FCM - SIF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - SIF

Indlæg af Le Compte »

Er fansene også klar til at lade spillere få 8-10 kampe i streg uden de præsterer?
Tænker folk vil kræve træneren fyret hvis han gør det
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: FCM - SIF

Indlæg af FCM2000 »

Le Compte skrev:
24. jul 2022, 11:56
Er fansene også klar til at lade spillere få 8-10 kampe i streg uden de præsterer?
Tænker folk vil kræve træneren fyret hvis han gør det
Men det virker mærkeligt, at man henter Marrony for xx millioner, og så får fx en Lind mere snor/spilletid uden at have scoret noget noget som helst, på nær den første kamp han havde, mig bekendt. Det samme kan man sige at isaksen har fået, altså lang snor. Man henter en chilli ? er det logisk?
man henter wagner ?

Kaba fik mange kampe uden det store udbytte.

Der mangler afstemning mellem indkøb og trænerne spillestil, man henter Sisto som til sidst vrager FCK, fordi han vil FCM, det glemmer de fleste herinde, nemlig at han fravalgte FCK, derfor må man gå ud fra at FCM har en spillestil der passer til Sisto, men man havde jo Evander, Dreyer og isaksen, der er samme type som Sisto, nemlig at holde i bolden og sætte modstanderne.

Man glemmer også at Løssl valgte FCM med hjertet, derfor må man også gå ud fra at man har en plan med Løssl, nuvel Elias er stærk i luften, men jeg har endnu ikke set en pointgivende redning fra Elias af, og fødderne er heller ikke det bedste, og erfaring mangler.

Man henter en tysker i Tyrkiet, max M., men når man spiller med 2 på midten, så er der en del der bliver vraget, madsen, torp, sisto, charles inkl. Max m.

For mig mangler der afstemning mellem de spillere man henter og så spilstil.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - SIF

Indlæg af Ravnen »

Ja hvis vi henter spillere ind, må det være oplagt at give dem optimal chance for at blive en succes. Kaba fik den ene kamp efter den anden, uden egentlig at imponere, mens Luca ikke fik nogle chancer, det kunne sagtens have været mere jævnt fordelt, omend man jo kan sige at Kaba i hvertfald fik chancen ;-)

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: FCM - SIF

Indlæg af Jakla »

FCM2000 skrev:
24. jul 2022, 12:10
Le Compte skrev:
24. jul 2022, 11:56
Er fansene også klar til at lade spillere få 8-10 kampe i streg uden de præsterer?
Tænker folk vil kræve træneren fyret hvis han gør det
Men det virker mærkeligt, at man henter Marrony for xx millioner, og så får fx en Lind mere snor/spilletid uden at have scoret noget noget som helst, på nær den første kamp han havde, mig bekendt. Det samme kan man sige at isaksen har fået, altså lang snor. Man henter en chilli ? er det logisk?
man henter wagner ?

Kaba fik mange kampe uden det store udbytte.

Der mangler afstemning mellem indkøb og trænerne spillestil, man henter Sisto som til sidst vrager FCK, fordi han vil FCM, det glemmer de fleste herinde, nemlig at han fravalgte FCK, derfor må man gå ud fra at FCM har en spillestil der passer til Sisto, men man havde jo Evander, Dreyer og isaksen, der er samme type som Sisto, nemlig at holde i bolden og sætte modstanderne.

Man glemmer også at Løssl valgte FCM med hjertet, derfor må man også gå ud fra at man har en plan med Løssl, nuvel Elias er stærk i luften, men jeg har endnu ikke set en pointgivende redning fra Elias af, og fødderne er heller ikke det bedste, og erfaring mangler.

Man henter en tysker i Tyrkiet, max M., men når man spiller med 2 på midten, så er der en del der bliver vraget, madsen, torp, sisto, charles inkl. Max m.

For mig mangler der afstemning mellem de spillere man henter og så spilstil.
Helt enig. Vi har købt ind uden en plan for indkøbene og uden på forhånd at cleare af med dem der skuffes hvad deres rolle så er og at de kan leve med det.
Løssl kunne naturligvis ikke leve med udsigten til bænken. Angribere i tonsvis har ikke bragt noget og skulle slet ikke være hentet. Nogen har haft potentiale, men ikke fået chancer. Lind, ja mål i første kamp måske, men ellers for tyndt. Mon ikke Dovbyk var bedre? Siden Store Paul har vi haft mangler offensivt og Marrony hvilken plads var han tænkt at spille? Sisto er god når det kører og kan meget af det Evander kan dog med mindre blik for spillet. Chilli hurtig, men desværre ikke meget skarp i afslutningen, men det må trænes. Max var teknisk god med fin spilforståelse, men ikke så målfarlig. Der bliver et hul når Evander siger farvel.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: FCM - SIF

Indlæg af Lupus1999 »

Nu har jeg siddet og genset de sidste 20 minutter mod Silkeborg, hvor vi skifter til 4-3-3. At Bo siger at vi falder sammen den sidste halve time er ganske enkelt forkert.

Vi har faktisk rigtig god kontrol i systemet og midtbanen beskytter forsvaret langt bedre. Vi får taget duellerne længere fremme på banen i defensiven, da vores tre mand på midten møder Silkeborg længere fremme på banen. Elias har ikke en redning de sidste 20 min, og der skabes kun 1 løs mulighed af et godt spillende Silkeborghold.

Desuden ser vi selv fine ud i opspillet, kommer til okay muligheder ved Kaba, Chilufya og Dreyer. Vi spiller os også til 4-5 hjørnespark.

Jeg håber virkelig at vi skifter til dette system. Juninho og Gartenmann så faktisk komfortable og gode ud. Udfordringen bliver Dalsgaard eller at vi generelt har en stopper for meget, hvis vi skifter til en 4 back kæde.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: FCM - SIF

Indlæg af Administrator »

Husk på at vi også var bagud 1-3, Silkeborg havde ikke grund til at presse mere på i den periode.

Besvar