have lavere 5 års koefficient end FCM.

Dermed har vi 10 hold under os i seedningen.

For at FCM kommer i pot 2 skal altså yderligere 6 hold (udover de fem ovennævnte), der ender i EL fra de sidste 16 afgørende dobbeltopgør, have lavere 5 års koeffecient end FCM.

Det er ikke umuligt, men usandsynligt at det kommer til at ske. Konkret skal seks af otte opgør, hvor et af holdene har lavere koefficent end fcm , så falde ud til FCms fordel med sejr til holdet med laveste 5 års koefficent.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af mousebreaker »

Det kan godt være at vi ikke var tilfredse med holdet mod Benfica, men se blot hvad de gør mod Dynamo Kiev. De gennemsmadrer dem jo. Og vi ville være store underdogs mod Dynamo Kiev, hvis de ellers stadig er hvad de har været.
Jeg er imponeret over den kvalitet Benfica har, velvidende at der er hold der har et niveau eller to mere end dem.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af MFKM »

Vi er eneste danske hold i EL. Jeg er ret sikker på, at det betyder nogle ekstra millioner i market pool til os, at hverken FCK eller SIF ramte i EL, uden jeg dog kan sætte beløb på.

Nogen der kender det?

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af MFKM »

Nå - nu er EL kvallen ved at være ovre, stadig 3 uafklarede kampe, hvoraf 2 reelt ligger på vippen, mens Fernecvaros nok ikke smider en 4-0 føring her de sidste 20 minuttet.

Apollon må meget gerne slå Olympiakos ud (pt. bagud med 1 mål samlet), det vil rykke Feyenord op i 1. seedningslag og Ludugorets op i 2.

https://kassiesa.net/uefa/seedel2022.html

Seedning pots kan se her, nogenlunde nederst på siden.

Vi er placeret midt i 3. seedningslag.

Hurtig vurdering - alene baseret ud fra navnene og meget begrænset kendskab til de enkelte hold/ligaer:

Bedste lodtrækning for oplevelserne:

Pot 1: United/Arsenal/Roma/Lazio
Pot 2: Monaco/Malmø/Feyenord
Pot 4: Nantes

Bedste lodtrækning sportsligt:

Pot 1: Olympiakos/Kiev
Pot 2: Qarabag / Malmø
Pot 4: Hearts/Zurich(De to hold spiller pt. mod hinanden) / HJK Helsinki

Skræklodtrækning sportsligt:

Pot 1: United/Arsenal/Roma/Lazio
Pot 2: Moncao/Feyenord/Real Socidad
Pot 4: Nantes / Union Saint-Gilloise / Trabzonspor / Fernerbache

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af 3316 »

MFKM skrev:
25. aug 2022, 20:47
Vi er eneste danske hold i EL. Jeg er ret sikker på, at det betyder nogle ekstra millioner i market pool til os, at hverken FCK eller SIF ramte i EL, uden jeg dog kan sætte beløb på.

Nogen der kender det?
Så vidt jeg kan læse mig til her, er det 27,9 mio. euro der til fordeling i mellem de lande, der har hold repræsenteret i gruppespillet.
Hvor meget det betyder for FCM, vil derfor komme an på, hvor mange lande der er repræsenteret, og hvor meget deres respektive TV-marked har af værdi. Synes dog at kunne huske fra tidligere, at de nordiske lande bliver set som et samlet TV-marked, når vi snakker UEFA regi.

Derudover er der åbenbart også en pulje af penge der fordeles, alt efter hvor mange koefficient point FCM har i forhold til de andre hold i gruppespillet.
Det fremgår allerede nu af hjemmesiden, at FCK er nr. 26 på listen i CHL, hvilket giver dem 7,559 mio euro fra den pulje.
Maccabi Haifa som er dårligst placeret for til sammenligning 1,137 mio. euro, så ikke helt uvæsentligt..
https://www.football-coefficient.eu/money/

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL Kval 2022/2023

Indlæg af 3316 »

Nu er alle hold til EL fundet, og så vidt jeg kan se er vi seedet 19 ud af de 32 hold.
Det betyder at vi får 14 x 132.000 euro fra koefficient puljen = 1.848.000 euro. Lidt noget andet end FCK, men stadig en pæn sum.
I øvrigt skal man blot være 29. bedst rangeret i CHL, for at få lige så mange penge fra koefficient puljen, som det bedst rangerede hold i EL..

Mht. til ønskepuljer rent sportsligt, vil jeg gerne tilføje Røde Stjerne til ønske modstandere fra pulje 1, og nu hvor Lugorets endte i pulje 2, tager jeg også gerne dem, ligesom jeg synes Rennes ligner et hold der er dårligere end gennemsnittet i den pulje. Fra pulje 4 foretrækker jeg et af de cypriotiske hold eller Helsinki, men det vigtigste er vel blot at undgå Trabzonspor eller Nantes fra det lag. Tænker også det er fint for os, at Fenerbache sneg sig med op i vores seedningslag :)

Besvar