SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
24. nov 2021, 16:19
Stoffer skrev:
23. nov 2021, 08:03
Mod BIF og AGF har vi alt tilladt 5 mål på cirka 2 xG imod, det er ikke alle de mål, som altid vil gå ind, men:

Der, hvor jeg er irriteret, er vi over de samme to kampe skaber lige under 1,6 xG (minus straffe) for. Det er i min verden for lidt, uanset vi spiller mod to gode forsvar.

Det er en gammel sandhed i xG, at gode hold er bedre tjent med mange chancer for og imod (underforstået er, man som et godt hold skaber mere end sin modstander hvilket vi ikke engang gør entydigt i tiden, men det er mere princippet. Se fx senest hjemme mod SJE.). Fordi så spiller varians alt andet lige en mindre rolle, fordi vi bedre kan tåle et mål imod på en chance af lav kvalitet. Derfor forstår jeg heller ikke helt, vi er tilfredse med at spille på den her reaktive måde i ligaen - uanset det giver god mening i EL.
En anden (og vigtigere) ting: vi slår ikke konsekvent vores modstander på xG, vi ligger fortsat i en markant overperformance på xP, der er ingen grund til at forvente vi ikke ser flere agf og bif kampe, før vi ser bedre præstationer
Det er så også vigtigt at påpege, at vi SKAL ligge et godt stykke over xP, ellers står det ret skidt til med den kvalitet vi får for pengene.

Jeg er heller ikke fortrøstningsfuld, for vi skaber ikke nok og er alt for afhængige af at vores individuelle spillere skal ramme dagen. Der er ikke meget at falde tilbage på offensivt. Vi fører nu med 4 og forhåbentligt med 6+ inden jul så helt skidt er det ikke. Det ville vi vel godt have solgt den for inden sæsonen. Det er dog mere på grund af FCKs svage sæson indtil nu end noget andet. Vores snit er godkendt, men ikke mere end det, og selvom banerne har været gode synes jeg der har været langt mellem snapsene, men det kan også bare være et udtryk for at mine forventninger til holdet er for høje.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar