Superligaen 21/22

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Saemala »

Graven har været død siden sidste landskampspause. Den har det med at gå i stå de pauser, men det plejer ikke at tage så lang tid, før der kommer gang i den igen.

Selvom Brøndby ikke er imponerende i øjeblikket, så vil det altid være en svær udekamp. Hvis ikke det her tænder spillerne, så ved jeg ikke hvad. Drømmen lever!!
Høvdingen af Herning

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af mousebreaker »

Saemala skrev:
24. apr 2022, 18:06
Graven har været død siden sidste landskampspause. Den har det med at gå i stå de pauser, men det plejer ikke at tage så lang tid, før der kommer gang i den igen.

Selvom Brøndby ikke er imponerende i øjeblikket, så vil det altid være en svær udekamp. Hvis ikke det her tænder spillerne, så ved jeg ikke hvad. Drømmen lever!!
Ja, drømmen lever. Jeg er dog som altid mere halv-tom end halv-fuld typen, og jeg har umådeligt svært ved at se os banke de 16-18 point ind på kontoen, som jeg forventer kræves for et mesterskab. Vi mangler alt for meget taktisk indsigt på bænken, og kvalitet/stabilitet på banen. Men vinder vi over Brøndby og FCK i næste runde, så har vi momentum.

Det vil være ret typisk os, at vi igen er det hold der taber til Brøndby, og stopper deres tristesse.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Diebesten
Indlæg: 263
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Diebesten »

Hvor mange fans stiller vi mon op med imorgen? Jeg skal ihvertifald på stadion!!

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Saemala »

mousebreaker skrev:
24. apr 2022, 19:46
Saemala skrev:
24. apr 2022, 18:06
Graven har været død siden sidste landskampspause. Den har det med at gå i stå de pauser, men det plejer ikke at tage så lang tid, før der kommer gang i den igen.

Selvom Brøndby ikke er imponerende i øjeblikket, så vil det altid være en svær udekamp. Hvis ikke det her tænder spillerne, så ved jeg ikke hvad. Drømmen lever!!
Ja, drømmen lever. Jeg er dog som altid mere halv-tom end halv-fuld typen, og jeg har umådeligt svært ved at se os banke de 16-18 point ind på kontoen, som jeg forventer kræves for et mesterskab. Vi mangler alt for meget taktisk indsigt på bænken, og kvalitet/stabilitet på banen. Men vinder vi over Brøndby og FCK i næste runde, så har vi momentum.

Det vil være ret typisk os, at vi igen er det hold der taber til Brøndby, og stopper deres tristesse.
Kampen i morgen er den jeg frygter mest af dem vi har tilbage. Vinder vi den, tror jeg også troen og momentum er så stor, at vi klasker FCK som selv ser ret sølle ud.

Spillet er jeg alt andet end imponeret over. Efter vi smed point i de to første i foråret, har vi dog kun tabt de to kampe til FCK, som begge bliver afgjort på et målmandsdrop. Så pointmæssigt er vi kommet fint efter det, og momentum er nogen gange vigtigere end spillet.
Høvdingen af Herning

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af mousebreaker »

Saemala skrev:
24. apr 2022, 23:07
mousebreaker skrev:
24. apr 2022, 19:46
Saemala skrev:
24. apr 2022, 18:06
Graven har været død siden sidste landskampspause. Den har det med at gå i stå de pauser, men det plejer ikke at tage så lang tid, før der kommer gang i den igen.

Selvom Brøndby ikke er imponerende i øjeblikket, så vil det altid være en svær udekamp. Hvis ikke det her tænder spillerne, så ved jeg ikke hvad. Drømmen lever!!
Ja, drømmen lever. Jeg er dog som altid mere halv-tom end halv-fuld typen, og jeg har umådeligt svært ved at se os banke de 16-18 point ind på kontoen, som jeg forventer kræves for et mesterskab. Vi mangler alt for meget taktisk indsigt på bænken, og kvalitet/stabilitet på banen. Men vinder vi over Brøndby og FCK i næste runde, så har vi momentum.

Det vil være ret typisk os, at vi igen er det hold der taber til Brøndby, og stopper deres tristesse.
Kampen i morgen er den jeg frygter mest af dem vi har tilbage. Vinder vi den, tror jeg også troen og momentum er så stor, at vi klasker FCK som selv ser ret sølle ud.

Spillet er jeg alt andet end imponeret over. Efter vi smed point i de to første i foråret, har vi dog kun tabt de to kampe til FCK, som begge bliver afgjort på et målmandsdrop. Så pointmæssigt er vi kommet fint efter det, og momentum er nogen gange vigtigere end spillet.
Det er rigtigt, at de to kampe blev afgjort på målmandsdrop, men Ousted havde reddet et par mål forinden - og har også haft et par feberredninger i andre kampe. Det samme kan dog siges om Grabara i FCK. Hvis vi vinder i aften, tror jeg ikke du finder mange trygge FCK fans
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Lupus1999 »

UEFA melder ud at Russiske klubber er udelukket fra europæisk fodbold i næste sæson, og det betyder at hvis Liverpool, Manchester City eller Real Madrid vinder CL, at den danske mester i år, starter i playoff til CL, og dermed kun skal forbi et hold for at komme i gruppespillet. Skulle holdet tabe i playoff ryger man direkte i EL gruppespillet. Derfor er det vanvittig vigtig at blive dansk mester.

Ligeledes betyder det, at Pokalvinderen i år, starter i Playoff til EL og dermed ligeledes er garanteret minimum Conference League gruppespillet.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Lupus1999 »

Sådan så er Vejen til gruppespil meget kort i både EL og CL, da Villarreal er røget ud.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af SimonH »

Lupus1999 skrev:
3. maj 2022, 23:19
Sådan så er Vejen til gruppespil meget kort i både EL og CL, da Villarreal er røget ud.
Underlig holdning. Det er dårligt for os.
Mesteren rykkes til fra Q3 til Q4. Tilmed rykker Shakhtar Donetsk til gruppespillet, hvilket betyder at FCK går fra at være useedet i en playoff runde til at være seedet. Forskellen fra hold som Shakhtar Donetsk, Dinamo Zagreb, Røde Stjerne, Olympiakos til hold som Viktoria Plzen, Qarabag, Trabzonspor og Apollon Limassol er gigantisk. Vi taler altså om playoff runden.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg er ligeglad med FCK, da jeg regner med at vi bliver mestre og dermed kun har playoff runden at forholde os til. 😉

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Ravnen »

Uanset hvad er det jo godt for dansk fodbold, og mulighederne for at score flere points til regnskabet.

Jeg er stadig så træt af at vi ikke slog FCK hjemme i søndags. Hvis vi bliver mestre, så er det nu fordi FCK taber guldet og ikke fordi vi vinder det, for det havde krævet at vi kunne slå FCK. Det er nok lidt hårdt sat op for en sæson er lang, men vi griber ikke selv chancen og overlader det til andre.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Lupus1999 »

Og for mig er det fuldstændig ligegyldigt hvordan, hvis vi vinder mesterskabet. 😉

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Ravnen »

Det har du ret i. Står vi i sommerpausen med the double, så er det jo reelt lige meget hvordan det skete, historiebøgerne vil fortælle at vi vandt. Sker det, så har Bo modbevist alle kritikerne på den eneste endegyldige måde. Balancen er hårfin.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Lupus1999 »

Enig.

Vi har muligheden for The double, samt et EL gruppespil.
Det er mere end godkendt, hvis det ender sådan.

Halkjær
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Halkjær »

Vi er vel helt oppe på at det ville være den bedste sæson i klubbens historie, hvis det sker, så ja fodbold spilles bestemt på en knivsæg.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Sahl »

Jeg har sagt det før, men jeg synes også vi som fans er blevet en smule forkælet. Alle forventer titler hver år (det er fedt man har den ambition, både klubben og fans) men kigger vi lidt realistisk på det, så gør vi det ganske godt. Ender vi med f.eks. at vinde Pokalen og kun får anden pladsen, så tror jeg mange havde solgt den som "acceptabelt" inden starten.

Vinder FCM begge pokaler, så bliver Bo en stor helt, taber vi begge, vil han blive til en skurk.. Der er så mange mini marginaler... Men set over hele sæsonen, så er det vel overordnet godkendt.. selvom jeg vil også have vi vinder! Jeg brokker mig nok også hvis vi ikke vinder mindst en af de to.

Ligesom andre herinde er jeg også helt ligeglad med hvordan vi vinder, hvis bare vi vinder. Hvad der er flot eller godt fodbold er subjektivt, så det er også svært at beskrive.

Besvar