Ny trøje

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Ny trøje

Indlæg af Steffen am »

Man kan i hvert fald hverken købe udebanetrøje eller Europa trøje på hjemmesiden. Men jo, mon ikke der kommer 2 nye.

Europa trøjen er der allerede teaset for, og ser ud til at den bliver hvid igen. Kommer vel nok til at kaste en snak af sig?
Men ifølge UEFA skal vi jo vist have en lys og en mørk

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Ny trøje

Indlæg af Stoffer »

Hvorfor er der en gulddetalje på den nye trøje? - mærkelig detalje når man intet har vundet sæsonen før

Derudover kan jeg meget godt lide den. De prøver virkelig nogle grænser med de her europa trøjer. Det synes jeg er fint.

https://www.fcm.dk/nyheder/ny-klassisk- ... k-eventyr/

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny trøje

Indlæg af Acebone »

Meget lækker lille teaser til EL-kampagnen fra klubbens side:

https://www.youtube.com/watch?v=hG0aRdTJUxI

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Ny trøje

Indlæg af Ravnen »

Den er virkelig flot og pænere end vores første trøje!

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Ny trøje

Indlæg af Vijen »

Fin trøje, desværre bare en standard trøje. Den er identisk med ude trøjen i sochaux.

Men unik første trøje er vel også meget godt klaret for en klub af vores størrelse, når vi ikke spiller i et dansk mærke.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Ny trøje

Indlæg af JBT »

Vijen skrev:
16. sep 2021, 00:49
Fin trøje, desværre bare en standard trøje. Den er identisk med ude trøjen i sochaux.

Men unik første trøje er vel også meget godt klaret for en klub af vores størrelse, når vi ikke spiller i et dansk mærke.
Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside spiller de pt i gul hjemme og blå ude. Men er det tilfældet at deres nye er sorte og hvide er det jo mega amatører der runder rundt enten i fcm eller Nikes design afdeling.

Jeg har før set trøjer meget tæt på hinanden, men at det kan være så tæt her er da helt vildt plat. Kunne forstå det på de populære hold i de bedste ligaer. Vi taler altså ligue 2

Når det er sagt syntes jeg den er fed, dog uden de tynde striber. Så Sochaux må være fedest.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Ny trøje

Indlæg af Vijen »

JBT skrev:
16. sep 2021, 11:14
Vijen skrev:
16. sep 2021, 00:49
Fin trøje, desværre bare en standard trøje. Den er identisk med ude trøjen i sochaux.

Men unik første trøje er vel også meget godt klaret for en klub af vores størrelse, når vi ikke spiller i et dansk mærke.
Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside spiller de pt i gul hjemme og blå ude. Men er det tilfældet at deres nye er sorte og hvide er det jo mega amatører der runder rundt enten i fcm eller Nikes design afdeling.

Jeg har før set trøjer meget tæt på hinanden, men at det kan være så tæt her er da helt vildt plat. Kunne forstå det på de populære hold i de bedste ligaer. Vi taler altså ligue 2

Når det er sagt syntes jeg den er fed, dog uden de tynde striber. Så Sochaux må være fedest.
https://www.footballkitarchive.com/soch ... -away-kit/

Det var her jeg havde det fra.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Ny trøje

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Så er der sørme ny trøje igen ;D

Jeg synes den er fed især med de lyngfarvede tal og bogstaver på ryggen.

... og nej DEN ER SGU IKKE GRØN! ;)

Billede
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Ny trøje

Indlæg af Stoffer »

Super fedt, de har taget ønsket om lyngfarve seriøst.

Lidt ærgerligt det ikke fylder lidt mere på trøjen, men jeg ser sgu næsten nødt til at have den alene for at takke for reintroduktionen af lyngfarven.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Ny trøje

Indlæg af Steffen am »

Men skulle det ikke være vendt rundt. Altså lyngfarvet trøje, og mintgrønne (eller hvad det nu er for en farve) som tal og logo?

Må indrømme at jeg havde glædet og håbet på en lyngfarvet trøje.
Lyngfarven er pisse fed, men det mintgrønne, må jeg indrømme jeg har det lidt blandet med.

Og ja, havde hjemmebanetrøjen ikke lavet salgsrekord?
Spørgsmålet er vel næsten om pilen kan pege den anden vej her?


Synes jeg så et sted at FIFA spillet havde fået et tip og sat en mintgrøn trøje ind, før i dag. Men at en skrev at det var en fejl.
Det var det så ikke?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Ny trøje

Indlæg af Acebone »

Det er IMO en trøje til glemmebogen præcis som den blå. Lyng burde være den dominerende farve.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ny trøje

Indlæg af Saemala »

Acebone skrev:
27. sep 2021, 16:25
Det er IMO en trøje til glemmebogen præcis som den blå. Lyng burde være den dominerende farve.
Den er horribel. Længere er den ikke.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Ny trøje

Indlæg af PH1978 »

Billede

Den er blå!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Ny trøje

Indlæg af ABT »

Der er vel den simple forklaring, af lyng-farven ikke kan være den dominerende farve på 2. Trøjen, da det er en for mørk farve, som lægger sig for meget op af 1. Trøjen. Det centrale for en hjemme- og udetrøje er, at de adskiller sig på farvenuancerne. Ellers er trøje nr. 2 relativt ubrugelig.
/ ABT

Billede

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Ny trøje

Indlæg af Steffen am »

ABT skrev:
27. sep 2021, 19:45
Der er vel den simple forklaring, af lyng-farven ikke kan være den dominerende farve på 2. Trøjen, da det er en for mørk farve, som lægger sig for meget op af 1. Trøjen. Det centrale for en hjemme- og udetrøje er, at de adskiller sig på farvenuancerne. Ellers er trøje nr. 2 relativt ubrugelig.
Det kan meget vel være. Det var jo argumentet sidste år med Europa trøjen fra UEFA.
Eller rettere kravet er at have en trøje, der er lysere. Hvilken trøje der så er primær er så en kommerciel beslutning.

Men har aldrig hørt at det skulle være et krav i den danske liga. Vi har jo også tidligere haft henholdsvis en sort/rød trøje og en lyng/hvid eller lyng/neon som vores trøjer. Så hvis det har været muligt før, kunne det jo godt blive igen. Og hvis det så endelig skulle blive et problem i en enkelt kamp, har vi jo også 3. trøjen (Europa trøjen)

Man kan så omvendt sige. Hvilke udekampe kan den nye trøje bruges.
Mod Randers og Sønderjyske kan den åbenlyst ikke.
FCK, OB og AGF er stærk tvivlsom.
Viborg er måske tvivlsom, men der går nok længe inden det næste udebane opgør bliver aktuel.
Flere hold hvor lyng trøjen ville have været fin.

Altså er det nu kun ude mod måske AaB, Silkeborg, FCN, BIF og Vejle hvor den er i spil.
Og mod AaB og BIF kan man argumentere for at en mørk trøje, ville være fordelagtig.

Til gengæld skal vi så nu bruge den hjemme mod AGF, hvor så begge hold skal bruge deres away trøje, i stedet for begge kan bruge deres hjemmetrøje. Men ja, hvad ved jeg.

Besvar