Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Vijen »

Joel har sine svagheder på de lange indlæg, men efter at han er kommet på wb så er han ikke så afhængig af dem. Han spiller jo ofte en indadvendt wb, hvor han går indenom og er med i feltet.

Men han er et af de mindre stærke på vores hold, og det siger mere om holdets kvalitet, end hans mangler. Hvis han skal erstattes fordi vi ønsker at komme af med ham, skal det være en klar forstærkning der kommer ind i stedet. En som kan levere nu og ikke om 2 år.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

Saemala skrev:
4. nov 2021, 14:44
UlveLars skrev:
4. nov 2021, 14:32
Saemala skrev:
4. nov 2021, 13:19


Jeg er godt nok uenig her. Da Joel kom til, spillede vi også et system med wingbacks, som var hans stærkeste periode for os, lige indtil denne sæson, hvor han har toppet det niveau.
Det virker til at han har det bedre på en wingback, hvor han kan bevæge sig mere frit, i forhold til en traditionel back, hvor man er mere klistret til linjen i den offensive del.
Han lavede et flot og klassisk WB-mål til 1-0 mod (var det) Aab? Men han har i mine øjne ikke de offensive kvaliteter der skal til for at spille WB.
I mine øjne ville det klæde os med spillere som Kevin Diks eller Alexander Bah
Han har lavet 5 assist i ligaen denne sæson. Det er kun Sebastian Jørgensen der har lavet flere, med 6 assist.
I vores egen trup, er det kun Brumado(8) der har været involveret i flere mål end Joel. Pione, Evander og Isaksen er på samme antal som Joel.
Jamen jeg er som sagt enig i, at han er spillet en flot sæson. Men lad os nu lege med tanken, at vi ikke havde Joel i klubben, men han havde lige så flotte stats et andet sted. Så tror jeg ikke, det var ham vi ville jagte i dag. Jeg tror, vi ville gå efter en mere "klassisk" WB, som ville passe bedre til systemet. Det betyder ikke, at Joel er en dårlig spiller (i denne sæson ;) ), men når vi sælger ham indenfor de næste vinduer, så henter vi en anden type, og det vil så være en win-win-win for alle parter

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Danand123 »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/eri ... -til-2024/

Håber dette står til troende, så vi ikke har ham som salgsemne til januar. Så vigtig for holdet, at det ikke kan beskrives. Og endnu bedre, så ser det ud til, at han vil det selv.

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Sander »

Har FCM lavet en Viborg med købet af
Marrony?

Han viser ingenting.

Han burde vise nogle færdigheder til prisen 30 mio..

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Igboun »

Sander skrev:
24. nov 2021, 15:44
Har FCM lavet en Viborg med købet af
Marrony?

Han viser ingenting.

Han burde vise nogle færdigheder til prisen 30 mio..
Man bliver så træt af dit trolderi Sander, så træt så træt.

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Kim »

Hej Sander,
Klubben meldte tidligt ud at Marrony skulle have tid, og ville være fit midt november. Maronny har gået rundt et par måneder i Brazil uden at spille, ligesom han er kommet til en anden kultur, alene - derudover blevet far, og ikke set barnet endnu, derudover er han en ung knægt - så giv ham tid - det er kun sladderpressen der skal have noget at skrive over og brokke sig over.
De ting jeg har set senest fra Maronny, så har han nogle vilde touch - og han skal nok blive god, men måske først til foråret.

Alt vel! :)

/Kim

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Vijen »

Med Gravesens udmelding om, at Mabil og Kraev skal væk til januar håber jeg de har kig på en ny fløjspiller. Skal vi gætte på endnu en brasilianer 😀

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Lupus1999 »

Efter skuffelsen over Marrony så tror jeg, at man lige slipper foden fra speederen på det brasilianske marked.

Pt spille vi ikke med decideret fløje, men ret beset har vi kun Isaksen og tildels Marrony som kantspillere.

Sisto ved jeg ikke hvad er længere, men afgørende er han pt. ikke. Den mands hoved mangler et eller andet for tiden.

Vi skal først finde den spillestil/opstilling vi vil spille og så hente den eller de spillere der passer til. Nu har Sisto spillet et helt efterår på den centrale plads, som også var hans ønske under Priske. Det har betydet 17 kampe i træk uden mål og assist. Måske han er bedst på venstre kant, med en stærk offensiv Paulinho bag sig. Hvis han spiller der, så kan han trække ind i banen, og bruge sit blik for spillet til at slå dybdebolden eller skyde på mål, eller spille Paulinho i overlap. Dette ville sætte Sistos spidskompetencer i spil lang oftere end inde centralt.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Hvilke spillere er vi sikre/overvejende sikre på er fortid denne vinter?

- Mabil
- Kraev
- Cajuste?

Skal ovenstående erstattes? De har spillet meget lidt set over en travl halvsæson. Jeg mener personligt af vi SKAL have et eller andet nyt blod ind og supplere det eksisterende. Vi har brug for at få noget konkurrence ind, som kan ruske op i de “gamle” travere i truppen.

Handler man ikke noget ind (både for at styrke nu og her samt være på forkant med sommersalg), så mener jeg ledelsen fejler Big time. Uhørt hvis man ikke har lært af sidste års fejltagelser.
/ ABT

Billede

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

ABT skrev:
1. dec 2021, 18:44
Hvilke spillere er vi sikre/overvejende sikre på er fortid denne vinter?

- Mabil
- Kraev
- Cajuste?

Skal ovenstående erstattes? De har spillet meget lidt set over en travl halvsæson. Jeg mener personligt af vi SKAL have et eller andet nyt blod ind og supplere det eksisterende. Vi har brug for at få noget konkurrence ind, som kan ruske op i de “gamle” travere i truppen.

Handler man ikke noget ind (både for at styrke nu og her samt være på forkant med sommersalg), så mener jeg ledelsen fejler Big time. Uhørt hvis man ikke har lært af sidste års fejltagelser.
Lad os håbe, at både Mabil og Kraev bliver solgt i det kommende transfervindue, men der er selvfølgelig en risiko for, at begge blot vælger at blive her til sommer og spille reserveholdskampe, indtil de kontraktfri. Det var vel det, som Kraev valgte at gøre i det seneste transfervindue.

Mht. Cajuste - hvor meget kan vi overhovedet få for ham på nuværende tidspunkt? Med et håbløst efterår, kun reddet af nogle landsholdsudtagelser, må prisen på ham være faldet drastisk. Vi kan dog håbe på, at flere af de klubber, der kiggede på ham i sommer, stadigvæk er interesserede, og ikke lader sig påvirke af det sløje efterår. Problemet er også, at vi nærmest er nødt til at sælge ham nu, for hvis vi venter til sommervinduet, vil han kun have ét år tilbage af sin kontrakt, og så får vi nærmest ingenting for ham.

Jeg så et afsnit af Discoverys "Købmændenes klub" program forleden med Ove P, hvor han sagde, at Marrony slet ikke er 9er, men primært kantspiller. Derfor tænker jeg, at vi er nødt til at hente en rigtig 9er, som kan være en konkurrent til Brumado. Når Brumado ikke er med, ser det virkelig tyndt ud oppe foran. For mig er Viktor Lind heller ikke en rigtig "FCM 9er".

Derudover er det nærmest sikkert, at Evander bliver solgt til sommer, hvorfor det vil være en god idé at hente hans erstatning ind på forkant, så vedkommende har noget tid til at vænne sig til vores miljø.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af EsbenVest »


CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

EsbenVest skrev:
2. dec 2021, 15:26
Isaksen rygtet til Lille.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/rygter/ ... i-frankrig
Den originale kilde: https://twitter.com/Glongari/status/1466162789085589515

Det lyder som et meget reelt rygte. Lille er ligeledes tæt på at sælge deres højre wing Jonathan Ikoné til Fiorentina, så det vil give god mening. Tænker dog at beløbet skal være ekstremt højt, hvis vi skal sælge ham midt i sæsonen, så det er nok mest sandsynligt til sommer.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vra ... sk-chance/

Andreas Poulsen åbner op for et muligt skifte hjem til DK.

Han er vel en lokal knægt, som har været ude og få hår på brystet uden succes og nu skal have samlet op på sin karriere.

Paulinho kunne godt blive solgt til sommer, så måske en erstatning for ham skal findes.

Problemet ved Andreas P er dog nok, at han ligner Dyhr for meget i forhold til alder og kompetencer (som jeg husker ham). Så vi vil ende med 2 gpde, danske, halvunge backs, uden et topniveau alá Paulinho.

Jeg tror ikke personligt at vi er interesseret - medmindre vi sælger Dyhr, men vil gerne hører folks tanker.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

MFKM skrev:
3. dec 2021, 19:35
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vra ... sk-chance/

Andreas Poulsen åbner op for et muligt skifte hjem til DK.

Han er vel en lokal knægt, som har været ude og få hår på brystet uden succes og nu skal have samlet op på sin karriere.

Paulinho kunne godt blive solgt til sommer, så måske en erstatning for ham skal findes.

Problemet ved Andreas P er dog nok, at han ligner Dyhr for meget i forhold til alder og kompetencer (som jeg husker ham). Så vi vil ende med 2 gpde, danske, halvunge backs, uden et topniveau alá Paulinho.

Jeg tror ikke personligt at vi er interesseret - medmindre vi sælger Dyhr, men vil gerne hører folks tanker.
Andreas Poulsen er et niveau over Dyhr, Poulsen har været tilknyttet U-21 og været i start opstillingen. Han her bedre end Dyhr og dyrere mig bekendt blev han solgt for 35 mill kr. *-)

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... cm-stjerne

Hvordan er det med mulighederne for et skifte til England for Evander i år? Ingen CL, ingen landskampe. Er der nogle som har styr på det?

Låst