Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT
Indlæg: 870
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af ABT »

Jeg har haft mine betænkeligheder ved at kaste så mange penge efter en spiller, der måske ikke har hverken hovedet eller hjertet 100% med på at tørne ud for Midtjylland.

Af hvad jeg har kunnet støve op på Twitter, skulle Marrony’s kæreste være gravid, hvilket har besværliggjort hans beslutning. Ydermere det faktum, at det danske fodboldmarked ikke er specielt stort, hvorfor han måske ser det som et step ned i karrieren. Sidst nævnte kan vi dog råde bod på gennem vores lokumsaftaler med Brentford.

På baggrund af ovenstående er mine bekymringer blevet stilnet en smule.

Jeg tror klart på, at han er en glimrende fodboldspiller og med et stort potentiale. Men som alle ved, er rigtig mange procent af det at være fodboldspiller også det mentale. Er det ikke på plads, bliver han aldrig forløst som spiller hos os.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Kent »

ChristianJ skrev:
2. aug 2021, 22:46
Tjek disse stats på Marrony: https://twitter.com/analyticswba/status ... 11809?s=21

Han var nummer tre i den Brasilianske liga, målt på non-pen xG / 90 min sidste sæson. Det er nok i høj grad de stats der får FCM til at slippe så stort et beløb. 0.6 xG per 90 min som 22 årlig kant i Serie A er voldsomt højt, hvis han havde ramt sit forventede output, var han nok allerede i PL for +20M EUR. Jeg tror vi potentielt øjner et mega scoop her, selvom prisen er høj. Ikke usandsynligt at han er alt for god til ligaen, og kan skydes af til et meget højt beløb - hvis man tror på regression to the mean, selvfølgelig :)
Godt fundet og superinteressante tal. Viser et stort uforløst potentiale.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af ChristianJ »

Kent skrev:
2. aug 2021, 23:38
ChristianJ skrev:
2. aug 2021, 22:46
Tjek disse stats på Marrony: https://twitter.com/analyticswba/status ... 11809?s=21

Han var nummer tre i den Brasilianske liga, målt på non-pen xG / 90 min sidste sæson. Det er nok i høj grad de stats der får FCM til at slippe så stort et beløb. 0.6 xG per 90 min som 22 årlig kant i Serie A er voldsomt højt, hvis han havde ramt sit forventede output, var han nok allerede i PL for +20M EUR. Jeg tror vi potentielt øjner et mega scoop her, selvom prisen er høj. Ikke usandsynligt at han er alt for god til ligaen, og kan skydes af til et meget højt beløb - hvis man tror på regression to the mean, selvfølgelig :)
Godt fundet og superinteressante tal. Viser et stort uforløst potentiale.
Tak. Den fulde analyse af ham ligger her: https://medium.com/@wba_analytics/findi ... 9e3717794d

Jesper BW1100
Indlæg: 1753
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Jesper BW1100 »

Matjavsen skrev:
2. aug 2021, 21:04
Mathias skrev:
2. aug 2021, 20:56
Spændende at se om der er hold i rygterne.
Håber ikke,

De lyder meget glade for at han smutter, og det er ikke fordi hans stats er super
Jeg skal ikke kloge mig på om det er fornuftigt eller ej.
Men langt de fleste fans på Twitter begræder hans afgang

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 870
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af ABT »

Cajuste ser ud til at følge Onyeka til Brentford og PL

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/av ... om-cajuste
/ ABT

Billede

Lund7400
Indlæg: 1069
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Lund7400 »

Der er selvklart ikke noget ulovligt eller fordækt i de salg til Brentford, men jeg havde nu alligevel håbet, at Cajuste skulle andetsteds hen - jeg synes, det principielt er på grænsen.

Det sagt, så er det et flot salg, jeg krydser alt for at Kaba er næste mand ude af klappen.

JBT
Indlæg: 2076
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Penge dufter ens, så det er fuldstændig lige meget i min bog om det er Brentford eller en anden klub. Fordele på fx bonus eller klausuler, vil nok være de samme på den lange bane.

Hvad der kunne være mere interessant var/er, at hvis FCM køber en ny mand i front, om så også Kaba i sidste ende røg til Brentford. Det vil for ham, isoleret set, slet ikke være et dårligt skifte - og han vil mentalt blomstre op igen, også selvom han er mere end langt fra er god nok til det. FCM slipper af med´ham, Brentford betaler minimalt og ser hvordan han klare den, som indskifter. Det giver så noget reklame og man vil derfra altid kunne skippe ham til en dårlige klub på sigt (medmindre han gør det godt self, så holder man pengene, men det sagde CS jo at man ville uanset hvad).

Er der noget der ved, hvad Kraev render rundt og laver for tiden? Han skal vel bare ud.

Glacier
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20. okt 2015, 11:33

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Glacier »

Der er selvklart ikke noget ulovligt eller fordækt i de salg til Brentford, men jeg havde nu alligevel håbet, at Cajuste skulle andetsteds hen - jeg synes, det principielt er på grænsen.
Hvad er det som skulle være på grænsen?

Jeg tror helt sikkert salget bunder i at Brentford har lavet kalkylen, at såfremt markedsprisen på Cajuste er under 100 mio så kan de lige så godt købe ham, end at FCM sender ham til Frankrig eller en anden PL klub.

Vi taler jo om en svensk landsholdspiller med CL erfaring.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Christian »

Jeg er også lidt lunken ved alt for mange salg til Brentford, men i sidste ende synes jeg det hele handler om hvordan vores spillere klarer sig derovre.
Frank får allerede ros på Brentfords forum, og hvis han slå igennem i PL, er det vel særligt Brentford der har gjort en god handel og ikke FCM.

Ikke umuligt at det ender med en kæmpe win-win for de to klubber.

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af UlveLars »

Det er ikke fordi jeg har noget imod at vi handler med Brentford og får del i deres PL milliarder, men jeg synes der ville være noget signalværdi i også at kunne sælge til “almindelige” PL-klubber

JBT
Indlæg: 2076
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Er det ikke kun Kraev, Anene (begge udløb juni 22) Reese (udløb juni 23), Kaba (udløb juni 24) og måske Mabil (udløb juni 22), som mangler at blive afskippet fra “det gamle” overskudslager?

Det overskydende lager tror jeg fremover vil bestå af vor unge kuld gennem rækkerne, og så en fornuftig bred trup til to turneringer ala det vi ser nu med 2 (+ 1) rigtig god spiller til hver position. +1 betyder fx Dalsgaard der kan dække både wingback og midterforsvar.

Mabil har gjort det bedre end forventet her i starten, men skal man ha penge hjem på ham er det ved at være tid.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Benzo »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -millioner

Angiveligt afvist bud på 115 millioner for Cajuste.. Jeg havde egentlig helst at de havde accepteret det, og så nøjes med de 10 millioner mindre og ikke sende ham til Brentford..

(Medmindre selvfølgelig en stor del af beløbet hang på nærmest uopnåelige klausuler)

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af AltidFCM »

Benzo skrev:
3. aug 2021, 13:26
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -millioner

Angiveligt afvist bud på 115 millioner for Cajuste.. Jeg havde egentlig helst at de havde accepteret det, og så nøjes med de 10 millioner mindre og ikke sende ham til Brentford..

(Medmindre selvfølgelig en stor del af beløbet hang på nærmest uopnåelige klausuler)
Jeg tror, der lige nu bliver glemt at omregne valuta osv. fra det engelske Leeds-medie. Men Tipsbladets artikel giver da uden tvivl gode clicks..

(De tager udgangspunkt i dette medie: https://www.leeds-live.co.uk/sport/leed ... e-21210690)

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Benzo »

Kan også se de har rettet historien til, så det ikke er Leeds men Rennes som har aflagt buddet.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af AltidFCM »

Det kunne også godt tyde på, at man har sagt farvel til Austin MacPhee, der tiltrådte tidligere på året som dødboldstræner. Han er netop blevet ansat i Aston Villa.

https://www.avfc.co.uk/news/2021/august ... ece-coach/

Låst