Fc midtjyllands brasilianere.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg ved ikke med jer, men når jeg kikker i bakspejlet, så mener jeg at klubben har floppet "Bigtime", med deres indkøb af vores brasilianere. Marrony er en utrolig sag i sig selv og tragisk, at vi kan skyde sådan over målet og fejlkøbe en spiller, der skulle være med til at sikre mesterskabet. Brumado er endnu langt fra hvad vi må forvente af en angriber. Drejer har leveret bedre efter sin hjemkomst ( kort periode ) Charles er jeg sådan lidt ambivalent med, måske ok på midten, men sløj på ving bakken og utrolig langsom i løb tilbage for at hjælpe med at forsvare. Juninho har ikke leveret meget der retfærdiggør at han skulle til fcm, langsom i tilbageløb og ikke speciel god på pladsen. De eneste som virkelig har gjort sig fortjent til meget spilletid, er Paulinho og Evander.

Jeg synes at Dyhr og Døhr har gjort det FANTASTISK, de gør det godt fremad banen og er altid villige til at tage de tilbageløb, der er nødvendig, hvis man vil være tophold. Desværre begge skadede.

Burde vores brasilianere ikke være kørt ind på holdet for længst og brage igennem. Jeg er skuffet over deres præstation. Når jeg tænker tilbage på denne sæson, så tænker jeg, at vi kunne have hentet Cappis, Prip, samt en god CB for billigere end de nævnte. Lad os få gang i debatten, som højst sandsynligt, vil skabe en god debat og få uenigheder frem ;-)

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af Jakla »

TrueWolfMidt skrev:
14. maj 2022, 14:01
Jeg ved ikke med jer, men når jeg kikker i bakspejlet, så mener jeg at klubben har floppet "Bigtime", med deres indkøb af vores brasilianere. Marrony er en utrolig sag i sig selv og tragisk, at vi kan skyde sådan over målet og fejlkøbe en spiller, der skulle være med til at sikre mesterskabet. Brumado er endnu langt fra hvad vi må forvente af en angriber. Drejer har leveret bedre efter sin hjemkomst ( kort periode ) Charles er jeg sådan lidt ambivalent med, måske ok på midten, men sløj på ving bakken og utrolig langsom i løb tilbage for at hjælpe med at forsvare. Juninho har ikke leveret meget der retfærdiggør at han skulle til fcm, langsom i tilbageløb og ikke speciel god på pladsen. De eneste som virkelig har gjort sig fortjent til meget spilletid, er Paulinho og Evander.

Jeg synes at Dyhr og Døhr har gjort det FANTASTISK, de gør det godt fremad banen og er altid villige til at tage de tilbageløb, der er nødvendig, hvis man vil være tophold. Desværre begge skadede.

Burde vores brasilianere ikke være kørt ind på holdet for længst og brage igennem. Jeg er skuffet over deres præstation. Når jeg tænker tilbage på denne sæson, så tænker jeg, at vi kunne have hentet Cappis, Prip, samt en god CB for billigere end de nævnte. Lad os få gang i debatten, som højst sandsynligt, vil skabe en god debat og få uenigheder frem ;-)
Enig. Evander har klart været et scoop og en af de bedste i ligaens historie. Paulinho også kvalitet mens især Brumado har haft det svært og han træffer sjældent de rigtige beslutninger når det skal gå stærkt. Marrony kender vi meget lidt til, men var fejlcastet fra starten. Ja Juninho synes jeg heller ikke har været god nok til at han skulle hentes ind fra Brasilien.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af Danand123 »

Jakla skrev:
14. maj 2022, 14:48
TrueWolfMidt skrev:
14. maj 2022, 14:01
Jeg ved ikke med jer, men når jeg kikker i bakspejlet, så mener jeg at klubben har floppet "Bigtime", med deres indkøb af vores brasilianere. Marrony er en utrolig sag i sig selv og tragisk, at vi kan skyde sådan over målet og fejlkøbe en spiller, der skulle være med til at sikre mesterskabet. Brumado er endnu langt fra hvad vi må forvente af en angriber. Drejer har leveret bedre efter sin hjemkomst ( kort periode ) Charles er jeg sådan lidt ambivalent med, måske ok på midten, men sløj på ving bakken og utrolig langsom i løb tilbage for at hjælpe med at forsvare. Juninho har ikke leveret meget der retfærdiggør at han skulle til fcm, langsom i tilbageløb og ikke speciel god på pladsen. De eneste som virkelig har gjort sig fortjent til meget spilletid, er Paulinho og Evander.

Jeg synes at Dyhr og Døhr har gjort det FANTASTISK, de gør det godt fremad banen og er altid villige til at tage de tilbageløb, der er nødvendig, hvis man vil være tophold. Desværre begge skadede.

Burde vores brasilianere ikke være kørt ind på holdet for længst og brage igennem. Jeg er skuffet over deres præstation. Når jeg tænker tilbage på denne sæson, så tænker jeg, at vi kunne have hentet Cappis, Prip, samt en god CB for billigere end de nævnte. Lad os få gang i debatten, som højst sandsynligt, vil skabe en god debat og få uenigheder frem ;-)
Enig. Evander har klart været et scoop og en af de bedste i ligaens historie. Paulinho også kvalitet mens især Brumado har haft det svært og han træffer sjældent de rigtige beslutninger når det skal gå stærkt. Marrony kender vi meget lidt til, men var fejlcastet fra starten. Ja Juninho synes jeg heller ikke har været god nok til at han skulle hentes ind fra Brasilien.

Ikke uenig i ovennævnte. Kunne måske godt se Juninho blive..synes han var god i starten, inden han løb ind i karantænen og skader og dermed mistede kontinuiteten. Synes nogen gange at konklusionen kommer lidt for hurtig på spillere, der skal bruge tid. Dyhr var i starten kun en gardering til defensiven, men jeg synes han også har leveret fint med flere offensive aktioner de seneste måneder.

Ellers vil jeg helt klart fremhæve Daniel Høgh og Dalsgaard - synes de har været fremragende i mange kampe os samtidig med Eriks fravær.

Ville ønske at jeg kunne fremhæve Ousted, men de seneste tre kampe trækker desværre meget ned.

Marrony, ja ikke andet end en katastrofe-signing, hvis man må bruge sådan et udtryk i disse tider.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af FCM2000 »

enig med Juninho, han startede meget stærkt, og FCM holdt de andre hold fra at scorer, men noget gik galt, men at de andre som Høgh, Dyhr og døhr har gjort det bedre ? nej

Hvis man ser på målscorer så er der gået lige så mange mål ind som hos de andre hold på nær FCK som har et stærkere forsvar, måske en af grundene til at de ligger nr 1. Trods at FCM spiller med 3 i bagkæden ! Høgh og Døhr er ikke gode nok til et tophold.

Marrony har aldrig fået de chancer som Brumado har fået, hvis man skal forsvar ham lidt.

Men Marrony og brumado har en pris på + 50 mill kr + bonus, det er bare ikke godt nok, det samme kan man sige om Kaba og phiffer
som står i 30 mill kr. altså + 80 mill kroner for angribere hvor ikke en eneste har brændt ligaen af, det er en skandale.

Charles, juninho og paulinho står i fornuftige priser, hvor man kan sige at Paulinho brændte igennem, men sygdom og skaber har stået i vejen i foråret.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det er utroligt FCM2000, hvis du ikke har lagt mærke til hvor godt Høgh, Dyhr og Døhr har gjort det, ligeledes har Dalsgård gjort det godt.

Nu står vi med dyre spillere der ikke bruges og mange skader og et måske smidt mesterskab, ligeledes bliver pokalen en mundfuld, med mange spillere skadet. Jeg savner virkelig noget løbevillighed, både fremadrettet og tilbageløb, for at hjælpe i forsvaret og fart er og bliver en kæmpe faktor, imod Ob.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af Ravnen »

Desværre enig. Desuden er stuntet med at hente Vagner Love for at nurse dem, heller ikke noget der har givet et synligt afkast. Det har tværtimod været lidt tragikomisk at have en Vagner Love siddende ude på bænken, når vi har savnet skarphed og en spiller at ramme inde i kassen.

Marrony må have prisen som klubbens største transferbommert nogensinde, prisen taget i betragtning. De chancer han har fået, har han lignet en spiller som burde have en tur i 1 division (eller lavere), det er et under han er blevet betragtet som noget særligt for hvad pokker er det lige han skulle kunne?

Brumado træffer så mange håbløse beslutninger, er klodset og meget meget ustabil. Her kunne Vagner Love have fået chancen, men han er åbenbart mest hentet for at nurse.

Juninho må jeg sige ikke har vist sig bedre end så mange andre, Rasmus Nicolaisen kunne have fået sit store gennembrud for os, og jeg kan ikke lade være med at tænke at defensive spillere kan vi sagtens selv udvikle på akademiet, der er ingen grund til at hente brassere til forsvaret.

Charles, igen, han er da en habil spiller. Men han har ikke vist noget der beretter at han skulle være bedre end hvad vi selv kan udvikle.

Det bringer os til de to som har haft succes, Evander og Paulinho. Sidstnævnte virker til at være gået i stå. Mens Evander vel er hele årsagen til resten af brasser-kuldet. Jeg vil vove at påstå at Evander er et one-time wonder transfermæssigt, kan man finde sådan en spiller en gang til, så bøjer jeg mig i støvet.

I det hele taget kan man stille spørgsmål ved om vores heftige transfer strategi de seneste sæsoner, har givet pote sportsligt. Man kan godt påstå Kaba havde succes, omend det også huskes hvor ugidelig han kunne være, og ustabil. Pfeiffer vil jeg påstå aldrig fik chancen, det samme kan siges om Meyer.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Sad lige og kikkede kontrakterne igennem, 5 brasilianske spillere har kontrakt indtil sommer 2026 og 1 til December 2026, det bliver godt nok op ad bakke, hvis ikke de snart kommer op i højeste gear. Nogle der er på træningsbanen, der ser og hører lidt derfra, som kan give lidt info. Nu er Brumado jo ude i op til 3 mdr. måske mere, da han først skal i form igen. Kan og vil det give mening at forlænge med M.Meyer, hvor står han i sin udvikling, det må trods alt gå fremad, da han har været her noget tid nu.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af Jakla »

Ravnen skrev:
14. maj 2022, 23:13
Desværre enig. Desuden er stuntet med at hente Vagner Love for at nurse dem, heller ikke noget der har givet et synligt afkast. Det har tværtimod været lidt tragikomisk at have en Vagner Love siddende ude på bænken, når vi har savnet skarphed og en spiller at ramme inde i kassen.

Marrony må have prisen som klubbens største transferbommert nogensinde, prisen taget i betragtning. De chancer han har fået, har han lignet en spiller som burde have en tur i 1 division (eller lavere), det er et under han er blevet betragtet som noget særligt for hvad pokker er det lige han skulle kunne?

Brumado træffer så mange håbløse beslutninger, er klodset og meget meget ustabil. Her kunne Vagner Love have fået chancen, men han er åbenbart mest hentet for at nurse.

Juninho må jeg sige ikke har vist sig bedre end så mange andre, Rasmus Nicolaisen kunne have fået sit store gennembrud for os, og jeg kan ikke lade være med at tænke at defensive spillere kan vi sagtens selv udvikle på akademiet, der er ingen grund til at hente brassere til forsvaret.

Charles, igen, han er da en habil spiller. Men han har ikke vist noget der beretter at han skulle være bedre end hvad vi selv kan udvikle.

Det bringer os til de to som har haft succes, Evander og Paulinho. Sidstnævnte virker til at være gået i stå. Mens Evander vel er hele årsagen til resten af brasser-kuldet. Jeg vil vove at påstå at Evander er et one-time wonder transfermæssigt, kan man finde sådan en spiller en gang til, så bøjer jeg mig i støvet.

I det hele taget kan man stille spørgsmål ved om vores heftige transfer strategi de seneste sæsoner, har givet pote sportsligt. Man kan godt påstå Kaba havde succes, omend det også huskes hvor ugidelig han kunne være, og ustabil. Pfeiffer vil jeg påstå aldrig fik chancen, det samme kan siges om Meyer.
Enig i din konklusion. Vagner Love skulle have haft chancen i stedet for fejlkøbet Brumado. Hvis man hele tiden prøver..forgæves..at få Brumado til at blive den succes han slet ikke har format til koster det mesterskaber. Det har vi så set igen nu. Der må ikke ske så enorme fejlkøb, på det her niveau, hvis det er meningen at vi skal vinde noget. Hvis vi har bedre spillere på bænken end dem der får lov til at spille, er noget helt galt. Max er efter min mening en kanonspiller, der på en anden position, men i modsætning til fx. Brumado, bringer noget hjerne med på banen. Ham ser jeg gerne blive i klubben. Vi skal have spillere, der tænker og spiller hurtigt. Havde Max været på banen i stedet for Lind sidst havde vi fået erfaring ind i en slutfase i stedet for "ham der plejer at skifte med Chili". Bagklogskab, men den falder tilbage på Bo som også er her pilen peger hen ift. spillerne på banen. Det er blevet for voldsomt at man egentligt synes vi har de bedste spillere og de bedste forudsætninger, men for ofte svipser...

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvorfor har vi ikke set udvikling på vores brasilianske spillere ? Hvem har ansvaret for at de står i stampe ? Vi har så høje forventninger til pokaler og mesterskaber og Europa, hvis ikke der sker noget på den spillemæssige / relationer / og på energien i kampene, så er vi hurtigt ude af det europæiske tror jeg.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af FCM2000 »

Jakla skrev:
15. maj 2022, 13:56
Ravnen skrev:
14. maj 2022, 23:13
Desværre enig. Desuden er stuntet med at hente Vagner Love for at nurse dem, heller ikke noget der har givet et synligt afkast. Det har tværtimod været lidt tragikomisk at have en Vagner Love siddende ude på bænken, når vi har savnet skarphed og en spiller at ramme inde i kassen.

Marrony må have prisen som klubbens største transferbommert nogensinde, prisen taget i betragtning. De chancer han har fået, har han lignet en spiller som burde have en tur i 1 division (eller lavere), det er et under han er blevet betragtet som noget særligt for hvad pokker er det lige han skulle kunne?

Brumado træffer så mange håbløse beslutninger, er klodset og meget meget ustabil. Her kunne Vagner Love have fået chancen, men han er åbenbart mest hentet for at nurse.

Juninho må jeg sige ikke har vist sig bedre end så mange andre, Rasmus Nicolaisen kunne have fået sit store gennembrud for os, og jeg kan ikke lade være med at tænke at defensive spillere kan vi sagtens selv udvikle på akademiet, der er ingen grund til at hente brassere til forsvaret.

Charles, igen, han er da en habil spiller. Men han har ikke vist noget der beretter at han skulle være bedre end hvad vi selv kan udvikle.

Det bringer os til de to som har haft succes, Evander og Paulinho. Sidstnævnte virker til at være gået i stå. Mens Evander vel er hele årsagen til resten af brasser-kuldet. Jeg vil vove at påstå at Evander er et one-time wonder transfermæssigt, kan man finde sådan en spiller en gang til, så bøjer jeg mig i støvet.

I det hele taget kan man stille spørgsmål ved om vores heftige transfer strategi de seneste sæsoner, har givet pote sportsligt. Man kan godt påstå Kaba havde succes, omend det også huskes hvor ugidelig han kunne være, og ustabil. Pfeiffer vil jeg påstå aldrig fik chancen, det samme kan siges om Meyer.
Enig i din konklusion. Vagner Love skulle have haft chancen i stedet for fejlkøbet Brumado. Hvis man hele tiden prøver..forgæves..at få Brumado til at blive den succes han slet ikke har format til koster det mesterskaber. Det har vi så set igen nu. Der må ikke ske så enorme fejlkøb, på det her niveau, hvis det er meningen at vi skal vinde noget. Hvis vi har bedre spillere på bænken end dem der får lov til at spille, er noget helt galt. Max er efter min mening en kanonspiller, der på en anden position, men i modsætning til fx. Brumado, bringer noget hjerne med på banen. Ham ser jeg gerne blive i klubben. Vi skal have spillere, der tænker og spiller hurtigt. Havde Max været på banen i stedet for Lind sidst havde vi fået erfaring ind i en slutfase i stedet for "ham der plejer at skifte med Chili". Bagklogskab, men den falder tilbage på Bo som også er her pilen peger hen ift. spillerne på banen. Det er blevet for voldsomt at man egentligt synes vi har de bedste spillere og de bedste forudsætninger, men for ofte svipser...
Jeg er meget meget enig med de ting du skriver her, og spørgsmål der kan stilles, f.eks. at man sætter en uerfaren Lind ind, ja og så må man sige, at Brumado og kaba har fået/fik al for lang snor, hvorimod Marrony gik alt for lang tid før han kom igang, p.g.a. skade og kulturtilretning. Meyer fik aldrig chancen, nuvel det kan nåes hvis Evander rejser.

Ja der er sket enorme fejlindkøb, og som Ankersen og Svend har haft ansvar for.*

Mange peger på Bo, men der er flere der sidder på den varme stol, ikke mindst Svend, spørgsmålet er om organisationen er blevet for indspist.*

Ligesåvel som man kan forlange noget af Bo, så må man også kunne forlange noget af Ankersen og Svend, Ankersen var nok bedre på salgssiden ind indkøbssiden. Nu er han fortid. Man må også forlange noget af smartodds hvis det skal tælle så meget.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af Stoffer »

Nogle er jeg villig til at afskrive nu, men Paulinho var på samme tid i sit fcm forløb ikke en spiller, som lignede hvad han er blevet. Evander er svær at sammenligne pga. alder, da han kom.

Brumado kan vurdere som man vil på dette tidspunkt - han er ikke blevet, hvad jeg håbede og har set tegn på, det er ærgerligt. Årsagerne og problemet der ligger både hos ham men også i spillet synes jeg.

Jeg er ikke uenig i diskursen, lige nu ser satsningen noget vaklende ud, men vi er nødt til at give dem som kom i sommeren '21 minimum en halv hvis ikke en hel sæson mere.

Planen med brasilianere har nogle store usikkerheder i og med der er en stor kulturforandring. I al det her er jeg langt mere utilfreds med vinteren (ældre spillere med stor risiko) end boom/bust tankengangen bag at satse på et brasiliansk marked og spillere som skal udvikle sig og har alderen til at tage et skridt eller endda to.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af Lund7400 »

Man kan vel konkludere, at den indledende satsning bar frugt og var successfuld, og var den direkte årsag til den accelerede model, som så er slået fejl big time.

Marrony er selvsagt en skandale af dimensioner, og vel reelt noget de fleste herinde havde forudset.. Forløbet op til den handel skreg på at vi skulle løbe væk, men vi kunne ikke nære os, og det betaler vi prisen for...

Jeg kan, som andre, ikke se Charles som andet end en solid trupspiller, han bliver aldrig en profil. Brumado har fået sine chancer, han bliver aldrig en bomber, og bør i min optik forsøges afskibbet.

Det efterlader os med Paulinho og Evander som reelle forstærkninger og profilter, noget alle brasillianere bør være når vi henter dem derfra - ellers kunne vi ligeså godt hente noget kulturelt tættere på, hvor risikoen er mindre.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Angående Døhr om han spiller godt, 2 mål imod Sif siger vel det hele.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af PH1978 »

Billede
Stakkels Marrony.

Scorer hattrick, men livescoreindberetteren vil hellere kreditere Charles. Det er ikke let.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Fc midtjyllands brasilianere.

Indlæg af Diebesten »

Virkelig øv for Marrony.

Er der nogen, som har forstand på forsikring af spillere? Og om det er normalt at forsikre et dyrt køb, som Marrony var?

Besvar