MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: MCH Arena

Indlæg af Diebesten »

Der er allerede "teknisk udsolgt" til kampen mod Brøndby om en uge. Det kan jeg ikke huske er sket så langtid før en kamp (så skulle det være en Europæisk kamp). Men det er virkelig stærkt - og trækker bestemt tanken om en udvidelse af stadion til overvejelse.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: MCH Arena

Indlæg af MFKM »

Jeg frygter Brøndby hjemme næste weekend.

Så hurtigt som der blev udsolgt - særligt på Faxe Kondi, med folk i kø på hjemmesiden, så er jeg overbevist om det ikke er Midtjylland fans der har fået fat i alle de billetter. Der var ingen "hype" på Midtjylland sider, omkring åbningen for billetsalget. Til gengæld ved jeg mange brøndbyfans blev skuffet over ikke at kunne få billet til seneste superligakamp.

Jeg håber virkelig Midtjylland både stepper op på sikkerheden, men også vælger at være konsekvente med at smide synlige udeholdstilskuer væk fra neutrale afsnit. Jeg håber man beder alle om at lyne op i jakken ved indgangen og konfiskerer billetterne fra alle med gule trøjer.

Vi har desværre gentagende gange set, særligt ved Brøndby kampe, at der er flere jublende, hoppende, syngende, gultrøjede fans på Midtjylland afsnit. Hver gang spiller klubben fallit og lader dem sidde på stadion.

Jeg har som sådan ikke noget imod, at en fan af modstanderholdet sidder på hjemmeholdets tribune, så længe denne opfører sig ordentligt og med respekt for hjemmeholdet. Men at være iklædt udeholdtøj, synge mv. er at pisse på hjemmeholdets fans. Når Midtjylland tillader det, så pisser de på egne fans.

Please Midtjylland - stram op - hold idioterne ude - og når i fejler - kyl idioterne ud.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: MCH Arena

Indlæg af ABT »

Hvad siger folket til nedenstående melding fra Jakob Jørgensen, da snakken med Morten Jensen falder på udvidelse af stadion? (26:45 ca)

https://www.tvmidtvest.dk/for-enhver-fc ... andshjerte

Virker unægtelig til, at det er Faxe man vil bygge på? Bliver det en øjebæ? Hvorfor er det pludselig Faxe, når man har præsenteret store flotte præsentationsvideoer af udvidelsen på den nuværende sponsortribume (antager at det er pga kroner/øre…)? Sylter man de fremtidige muligheder for yderligere udvidelse? Hvornår går udvidelsen i gang?
Senest rettet af ABT 5. jun 2022, 13:19, rettet i alt 1 gang.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: MCH Arena

Indlæg af ABT »

Edit: dobbeltpost
/ ABT

Billede

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

Jeg synes virkelig det er ærgerligt, hvis det bliver en model med 2 etager glasparti med små hænge tribuner. Så har Fcm låst muligheden for en ordentlig udvidelse med pladser i fremtiden.

Jeg håber (men tror det ikke) at hvis det er rigtig det er Faxe kondi der skal udvides, at det bliver lidt i stil med Brøndby, hvor Fcm bygger en lounge på hvor rækkerne stopper nu, og så med en ordentlig rækker tilskuerpladser ovenpå. Altså en 10-15 rækker tribune som vil passe ind med en senere udvidelse af resten af stadion. Vil så allerede nu giver et løft i antal tilskuer på 4000-5000 tusind.
Bliver et mega grimt stadion ligesom parken med deres endetribune, hvis ideen er det som de fremlagde angående udvidelse af sponser tribunen.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: MCH Arena

Indlæg af ABT »

Hvad synes folket om visualiseringen af den nye tilbygning - første spadestik var i dag. Man må godt nok sige, at det er et noget andet resultat end hvad man satte i udsigt i sin tid:

https://www.fcm.dk/nyheder/foerste-spad ... -er-taget/

Billede

Billede

Kun en øgning i kapaciteten på omkring 700 pladser - alle til sponsorer. Er spændt på hvordan det kommer til at tage sig ud i praksis. Vi kan vel næsten ikke komme væk fra, at det ret meget sylter stadion for yderligere udvidelse. En evt senere yderligere udvidelse kan næsten kun blive helt hen i vejret æstetisk hvert fald…
/ ABT

Billede

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: MCH Arena

Indlæg af Vijen »

Jeg må sige at jeg er lidt skuffet over det visuelle. Men så igen alle de blinkede reklamer vi har bag tilskuerne nu er heller ikke kønne. De kunne dog godt have smidt 5-8 normale rækker ind samtidig, nu de skal bygge på langsiden.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: MCH Arena

Indlæg af FCM2000 »

jeg må indrømme det her ligner mere og mere gamle engelske stadions.

Hvordan skal man kunne udvide på længere sigt, der bliver problemer ved siden af bygningen.

Man kan selvfølgelig grave banen længere ned, som Barcelona gjorde for år tilbage, 4-5 rækker ekstra nedad vil
give 4000 ekstra tilskuere. De nederste vil selvfølgelig komme lidt tættere på banen end nu, men det vil nok
være den billigste måde at udvide tilskuere kapaciteten på.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

FCM2000 skrev:
22. jun 2022, 20:30
jeg må indrømme det her ligner mere og mere gamle engelske stadions.

Hvordan skal man kunne udvide på længere sigt, der bliver problemer ved siden af bygningen.

Man kan selvfølgelig grave banen længere ned, som Barcelona gjorde for år tilbage, 4-5 rækker ekstra nedad vil
give 4000 ekstra tilskuere. De nederste vil selvfølgelig komme lidt tættere på banen end nu, men det vil nok
være den billigste måde at udvide tilskuere kapaciteten på.
Jeg er godt nok også skuffet. Bliver lukket ned for udvidelse af langsiden.

Og så ligner det en klods ligesom i Odense, hvor den ikke fylder hele længden på langsiden. Håber at det er fordi de har tænkt fremad i forhold til at udvide rundt i svinget, når ende tribuner engang skal udvides.

Tænker ikke det er muligt med at grave nedad. Bliver fortæt på banen.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: MCH Arena

Indlæg af Lupus1999 »

Hvor er det trist, at man ikke laver samme højde hele vejen rundt og så tilføjer de 8 rækker rundt i svingende.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

ABT skrev:
22. jun 2022, 18:23
Hvad synes folket om visualiseringen af den nye tilbygning - første spadestik var i dag. Man må godt nok sige, at det er et noget andet resultat end hvad man satte i udsigt i sin tid:

https://www.fcm.dk/nyheder/foerste-spad ... -er-taget/

Billede

Billede

Kun en øgning i kapaciteten på omkring 700 pladser - alle til sponsorer. Er spændt på hvordan det kommer til at tage sig ud i praksis. Vi kan vel næsten ikke komme væk fra, at det ret meget sylter stadion for yderligere udvidelse. En evt senere yderligere udvidelse kan næsten kun blive helt hen i vejret æstetisk hvert fald…
Hvis i nu ser på billedet, med ankomst bagved tribunen. Til højre skal udebane fansene klemmes ind, i et fanområde ( Måske den ny Fanzonen)

Jeg har før nævnt at jeg synes vi skulle “vende” stadion. Så CC kom ned mod Boxen. Og det giver endnu mere mening nu, hvor Fanzon og udvidelse af Faxe kommer.

Mit forslag er at udebane området skal ligge i den sydvestlig hjørne, og så de får direkte indkørsel fra Kaj zartows vej.

Derved får FCM fans hele området bag Faxe ( i le for vestenvinden ;) ) og mellem Boxen til et total uforstyrret fanområde, hvor der ville være masser af muligheder for udvikling af fan tiltag. Samtidig kommer de fleste FCM fans gående til stadion fra den nordvest og vestlig del ( altså fra Vardevej siden. ) og de vil gå lige over i Fanområde mellem Boxen og MCH arena og videre om i flere fanzoner bag Faxe.

Jeg synes ikke det fungere idag. Og de har til mange kampe lukket for gennemgang mellem Boxen og Stadion. Og idag skal alle udebanefans forbi cc og Faxe. Giver altid lidt små problemer og utryghed.

Hvad tænker i om det?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af Ravnen »

Det er, set fra en arkitektonisk vinkel, ikke nogen pæn løsning. En firkantet kasse uden nogen charme. Det er en skam, men en firkantet bygning er selvfølgelig meget praktisk.
Da vores stadion blev lavet var der meget fokus på lyden. Jeg kan godt frygte hvordan kassen i midten vil påvirke det.

Men når de negative ting er sagt. Så er det sgu da fedt at vi er i en situation hvor vi kan udvide sponsorkredsen, det er de bedste støtte kroner vi kan få. Lokale virksomheder som gerne vil støtte FCM. Vi skaber en ramme for det som vi overgå alle andre danske klubbers. Det er noget som der er fremtid i. En lille bekymring kan være at gøre det lige på kanten af en mulig recession.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af Ravnen »

Interessant: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-aendring
Det drejer sig dog om nye sponsorfaciliteter, og det var i første omgang planen, at det skulle være bygget ovenpå de eksisterende på hovedtribunen. Sådan bliver det ikke, og i stedet sker det over den modsatte, hvor der hidtil ikke har været sponsorer. Det fortæller FCM's kommercielle direktør Jacob Jørgensen i et interview med Herning Folkeblad.

Her kommer han ind på, at det viste sig, at man ikke ville kunne se de første 10 meter ind på banen deroppe fra, og i stedet for at bede trænerne om at spille uden højre back i den ene halvleg og uden venstre back i den anden, så gik man til en anden løsning.

Nu kommer de til at være over de nuværende siddepladser, og FCM-direktøren peger på, at ændringerne for dem vil være begrænsede.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: MCH Arena

Indlæg af Matjavsen »

Ravnen skrev:
22. jun 2022, 22:00
Det er, set fra en arkitektonisk vinkel, ikke nogen pæn løsning. En firkantet kasse uden nogen charme. Det er en skam, men en firkantet bygning er selvfølgelig meget praktisk.
Da vores stadion blev lavet var der meget fokus på lyden. Jeg kan godt frygte hvordan kassen i midten vil påvirke det.

Men når de negative ting er sagt. Så er det sgu da fedt at vi er i en situation hvor vi kan udvide sponsorkredsen, det er de bedste støtte kroner vi kan få. Lokale virksomheder som gerne vil støtte FCM. Vi skaber en ramme for det som vi overgå alle andre danske klubbers. Det er noget som der er fremtid i. En lille bekymring kan være at gøre det lige på kanten af en mulig recession.
Og vi ejer selv tribunen, så alle penge vil gå direkte til os.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af Ravnen »

Det er godt.

Kan dog ikke lade være med at tænke, at det her låser os til aldrig at få en større langside, nu der bliver sponsor på begge sider.

Besvar