Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af FCM2000 »

ganske enig med tipsbladet, tiden er til en udlændinge der kan løfte holdet op til et nyt niveau,
tanken om at uddanne trænere der kan gå videre til udlandet, den tid er forbi, der er brug
for en træner der kan udfordre ledelsen.

Jeg så gerne at Graversen røg samme vej ud af døren, som den Bo tog.

Nogle skal tage ansvaret for marrony mfl. indkøb.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af UlveLars »

Fowi skrev:
29. jul 2022, 13:14
Kan det være der bliver kigget på Zorniger også? Han kommer fra et mesterskab i Cypern og er tilhænger af powerfodbold.
Passer meget godt til vores ønske om powerfodbold, men har måske svært ved at tilpasse sig mellemleder-rollen i en klub som fcm. Han virker meget egenrådig på mig - og så er han måske for tilknyttet til Brøndby?
Et meget spændende bud, dog...

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Sahl »

tatoo skrev:
29. jul 2022, 12:34
Sahl skrev:
29. jul 2022, 12:24
Vi kunne også bare hente Priske hjem.
Jeg ved godt, at mange var sure på ham til sidst, men han spillede det fodbold mange efterspørger.

Det vigtigste for mig er at det er en træner, som vil spille lidt mere boldbesiddelse, mere kontra pres efter man taber bolden og en fast defensiv struktur.
Hvis man har kontrol i kampene, så tror jeg på man har en større chance for at vinde over længere perioder.
Så er der hold i Europa der er bedre end os og hvor man er nødt til, at køre mere på kontra osv, men altså.. det skal man jo også kunne.. man kan ikke bare have en taktik og så er det sådan det er..

Det bliver spædende at se hvad der sker i aften, jeg er bange for vi spiller 3-4-3 og vinder pga. af spillerne har fået ny energi, men uden at eliminere de fejl 3-4-3 har for os.
Glem alle de gamle trænere vi har haft og såmænd også assistenter. Mener vi skal ha en rigtig dygtig udenlandsk træner som har erfaring med international fodbold. Du skriver mere boldbesiddelse, men det har vi bare ikke spillerne til. Og vi spillede også til tider elendigt under Priske. Vi har ikke kunnet kontrollere kampene i lang tid fordi vi ikke har spillerne til det.
Det var nu sådan semi sarkastisk jeg skrev Priske (fordi at det folk virker til, at ville have er faktisk det han kunne)
Under Priske var vi mere i kontrol og jeg var aldrig bange for, at en stikning ned langs siden ville føre til et mål i mod eller en stor chance...

Med det sagt, så skal man vælge en større kapacitet denne gang og så skal man vel også overveje om man vil spille et specifikt koncept der er sat af klubben eller af en træner der kommer til, eller om man vil være langt mere fleksible.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af UlveLars »

Kunne Stein og Glen dog bare få begravet stridsøksen, så så jeg Glen som min ønske-signing - men det sker naturligvis ikke

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
31. jul 2022, 10:17
Kunne Stein og Glen dog bare få begravet stridsøksen, så så jeg Glen som min ønske-signing - men det sker naturligvis ikkey
Glenn har INGEN erfaringen i Europæisk fodbold, så nej tak.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af JBT »

Tror 200 procent at det bliver en udlænding denne gang. CS har fået lektier med hjem af hans chefer, om at droppe alt det krejler pis

Det er også sådan en type (alt anderledes end dansk) man har brug for i bestræbelserne på eu top 50

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Ravnen »

UlveLars skrev:
31. jul 2022, 10:16
Kunne Stein og Glen dog bare få begravet stridsøksen, så så jeg Glen som min ønske-signing - men det sker naturligvis ikke
Enig. Men ja det sker nok desværre ikke.

Man kan også argumentere for, at hvis vi skal være en top 50 klub, så skal vi have en træner som har haft succes for en top 50 klub. Vi kunne også bare tage en af de her https://www.fourfourtwo.com/features/ra ... tion-50-41 :mrgreen:

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Saemala »

JBT skrev:
31. jul 2022, 11:00
Tror 200 procent at det bliver en udlænding denne gang. CS har fået lektier med hjem af hans chefer, om at droppe alt det krejler pis

Det er også sådan en type (alt anderledes end dansk) man har brug for i bestræbelserne på eu top 50
Tjah, det kræver egentligt bare hæderlige gruppespil i år + de næste 2 sæsoner, så er vi lige på grænsen til Top50.
Vi er kommet i 3 gruppespil i træk nu, med danske trænere, så hvorfor skal vi ikke kunne gøre det de næste 2 år, hvor vi vil være seeded bedre?

Når det så er sagt, er der er kun én træner jeg har interesse for i Danmark, og det er Thomasberg. Ellers håber jeg også på en udlænding.
Høvdingen af Herning

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af MFKM »

https://www.discoveryplus.com/dk/video/ ... ekte-trner

Steinlein om valg af ny træner.

Jeg har ikke selv fået set det endnu.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Er det bare mig, eller bliver der ikke kastet lidt for mange navne ud fra Steinleins side? Ikke kun i interviewet her, men sådan generelt. Også med ros til diverse rundt omkring.

Hvorfor ikke holde alt det internt og undlade at kommentere på konkrete navne. Jeg synes det fremstår en smule uprofessionelt. Af hensyn til processen der venter nu med at finde den rette, og også af hensyn til de pågældende, men ligeså meget også forhold til Bo, der er en medarbejder man kun lige har afskediget.
Det er måske bare mig.

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Peter »

6256 skrev:
1. aug 2022, 00:09
Er det bare mig, eller bliver der ikke kastet lidt for mange navne ud fra Steinleins side? Ikke kun i interviewet her, men sådan generelt. Også med ros til diverse rundt omkring.

Hvorfor ikke holde alt det internt og undlade at kommentere på konkrete navne. Jeg synes det fremstår en smule uprofessionelt. Af hensyn til processen der venter nu med at finde den rette, og også af hensyn til de pågældende, men ligeså meget også forhold til Bo, der er en medarbejder man kun lige har afskediget.
Det er måske bare mig.
Jeg syntes jeg har set alle interviews med Claus siden fyringen, men jeg føler egentligt ikke at han har nævnt noget konkret som sådan. I det seneste interview på Discovery roser han alle de danske trænere Mette Cornelius bringer op, men han siger jo også at de har en lang liste som de har brainstormet sig til, men som de først i den kommende uge vil barbere ned og begynde at snakke med folk. Eneste jeg har kunnet læse ud af de interviews er at det - heldigvis - ikke bliver Kent Nielsen :fcm:

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af 6256 »

Peter skrev:
1. aug 2022, 00:28
6256 skrev:
1. aug 2022, 00:09
Er det bare mig, eller bliver der ikke kastet lidt for mange navne ud fra Steinleins side? Ikke kun i interviewet her, men sådan generelt. Også med ros til diverse rundt omkring.

Hvorfor ikke holde alt det internt og undlade at kommentere på konkrete navne. Jeg synes det fremstår en smule uprofessionelt. Af hensyn til processen der venter nu med at finde den rette, og også af hensyn til de pågældende, men ligeså meget også forhold til Bo, der er en medarbejder man kun lige har afskediget.
Det er måske bare mig.
Jeg syntes jeg har set alle interviews med Claus siden fyringen, men jeg føler egentligt ikke at han har nævnt noget konkret som sådan. I det seneste interview på Discovery roser han alle de danske trænere Mette Cornelius bringer op, men han siger jo også at de har en lang liste som de har brainstormet sig til, men som de først i den kommende uge vil barbere ned og begynde at snakke med folk. Eneste jeg har kunnet læse ud af de interviews er at det - heldigvis - ikke bliver Kent Nielsen :fcm:
Det er jeg egentlig enig i. Det er måske også en eller anden form for kommunikations ageren til at afmontere journalisternes fremtidige: Kunne xx være en mulighed?

Jeg synes Niels Frederiksen talte meget klart da han blev spurgt til det i Onside og ikke ønskede at kommentere yderligere, men det er måske to forskellige tilgange. For ja, jeg synes heller ikke Steinlein har indikeret noget som sådan. Andet end han fik nævnt at Thomasberg var et emne i interviewet her.

Jeg håber dog på en udlænding som ikke er Zorniger

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Debussy »

I øjeblikket går jeg med en frygt for, at klubben vælger Henrik Jensen som værende ny permanent cheftræner, hvis han skulle gå hen og præstere over de næste par kampe.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Matjavsen »

Debussy skrev:
1. aug 2022, 11:00
I øjeblikket går jeg med en frygt for, at klubben vælger Henrik Jensen som værende ny permanent cheftræner, hvis han skulle gå hen og præstere over de næste par kampe.
Tror jeg slet ikke han er interesseret i endnu

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af Lupus1999 »

Altså et frækt bud kunne jo være Michael Laudrup.

Han passer på alle parametre.

Besvar