Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

UlveLars skrev:
14. jan 2022, 21:28
BMBrandt skrev:
14. jan 2022, 20:16
En målmand og højre back er vel de mest oplagte.... Og så en central, eller en kant... Er vel prio. 1-2-3
Hvad med en 9er? Vi har vel ret beset ingen på den position pt
Ja hvad mangler holdet ?
Målmand
højre back
højre centreback (man leder jo efter en dertil, bl.a har man haft Kik på en Bulgar og Rodriguez fra Braxilien)
+ evt en wing, som erstatning for Mabil, som forsvandt i sin egen formnedgang.

jeg har læst at Svend G. ønsker sig spillere der kan gå direkte ind på holdet, og det kan man kun håbe på at de finder, hvilken plads ?

Men det vigtigste, er at der kommer en spiller der kommer med ny energi til holdet, det var
det vi så gik galt sidste forår, at holdet manglede ny inspiration, og det erkendte man jo også
i den evaluering af hvad der gik galt.

Men lever en ung urutineret reservekeeper fra et middelmådigt svensk hold op til Svends ønsker ?

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:
14. jan 2022, 22:15
Men lever en ung urutineret reservekeeper fra et middelmådigt svensk hold op til Svends ønsker ?
Man har lige sendt en dansk keeper i udkanten af landsholdet væk, fordi man indikerer man tror fuldt og fast på Elias.
Med andre ord har du med al tydelighed signaleret til omverdenen at du har din klare førstekeeper.
Man kan dermed ikke forvente at kunne hente en topkeeper der er villig til at gå ind som reserve.
Så muligheden er at hente en rutineret gut typemæssigt ala Mikkel Andersen, eller du kan hente et talent.
Der vælger man øjensynligt at gå med det sidste.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
14. jan 2022, 22:39
FCM2000 skrev:
14. jan 2022, 22:15
Men lever en ung urutineret reservekeeper fra et middelmådigt svensk hold op til Svends ønsker ?
Man har lige sendt en dansk keeper i udkanten af landsholdet væk, fordi man indikerer man tror fuldt og fast på Elias.
Med andre ord har du med al tydelighed signaleret til omverdenen at du har din klare førstekeeper.
Man kan dermed ikke forvente at kunne hente en topkeeper der er villig til at gå ind som reserve.
Så muligheden er at hente en rutineret gut typemæssigt ala Mikkel Andersen, eller du kan hente et talent.
Der vælger man øjensynligt at gå med det sidste.
Jeg respektere din holdning
I mit syn, er det en helt forkert måde at se det på, man skal have konkurrence på alle pladser, og
man gør Elias klar til udlandet, for her er der konkurrence, og det er desværre det en del danske spillere
knækker nakken på, måske også Løssl, for hvad er forskellen på at sidde på bænken i Brentford frem for
FCM, hvis man argumentere for at man vil spille.

Hvad hvis Elias går i stykker ? reelt kan det koste et mesterskab hvis man ikke har en der lever op til
kravene.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
14. jan 2022, 23:07
Jesper BW1100 skrev:
14. jan 2022, 22:39
FCM2000 skrev:
14. jan 2022, 22:15
Men lever en ung urutineret reservekeeper fra et middelmådigt svensk hold op til Svends ønsker ?
Man har lige sendt en dansk keeper i udkanten af landsholdet væk, fordi man indikerer man tror fuldt og fast på Elias.
Med andre ord har du med al tydelighed signaleret til omverdenen at du har din klare førstekeeper.
Man kan dermed ikke forvente at kunne hente en topkeeper der er villig til at gå ind som reserve.
Så muligheden er at hente en rutineret gut typemæssigt ala Mikkel Andersen, eller du kan hente et talent.
Der vælger man øjensynligt at gå med det sidste.
Jeg respektere din holdning
I mit syn, er det en helt forkert måde at se det på, man skal have konkurrence på alle pladser, og
man gør Elias klar til udlandet, for her er der konkurrence, og det er desværre det en del danske spillere
knækker nakken på, måske også Løssl, for hvad er forskellen på at sidde på bænken i Brentford frem for
FCM, hvis man argumentere for at man vil spille.

Hvad hvis Elias går i stykker ? reelt kan det koste et mesterskab hvis man ikke har en der lever op til
kravene.
Men så skulle vi jo bare have sagt "tough luck" til Lössl og holdt ham her. Det giver jo ingen mening at hente endnu en tung lønpost til målet, når man havde/har en i forvejen.

Jeg tænker, vi henter ham højrebacken fra Dynamo Kiev. Forhåbentlig er han god.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:
14. jan 2022, 23:07
Jesper BW1100 skrev:
14. jan 2022, 22:39
FCM2000 skrev:
14. jan 2022, 22:15
Men lever en ung urutineret reservekeeper fra et middelmådigt svensk hold op til Svends ønsker ?
Man har lige sendt en dansk keeper i udkanten af landsholdet væk, fordi man indikerer man tror fuldt og fast på Elias.
Med andre ord har du med al tydelighed signaleret til omverdenen at du har din klare førstekeeper.
Man kan dermed ikke forvente at kunne hente en topkeeper der er villig til at gå ind som reserve.
Så muligheden er at hente en rutineret gut typemæssigt ala Mikkel Andersen, eller du kan hente et talent.
Der vælger man øjensynligt at gå med det sidste.
Jeg respektere din holdning
I mit syn, er det en helt forkert måde at se det på, man skal have konkurrence på alle pladser, og
man gør Elias klar til udlandet, for her er der konkurrence, og det er desværre det en del danske spillere
knækker nakken på, måske også Løssl, for hvad er forskellen på at sidde på bænken i Brentford frem for
FCM, hvis man argumentere for at man vil spille.

Hvad hvis Elias går i stykker ? reelt kan det koste et mesterskab hvis man ikke har en der lever op til
kravene.
Jeg respekterer også din holdning.
Mit indspark skal ikke nødvendigvis ses, som at jeg er enig i FCMs disposition. Det var mere for at sætte i relief hvordan mekanismerne højst sandsynligt fungerer.
Lad os sige du er interesseret i f.eks. Rinne i AaB eller én på lignende niveau. En spiller i den kaliber vil have en vis garanti for at pladsen som 1 keeper med overvejende sandsynlighed er hans. Og det kan vi ikke give.

Målmandspositionen er lidt speciel, da du ikke lige giver en spiller de sidste 20-25 minutter.

Så vi er åbenlyst i markedet efter en reservekeeper. Jeg var nok gået med en mere rutineret, men jeg respekterer FCM går med en anden løsning.

Helt personligt var jeg mere fan af man var gået med Løssl som 1 keeper og så Elias som back up her i foråret.
Så havde du det scenarie du nævner med 2 kvalitetskeepere.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

Det var også på tide, husk lige på, at Brumado sådan set havde samme problemer som Marrony har nu, nemlig at man kaldte Brumado for et flop, inkl. mig selv, men han har været i en rivende udvikling det sidste halveår, og var den farligste målscorer i SL, ud fra antal minutter på banen.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... ed-stjerne

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
15. jan 2022, 13:53
Det var også på tide, husk lige på, at Brumado sådan set havde samme problemer som Marrony har nu, nemlig at man kaldte Brumado for et flop, inkl. mig selv, men han har været i en rivende udvikling det sidste halveår, og var den farligste målscorer i SL, ud fra antal minutter på banen.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... ed-stjerne
Rigtig stærkt signal for vores brasilianske satsning, at det også lykkes os at forlænge aftalerne med de spillere, der kommer og gør det godt. Man kunne have frygtet, at de ville komme hertil og lukrere på kontraktudløb, når de var slået igennem i Superligaen, men det lader ikke til at være tilfældet.

Evander og Brumado på lange kontrakter siger også noget om, at de faktisk godt kan lide at være her. Det er fedt.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Ifølge nedenstående kilde skulle vi være blevet enige med Vagner Love (37) om en 6 måneder lang kontrakt 😅 Skulle åbenbart flyve til Danmark på mandag. Kan sgu ikke finde ud af om det er en and eller ej, efter alt det Twitter Hype

https://ge.globo.com/futebol/futebol-in ... eses.ghtml
/ ABT

Billede

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af TheLegend »

Så ved jeg godt hvem jeg skal have bag på trøjen!! Super fed joker at have de næste 6 måneder


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af tatoo »

Han er og har alle dage været en målmaskine. Vi mangler jo også noget erfaring til at støtte de unge mennesker - så hvis det er sandt en god signing.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

TheLegend skrev:
16. jan 2022, 00:55
Så ved jeg godt hvem jeg skal have bag på trøjen!! Super fed joker at have de næste 6 måneder


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så kan man lige så godt hente sylvester igboun ;) , men ja Zlatan Ibrahimovic på 40 år er topscorer for Milan
og C. Ronaldo bliver 37 år her i februar og er topscorer for Manchester U.

Det eneste alarmerende er at klubben i kazakhstan ikke forlængede med ham, begyndte de at se en nedgang ?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Ravnen »

Jeg var først noget overrasket og ikke helt tilfreds med The Love Deal :mrgreen: Men okay, hvis vi har lært af historien med Van der Vaart så er Mr. Love i perfekt fysisk form og fuldstændig skadefri, samtidig med at han ikke er en luksusspiller der som en anden C. Ronaldo ikke gider løbe med tilbage.
Der er en vis fare ved at hente spillere i så høj en alder, der samtidig kan risikere at se Superligaen som en børnehave hvor de er mægtige guder og ikke behøver lave ret meget for at være bedre end alle andre, fordi de ser sig selv som enorme stjerner..

Men hvis det her skal blive real Love, så har vi sikret os at han ikke kommer som en tilbagelænet stjerne, men er fysisk og mentalt klar til at kæmpe hårdt og levere et stykke arbejde. Hvis det er tilfældet så er han nok så tæt på en ægte målscorer som vi overhovedet kan komme.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Om han bliver en sportslig succes eller ej over de næste 6 måneder er svært at sige. Kommercielt tror jeg nu nok, at det kan betale sig - low risk, High reward.

Jeg tænker, at den her signing i langt højere grad laves for fremtidens skyld, forstået på den måde, at det måske bliver nemmere at lokke brassere til heden fremover. En Vagner Love signing vil for alvor blåstemple Midtjylland i Brasilien.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
16. jan 2022, 11:38
TheLegend skrev:
16. jan 2022, 00:55
Så ved jeg godt hvem jeg skal have bag på trøjen!! Super fed joker at have de næste 6 måneder


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så kan man lige så godt hente sylvester igboun ;) , men ja Zlatan Ibrahimovic på 40 år er topscorer for Milan
og C. Ronaldo bliver 37 år her i februar og er topscorer for Manchester U.

Det eneste alarmerende er at klubben i kazakhstan ikke forlængede med ham, begyndte de at se en nedgang ?
Det kan jo også være, han ikke var interesseret i at forlænge. Hvis man som fodboldspiller er i sin karrieres efterår, kan det godt være smart at hoppe lidt rundt mellem klubberne for at score flere sign-on fees.

Derudover er der en del uro i Kasakhstan lige nu, men jeg skal ikke kunne sige, om det overhovedet har noget at sige for en udenlandsk professionel fodboldspiller.

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Igboun »

Umiddelbart virker et køb af Love som en ny VDV saga.

Men hvis man tager ja hatten på er der perspektiver i en kort kontakt med ham som vi ikke havde med VDV.

Kontrakten er meget kortere.
Love har en helt anden skades historik end VDV
Love har præsteret et ret flot målgennemsnit i alle klubber gennem karrieren.
Han har spillet mange kampe i stort set alle sæsoner.
Han kan hjælpe os med at integrere Marrony der nu får mere tid.
Vi har en ekstra back up til Brumado. Vigtigt i mestersksbsræset.
Som andre også har nævnt på bold så bygger vi på FCM navnet i Brasilien.

Prøv at se hans kamp og målstatistik på Wikipedia. Den er imponerende.

Først var jeg negativ, men nu ser jeg flere positive aspekter

Låst