Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
13. maj 2022, 19:33
sportslige ledelse
- Ankersen er ude som konsultent,
- Svend Graversen må og skal sidde på en varm stol
Om nogen har de to ansvaret for indkøb af dyre angribere, der alle har fejlet, samtidig fandt de ikke en ordentlig målmand som afløser for Løssl, det kostede formentlig mesterskabet.

Ledelsen
2 sæsoner har man fejlet, nuvel FCM kan stadig nå mesterskabet i år.
Samtidig lejede man Løssl ud til Brentford.
Vi har hørt meget om at hvis Brentford røg i PL, så gav det noget til FCM ?, men det eneste jeg kan se er, at man lejede Løssl ud til Brentford og det blev dyrt sportsligt for FCM og koster måske mesterskabet, det eneste man fik var en pensioneret målmand i bytte.
Brentford og Benham skylder FCM noget vil mange nok mene.

Trænerteamet
Bo Henriksen var ikke en træner der kom med erfaring fra topfodbold eller europa erfaring.
Hvorfor FCM vælger trænere med ringe erfaring frem for en træner fra en højere hylde, det er en gåde.
Nuvel Bo Henriksen kan stadig blive mestre med FCM, men er han dygtig nok ? at han løber og skriger på siddelinjen skaber det mere skade end gavn ? når vi taler om spillere der har stjerne status i SL, bliver de stresset af BO ?

Bliver FCM ikke mestre, og man igen må sige at FCM solgte mesterskabet, ja så peger pilen på Bo, der blev ansat til at gøre op med sløseri.

Jeg tror det vil være sundt for FCM, at få en international træner med stor erfaring, der kan give noget til hele organisationen, frem for at det er FCM der skal udvikle trænere, der så kan smutte for 7 mill kroner ved afgang til Belgien.

Spillersiden
Marrony, kraev, juninho, pheiffer, Kaba, Madsen, Torp, Fredericia udlån, brumado, meyer, ousted må være typer der må betegnes som spillere der kan være på vej ud af døren.

Stjernesalg
Evander, sisto, pheiffer, kaba, Raffa må være kandidater

Indkøb
Klassemålmand, klassemidtforsvar, klassehøjreback, 2 klassemidtbane og 2 klasseangribere må være muligheder afhængig af afgang.
AT det skulle give noget til FCM at Brentford røg i PRL er misforstået. Der har aldrig været snak om økonomisk støtte, men det har betydning for rekruttering af spillere.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ier-league

citat
- Det giver så ufattelig mange millioner at rykke op i Premier League, og det er også Matthew Benhams hensigt, at nogle af de millioner skal komme FC Midtjylland til gode. Så alle FCM-fans skal bare krydse fingre for Brentford lige nu, lyder det fra Ankersen til TV Midtvest.

Det eneste jeg har hørt, var at Frank blev solgt til Brentford hvor prisen var fair, set i forhold til den anden investor i FCM altså Anders H., altså at Brentford ikke fik ham for billig.

Løssl var derimod en ikke særlig klog udlejning, da han røg helt ud i kulden og ham kunne man bestemt have brugt her i foråret.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Vijen »

FCM2000 skrev:
14. maj 2022, 18:13
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ier-league

citat
- Det giver så ufattelig mange millioner at rykke op i Premier League, og det er også Matthew Benhams hensigt, at nogle af de millioner skal komme FC Midtjylland til gode. Så alle FCM-fans skal bare krydse fingre for Brentford lige nu, lyder det fra Ankersen til TV Midtvest.

Det eneste jeg har hørt, var at Frank blev solgt til Brentford hvor prisen var fair, set i forhold til den anden investor i FCM altså Anders H.
Tja, vi har jo slået transferrekord med købet af Marrony. Så vi har hævet loftet, at så Marrony ikke har slået til endnu det er en anden snak. Men flere penge det bruger vi.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

Vijen skrev:
14. maj 2022, 18:17
FCM2000 skrev:
14. maj 2022, 18:13
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ier-league

citat
- Det giver så ufattelig mange millioner at rykke op i Premier League, og det er også Matthew Benhams hensigt, at nogle af de millioner skal komme FC Midtjylland til gode. Så alle FCM-fans skal bare krydse fingre for Brentford lige nu, lyder det fra Ankersen til TV Midtvest.

Det eneste jeg har hørt, var at Frank blev solgt til Brentford hvor prisen var fair, set i forhold til den anden investor i FCM altså Anders H.
Tja, vi har jo slået transferrekord med købet af Marrony. Så vi har hævet loftet, at så Marrony ikke har slået til endnu det er en anden snak. Men flere penge det bruger vi.
Pengene kommer ikke fra Brentford, man havde bankkontoen fyldt med penge fra tidligere salg, så den køber jeg ikke.

Jeg kunne se et perspektiv, hvis Brentford lejede en rigtig "god" eller flere rigtige "gode" spillere ud til FCM, det har vi ikke set endnu *-)

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Acebone »

Som jeg forstår det, var det Lössl selv, der valgte Brentford-udlejningen ved udsigten til, at Elias skulle være førstemålmand.

Det var jo for at løse et trupmæssigt problem, og ikke fordi Brentford bare plukker spillere uden hensyntagen til FCM. Det virker ret unfair at frame det sådan.

Vi stod med en utilfreds målmand, og Brentford havde en skade på positionen. At det så endte med, at Lössl kunne have fået meget mere spilletid hos os, er jo tragikomisk, men det er så nemt at sige i bagklogskabens lys.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
15. maj 2022, 09:50
Som jeg forstår det, var det Lössl selv, der valgte Brentford-udlejningen ved udsigten til, at Elias skulle være førstemålmand.

Det var jo for at løse et trupmæssigt problem, og ikke fordi Brentford bare plukker spillere uden hensyntagen til FCM. Det virker ret unfair at frame det sådan.

Vi stod med en utilfreds målmand, og Brentford havde en skade på positionen. At det så endte med, at Lössl kunne have fået meget mere spilletid hos os, er jo tragikomisk, men det er så nemt at sige i bagklogskabens lys.
Som jeg husker det var løssl vendt tilbage til nr. 1 målmand i FCM til sidst, brentford manglede akut en målmand p.g.a. skadet målmand
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... od-randers

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
15. maj 2022, 11:03
Som jeg husker det var løssl vendt tilbage til nr. 1 målmand i FCM til sidst, brentford manglede akut en målmand p.g.a. skadet målmand
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... od-randers
Dit link har intet med Lössl at gøre?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
15. maj 2022, 11:46
FCM2000 skrev:
15. maj 2022, 11:03
Som jeg husker det var løssl vendt tilbage til nr. 1 målmand i FCM til sidst, brentford manglede akut en målmand p.g.a. skadet målmand
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... od-randers
Dit link har intet med Lössl at gøre?
sorry F40
https://www.bt.dk/superligaen/tilbage-t ... -brentford

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af UlveLars »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... d-fcm-duo/

Er der nogle der kender detaljerne omkring de - åbenbart - kuldsejlede forhandlinger med Fraulo?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Stoffer »

skandale hvis Fraulo ryger, og jeg bliver decideret rasende hvis det har sammenhæng med at man har købt ind til midtbanen som man har

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Ravnen »

Jeg tænker at vi skal have Luca Pfeiffer tilbage. Topscorer i 2. Bundesliga, det kan simpelthen ikke være rigtigt at vi ikke kan få ham til at fungere i FCM. Manden har bevist han kan score mål og vi savner en angriber som kan det.

Fraulo skal man gøre hvad man kan for at få til at blive, han står foran sit gennembrud.

Til gengæld bør man leje Viktor Lind ud en halv sæson til en god 1. divisionsklub, for at styrke ham.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Vijen »

Ravnen skrev:
17. maj 2022, 18:00
Jeg tænker at vi skal have Luca Pfeiffer tilbage. Topscorer i 2. Bundesliga, det kan simpelthen ikke være rigtigt at vi ikke kan få ham til at fungere i FCM. Manden har bevist han kan score mål og vi savner en angriber som kan det.

Fraulo skal man gøre hvad man kan for at få til at blive, han står foran sit gennembrud.

Til gengæld bør man leje Viktor Lind ud en halv sæson til en god 1. divisionsklub, for at styrke ham.
Helt enig, vi skal have Luca tilbage og bruge ham som 1. Angriber. Hvis vi købte ham til sommer og ikke kendte noget til ham ville vi sige at det lignede et super indkøb. Nogen der ved om Darmstadt fik købsoption på ham?

Spørgsmålet er så bare, hvad vi gør med brumado. En sæson på udleje tror jeg ville være godt for ham. Han har så meget talent, men han rykker sig ikke for alvor. Måske en tur til Portugal, hvor vi tidligere har sendt spillere hen. Et angreb med Dreyer, Chili, Sisto og Isaksen på kanterne og Luca i midten kunne godt ligne vores angreb til næste år.

Og hvad med Marrony? Jeg håber han har fået en masse mental træning i år, så han har hovedet på plads og klar til at eje banen. Fremfor at ligne en der siger undskyld til græsset for at træde på det.

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Starbucks »

Fraulo er tabt, det er åbenlyst - men det bliver ikke til AaB det er da helt sikkert. Man har valgt at hente max Meyer og alle mulige CMer ind foran ham fremfor at give ham spilletid / det er da klart han ikke vil forlænge når vi ikke kan give ham spilletid. Hansen smuttede også, Oliver Sørensen på lang udleje, og Lind er gået lidt i stå. Jeg bryder mig ikke om det!!

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Ravnen »

Ja hvad med Marrony. Jeg tror han er væk så snart vinduet åbner. Forhåbentlig kan vi lokke nogen i Brasilien til at købe ham og minimere vores tab, men det skal ikke være nogen som har set hans indsats denne sæson...

Tænker også Brumado har noget vej foran sig, men det virker usandsynligt at han forlader os. Det kan også være det som med Onuachu pludselig begynder at komme.

Det store spørgsmål er om Evander bliver solgt, han har leveret godt i lang tid. Jeg vil umiddelbart blive overrasket hvis han har mere end to kampe tilbage for os. Hvis nu Eriksen vælger at skifte opad til en større klub, kunne Brentford måske være et frisk bud for Evander?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af THenry »

Vijen skrev:
17. maj 2022, 18:42
Ravnen skrev:
17. maj 2022, 18:00
Jeg tænker at vi skal have Luca Pfeiffer tilbage. Topscorer i 2. Bundesliga, det kan simpelthen ikke være rigtigt at vi ikke kan få ham til at fungere i FCM. Manden har bevist han kan score mål og vi savner en angriber som kan det.

Fraulo skal man gøre hvad man kan for at få til at blive, han står foran sit gennembrud.

Til gengæld bør man leje Viktor Lind ud en halv sæson til en god 1. divisionsklub, for at styrke ham.
Helt enig, vi skal have Luca tilbage og bruge ham som 1. Angriber. Hvis vi købte ham til sommer og ikke kendte noget til ham ville vi sige at det lignede et super indkøb. Nogen der ved om Darmstadt fik købsoption på ham?

Spørgsmålet er så bare, hvad vi gør med brumado. En sæson på udleje tror jeg ville være godt for ham. Han har så meget talent, men han rykker sig ikke for alvor. Måske en tur til Portugal, hvor vi tidligere har sendt spillere hen. Et angreb med Dreyer, Chili, Sisto og Isaksen på kanterne og Luca i midten kunne godt ligne vores angreb til næste år.
Pfeiffer har tidligere udtalt, at han ikke befandt sig godt i DK. Jeg tror, at han bliver i Tyskland. Om det bliver i Darmstadt eller en større adresse i hjemlandet har jeg ikke et bud på.

Låst