Trænerstaben

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Trænerstaben

Indlæg af tatoo »

MFKM skrev:
7. jun 2021, 15:22
tatoo skrev:
7. jun 2021, 13:57

Jeg kunne godt tænke mig at vi snart gik væk fra vores indavl og kammerateri. Det fører aldrig til noget godt andet end at tilfredsstille Steinlein.
... og mesterskaber, pokaltriumf, store spillersalg og Champions league deltagelse.
Arh lige på dette punkt (omkring træner setup) synes jeg vi er langt fra vore 2 konkurrenter, men det er måske varm luft når vi udmelder at der vil ske store ændringer i trænerstaben - og spillertruppen. Lige meget hvor dygtig HJ er synes jeg ærlig talt ikke at dette virker ambitiøst - det løfter os ikke vi kører bare ligeud.

Som fan kan man da ikke andet, med de udmeldinger der kommer, end tro på at der virkelig kom et par kapaciteter der kunne hjælpe BH, der hvor han ikke var så stærk. Jeg kan ikke se hvad Bak bidrager med udover at vi bare skal ud og smadre igennem - han kunne ligeså godt stå ved siden af David N. for han siger jo lidt det samme hver gang.

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: Trænerstaben

Indlæg af Starbucks »

Halløjsa en negativitet omkring Henrik, man kan finde her.

Vi har altså med en ufattelig kompetent herrer at gøre her! Træner og leder for vores talentfulde og utrolige succesfulde U19 hold, og Henrik er derudover et stort trænertalent selv! Han passer perfekt ind, og vil have langt mere at bidrage med en Jakob Friis (Som selv var en succesfuld U19 træner i AaB særligt for deres årg. 00 og 01)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Trænerstaben

Indlæg af Matjavsen »

Det siges at Henrik er en af de største træner talenter i Danmark, så skal vi ikke lige give ham en chance?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Trænerstaben

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:
7. jun 2021, 15:24
MFKM skrev:
7. jun 2021, 15:22
tatoo skrev:
7. jun 2021, 13:57

Jeg kunne godt tænke mig at vi snart gik væk fra vores indavl og kammerateri. Det fører aldrig til noget godt andet end at tilfredsstille Steinlein.
... og mesterskaber, pokaltriumf, store spillersalg og Champions league deltagelse.
Haha, det har sgu da intet med det at gøre (ift trænerstaben)

Det er rene lobbytjanser der sidder derude fra efter cheftræneren
jbt, please my guy, touch some grass

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Trænerstaben

Indlæg af Jesper BW1100 »

Stoffer skrev:
7. jun 2021, 16:53
JBT skrev:
7. jun 2021, 15:24
MFKM skrev:
7. jun 2021, 15:22


... og mesterskaber, pokaltriumf, store spillersalg og Champions league deltagelse.
Haha, det har sgu da intet med det at gøre (ift trænerstaben)

Det er rene lobbytjanser der sidder derude fra efter cheftræneren
jbt, please my guy, touch some grass
Kan ikke siges meget tydeligere

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

Jesper BW1100 skrev:
7. jun 2021, 18:49
Stoffer skrev:
7. jun 2021, 16:53
JBT skrev:
7. jun 2021, 15:24


Haha, det har sgu da intet med det at gøre (ift trænerstaben)

Det er rene lobbytjanser der sidder derude fra efter cheftræneren
jbt, please my guy, touch some grass
Kan ikke siges meget tydeligere
The truth hurts

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Trænerstaben

Indlæg af tatoo »

Jeg angriber ikke HJ, men de udmeldinger man kommer med fra toppen - der er bare ingen sammenhæng i de udmeldinger der kommer, og så det man gør.

KA var også manden der havde en masse at bidrage med, men hvad skete der med ham. Det er bare noget andet at skulle håndtere en voksen spillertrup med store egoer end en U19 trup. Jeg forventede et helt andet set up med noget erfaring i at styre så stor en trup. Men håber da at det er det rigtige vi gør for ellers står vi jo og er lige vidt om et år.

Nu må vi jo så se om det også er varm luft med alle de spillere vi skal have solgt.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Trænerstaben

Indlæg af tubbe93 »

tatoo skrev:
7. jun 2021, 21:21
Jeg angriber ikke HJ, men de udmeldinger man kommer med fra toppen - der er bare ingen sammenhæng i de udmeldinger der kommer, og så det man gør.

KA var også manden der havde en masse at bidrage med, men hvad skete der med ham. Det er bare noget andet at skulle håndtere en voksen spillertrup med store egoer end en U19 trup. Jeg forventede et helt andet set up med noget erfaring i at styre så stor en trup. Men håber da at det er det rigtige vi gør for ellers står vi jo og er lige vidt om et år.

Nu må vi jo så se om det også er varm luft med alle de spillere vi skal have solgt.
Kenneth Andersen gjorde det jo sportsligt ok. Det var pressedelen og det konstante pres udefra, som han fortalte, at han ikke kunne håndtere. Der er ikke noget, der tyder på, at det var interne ting i truppen, der var for voldsomt.

Vi har ingen grund til at tro, at Kenneth Andersen og Henrik Jensen er samme type. Og hvis de er, så bliver Henrik Jensen jo ikke smidt for løverne. Den plads tager Bo Henriksen sig fint af.
I stedet kommer Henrik Jensen ind med stor viden og et kæmpe talent, som han kan udnytte som assistent.
FCM!
FCM!
FCM!

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Trænerstaben

Indlæg af SimonH »

HJ har en twitter konto.
Det siger lidt om forskellen mellem ham og KA.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerstaben

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
7. jun 2021, 20:41
Jesper BW1100 skrev:
7. jun 2021, 18:49
Stoffer skrev:
7. jun 2021, 16:53


jbt, please my guy, touch some grass
Kan ikke siges meget tydeligere
The truth hurts
Skal du ikke have smidt en ansøgning så, når nu det er en loppetjans.
Evt. kan du tage u19 holdet, foran evt. netop Kenneth Andersen, Silberbauer eller den nuværende u17 træner.


On a serious note.
Forstår ikke hvis det er kilde til så meget overraskelse. FCM har aldrig gået efter store navne, (udover Ole Gunnar og VdV),
FCM strategien er "The FCM way". Nogen vi ved der køber ind på de principper der er i klubben, og hellere det "bøvede valg" end det kendte valg.
Vi kender ikke Henrik Jensen så godt, men mon ikke klubben gør det, og er samtidig bevidst omkring hvad der er på markedet.

Bl.a. Monnerup fra Mediano havde også gættet på Henrik Jensen. Så når en træner kan se det fra KBH, må han kunne noget.
En ting er evner, en anden ting er rollefordelingen og hvordan matchet er. Bo Henriksen og KBB udadtil og Henrik Jensen som the silent genious?

Om du så kunne have hentet Ståle eller Zorninger ind som assistent, var det nok ikke så sikkert at det var blevet et godt match. ;)

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

tubbe93 skrev:
7. jun 2021, 21:26
tatoo skrev:
7. jun 2021, 21:21
Jeg angriber ikke HJ, men de udmeldinger man kommer med fra toppen - der er bare ingen sammenhæng i de udmeldinger der kommer, og så det man gør.

KA var også manden der havde en masse at bidrage med, men hvad skete der med ham. Det er bare noget andet at skulle håndtere en voksen spillertrup med store egoer end en U19 trup. Jeg forventede et helt andet set up med noget erfaring i at styre så stor en trup. Men håber da at det er det rigtige vi gør for ellers står vi jo og er lige vidt om et år.

Nu må vi jo så se om det også er varm luft med alle de spillere vi skal have solgt.
Kenneth Andersen gjorde det jo sportsligt ok. Det var pressedelen og det konstante pres udefra, som han fortalte, at han ikke kunne håndtere. Der er ikke noget, der tyder på, at det var interne ting i truppen, der var for voldsomt.

Vi har ingen grund til at tro, at Kenneth Andersen og Henrik Jensen er samme type. Og hvis de er, så bliver Henrik Jensen jo ikke smidt for løverne. Den plads tager Bo Henriksen sig fint af.
I stedet kommer Henrik Jensen ind med stor viden og et kæmpe talent, som han kan udnytte som assistent.
Spillestilen haltede sgu da i den grad under KA, fuldstændig som med priske på mange parametre. At han fik ok ud af er nok ift. forventningen til ham. Truppen dengang kan ikke sammenlignes, med den mere eksotiske (international mindset) og individuelle trup man har nu.

FCM har manglet en klar spillestil i rigtig mange år. Enten har det ene eller andet manglet, ift spillertyper, teknisk kunnen, genpres, etc.

På det punkt kan jeg godt misunde fcn og sif og fx bif denne sæson. Overvej hvor vilde man kunne blive hvis man kunne løfte en klar retning i flok, ud fra et klart guldmine mindset.

Som hjulmand sagde forleden om sine hold, fx mht. det at kunne udøve genpres
1. Enten ser man det ikke
2. Man er ikke i form
3. Man er doven

Det kunne sisto satme lære noget af, for landsholdet forstår det godt nok, fcn forstod det også.

Henrik Jensen er da kanon, men det at sygt tamt at komme med sådan en melding når man står dagen efter et bif mesterskab og siger, at alle skal vendes og drejes. Self fordi man ikke vinder sølv i fcm. Det er både useriøst og uambitiøst af stenlein og co., så ved man ikke længere hvad man skal tro på.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Trænerstaben

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det er super godt med en intern forfremmelse. Det er ligesom at rykke spillere op i superligatruppen. På samme måde når vi gafler de mest talentfulde trænere til vores kæmpe store setup, så er der faktisk en gulerod som hedder at man kan tage hele vejen i FCM op til Superliga.

Hvem skulle det ellers være? En eller anden som har fået nogle landskampe? Et navn? Det er som assistent, for at rollefordelingen skal være klar, duer det ikke at man henter en ind, som måske dybest set tror han burde have været chefen. Med Bo har vi hentet en ind udefra, med nogle synlige kvaliteter som vi manglede.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

Ravnen skrev:
7. jun 2021, 22:13
Jeg synes det er super godt med en intern forfremmelse. Det er ligesom at rykke spillere op i superligatruppen. På samme måde når vi gafler de mest talentfulde trænere til vores kæmpe store setup, så er der faktisk en gulerod som hedder at man kan tage hele vejen i FCM op til Superliga.

Hvem skulle det ellers være? En eller anden som har fået nogle landskampe? Et navn? Det er som assistent, for at rollefordelingen skal være klar, duer det ikke at man henter en ind, som måske dybest set tror han burde have været chefen. Med Bo har vi hentet en ind udefra, med nogle synlige kvaliteter som vi manglede.
Bach bak burde have en snert af det Bo har. Duede ikke.
Henrik Jensen er fint, men savner egentligt nok udskiftning på samme måde som i truppen evt blot at man tilførte endnu flere kræfter på trænersæderne, endnu flere spidskompentencer, udlændinge, der kan bistår sproget for taktisk forståelse, datafolk lånt i England der screener alt før, under og efter (gør man det idag virker det tydeligvis ikke) osv. Man burde ha en hel hær af seriøst udlærte folk med erfaring, for at være med på den bedste scene. Ja, det koster, ja det er at gamble med prisen, - sådan vil det være, men forhelvede hvor kunne det blive godt.

Der mangler man sgu lige at briste leder boblen i fcm hvor rygklapperiet længe lever. Derfor tror jeg det er godt det bliver Bo udefra denne gang. For han er sgu kold i røven ift at sige sin mening om alt og alle. Men det er stadigt ikke en top klasse træner i er topklasse
miljø (er det et skridt på vejen mod top 50 pt.? (Nej ikke rigtigt vel), men må man så ud og bevise fansene modsat.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerstaben

Indlæg af JBT »

Et fint eksempel
BS render her til aften rundt i Herlev, og skyder en dk em musik video med guldreng og andre semi kendte.. satanedme plat at han er på løningslisten i fcm efterhånden

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Trænerstaben

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
7. jun 2021, 23:04
Ravnen skrev:
7. jun 2021, 22:13
Jeg synes det er super godt med en intern forfremmelse. Det er ligesom at rykke spillere op i superligatruppen. På samme måde når vi gafler de mest talentfulde trænere til vores kæmpe store setup, så er der faktisk en gulerod som hedder at man kan tage hele vejen i FCM op til Superliga.

Hvem skulle det ellers være? En eller anden som har fået nogle landskampe? Et navn? Det er som assistent, for at rollefordelingen skal være klar, duer det ikke at man henter en ind, som måske dybest set tror han burde have været chefen. Med Bo har vi hentet en ind udefra, med nogle synlige kvaliteter som vi manglede.
Bach bak burde have en snert af det Bo har. Duede ikke.
Henrik Jensen er fint, men savner egentligt nok udskiftning på samme måde som i truppen evt blot at man tilførte endnu flere kræfter på trænersæderne, endnu flere spidskompentencer, udlændinge, der kan bistår sproget for taktisk forståelse, datafolk lånt i England der screener alt før, under og efter (gør man det idag virker det tydeligvis ikke) osv. Man burde ha en hel hær af seriøst udlærte folk med erfaring, for at være med på den bedste scene. Ja, det koster, ja det er at gamble med prisen, - sådan vil det være, men forhelvede hvor kunne det blive godt.

Der mangler man sgu lige at briste leder boblen i fcm hvor rygklapperiet længe lever. Derfor tror jeg det er godt det bliver Bo udefra denne gang. For han er sgu kold i røven ift at sige sin mening om alt og alle. Men det er stadigt ikke en top klasse træner i er topklasse
miljø (er det et skridt på vejen mod top 50 pt.? (Nej ikke rigtigt vel), men må man så ud og bevise fansene modsat.
Hvem er en træner i topklasse som assistent?
Og som gider til Midtjylland som assistent.
Vi vil ikke engang kunne tiltrække en top cheftræner

Vi hyrede nordirlands assistent træner i vinters, er det sådan en udlænding du mener vi skal hyrer? For synes da allerede folk er utilfredse med ham selvom han har været her i kort tid.
Og hvorfor endelig kun udlændinge? Er danskerne for dårlige?

Synes stadig det er vildt du ikke giver vores ledelse og ejere tiltro efter de har ført os fra en klub der fik en medaljer i ny og næ til en topklub og som gang på gang kommer med urealiske mål som de mere eller mindre indfrier.


Nyd det så længe vi er på toppen, fordi det er meget få hold der kan blive ved med det over årtier

Besvar