Gent - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Gent - FCM

Indlæg af Jakla »

2-1 til Gent i dagens træningskamp. Første halvleg så lovende ud med godt teknisk fremadrettet spil og stort spilovertag. Der blev kombineret flot til en del meget store chancer, der dog ble brændt med ringe afslutninger. 1-0 ved halvleg.
I anden halvleg blev der skiftet en del. Gent overtog spillet og lavede 2 mål. Forsvaret så skidt ud i flere situationer og offensiven var fraværende.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Gent - FCM

Indlæg af EsbenVest »

Vi spillede med Joel på den centrale midtbane i anden halvleg, og det virkede tydeligvis ikke. Hvorfor ikke give Oliver Sørensen chancen? Eller Kouakou?
Fair nok, hvis man gerne vil give så mange som muligt 90 minutter, og de derfor spillede i formiddag, men det må da være bedre at få dem matchet mod Gent end Molenbeek.

Det ser desuden ret skidt ud med Høgh og Erik i forsvaret på samme tid. Det bliver simpelthen for langsomt.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Gent - FCM

Indlæg af 6256 »

Jeg hører lidt forskellige udlægninger af kampen. Nogle siger en god første halvleg. Andre at vi knapt nok har nogle afslutninger i første halvleg. Mens de fleste er enige om, at anden halvleg ikke var god. Hvad siger I herinde?

Jeg kan godt have mine bange anelser for, hvor vi står inden sæsonpræmieren og synes vores spil minder meget om det vi så i foråret. Lidt som Arff siger det i sort snak. Hvordan vi rent faktisk gerne vil spille, er svært at se og hvad der er vores spillemæssige udtryk er også svært at se. Det er stadig for individuelt båret.

Jeg synes også, der er flere mærkelige dispositioner i dag. Hvorfor er Kaba ikke med f.eks. når han har spillet en del i de forrige kampe? Hvorfor ikke Heiselberg på bænken, når han også har spillet mere end Moreno (af hvad jeg lige kan se) Og Joel på central midt. Det må jeg bare sige, at det forstår jeg simpelthen ikke. Og at man så også går ned til at spille med 2 mand oppe foran, med en normalt højre back på den centrale midt. Det bliver simpelthen bare for defensivt, set fra min stol. Det ligner, at vi spiller for at undgå frem for at opnå noget. Der forventer jeg simpelthen mere af en trup som vores.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Gent - FCM

Indlæg af AltidFCM »

Vi spiller en rigtig fin første halvleg. Flere positive ting at tage med derfra. Vi skaber en del og har flere fremragende offensive aktioner. Rapha dominerer og scorer også. Kæft han er god. Chili er en fornøjelse og en konstant trussel med den uhyggelige fart.
Anden halvleg er skuffende fra start til slut. Det ligner noget, vi har set før. Som dag og nat. Jeg forstår heller ikke ideen med Joel på midten.

Det irriterer mig ret meget, at vi ikke får mere ud af de chancer, vi skaber, især i første halvleg. Har sagt det før, men der er godt nok meget lige-ved-og-næsten over Isak. Hvorfor går knægten ikke selv på mål? Beslutningerne på den sidste tredjedel er simpelthen så ringe. Også selvom Evander heller ikke rammer målet i dag.

Jeg savner folk i feltet eller måske folk, der fylder eller står de rigtige steder. Hvorfor ikke have Kaba med i den vigtigste kamp i dag? Så man kunne prøve en anden konstellation med ham i anden halvleg. Vi får egentligt tit bolden derind i de områder og ok indlæg, der er bare ikke nogen.
Vil rigtig gerne se Dreyer tilbage i højre side, hvor han imo klart er bedst, lidt for anonym igen i dag, ligesom sidst i sæsonen inkl. pokalfinalen.
En decideret angriber i midten, Kaba (hvis han altså reelt indgår i planerne) eller Lind, og Chili til venstre. For min skyld bør Isak ikke nødvendigvis starte.

Og hvilken kasse af Oliver Sørensen i den første kamp i dag! Av, et venstreben. Spændende om han får en reel chance i år. Og spiller vi en 433-formation, som det ligner i store dele af anden halvleg, så ser jeg da også langt hellere, at midtbanen består af deciderede midtbanespillere frem for en højre back i f.eks. Joel.

pdole
Indlæg: 93
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:28

Re: Gent - FCM

Indlæg af pdole »

@AltidFCM Jeg synes desværre slet ikke der er/var tegn på noget der minder 4-4-3 i dagens kamp. Det er rigtigt, at Joel blev skubbet frem på midtbanen efter pausen. Men Døhr røg på HB og Høegh ned som den venstre af de tre bagerste. Så stadig det bag tunge 5-mands forsvar... 🥴 Forstår slet ikke det valg, det er jo ikke ligefrem fordi det gør os usårlige defensivt.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Gent - FCM

Indlæg af AltidFCM »

pdole skrev:
10. jul 2022, 01:09
Jeg synes desværre slet ikke der er/var tegn på noget der minder 4-4-3 i dagens kamp. Det er rigtigt, at Joel blev skubbet frem på midtbanen efter pausen. Men Døhr røg på HB og Høegh ned som den venstre af de tre bagerste. Så stadig det bag tunge 5-mands forsvar... 🥴 Forstår slet ikke det valg, det er jo ikke ligefrem fordi det gør os usårlige defensivt.
Det har du fuldstændig ret i. Må være faldet i søvn i anden halvleg. Vi fortsatte med 5-mandskæden. Høegh ned og Døhr ud på wingbacken. Joel op på midtbanen. Nej, jeg er også meget uforstående..

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Gent - FCM

Indlæg af tatoo »

Bedste Joel og Onyedika.
Vi møder et meget stærkt Gent mandskab. De var fysisk stærkere, hurtigere og så havde de styr på hvordan de ville spille kampen. Vi smider utrolig mange bolde - det giver en hakkende rytme i spillet, og det sidste kvarter bliver vi kørt rundt. Vi mangler utrolig meget fart i bagkæden, så mon ikke Gartenman snart træder ind der. Synes ES, Dalsgård og Høgh virker utrolig langsomme i deres aktioner.
Vi har så 3 driblere oppe foran som overhovedet intet får ud af det - alt for meget løber ud i sandet enten fordi man lige skal lave den sidste dribling eller afl. ikke sidder. Og så er vi ikke særlig kyniske når chancer opstår.

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: Gent - FCM

Indlæg af Copenhagenwolf »

Jeg synes FCM er nogenlunde klart bedst i 1. halvleg, gode angreb med hurtige førstegangsafleveringer og generelt en opmúntrende halvleg mod en kompetent modstander. Det var i hvert fald den følelse jeg sad med. Med lidt mere skarphed/omtanke havde vi scoret 1-2 gange mere.

Efter FCM bytter tre mand efter ca. 60 min., og senere 1-2 mere, herunder udgår en helt suveræn Onyedika (mon ikke der kommer bud fra Belgien på ham i dette vindue), bliver holdet usammenhængende og det hele sejler i begge ende af banen. En del af forklaringen er vel at bænken er noget tynd pga. valget af spillere til formiddagskampen.

Jeg synes de første 60 min. giver grund til optimisme.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Gent - FCM

Indlæg af Administrator »

Er der link til highlights fra den første kamp?

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Gent - FCM

Indlæg af admin 3 »

Jeg mente den tidlige kamp hvor andetholdet spillede.

Besvar