SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Jakla »

Evander skal tage frisparket på kanten af feltet....

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Konsulen »

Jep - for Sisto skal slet ikke være på banen

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Danand123 »

FCM2000 skrev:
21. nov 2021, 20:00
Det er meget kritisk, 2 kampe og har lukket 6 mål ind.

Skal man spille med en 3 back kæde, så skal Dyhr og jool være bedre offensivt og støtte midtbanen og det ved vi at det er de ikke !

Paulinho kommer tilbage men ja ?

Det er bare ikke godt nok i dag, og det skrider efter formationsskifte.

4-3-1-2

Det er bare ikke godt nok lige nu, det skrider efter kvalitet på de venstre og højre wingbacks
Arh, vi lukker fem mål ind i to kampe. Jeg har sagt det før…har ikke noget imod ham, men Løssl er ikke bedre end Elias. Han skal holde med at tale, indtil han viser i kampe, at han er bedre. Tror nu nok han står de næste kampe også, men han er langt fra landsholdet lige nu. Desværre.

Er meget skuffet over Marrony… når vi ofrer så mange penge for en angriber, som har manglet, så er der ikke råd til at skulle bruge en sæson på at spille ham ind. Øv.

Meget mere skuffet i dag i forhold til kampen mod Gf, da vi kommer foran, og vi ikke kan bruge et tæt kampprogram som forklaring på en svag indsats.

Masser at arbejde at gøre i de sidste 5 kampe, selv om er vi sikre på førstepladsen henover nytåret.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Konsulen »

Forskellen på de to hold er på trænerbænken, for sat op spiller for spiller bør vi være overlegne. Vi har bare ikke noget modsvar når kampene ikke forløber som forudset. Brøndby har en træner der evner st sætte taktikken op mod modstanderen, og det har vi bare ikke. Ingen af spillerne ser ud til at vide, hvad de skal stille op

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Lupus1999 »

Må desværre melde mig i koret af de folk som melder Sisto grænsende til håbløs.

Det er vildt hvordan han kan tage så mange dårlige beslutninger, og det er altså et fejlkøb af dimensioner. Han ødelægger opspil, kan ikke vinde en duel, og søger konstant kontakten for frispark. Jeg synes virkelig at han må ud på bænken, fordi en Lind, Charles, Cajuste, osv kan godt gøre noget mere brugbart.

Drømmer om en 4-2-3-1 opstilling eller en 4-3-3.

Joel, Erik, Juninho, Paulinho
Cajuste, Onyedika
Isaksen. Evander. Marrony
Brumado

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Ravnen »

Pyha... det var godt nok svært at se hvad vores game plan egentlig var. Det hele skal ske lige nu og tju-bang frem, der er ikke meget overblik og ro på spillet, det bliver så hektisk og vi spiller ikke chancerne større først.

Savner et modsvar fra Bo, når det slet ikke kører. Hvad skal man så falde tilbage i, er det hele løse tøjler eller er der også nogle automatismer, det er svært at se.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Jakla »

Er der ingen der kan stoppe de fjolser der ser det som deres job at kaste ølkrus efter modstanders målmand?..det bliver værre og værre.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af MFKM »

Jakla skrev:
22. nov 2021, 07:10
Er der ingen der kan stoppe de fjolser der ser det som deres job at kaste ølkrus efter modstanders målmand?..det bliver værre og værre.
Enig.

En rutineret målmand der bliver ramt tager hurtigt 2 minutter af klokken + tid til at dommeren skal giveren besked der sendes rundt af stadionspeaker + stor bøde til klubben. Det er idiotisk.

Jeg kan forstå - uden at støtte (særligt så længe vi har pantglas) - at der ryger øl i glædesrus ved scoringer, fordi følelserne går amok, men et frispark/målspark til modstanderen kan ingen hidse sig sådan op over.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Dondinho »

Skidt kamp må man sige, på en måde var taktikken med at trække sig lidt tilbage efter 1-0, da Bif jo tidligere har haft det svært (som vi) imod et etableret forsvar.
Mål til 1-1 må jo ALDRIG må i mål

Mål nr. 2 er er flot lavet, og svært at forsvare imod..

Kritik punkter:
Vi kan slet ikke holde i bolden efter 1-0, vi mister den for hurtigt og sætter den måske også for hurtigt på spil.?
Jeg kunne godt have tænkt mig mere balance - spil den rundt og lad Brøndby løbe.
Måske det blev svært pga deres overtal på midten.?

Da vi skal jagte ser vi igen at vi mangler noget offensivt pt, om vores problemer ku være løst at en spiller der løber rundt i Darmstadt ved jeg ikke, men jeg synes lidt ledelsen har svigtet Bo her - måske bliver Marrony et monster til foråret, men lige nu - puha..

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af mousebreaker »

Godt nok vildt at Brøndby skal give os så mange problemer. Ikke mange af deres spillere der vil kunne komme på vores start-11. Niels Frederiksen er god til at ændre kampe undervejs, det har han vist gang på gang. BH var i vildrede i går, men han forsøgte da med en systemændring de sidste 10 minutter, uden held.

Vi får smæk over to kampe i pokalen mod dem og vi skal møde dem to gange slutspillet, så de kan ikke helt afskrives i guldkampen endnu. Heldigvis har vi et godt tag på FCK og de er bestemt heller ikke godt kørende. Man må sige at de to lokomotiver i dansk fodbold halter kraftigt. Vi fører heldigvis med 4 point til FCK og det ville jeg godt have solgt de første 16 kampe for, før sæsonen gik i gang. Med de briller på skal vi til Vejle og nappe 3 point i skoven. Alt andet vil være stærkt bekymrende.

Både FCK og BIF har svære opgaver og det vil ikke være overraskende hvis de sætter point til. Sker det, så kan vi overvintre med 6+ point i forspring. Det er - trods de seneste kampes elendighed - ikke så skidt endda.

Jeg håber, at vi vil se et bedre trænet hold til foråret, hvor man har noget kollektivt at falde tilbage på når det ikke kører for individualisterne. De kan ikke løse det hver gang. Tidligere kunne dødboldene ofte klare de gange, hvor de individuelle spillere ikke kunne skabe chancer, men vi har jo nærmest kun enmandshæren ES som trussel, så det er bare ikke heller ikke godt nok.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Stoffer »

Dondinho skrev:
22. nov 2021, 07:40
Skidt kamp må man sige, på en måde var taktikken med at trække sig lidt tilbage efter 1-0, da Bif jo tidligere har haft det svært (som vi) imod et etableret forsvar.
Mål til 1-1 må jo ALDRIG må i mål

Mål nr. 2 er er flot lavet, og svært at forsvare imod..

Kritik punkter:
Vi kan slet ikke holde i bolden efter 1-0, vi mister den for hurtigt og sætter den måske også for hurtigt på spil.?
Jeg kunne godt have tænkt mig mere balance - spil den rundt og lad Brøndby løbe.
Måske det blev svært pga deres overtal på midten.?


Da vi skal jagte ser vi igen at vi mangler noget offensivt pt, om vores problemer ku være løst at en spiller der løber rundt i Darmstadt ved jeg ikke, men jeg synes lidt ledelsen har svigtet Bo her - måske bliver Marrony et monster til foråret, men lige nu - puha..
Enig. Men bemærk: It's not a bug, it's a feature i det system vi har set under Bo.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af JBT »

FCM får point efter reel niveau pt. - det er åbenlyst.

Jeg kan slet ikke forstå, at man vurderer at Bo’s evige råben uden handling samt Henrik J, og ufaglærte Bach bak, er det set up man vil forsøge at ramme top 50 i Europa med.
De kommer ikke til at flytte overliggeren, ligesom Claus og Svend også har brug for ny medarbejderviden udefra indimellem (hvilket de formentlig ikke fatter en krone af). Så kloge er man altså heller ikke.

Godt nok er man købmænd på heden hver gang man vælger, men træneren hæver bare checken. Det er længere oppe det ofte fejler.

Man kæmper helt frygteligt med den spilmæssige identitet, at diktere og ændre kampenes forløb. Det er rent flashback til KA, priske osv.
Midtbanen var hullet som en si, Rapha mangle naturligvis erfaring, mens Evander er mega lallet oppe i hjernen, i de defensive pligter. Det var åbent hus.

Mesterskabet kunne være stort set afgjort hvis man havde slået AGF og Brøndby. Er man allerede trætte, er det det mentale, mangel på relationer i stammen? Fx - folk nævner Dyhr, men faktum er at Juhinho har haft massive problemer i de to første gange 45 min, i både AGF og Bif kampen.

Sisto er altødelæggende for de andre på banen i hver evigt eneste kamp. I Aarhus var han midtbane, i går var han nærmest sweeper.
Det er ren skånekost fra FCM som klub at den mand ikke render rundt nede på andetholdet. Han kan vitterligt ingenting i de fleste facetter. Det er synd for ham, men han må med Mabil videre hvis ikke han kan løfte og magte opgaven.

Generelt bliver man ved med at pisse fansene op og ned ad ryggen, med den indsats de efterhånden ligger i det. Det synes jeg er respektløs.
Støtter altid klubben og ser dem når det er muligt, men når niveauet er så svingene så tænker man da lige to gange, inden man gider at gøre klubben flere tjenester. Sådan tænker mange, og fansene er sgu det vigtigste man har.

Stram op, FC. I kan ikke være det bekendt

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Sahl »

Det var en meget skuffende kamp, men man skal også huske på at Brøndbys mål kommer ud af små fejl og så en portion held.
Alt i alt var begge hold ringe. Denne gang taber vi så på det. Jeg synes på mange måder Sisto gør rigtig meget godt uden bolden, men når han får bolden varmer han den eller sætter den for meget på spil på noget uden vision. Brumado tilgengæld var super god! håber ikke han er skadet i lang tid igen.

Ligegyldigt hvad så har vi 1 pladsen vinteren over. Det er ærgerligt at der ikke er blevet slået noget hul, men SL er bare rigtig tæt de sidste par år. Alle kan vel næsten slå alle på en god dag. Selvom der var mange fejl og en alt for passiv tilgang efter vores mål i går, så ser jeg også potentiale og mon ikke der kommer en trods reaktion på torsdag og helst også i sidste SL runde.

Jeg er enig i at en 3 bagkæde ikke helt fungere når vores wingbacks ikke er aggressive nok.
Træls nederlag men nu må der fokuseres på næste kamp.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Stoffer »

Mod BIF og AGF har vi alt tilladt 5 mål på cirka 2 xG imod, det er ikke alle de mål, som altid vil gå ind, men:

Der, hvor jeg er irriteret, er vi over de samme to kampe skaber lige under 1,6 xG (minus straffe) for. Det er i min verden for lidt, uanset vi spiller mod to gode forsvar.

Det er en gammel sandhed i xG, at gode hold er bedre tjent med mange chancer for og imod (underforstået er, man som et godt hold skaber mere end sin modstander hvilket vi ikke engang gør entydigt i tiden, men det er mere princippet. Se fx senest hjemme mod SJE.). Fordi så spiller varians alt andet lige en mindre rolle, fordi vi bedre kan tåle et mål imod på en chance af lav kvalitet. Derfor forstår jeg heller ikke helt, vi er tilfredse med at spille på den her reaktive måde i ligaen - uanset det giver god mening i EL.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R16: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
23. nov 2021, 08:03
Mod BIF og AGF har vi alt tilladt 5 mål på cirka 2 xG imod, det er ikke alle de mål, som altid vil gå ind, men:

Der, hvor jeg er irriteret, er vi over de samme to kampe skaber lige under 1,6 xG (minus straffe) for. Det er i min verden for lidt, uanset vi spiller mod to gode forsvar.

Det er en gammel sandhed i xG, at gode hold er bedre tjent med mange chancer for og imod (underforstået er, man som et godt hold skaber mere end sin modstander hvilket vi ikke engang gør entydigt i tiden, men det er mere princippet. Se fx senest hjemme mod SJE.). Fordi så spiller varians alt andet lige en mindre rolle, fordi vi bedre kan tåle et mål imod på en chance af lav kvalitet. Derfor forstår jeg heller ikke helt, vi er tilfredse med at spille på den her reaktive måde i ligaen - uanset det giver god mening i EL.
En anden (og vigtigere) ting: vi slår ikke konsekvent vores modstander på xG, vi ligger fortsat i en markant overperformance på xP, der er ingen grund til at forvente vi ikke ser flere agf og bif kampe, før vi ser bedre præstationer

Besvar